فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

ببینید به کجا رسیده ایم؟ انسان بدون آرمان مرده است! هر چی شکم بشریت را پر کنی!هرچه به شهوات او برسی!هرچی نیاز های مادی او را تامین کنی نه تنها سیر نمی شود بلکه گرسنه تر یا حتی وحشی تر میشود! طرف از ان ور دنیا میاید به اسم رسول الله و جهاد و..سر می برد و آدم میکشد! برای او آرمان تعریف کردند و برای ما هم آرمان تعریف کرده اند! این میشود افتخار یک دختر تعداد لایک برای زیبایی صورتش و سگ بغل کردنش میشود! این میشود که مدام ذهن پسرهای جوان ما میشود که فلانی ماشین اش این و فلانی اینه ...!

این میشود که دخترها مدام به هیکل نازک و پسران به طول آلت....بیاندیشند!اینها میشود...

به کجا رسیدیم؟ آرمان ما چه بود؟برای چه انقلاب کردیم؟ سطح زندگی مسئولان نظام چگونه است؟چرا وقتی حرف از حقوق های نجومی شد عده ای گفتند چرا فلانی این همه گرفته و ما نگرفتیم؟چرا نگفتند اصلا چرا او گرفته و مستمندان نگرفتند؟

برای جوان ها آرمان کاذب تعریف شد!از ارزش های انقلاب ساده زیستی و عدالت و ...فاصله گرفته شد،وقتی اختلاس چندهزار میلیاردی رخ داد،عده از مردم میگفتند چرا او دزدی نکرده و ما نتوانستیم بکنیم؟

برای جوان آرمانهای کذبی مثل تعداد فالوئر بالا و لایک و پرستیژاجتماعی و هایکلاس بودن و لوکس و..تعریف کردند!وقتی از بیان انقلابی بودن خجالت بکشیم و قبل انتخابات به مسئولان ستاد انتخاباتی بگوییم بجای حرف از انقلابی بودن و آرمانگرایی،حرف از معیشت و بیکاری و تورم بزنیم نتیجه اش این میشود که رقیب بیاید از فرصت استفاده کند و برای مردم آرمان صلح و ترس و ترس از جنگ و ابرهای خیالی تهدید نظامی بنماید و دشمن آن طرف آب هم با ساز تحریم و تعلیق برایش برقصد!

وقتی برای مردم،از اعلام تعداد شهدای مدافع حرم ،خودداری کنی این میشود که برخی فکر کنند شهدای مدافع حرم عده ای قلیل اند که برای پول و دلار میروند! این میشود که کسی که بیشتر وادادگی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی داشته و لیست تحویل سرداران نظامی را به دشمن داده ،وقتی بیاید با سردار سلیمانی ها دیدار کند و عکس بگیرد برایش کف کنید و بگویید دیدار دوسردار..!

چقدر برای تشکیل جامعه مدنی در دوران اصلاحات،با زیرپاگذاشتن اعتقادات و حمله مقدسات،اباحه گری فرهنگی،قبح زدایی از رسومات اخلاقی و ناموسی،همایش و سخنرانی کردند!چرا؟ وقتی آرمان یک عده شد لخت شدن و نداشتن روسری و مترادفش کردند با آزادی! این میشود کسی بیاید بگوید میدانم فلانی خیلی دزد و دروغگوست! ولی اگر رای نیاره آزادی از بین میره...

