فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

خصوصیات منطقه عملیاتی کربلای ۶۱ هجری



۱- واقعه کربلا نزدیک رودخانه دجله و فرات ۲- دجله در سمت چپ و فرات در سمت راست کربلا ۳- از نظر آب و هوایی در منطقه خشک و گرم عراق قرار گرفته و در ضلع شمال شرقی حجازقراردارد و درجنوب غربی، ایران واقع شده است ۴- منطقه رملی و نیمه جنگلی است ۵- در حاشیه نهرعلقمه، نخلستانی قرار دارد.

۶- دارای تپه ماهور و پستی و بلندیهای بسیار است ۷- نهر علقمه از فرات منشعب شده و در نزدیکی اردوگاه حسینی قرار دارد ۸- موسم تابستان با گرمای مخصوص منطقه همراه است ۹- کربلا در حاشیه فرات و قبرستان یهود قرار گرفته است ۱۰- از نظر اهمیت جغرافیایی، نقطه کور، منزوی و فراموش شده، فاقد هر گونه امتیاز و اهمیت ویژه سیاسی، فرهنگی ، نظامی و اقتصادی در آن دوران است.

خصوصیات حرکت زمینی سید الشهدا(ع)

۱- عقب نشینی تاکتیکی در زمان غیر قابل پیش بینی ۲- بهره گیری از زمین برای ایجاد جنگ روانی ۳- انتخاب کمیت زمین برای به دست گرفتن ابتکارعمل در جنگ ۴- در اختیار گرفتن زمان و سلب آن از دشمن ۵- ایجاد توازن دفاعی ۶- تجزیه نیرو و تغییر جهت دشمن به سمت ضعف ۷- به هم زدن نظم تشکیلاتی و ایجاد تغییر در قرارگاه جنگی دشمن.

۸- سلب اختیار از دشمن و به دست گرفتن ابتکار حرکت ۹- اخلال در سیستم تصمیم گیری فرماندهان نظامی ۱۰- به دست گرفتن ابتکار عمل در زمین.۱۱- به موضع انفعالی کشیدن دشمن ۱۲- استفاده از پوشش طبیعی و تصنعی زمین و بهره گیری ازآن برای استتار و اختفاء ۱۳- جلوگیری از تمرکز قوا هنگام حمله دشمن و ایجاد فاصله جغرافیایی بین فرماندهی، تدارکات و ارتباطات ۱۴- ایجاد شتابزدگی در تصمیم گیری نظامی و کندی در عمل دشمن ۱۵- سلب هر گونه بهره گیری استراتژیک از زمین (از دشمن).

۱۶- افزایش محدودیت در میدان عمل و کاهش شدید میزان کارآیی دشمن ۱۷- تعیین جهت حمله و نوع آرایش جنگی دشمن به وسیله زمین ۱۸- به دست گرفتن ابتکار عمل در سازماندهی و تجدید سازمان ازلحاظ کیفی و کمی ۱۹- تعیین نوع بهره وری ازبرای دشمن به صورت مطلوب ۲۰- موضع گیری و آرایش مطلوب در دفع حمله ۲۱- احراز آمادگی در هر شرایطی تا هر زمان و سلب آمادگی از دشمن به وسیله زمین ۲۱- بدون حرکت و صرف انرژی، آرایش دشمن را برای چند ساعت به صورت جنگ روانی برهم زد.

مختصات جبهه جنگی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)

۱- نام عملیات: هیهات من الذله ۲- سال عملیات: ۶۱ هجری قمری ۳- ماه عملیات: محرم الحرام ۴- روز عملیات: جمعه دهم محرم ۵- نوع عملیات: جهاد ابتدایی ۶- استراتژی حرکت و حمله: افشای چهره نفاق و تشکیل حکومت ۷- موضع جنگی : دفاعی ۸- طول جبهه دفاعی : ۱۸۰ متر ۹- طول محور عملیات: ۳۶۰ متر ۱۰- فاصله خیمه ها: دومتر ۱۱- تعداد خیمه ها : ۶۰ عدد.

۱۲- ترکیب کیفیت نیرو: بنی هاشم، یاران، زنان و کودکان ۱۳- وضعیت روحی و روانی : عاشقانی حفاظت پیشه ۱۴- تعداد سواره نظام : ۳۲ نفر ۱۵- تعداد پیاده نظام: ۴۰ نفر ۱۶- تعداد کل نیروهای رزمی : ۷۲ نفر ۱۷- فرمانده کل قوا: سید الشهدا حسین بن علی(ع) ۱۸- پرچمدار لشکر: ابوالفضل العباس(ع) ۱۹- فرمانده سمت راست: زهیر بن قین ۲۰- فرمانده سمت چپ: حبیب بن مظاهر.

۲۱- وضعیت تدارکات : محاصره کامل ۲۲- وضعیت تجهیزات: کمبود شدید ۲۳- وضعیت آب و آذوقه: محاصره (تشنگی و گرسنگی) ۲۴- موقعیت جغرافیایی: قتلگاه ۲۵- زمان و ساعت شروع حمله: دو ساعت گذشته از روز(۸ صبح) ۲۶- رمز عملیات: لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم ۲۷- نوع آرایش جنگی: ساعتی – مثلثی – نعلی ۲۸- تعداد بر هم زدن آرایش دشمن : در سه مرحله که مرحله چهارم به جنگ تن به تن انجامید ۲۹- طول مدت عملیات: هشت ساعت ۳۰- پایان عملیات: غروب آفتاب همان روز.

مختصات جبهه جنگی یزید بن معاویه

۱- نام جنگ وعملیات: بیعت ظالمانه ۲- استراتژی عملیات: محو کامل اسلام ناب محمدی ۳- ترکیب کیفیت نیرو: مردان مجهز و آماده ۴- موقعیت جغرافیایی : استراتژیک ترین منطقه ۵- وضعیت روحی و روانی : در خواب کامل سیاسی ۶- تعداد سواره نظام: به علت کثرت آنان نامعلوم ۷- تعداد پیاده نظام: به علت کثرت آنان نامعلوم ۸- کل نیروی رزمی : ۳۰ هزار نفر.

۹- فرمانده کل لشکر : عمر سعد ۱۰- پرچمدار لشکر : درید، غلام عمر سعد ۱۱- فرمانده سواره نظام: عروه بن قیس احمصی ۱۲- فرمانده پیاده نظام: شیث بن ربعی ۱۳- فرمانده ستون سمت راست: عمروبن حجاج ۱۴- فرمانده ستون سمت چپ: شمر بن ذی الجوشن.

۱۵- وضعیت تدارکات : سریع، به موقع و فوق العاده ۱۶- وضعیت تجهیزات: به میزان چند ماه ۱۷- وضعیت آب: مسلط بر رود فرات ۱۸- وضعیت آذوقه : به میزان چند ماه ۱۹- نوع جنگ : تهاجمی ۲۰- موازنه قوا: برتری کمّی ( ۴۰۰ نفر مقابل یک نفر) ۲۱- خط مشی سیاسی و فرهنگی : نفاق ۲۲- رمز اول عملیات: لشکر خدا به پا خیزید ۲۳- رمز دوم عملیات: پرتاب تیر توسط عمر سعد ۲۴- تعداد آرایش: سه عدد ۲۵- آرایش اول : مدور، پله چپ و راست ( پیاده سنگین) ۲۶- آرایش دوم : ستون سمت چپ ، سواره سنگین ۲۷- آرایش سوم: ستون سمت راست ، سواره سنگین ۲۸- تن به تن: خطی، بسیجی ، عمومی ، سواره ۲۹- رعایت قوانین جنگی : نقض کامل.

بخشی از روز شمار قیام کربلا

۱- ورود امام حسین(ع) به کربلا و فرود آمدن در آنجا: دوم محرم ۶۱ هجری ۲- ورود عمر سعد به کربلا، به همراه چهار هزار نفر از سپاه کوفه برای بیعت: سوم محرم و ورود شیث بن ربعی با چهار هزار نفر به سرزمین کربلا: پنجم محرم ۶۱ هجری ۳- رسیدن دستور از کوفه بر ممانعت سپاه امام از آب: هفتم محرم ۶۱ هجری.

۴- ورود شمربا چهار هزارنفربه کربلا،همراه با نامه ابن زیاد به عمرسعد، مبنی برجنگیدن با حسین(ع) و کشتن او: نهم محرم ۶۱ هجری ۵- درگیری یاران امام، با سپاه کوفه: دهم محرم ۶۱ هجری ۶- حرکت سپاه عمر سعد و اسرای اهل بیت از کربلا به کوفه: یازدهم محرم ۶۱ هجری ۷- ورود اسرای اهل بیت از کربلا به دمشق: ماه صفر ۶۱ هجری ۸- بازگشت اهل بیت ازصفر شام به مدینه: بیستم صفر۶۱ هجری.

ادامه در در ادامه مطلب.....

علیرضا
۰۵ آذر ۹۱ ، ۰۷:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ نظر
فکر کنم از زمان سال 2006 میلادی بود که رژیم صهیونیستی با حمله ی گسترده به لبنان و مقاومت دلیرانه ی حزب الله لبنان و سکوت بسیار پر معنی حاکمان عربی و از همه جالب تر کمک های مالی و سوخت رسانی عربستان سعودی برای هواپیماهای اسرائیلی بهت جهان اسلام شکست....
این ایران  اسلامی بود که با کمک های معنوی و مالی و نظامی خود بهترین یاری را به حزب الله قهرمان کرد.
این سال 2006 مصادف بود با دولت نهم و مسئله ی کمبود سیمان و شروع اجرای مسکن مهر به صورت گسترده ! این را که گفتم یادتان بماند تا مسائل بعدی را یاد آوری بکنم! در آن زمان ایران بعد از جنگ 33 روزه تعدادی سیمان به لبنان برای بازسازی فرستاد و روزنامه های اصلاحطلب و سایت هایشان تیتر زدند در ایران سیمان نایاب شد!!! و شروع کردند به مسخره کردن!! و شایعه های بعدی!
چه کار کنیم!
یک مسئله ایی که ذهن بنده را متوجه خود کرد این بود که از همان سال هر وقت اسرائیل به لبنان و فلسطین به خصوص غزه تجاوز می کرد یک عده سریع بلند می شدند و مثل کسانی که مثلا دلشان شدیدا برای ایران می سوخت !!! می گفتند چرا ایران به گروه های مقاومت کمک می کرد !

ار بین سیاسیون ! اصلاحطلبان شاخص این قضیه بودند و در بین قشر های اقتصادی !!! همان دلالانی که به پول در جیب مردم تشنه هستند ! می گفتند ایران چرا کمک می کند در حالی که ایران خودش بدبخت و بیچاره دارد!
در این وسط یک عده از مردم و الخصوص بعضی از جوان های نا آگاه خواه و نخواه آتش بیار معرکه بودند و می گفتند چرا مملکتی که این همه جوان بیکار دارد باید به فلسطین و لبنان کمک کند!
یادمه  دکتر حسن عباسی در یک جمع دانشجویی صحبت های خیلی خوبی پیرامون این شهبات که رسانه های بیگاه از جمله
بی بی سی فارسی هم پشتش بود! بیان کردند.
دکتر حسن عباسی (نقل به مضمون) گفتند که ایران اگر جوان بیکار دارد برایش وزرات کار و رفاه اجتماعی دارد و اگر مریض و بیمار دارد برایش وزارت بهداشت و بیمارستان دارد! و اگر مشکالات اقتصادی دارد ! برایش وزارت خانه های اقتصاد و جهاد کشاورزی و غیره دارد!
واگر ....
عباسی بعد اشاره ایی به ناوچه ایرانی سهند کرد که هنوز از پایگاه دریایی فاصله نگرفته بود با موشکی از راه دور منفجر شد که هنوز هم نفهمیدند که ناوچه ی سهند با پرسنلش چگونه به شهادت رسیدن !
و بعد به خرج ساخت این ناوچه ها برای ایران و زیر دریایی ها و هزینه ی نگهداری این ها و دیگر تجهیزات نظامی کرد و گفت ایران وقتی می تواند یک صدم این خرج ها را که از بودجه وزارت دفاع است به گروه های مقاومت بدهد تا اسرائیل را همان جا سرش را معطل کند تا فکر حمله به ایران را نداشته باشد و ایران با این کار بهترین نتیجه را بگیرد! چرا کمک نکند؟
دکتر عباسی گفت اگر وزارت های اقتصادی و بهداشت و غیره کارشان را درست انجام نمی دهند به خودشان مربوط است و نه وزارت دفاع و سپاه و ارتش .....
این هایی که نوشتم را یادتان باشد تا مسئله ی بعدی را بگویم !
یک عده هم هستند که بدبختانه در هر زمانه ایی از زمان حضرت آدم تا به حال بوده اند که مثل این شخصیت کارتونی در کارتون گالیور که هی می گفت من می دونستم و من مخالف.... یادتان آمد ! هی حرف های نا امیدانه و هی از قدرت نظامی غرب و اسرائیل حرف می زنند!
بعضی هایشان هم کار را به جایی رسانده اند که جنگ 33 روزه که حزب الله با پیروزی به پایان برد را می گویند شکست خورده و حیف که الان محرم است والا از ته دل می خندیدم! جنگی که خود مقامات رزیم کودک کش اسرائیل اعتراف به شکست کرده را برعکس ....
یک عده در سال 2009 در جریان جنگ 22 روزه گفتند که فلسطینیان ساکن غزه سلفی و تندرو و حتی وهابی و ضد شیعه هستند !
این ها برای چیست؟

بعضی دیگر هم آمده اند با ساخت کلیپ هایی و توزیع در شبکه های اجتماعی و سایت هایی نظیر یوتیوب و حتی آپارات ! به مقایسه ی تجهیزات اسرائیل و ایران پرداختن و با زبان بی زبانی می گویند نباید ایران در برابر رژیم صهیونیستی مقاوت کند و الا نابود می شود !!!

برای این است که این صهیونیست ها مثل آن حیوان 4 پا که وقتی می ترسد فقط واق واق می کند ! از اتحاد و کمک کشور های اسلامی باهم به شدت واهمه دارد!
یک عده دیگر آمده اند در پوشش ایرانی ! که البته همان اسرائیل های ایرانی الاصل هستند در وبلاگ هایشان و رسانه هایشان و کانال هاهای ماهواره ایی مدام از پیروزی های ارتش صهیونیستی !!!! و جواب دهی گنبد آهنین ! در برابر موشک های حماس صحبت می کند! این ها فکر می کنند آن تصاویری که سربازان اسرائیلی در جنگ 33 روزه از ترس نیروهای شجاع حزب الله که خود اسرائیلی ها از وحشت اسم شبه را بر آنان گذاشته بودند ! شلوار هایشان را خیس می کردند و بسیاری از این سربازان کودک کش ! افسردگی های مزمن گرفتن!!! ملت از یادشان رفته؟
امروز ها هم همین عده خواسته یا ناخواسته شده اند سربازان خبری سایبری رژیم صهیونیستی !!!
این بیچاره ها نمی دانند اگر اسرائیل به ایران عزیزمان حمله کند اولین نفر خودشان زیر تهاجمات این رژِیم یاغی خواند رفت!این از
دید
ملی گریانه !!! و از دید مسلمانی باید گفت ای انسان های از خدا بی خبر ! مسلمانی تان و ندای هل من ناصر ینصرنی را نمی شنوید؟
به فرموده ی رهبر عزیزمان سید که جانمان فدایش باد ..... ما از هر گونه کمکی به حماس برای مقاومت کوتاهی نخواهیم کرد...


علیرضا
۰۱ آذر ۹۱ ، ۱۹:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۷ نظر