چرا وقتی شهردار فاسد سابق تهران و یا فلان تاجر ورشکسته و مفسد مالی از زندان آزاد میشود ،کمپین های حمایتی برایش ترتیب میدهند و آرزوی جوان ها این میشود که مثل او بچاپند و بخورند؟

به کجا رسیده ایم؟چهارسال قبل در پستی در وبلاگ فرهنگ پرواز،پیش بینی کردم وگفتم طرف مقابل به جنگ فرهنگی آمده! جنگ فرهنگی را نمی شود با مسائل معیشتی و سیاسی ،حل کرد! طرف مقابل شمشیر را از رو بسته، زنان را به استادیوم والیبال میاورند تا ببینند میزان واکنش علما چیست و کسی جیک نمی زند!آرمان برخی از مردم شده کنسرت و روسری و لایک و لاک !بعد میگویید چرا برخی این گونه رای دادند؟

طرف مقابل،ارتباط با دنیای غرب، حتی با بهای خواری و نابودی عزت ملی را تبدیل به آرمان کرده! بعد عده ای می نشینند میزان واردات و صادرات را میسنجند و به دولت نقد میکنند!چرا مشکل را جابجا و اشتباه حل میکنید؟اوج آرمانگرایی و مهدویت گرایی،ما شده است یک دعای کوتاه و بلند شب جمعه..

مردم برای آرمانها ،خون میدهند،شهید میدهند،اگر جابجایی ارزش ها و آرمانها ادامه پیدا کند،روزی نچندان دور میرسد که حتی خجالت بکشید بگویید انقلابی هستید...جامعه را کوچک کردید،سطح نیازهایش را پایین آوردید ومحدود کردید به امورات فردی و شکم و رقص و آواز!سلبریتیها اش،بازیگران و دلقکها و فوتبالیستهای میلیاردرش، شده اند نماد جامعه!شده اند قوه محرکه و راهبر حرکت های اجتماعی در مجازی و حقیقی...این نشان یک جامعه بورژوایی..یک جامعه مرده...

باید کاری کنیم...!فریادهای علی مظلوم را یادآوری کنید،از نهج البلاغه و ماجراهای مردم کوفه بیشتر بگویید،بگویید آرمان کوفیان چگونه تغییر کرد!دست بر روی اقدامات ضد فرهنگی مسئولان بذارید،در بیان ارزشهای انسانی و ملی پافشاری کنید...

همین...

نظرات  (۳)

انقلابی بودن برای مردم معیشت و آب و نان نمی شود دوست عزیز! وقتی انقلابی ها علیرغم شعار های زیاد در بهبود معیشت مردم ناتوانند و دائم خود را حامی محرومین و مستضعفین معرفی میکنند ولی در مجموعه های تحت فرمانشان اختلاس های میلیاردی صورت میگیرد، اعتماد مردم سلب شده و ترجیح میدهند به کسی رای بدهند که کمتر لاف انقلابیگری بزند و بیشتر به وضع معیشت رسیدگی کند.
پاسخ:
مثلاً نرخ بیکاری ۱۴ درصدی و اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان ؛زیر  نظر انقلابی ها بود؟
بسیار از کسانی را دیدم که فکر می‌کردند اگر یک عمامه به سر؛ بگوید که آزادی جنسیتی و... مشکل نداره؛ پس حلاله!!
رای روحانی طبق نظرسنجی خودشان تا پنج روز مانده به انتخابات,۴۰ درصد بود! عرض ۵ روز, با ترساندن مردم با صدها کلیپ تخریبی و ترساندن از جنگ! ورق را برگرداند.. اینها به اضافه مهندسی تعرفه!!! در تاریخ خواهد ماند...
به والله که شکم این  مردم سیر نخواهد شد...
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۹ شبنم بیقرار
هرکس به طمع اب و نان حق رو نادیده بگیره به اون چیزی که میخواد نمیرسه مگر این که عمر سعد از گندم ملک ری خورده باشه!
پاسخ:
دقیقا همینطوره
۲۶ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۱۶ من الله التوفیق
بعضی ها در کوفه به خاطر یک مشت گندم و یک گونی کاه و جو به نبرد با حسین آمدند ..... 
بعضی ها هم به خاطر ترس لشکر یزیدی که از شام در راه کوفه است که وجود خارجی نداشت ...

و بعضی ها هم به قصد قربت الی الله ....

قصد تشبیه ندارم ولی تخیلیاتی است که برایم درد آور شده اند ...
پاسخ:
سلام
تخیلات نیست،تکرار واقعیت است....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی