فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

خواهران ! چادر خوبه اگر واقعا حجاب باشه...

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ب.ظ


اربعین حسینی ع

اربعین سید و سالار شهیدان تسلیت ....


....................................................................................................................................................................................

بعضی حرف ها را نمی شود رودرو یا به قول امروزی ها فیس تو فیس گفت ! حتی بعضی از حرف ها را نمی شود در بالای منبر گفت ! دلیلش هم این می تواند باشد تا یکمی بیشتر حرف می زنید سریع به سخنران انگ این که خودش این کاره است می زنند ! یا این که ! محترمانه می گویند ! اخوی ! شما و خواهران !

نه ! از زمانی که خداوند متعال این موجودات با احساس را آفرید . دامنه ی مشکلاتی که خیلی راحت می شوند حل کرد را نیز کنارش قرار داد!!!


خب ! ازآنجایی که یک عده از خواهران و دختران جوان این کره ی خاکی ! به هر دلیلی از جمله عدم داشتن اطلاع درست از تفکرات جنس محکم مخالفش و این که آن جنس قوی الجثه چه افکاری در ذهنش با دیدن هر یک از این موجودات که نام زن را بر خود یدکش می کشند ! می کند ! نمی دانند و یا یک عده از این خواهران ما از سر لجبازی های شاید بتوان گفت بچه گانه ! حرف حساب را بی حساب می دانند !!! نمی شود به راحتی یک حرفی را زد !

خب این تا اینجای کار!

از این جا به بعدش را فقط خواهرانی بخوانند که پارچه ایی مشکی رنگ را بر سر خود می اندازند و اسمی مقدس را بر آن نهادند یعنی چادر ...

پس مخاطبان ما مشخص شدند ! یک عده از برادرانی که خواهر یا دختر یا همسری چادری دارند و یک عده از خواهرانی که چادری هستند !

چادر حجاب کاملی است و هیچ پوششی جای چادر را هم نمی گیرید ! اما از آنجا که بشر از آغاز خلقتش همیشه دوست داشته یکسری از قوانین الهی را به نفع خود تغییر بدهد و برای آن تغییر دلایلی بیاورد که شاید در نگاه اول انسان با خودش می گوید فلانی حق داشته ! ولی با گذشت زمان می بیند که این دلایل همش یکسری توجیحات غیر عقلانی بوده است ! می فهمد که چقدر برای خودش گناه درست کرده است !!!......


بعضی از چادری های ما فکر می کنند اگر چادر را سر کنند ! باید از آن طرف آن جذابیت زنانه شان هم حفظ شود ! نه خداوکیلی به جمله ایی که نوشتم توجه کردید ؟ جذابیت زنانه !

بعضی از خواهران چادری فکر می کنند اگر چادرشان براق باشد ! مشکلی ندارد ! حالا جالب تر این که وقتی از آن خواهر می پرسید چرا چادری براق را سر کرده اید می گوید : می خواهم شیک دیده شوم ! یا این که می گوید فلانی اصلا چادر سر نمی کند ! من که چادر سر می کنم هر چند هم رنگش براق باشد که مشکلی نداره !!!


مشکل این دسته از خواهران این است که گناه خود را با گناه کردن دیگران توجیه می کنند ! مثل این ماند که اگر یک نفر دزدی کرد بهش بگوییم چرا دزدی کرده ایی ؟ طرف بیاید بگوید : چون فلان نفر از جایی دزدی کرده ! پس من هم دزدی می کنم !

بعضی از چادری ها ! فکر می کنند که اگر چار سر کنند و ازآن طرف با چهره ی کاملا آرایش کرده خود را در جامعه نشان دهند ! پس گناهی ندارند ! مطمئن باشید گناه این دسته از خواهران از کسانی که با مانتو می چرخند اگر زیاد تر نباشد ! کم تر نیست !

نمونه اش در بعضی از شهر های مذهبی ما کم نیستند که دخترخانم چادر اش مشکلی نداره ولی اهل آرایش کردن است ! یکی نیست به این خواهران بگه آرایش برای کی ؟؟؟؟؟؟

دسته ی دیگر از خواهران ما وقتی چادر را سر می کنند ! اصلا سر نمی کنند ! مثل شنلی بر روی گردن یا حتی بر روی همان سر نگه می دارند و تمام لباس های زیر چادر مانتو وشلورشان ! معلوم است ! این دسته از خواهران فکر کرده اند نیت از چادر سر کردن ! فقط این است که صرف داشتن چادر باشد ! نخیر ! زهی خیال باطل !

به قول یک بنده خدایی از این مداحان گفته بود ما اصلا حریف این چادری ها نمی شویم ! بنده خدا راست هم گفته !

این ها اگر دانسته باشند فقط دارند نعوذبالله خدا را مسخره می کنند ! و اگر نمی دانند خدا هدایتشان کند....

بعضی از چادری ها ! خیلی راحت ! هر لباس و مانتو و شلواری را با هر رنگی می پوشند ! از آن طرف چادر سر می کنند ! و جالب تر آن که به حجاب خودشان هم افتخار می کنند .... خواهر من ! کجای کار هستید ؟

بعضی از چادری ها هر روسری با هر رنگی سرمی کنند ! و دوباره باقی داستان !

اصلا این ها معنی چادر را فهمیده اند ؟

دسته ی دیگر از چادری ها ! شاید حجابشان هم کامل باشد و شاید هم نباشد ! چادری به سر دارند ! ولی در ارتباط با نامحرم ! کاملا غلط عمل می کنند !

این ها همان دسته ایی هستند (دسته ی بالا) که وقتی به یک خانم بدحجاب می گوییم حجابت را درست کن و حفظ کن ! خانم بدحجاب سریع این دسته از چادری ها را مثال می زند که بله فلان دختر چادری ! هم چادر داره و هم با پسران و جنس مخالف راحت حرف میزنه و حیا را رعایت نمی کنه !

خب ! گناه این دسته از چادری ها که در ازتباط با نامحرم ! حد و حدود را به درستی رعایت نمی کنند ! چقدر است ؟

خواهر من ! چادر زمانی حجاب است که شما را از دید نامحرم حفظ کن ! حجاب زمانی کامل است که نه اهل آرایش باشید و نه لباس هایی چسبان و رنگی از زیر چادر نداشته باشید ! حجاب زمانی به مرحله ی نتیجه دهی می رسد که وقتی نامحرمی شما را دید  بتواند بگوید این خانم با این حجاب دارای این درجه از ایمان است .....


حجاب کامل

چادر نباید زینت حساب شود ! چادر باید حجاب بودنش حفظ شود...

حضرت فاطمه (س) هم چادرش به نوعی بود که حجابش را کامل می کرد و هم در بحث حیا جدی بودند....

داشتن چادر صرف داشتن حجاب کامل نیست !

یک درد و دلی هم با خواهرانی دارم که در فضای مجازی و گرافیک مشغول به کار هستند این است که می بینم وبلاگ ها و وب سایت هایی برای ترویج حجاب. چادر را بد معنی و بد تبلیغ می کنند !

مثلا زیر پوستر های تبلیغ حجاب نوشته بودند با چادر زیبا تر دیده می شوی!!!! یا این عکسی از یک دختر زیبا می گذارند که چادر به سر دارد ! یکی نیست به این ها بگیود حاضر هستید عکس خودتان یا خواهران یا همسرتان را هر چند چادری برای تبلیغ مثلا حجاب در اینترنت و کار های گرافیکی پخش کنی ؟

یا مثلا طوری از حجاب تبلیغ می کنند که هر کس چادر دارد مسلمان است و هر کس چادر ندارد و هر چند مانتوی مناسب و مقنعه ایی خوب دارد !!!! فکر کند مسلمان نیست !!!! این خودش به جای این که آن دختر غیر چادری را جذب چادر و حجاب کامل کند ! بیشتر دفع می کند !

یا این که طوری تبلیغات می شود که آن خانمی که حجاب خیلی بدی دارد(بی حجاب) سختش باشد چادر سر کند ! یعنی چه ؟ یعنی این که جذب خانم های بدحجاب باید پله پله باشد ! یعنی اگر آن خانم بدحجاب فقط موهایش بیرون است طوری به او بقبولانند که طرف قلبا قبول کند  موهایش را بپوشاند و....

حرف زیاد است....
همین.....
......................................................................................................................................................................................
پی نوشت !
از کسانی که نظر می دهند کمال تشکر را دارم! برخی از خوانندگان در نظرات خصوصی در مورد لباس رنگی زیر چادر نارضی بودند و فکر کرده اند من با هر لباس رنگی مخالفم!!! در حالی که من گفته ام که هر رنگی و.... یعنی این که هر رنگی را نمی شود برای لباس زیر چادر استفاده کرد ! در حالی که برخی ها فکر می کنند منظورم این است که من با لباس رنگی مخالفم و غیره...
در مورد چادر توری !!! برخی ها نظر داده بودند که چادر توری یک چیزی شاید نامناسب تر از چادر براق است و دیگر من نخواستم زیاد توضیح بدم با نوشتن جمله ی حرف زیاد است خواستم مفهوم را به مخاطب برسانم !چادر توری هم اصلا مناسب نیست.
برخی از خواهران هم در نظرات عمومی و خصوصی از بنده بخاطر نگارش این مطلب تشکر کردند و ما هم از آن ها تشکر می کنیم. منتظر دیگر نظرات شما خوانندگان محترم نیز هستم.

......................................................................................................................................................................................
بازتاب این مطلب در سایت های زیر:
صابرنیوز
روایت نو
هریس پویا
پایگاه 598
رصد 57
عمارنامه
جلبک ستیز
وصال
عفاف و حجاب
ریحانه


نظرات  (۱۱۴)

۲۴ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۸ علی احمدی
سلام
خدا قوت
اگر مایل بودید ما را هم لینک کنید.
متشکرم

سلام
خوبه که آقایون یک طوری حرفها و نظراتشون راجع به حجاب رو به خانم ها برسونن ،مثلا همین که شما در اینجا فرمودین کار خوبیه ،چون خیلی مواقع شاید یک خانم معتقد هم باشه ولی فرض کنه که مثلا یه روسری رنگی چیز مهمی نیست و باعث جلب نظر کسی نمیشه .یا خیلی چیزهای دیگه.البته آقایون هم باید کنترل نگاه داشته باشن در غیر این صورت صرف رعایت حجاب از طرف خانم کافی نیست.مثلا یه سوالی که میشه پرسید: شلوار لی باعث جلب توجه میشه اگر رنگ تیره ای داشته باشه؟
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
در مورد شلوار یا به طور کلی لباس باید گفت 4ویژگی باید رعایت شود:
1 رنگ لباس مورد استفاده
2 ضخامت لباس مورد استفاده
3 چسبان بودن یا نبودن و گشاد بودن یا نبودن لباس
4 نوع لباس که معمولا منظور این است که لباس زیر را مثلا نباید به عنوان لباس مهمانی و خیابان و غیره در نظر گرفت.....
۲۴ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۵ دختران عفیف ...پسران غیور
بله متاسفانه چادریهای بدحجاب هم وجود دارند!
پاسخ:
متاسفانه....

سلام

چادر بهترین وبرترین حجاب است بر کسی پوشیده نیست واین مهم با تبلیغ یا اجبار میسر نمیشود . خانواده وبلاخص مادر خانواده میتواند بهترین مبلغ له یا علیه چادر باشد . بعضا مادری که خود محجبه است وچادر سر میکند با اعمال خود دخترش را از چادر بیزار میکند . مادر ی که در فصل گرما وقتی از بیرون به منزل میرسد و چادرش را به زمین میکوبد ومیگوید این چادر منو دیونه کرد .پختم . معلومه دختر کوچک او یاهر دختری از چیزی که موجب ناراحتی مادرمیشود بیزار است پس از چادر متنفر میشود .

پاسخ:
سلام
ممنون از نظر شما

کمی حرف حساب+کمی تعصب+کمی اشتباه+کمی تفسیر غلط و درست از اسلام=متن بالا
پاسخ:
منهای کمی دقت در خواندن متن بالا
با تشکر از حضور در سایت صابرنیوز ، مطلب شما در قسمت وبلاگستان سایت درج گردید
پاسخ:
سلام
سپاس
با بخشی از حرفات موافقم و بخشی از حرفات هم سختگیرانست  خیلی از احکام عرفیه  اگر چادر براق عرف بشه م اکثرا بپوشن دگه جلب توجه نمیکنه و برا همه عادی میشه  مثل خیلی از احکام اسلام که اینجورین  اگر دقت کنی حکم موسیقی هم و رقص هم عرفی هستش 
پاسخ:
دوباره بخوان مطلب را....
من فک کردم شما میخوای در باره اون چادریایی بگی  که با رها کردن چادرهاشون  کاملا اندام خودشون رو به نمایش میدن و با این کار حرمت چادر و چادری رو میشکنن  و یا چادرهای نازک تو توری یا عده ای از زنان که زیر چادر با استین کوتاه و بدون روسری یه گیره کوچیک به چادر میزنن و هر از چند گاهی  این گیره باز بشه ببینید چه فاجعه ای میشه ایناست که  شرماوره  
سلام
بسیار موافقم
اما برای شما برادران دینیمان خوب است که احساستان را نسبت به انواع چادر و ... بازخورد دهید.
خیلی از دختران نمی دانند که نوع حجابشان مشکل دار است.
به نفس حجاب عقیده دارند اما واقعا نمی دانند مصادیق جلب توجه چیست.
مصداق مشکل دار دیگری که اشاره نکردید: بوت یا چکمه بلند+چادر
ساپورت یا شلوار تنگ+چادر
بعضی از دختران واقعا نمی دانند این ها مصادیق بی حجابی است و فکر می کنند چون چادر دارند دیگر حجابشان کامل است!
بسیار متشکر بابت این مطلب خوب
پاسخ:
سلام
ممنون از حسن توجه تان!
چرا اشاره کردم ! نوشتم که لباس هایی زیر چادر و .....
باتشکر
سلام مطالبتون زیباست اما اگر گوش شنوایی پیدا بشه!!!

همه ی حرف ها درست و به جاست اما اینکه گفتین بعضی از چادری ها خیلی راحت هر لباس و مانتو و شلواری را با هر رنگی می پوشند یعنی چی؟؟؟ دلیلی نداره یه خانوم چادری فقط از لباسهایی استفاده کنه که تیره یا فقط رنگای خاص باشه وقتی حجاب کامل باشه از هررنگی میشه استفاده کرد و بستگی به محیطش داره.

تا پروازمون به آسمان راهی نیست فقط کافیه اراده داشته باشیم.
 آسمانی باشید.
ممنون از مطالب خوبتون و التماس دعا.



پاسخ:
سلام
نمی دانم اصلا شما حجاب را چی تعریف می کنید ؟
هر رنگی ! نمیشه که! حجاب باید مانعی بین خانم و یک مرد نامحرم باشه ! نه این که یک مانتویی با رنگ تند ویا تابلو استفاده کنه و بعد یک چادر هم بندازه روش ! یک نسیم هم به چادر بخوره و باقی داستان .....
ممنون از نظرتان
سلام علی خان
نمیشه حجاب رو مختص به خانوم ها کرد
ولی یه حدیث از پیامبر صل الله تو ذهنمه نمیدونم دقیقا چیه ولی می فرمایند
برای داشتند جامعه سالم باید زنانی سالم داشته باشیم

پاسخ:
سلام
ممنون
ولی در مورد حجاب آقایان در مطلب برادران بدحجاب و خواهران خوش حجاب توضیح دادم!!!!

۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۳:۵۹ زینب(وب شهدا)
سلام.مطلب مفیدی بود.ممنون ازدعوتتون.
پاسخ:
ممنون
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۹ منتظر قائم آل محمد(گروه ظهور)
سلام ممنون از تشریف فرمایتون
به امید روزی که ارزش چادر بین همه مردم شناخته بشه وازاین میراث حضرت زهرا (س)درست استفاده بشه
یا علی
پاسخ:
سلام
ان شالله
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۴:۴۷ دلتنگی ابرها ...
سلام علیکم 
حرف دل ما رو زدید ...

مثلا زیر پوستر های تبلیغ حجاب نوشته بودند با چادر زیبا تر دیده می شوی!!!! یا این عکسی از یک دختر زیبا می گذارند که چادر به سر دارد ! یکی نیست به این ها بگیود حاضر هستید عکس خودتان یا خواهران یا همسرتان را هر چند چادری برای تبلیغ مثلا حجاب در اینترنت و کار های گرافیکی پخش کنی ؟

مخصوصا این قسمت!
چن وقت پیش یه درد دل از خانوم باحجابی رو خوندم که توی راهپیمایی یه عکسی ازش گرفته شده بود و یه مدت همش تو پوستر های حجاب استفاده می شد (به اسم کار فرهنگی!)و این خانوم هم راضی نبودن ولی به اعتراضشون اهمیتی داده نشده بود !!
+اهدنا الصراط المستقیم

پاسخ:
سلام
آره متاسفانه.....
حجاب در فضای مجازی هم بحث مهمی هست که باید بهش پرداخته بشه ...

این متنی که لینک دادم مثل همین مطلب شما تلنگر خوبی برای خودم هم بود .
امیدوارم برای سایر دوستان هم مفید بوده باشه.

پاسخ:
سلام
ولی این لینک شما با مطلب بنده با عنوان خواهران در اینترنت و فضای مجازی.... بیشتر ارتباط داره تا با مطلب خواهران !چادر خوبه....
سلام ممنون از دعوتتون من هم با شما موافقم شاید شیکتر باشه ولی خیلی جلب توجه میکنه منم میخواستم بخرم ولی پشیمون شدم خدا خیرتون بده ممنون ازمطلب خوبتون
پاسخ:
سلام
ممنون از دقتتون
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۵:۴۳ سربازولایت
سلام همسنگر ممنون که دعوتم کردید مطالب بسیار خوبی دارید مخصوصا این پست
عالی بود
موفق و عاقبت بخیرباشید
پاسخ:
سلام
موید باشید
سلام بر شما ... واقعا ای کاش منزلت چادر را حفظ کنند بعضیها ... چادر، میراث گرانبهای حضرت زهرا (علیهاالسلام) ست.
پاسخ:
سلام
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۷ قلبم را ب حبّ ت خوش دار ..
سلام
خیلی عالی
کلا سبک زندگی همه مون منهای خیلی ها رو عشق است!!!!
پاسخ:
سلام
ممنونم!
سلام چه جالب!
دیروز عین همین صحبت ها رو با یکی از عزیزان داشتم

صحبت های شما مث همیشه منطقیه

ان شاء الله اول از همه ما چادری ها محجبه بشیم بعد به فکر ترویج فرهنگ حجاب و چادر در متن جامعه بیفتیم
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
مطلب خیلی خوبی بود.

گاهی ساختار صورت بعضی ها طوریه که یه لبه ی رنگی روسری بیرون چادر روی زیبایی چهره شون خیلی تاثیر متفاوتی داره  اما اگر بخواد چادر رو چلو بکشه واقعا نازیباتر از حالت عادیش میشه....
اینجا دیگه تقوا لازمه...تقوا است که بهش کمک می کنه بر نفسش غلبه کنه...درسته که حرومی مرتکب نشده اگر به هر طریقی حدود حجاب رو رعایت کنه ولی استادی داشتیم می گفت اگر کسی بخواد به جایی برسه باید از خیلی از حلال ها هم چشم بپوشه.
خواهران چادر خوبه اگر واقعا حجاب باشه....

ریز نوشت طویل:
با این حال ما همچنان راضی هستیم که همین چادر های عربی و براق و ...را با لباس رنگی به سر کنن .....ولی زمین نذارنش!!!شهر قم به برکت همین چادر ، حتی زمانی که نمادین و ناقص ، از ان استفاده می شود ،فضای متفاوت تری با سایر شهر ها دارد...حتی کسانی که با ارایش و موهای افشان و.... از چادر استفاده می کنن جلب توجه کم تری دارند از همین وضع، بدون چادر.
اگرچه این نوع استفاده از چادر افاتی دارد ولی به نظرم فوایدش به معایبش می چربه!!!! اگر کسی متوجه حقیقتش نمیشه و قلبش در فهم یا پذیرش مطلب دچار عناد شده باشه ، باز هم با رعایت ظواهر نمادین امید این میره که بالاخره راهی برای روی اوردنش به حق وجود خواهد داشت.

پاسخ:
سلام
ممنون از نظر شما !
در مورد ریز نوشتتان ! باید بگم شاید بگوییم که یک از صفر بالاتره و صد از 99 بالاتره !
ولی بعد می بینیم که به خاطر شل گرفتن ! همان چادری که موهاش بیرونه و یا لباس های نامناسبی زیر چادر داره ! خودش در آینده یا بچه هایش در آینده ! امکان بدحجابی شان بیشتره !
موید باشید....
۲۶ آذر ۹۲ ، ۰۰:۲۸ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
با اکثر قسمت ها موافقم این نکاتی است که نظر من با نظر شما متفاوت است:
به نظر من چادر جذابیت زن به آن حد که برای حضور در جامعه به آن نیاز دارد را حفظ می کند و ایرادی ندارد این را در نظر بگیریم.
من شخصا چادر براق را برای خانم ها نمی پسندم چون خوشم نمی آید ولی از لحاظ شرعی اگر لباسی نباشد که نگاه ها را غیر عادی به سمت خود جلب کند اشکالی ندارد و ما نمی توانیم حلال خدا را حرام کنیم.
آرایش برای حضور در اجتماع آن گونه که شرع گفته اشکال ندارد و خوب است جامعه اسلامی چهره ی زیبایی از خود را نشان دهد. اما اگر فرد چادری یا با چادر مرتکب گناه شد مطمئنا از این حیث گناه چند برابر دارد و این دلیل قرآنی هم دارد. اما این که گناه کدام بیشتر است را من نمی دانم ولی این را مطمئن هستم گناه یک فرد چادری چند برابر می شود.
من شخصا چادر را برای خانم ها می پسندم ولی دستور شرع پوشاندن قسمت هایی که ذکر شده است و اصراری بر چادر نیست هر چند چادر افضل است و حضرت زهرا(س) هم از این پوشش استفاده می کردند.همچنین در رنگ مشکی چادر اکنون عرف چادر سیاه را پسندیده است هرچند این عرف به نظر من اشتباه است و بهتر است به سمت رنگ های دیگر برود.با این حال لباسی که با آن انگشت نما شویم حرام است پس در جامعه ای که چادر سیاه سر می کنند باید این موضوع در نظر گرفته شود.
ارتباط با نامحرم جز در حد ضرورت مشکل دارد و باید پرهیز شود.
به نظر من حجاب برای ارزیابی ایمان معیار جامع و کاملی نیست. و همچنین بهتر حجاب هم به عنوان زینت هم به عنوان پوشش تفسیر و تبلیغ شود چون واقعا هر دو هست.
در مورد نکته ای که در مورد پوستر گفتی خوب ما نمی پسندیم ولی شرعا اشکالی ندارد و به نظر من خوب است از کسانی که در این زمینه حساس نیستند برای تبلیغات استفاده شود. با این حال نظر متخصصان دینی مهم تر است ولی به نظر من اشکال ندارد.

پاسخ:
سلام
با بعضی از حرفات موافقم ولی با موضوع پوستر به شدت حساسم ! الان بعضی از همین کسانی که از تصویرشان برای ترویج پوستر استفاده می شود ناراحت هستند !
طرف دارد در خیایان راه می رود و بعد یکی از او بدون اجازه عکس می گیرد و به عنوان تبلیغ برای حجاب استفاده می کند ! شما خودت حاضر هستی با ناموست همان گونه حتی برای کار خیری مثل ترویج حجاب استفاده کنند ؟
باتشکر
سلام

به شدت با حرفهاتون موافقم اما به شدت با لحنتون مخالف


قبلا خودم هم این لحن رو داشتم اما وقتی فکر کردم دیدم تاثیر این لحن بازداری و مقاومته تا فکر کردن طرف مقابل

ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن
پاسخ:
سلام
مطلبی را که نوشتم را چند بار خواندم! ولی ندیدم لحنم بد باشه ؟
سلام آقا علیرضا!
یه مدتی ــه که خیلی به خواهران گیر می‌دی ها! حواست باشه تنها گیرت نیارن!!!
:))

بله! وقتی می‌پرسیم که برای کی آرایش می‌کنید میگن برای خودم آرایش می‌کنم! حتماً زیاد تو آینه نگاه می‌کنن دیگه!
البته آینه خوبه؛ اگه اسباب خودبینی نشه!

چی بگیم!؟!
چطور بگیم؟!
هععیییییی!


موفق باشی
یا علی
پاسخ:
سلام
چه خبر؟
نه بابا! من کجا گیر میدم ! حالا خوبه مطلب براداران بدحجاب .... را نوشتم! والا....
ممنون از نظرت....
سلام. راستش اصلا نخواستم نظر بدم و حال و حوصله نظر دادن رو ندارم ولی احساس کردم اگر نظر شما رو تایید نکنم جفا کرده ام. خاکی که امروزه به سر ما ریخته شده اینه که اصلا "فلسفه" حجاب رو فراموش کرده ایم، خانمهای بی حجاب یا بد حجاب رو اصلا کاری ندارم، روی سخن من با خانمهای مومنه و مذهبی است، متاسفانه حتی بین اغلب این قشر هم حجاب و فلسفه آن ناشناخته است، مگر حجاب برای پوشاندن جذابیتهای زنانه نیست؟ پس چرا چادر براق؟ چرا لباسهای رنگی؟ چرا بگو بخند با نا محرم؟؟؟؟؟ به این آیه قرآن توجه بفرمایید که در مورد زنان پیامبر می فرماید "و اذا سالتموهن متاعا فسالوا من وراء حجاب ذالک اطهر لقلوبکم و قلوبهن". دقت بفرمایید چون بحث تحریکات جنسی است این آیه اگر چه خطاب به زنان پیامبر ولی شامل بقیه هم میشه، می فرماید آقایی که می خواهید بروید دم خانه پیامبر و کالایی را از زنان پیامبر طلب می کنید اینکار رو از پشت پرده انجام بدهید چرا؟ چون این کار برای پاکی قلبهای شما و قلبهای آنها بهتر است؟ توجه کنید که زنان پیامبر اولا: غالبا میان سال به بالا بودند، ثانیا زن 1400 سال پیش بوده اند که امکانات و سیستم غذایی و آرایشی مثل الان نبوده ثالثا: تو آب و هوای گرم عربستان زندگی می کرده اند! اون وقت اگر ما پاکی قلب برامون مهم باشه آیا می توانیم دو ساعت روبروی یک خانم جوان خوشگل تحصیل کرده آفتاب نخورده کرم سفید کننده مالیده لباس رنگی زیر چادر پوشیده بنشینیم و بحث و مناظره علمی داشته باشیم؟؟ آیا پاکی برای ما می ماند؟ دوستان فکر نکنید من از 1000 سال پیش آمده ام و آدمی عصر حجری هستم. بنده فوق لیسانس کامپیوترم و نزدیک به 16 ساله که در محیطی دانشگاهی با جنس مخالف (مذهبی و غیر مذهبی) سر و کله می زنم. افسوس که برخی فضلای ما هم متاسفانه این موضوع را درک نمی کنند!! حاج آقا روبروی مجری زن در تلویزیون دو ساعت چشم تو چشم هم میدوزن و مثلا در مورد توحید و اخلاق صحبت می کنند و مثلا دارن اخلاق به مردم یاد می دهند؟؟!!! افسوس و صد افسوس که همین زنها هم به عنوان الگو معرفی می شوند. شاید ماه رمضان برخی یادتون باشه که آن شخصیت مذهبی چه جوری خانم مجری خوش رنگ و لعاب را به عنوان یک الگوی خوب و موفق معرفی فرمودند!!!؟؟؟ دوستان حق دارید که فکر کنید از عصر حجر آمده ام. ولی چه کنم که حس مردانگی من همه پلیدهای اختلاط با زنان را خوب تشخیص می دهد، و مطمئنم هر مردی این مورد را به خوبی تشخیص می دهد. ولی افسوس که سلطه فرهنگ منحط غرب بر همه ما حتی طلبه ها باعث شده که بسیاری از این گونه انحرافات را اصلا متوجه نشویم؟! به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی زنان مذهبی ما هم حجابشان را رعایت می کنند و هم جذابیتی مضاعف پیدا کرده اند!!!؟؟؟ ای خاک بر سر ما! و خاک بر سر آن مبلغینی که این دو مقوله را از هم جدا می کنند و می گویند که بحث جذابیت از بحث حجاب جداست و یک خانم محبه می تواند حجابی جذاب انتخاب کند؟

راستی می دونین که همسر امام خمینی(ره) 40 سال بعد از ازدواج با امام خمینی برای اولین بار با داداش امام از پشت در سلام و علیکی داشته اند؟؟!!! نکنه اینها افراطی بوده اند؟ یه تحقیقی در این رابطه در گوگل داشته باشید.

یا می دونستید که مرحوم حداد و بانو امین که هر دو در مراتب توحیدی بالایی بوده اند، در اواخر عمرشان ملاقاتی از پشت پرده داشته اند(منبعش کتاب روح مجرد علامه تهرانی)

توصیه می کنم مطالب زیر را هم بخوانید:


خانم زهرا مصطفوی فرزند امام(ره) در جمع دانش آموزان دبیرستان رشد دختران دقت و مراقبت امام در برخورد با نامحرم را چنین بیان کرده اند:

«ایشان در مقابل بیرونی و نامحرم خیلی سخت گیرند. الآن پسرهای من و احمد آقا 15- 16 ساله اند و ما یک روز اگر منزل آقا برای ناهار دعوت شویم، پسرها حق آمدن ندارند یا اگر هم بیایند، ما خانه ی خانم (همسر حضرت امام) می نشینیم و سفره می اندازیم و آن ها منزل احمد آقا آن هم برای این که پسرها و دخترهای اهل فامیل و خانه باهم غذا نخورند نه فقط سر سفره بلکه حتی سلام هم به هم نکنند، چون واجب نیست.

 من خودم پانزده ساله بودم که آقای اشراقی با خواهرم ازدواج کرد و داماد ما شده بود. یک روز ما دعوت داشتیم منزل ایشان، همین جور که من و آقا باهم وارد شدیم، دیدم آقای اشراقی دارند می آیند استقبال. در یک باغچه ای بود که ما داشتیم جلو می رفتیم، من گفتم سلام بکنم؟ امام گفتند: «واجب نیست » من هم رویم نشد که سلام نکنم، زدم و از تو باغچه رد شدم که با آقای اشراقی رو به رو نشوم.

 و یا حتی مادر من وقتی آقا را گرفتند و بردند ترکیه; یعنی، چهل سال بعد از زندگیشون اولین سلام را به برادر شوهرشون کردند! ماجرا هم این بود که وقتی عمویم می خواستند بروند ترکیه خدمت آقا، آمدند از پشت در گفتند: «من می خواهم با خود خانم صحبت کنم اگر بخواهند پیغامی بدون واسطه برای آقا داشته باشند» . که مادرم ناچار شد، سلام کنند و بعد یادم هست آمد و گفت ناراحتند - چون که اولین سلام را در نبودن آقا کرده اند آن هم با این لفظ که «اگر راضی نباشد چه؟» من هم گفتم «نه حالا دیگر شما سنی ازتان گذشته و مجبور بودید.» البته امام در مورد کار واجب و ضروری حرفی ندارند، این را بدانید!»

فاطمه طباطبایی:

«امام شدیدا از کسی که خلاف شرع انجام می داد ناراحت می شدند و خیلی حالتشان برانگیخته می شد; یعنی اگر یک وقت سر سفره دست ما از حد مجاز از آستین بیرون می آمد تذکر می دادند

عاطفه اشراقی، نوه امام:

«از مسائلی که امام بیشتر به آن توجه داشتند، محدود بودن ارتباط بین زن و مرد بود . یادم هست ده سال بیشتر نداشتم و با برادرها و پسرخاله ام قایم باشک بازی می کردیم . حجاب هم داشتیم; اما یک روز امام مرا صدا کردند و گفتند: شما هیچ تفاوتی با خواهرتان ندارید; مگر او با پسرها بازی می کند که شما با پسرها بازی می کنید؟»

فاطمه طباطبائی:

«امام صحبت بی مورد زنها با نامحرم را ضرورت نمی دیدند; مثلا در خانه خودشان وقتی که یکی از نوه های پسرشان مکلف می شد، دیگر با آنها در یک اتاق نمی نشستیم . البته جالب اینجاست که وقتی ما نزدشان بودیم نمی گفتند که ما از اتاق بیرون برویم; بلکه به او می گفتند بیرون برود . یا اگر من پهلوی ایشان بودم و نوه مکلف شده شان که مثل پسر خودم بود، می خواست وارد اتاق بشود می گفتند: کسی اینجا هست

سفره محرم و نامحرم جدا بود

 تا آخرین لحظه زندگی امام،‌ همواره سفره محرم و نامحرم جدا بود. یک بار مادرم به امام گفته بودند: «ما امشب منزل نفیسه خانم - دختر بزرگ آقای اشراقی - دعوت داریم». امام فکر کرده بودند که در منزل نفیسه خانم، همسرش و شوهر خواهرهایشان هستند و مرد و زن با هم هستند و به مادرم گفته بودند: «این مجلس، مجلس حرام است. شما می‌خواهید به مجلس حرام بروید؟» مادرم گفته بودند: «همه به من محرم هستند.» امام گفته بودند: «به دخترها که محرم نیستند.» مادر گفته بودند من می‌روم که به همه مردها محرم هستم (دامادها و احمد) امام در این مورد بسیار دقت می‌کردند.


سلام. راستش اصلا نخواستم نظر بدم و حال و حوصله نظر دادن رو ندارم ولی احساس کردم اگر نظر شما رو تایید نکنم جفا کرده ام. خاکی که امروزه به سر ما ریخته شده اینه که اصلا "فلسفه" حجاب رو فراموش کرده ایم، خانمهای بی حجاب یا بد حجاب رو اصلا کاری ندارم، روی سخن من با خانمهای مومنه و مذهبی است، متاسفانه حتی بین اغلب این قشر هم حجاب و فلسفه آن ناشناخته است، مگر حجاب برای پوشاندن جذابیتهای زنانه نیست؟ پس چرا چادر براق؟ چرا لباسهای رنگی؟ چرا بگو بخند با نا محرم؟؟؟؟؟ به این آیه قرآن توجه بفرمایید که در مورد زنان پیامبر می فرماید "و اذا سالتموهن متاعا فسالوا من وراء حجاب ذالک اطهر لقلوبکم و قلوبهن". دقت بفرمایید چون بحث تحریکات جنسی است این آیه اگر چه خطاب به زنان پیامبر ولی شامل بقیه هم میشه، می فرماید آقایی که می خواهید بروید دم خانه پیامبر و کالایی را از زنان پیامبر طلب می کنید اینکار رو از پشت پرده انجام بدهید چرا؟ چون این کار برای پاکی قلبهای شما و قلبهای آنها بهتر است؟ توجه کنید که زنان پیامبر اولا: غالبا میان سال به بالا بودند، ثانیا زن 1400 سال پیش بوده اند که امکانات و سیستم غذایی و آرایشی مثل الان نبوده ثالثا: تو آب و هوای گرم عربستان زندگی می کرده اند! اون وقت اگر ما پاکی قلب برامون مهم باشه آیا می توانیم دو ساعت روبروی یک خانم جوان خوشگل تحصیل کرده آفتاب نخورده کرم سفید کننده مالیده لباس رنگی زیر چادر پوشیده بنشینیم و بحث و مناظره علمی داشته باشیم؟؟ آیا پاکی برای ما می ماند؟ دوستان فکر نکنید من از 1000 سال پیش آمده ام و آدمی عصر حجری هستم. بنده فوق لیسانس کامپیوترم و نزدیک به 16 ساله که در محیطی دانشگاهی با جنس مخالف (مذهبی و غیر مذهبی) سر و کله می زنم. افسوس که برخی فضلای ما هم متاسفانه این موضوع را درک نمی کنند!! حاج آقا روبروی مجری زن در تلویزیون دو ساعت چشم تو چشم هم میدوزن و مثلا در مورد توحید و اخلاق صحبت می کنند و مثلا دارن اخلاق به مردم یاد می دهند؟؟!!! افسوس و صد افسوس که همین زنها هم به عنوان الگو معرفی می شوند. شاید ماه رمضان برخی یادتون باشه که آن شخصیت مذهبی چه جوری خانم مجری خوش رنگ و لعاب را به عنوان یک الگوی خوب و موفق معرفی فرمودند!!!؟؟؟ دوستان حق دارید که فکر کنید از عصر حجر آمده ام. ولی چه کنم که حس مردانگی من همه پلیدهای اختلاط با زنان را خوب تشخیص می دهد، و مطمئنم هر مردی این مورد را به خوبی تشخیص می دهد. ولی افسوس که سلطه فرهنگ منحط غرب بر همه ما حتی طلبه ها باعث شده که بسیاری از این گونه انحرافات را اصلا متوجه نشویم؟! به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی زنان مذهبی ما هم حجابشان را رعایت می کنند و هم جذابیتی مضاعف پیدا کرده اند!!!؟؟؟ ای خاک بر سر ما! و خاک بر سر آن مبلغینی که این دو مقوله را از هم جدا می کنند و می گویند که بحث جذابیت از بحث حجاب جداست و یک خانم محبه می تواند حجابی جذاب انتخاب کند؟

راستی می دونین که همسر امام خمینی(ره) 40 سال بعد از ازدواج با امام خمینی برای اولین بار با داداش امام از پشت در سلام و علیکی داشته اند؟؟!!! نکنه اینها افراطی بوده اند؟ یه تحقیقی در این رابطه در گوگل داشته باشید.

یا می دونستید که مرحوم حداد و بانو امین که هر دو در مراتب توحیدی بالایی بوده اند، در اواخر عمرشان ملاقاتی از پشت پرده داشته اند(منبعش کتاب روح مجرد علامه تهرانی)

توصیه می کنم مطالب زیر را هم بخوانید:


خانم زهرا مصطفوی فرزند امام(ره) در جمع دانش آموزان دبیرستان رشد دختران دقت و مراقبت امام در برخورد با نامحرم را چنین بیان کرده اند:

«ایشان در مقابل بیرونی و نامحرم خیلی سخت گیرند. الآن پسرهای من و احمد آقا 15- 16 ساله اند و ما یک روز اگر منزل آقا برای ناهار دعوت شویم، پسرها حق آمدن ندارند یا اگر هم بیایند، ما خانه ی خانم (همسر حضرت امام) می نشینیم و سفره می اندازیم و آن ها منزل احمد آقا آن هم برای این که پسرها و دخترهای اهل فامیل و خانه باهم غذا نخورند نه فقط سر سفره بلکه حتی سلام هم به هم نکنند، چون واجب نیست.

 من خودم پانزده ساله بودم که آقای اشراقی با خواهرم ازدواج کرد و داماد ما شده بود. یک روز ما دعوت داشتیم منزل ایشان، همین جور که من و آقا باهم وارد شدیم، دیدم آقای اشراقی دارند می آیند استقبال. در یک باغچه ای بود که ما داشتیم جلو می رفتیم، من گفتم سلام بکنم؟ امام گفتند: «واجب نیست » من هم رویم نشد که سلام نکنم، زدم و از تو باغچه رد شدم که با آقای اشراقی رو به رو نشوم.

 و یا حتی مادر من وقتی آقا را گرفتند و بردند ترکیه; یعنی، چهل سال بعد از زندگیشون اولین سلام را به برادر شوهرشون کردند! ماجرا هم این بود که وقتی عمویم می خواستند بروند ترکیه خدمت آقا، آمدند از پشت در گفتند: «من می خواهم با خود خانم صحبت کنم اگر بخواهند پیغامی بدون واسطه برای آقا داشته باشند» . که مادرم ناچار شد، سلام کنند و بعد یادم هست آمد و گفت ناراحتند - چون که اولین سلام را در نبودن آقا کرده اند آن هم با این لفظ که «اگر راضی نباشد چه؟» من هم گفتم «نه حالا دیگر شما سنی ازتان گذشته و مجبور بودید.» البته امام در مورد کار واجب و ضروری حرفی ندارند، این را بدانید!»

فاطمه طباطبایی:

«امام شدیدا از کسی که خلاف شرع انجام می داد ناراحت می شدند و خیلی حالتشان برانگیخته می شد; یعنی اگر یک وقت سر سفره دست ما از حد مجاز از آستین بیرون می آمد تذکر می دادند

عاطفه اشراقی، نوه امام:

«از مسائلی که امام بیشتر به آن توجه داشتند، محدود بودن ارتباط بین زن و مرد بود . یادم هست ده سال بیشتر نداشتم و با برادرها و پسرخاله ام قایم باشک بازی می کردیم . حجاب هم داشتیم; اما یک روز امام مرا صدا کردند و گفتند: شما هیچ تفاوتی با خواهرتان ندارید; مگر او با پسرها بازی می کند که شما با پسرها بازی می کنید؟»

فاطمه طباطبائی:

«امام صحبت بی مورد زنها با نامحرم را ضرورت نمی دیدند; مثلا در خانه خودشان وقتی که یکی از نوه های پسرشان مکلف می شد، دیگر با آنها در یک اتاق نمی نشستیم . البته جالب اینجاست که وقتی ما نزدشان بودیم نمی گفتند که ما از اتاق بیرون برویم; بلکه به او می گفتند بیرون برود . یا اگر من پهلوی ایشان بودم و نوه مکلف شده شان که مثل پسر خودم بود، می خواست وارد اتاق بشود می گفتند: کسی اینجا هست

سفره محرم و نامحرم جدا بود

 تا آخرین لحظه زندگی امام،‌ همواره سفره محرم و نامحرم جدا بود. یک بار مادرم به امام گفته بودند: «ما امشب منزل نفیسه خانم - دختر بزرگ آقای اشراقی - دعوت داریم». امام فکر کرده بودند که در منزل نفیسه خانم، همسرش و شوهر خواهرهایشان هستند و مرد و زن با هم هستند و به مادرم گفته بودند: «این مجلس، مجلس حرام است. شما می‌خواهید به مجلس حرام بروید؟» مادرم گفته بودند: «همه به من محرم هستند.» امام گفته بودند: «به دخترها که محرم نیستند.» مادر گفته بودند من می‌روم که به همه مردها محرم هستم (دامادها و احمد) امام در این مورد بسیار دقت می‌کردند.


پاسخ:
سلام
آری. کسانی فکر می کنند چون سال ها می گذرند پس باید درجه ی حیا هم بشود !
ممنون از حوصله ایی که برای نوشتن نظر کردید.
۲۶ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۵ پایگاه اطلاع رسانی هریس پویا
با سلام..
مطلب شما در پایگاه اطلاع رسانی هریس پویا" منتشر شد

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.لینک مطالب خود را جهت انتشار به ما بفرستید.

هدیه سایت هریس پویا به شما
امام محمد باقر علیه السلام

خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند . / اصول کافی جلد 1 صفحه 12

غررالحکم حکمت 2142

یا علی
پاسخ:
سلام
سپاس
یاعلی (ع)
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۲ فاطمه(یاس)
بسم رب الحسین
سلام
بسیار عالی دغدغه این روزها رو قلم زنی کردید
و مخصوصا در شهرهای مذهبی(قم) که خیلی از خانم ها بالاجبار چادر سر می کنند این موضوع بیشتر نمایانه که فقط چادر همراه دارن نه این که چادری باشند.
چادر سر می کنند اما جلوه و عشوه گری و طنازی شان هم چشم فلک را کر می کند.
و اما چادری های اصل هم مقصرن گاهی . تفسیری اشتباه دارن از چادر. اخلاق زیبا ندارن.رفتارزهرایی و جذاب ندارن که دیگران رو به این حجاب زیبا دعوات کنن.
جانا سخن از زبان ما می گویی....
به قول آقای حدادیان " چادری ها مون هم فیگورای جدید میان"
پاسخ:
سلام
اره متاسفانه....
ممنون
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۶:۱۸ چادر سیاه من

سلام ممنون از دعوت شما. مطلب جالب توجهی بود. چند نکته به ذهنم رسید که با اجازه عرض میکنم:

1. با نظر شما در مورد لباس تنگ و چسبان موافقم یعنی برخی از چادریها ساپورت میپوشند فقط به این دلیل که چادر دارند!

2. در مورد رنگ لباس به شدت مخالفم. چرا نباید خانومها ی چادری و محجبه روسیری و مانتو و شلواری غیر از رنگ مشکی  یا تیره استفاده کنند؟ این بیشتر سلیقه ای است و به عرف جامعه برمیگردد. مثلا در یک از شهرهای ایران همه ی زنان و دختران چادر سفید سر میکنند یا در کرمان خانومها از قدیم و پیش از انقلاب چادرهای رنگی در کوچه و خیابان سرمیکردند و حالا هم همینطور گرچه تعداشان کمتر شده ولی باز هم وجود دارد. درضمن من تا به حال جایی نخوانده ام که حضرت زهرا چادرشان چه رنگی بوده یا مثلا رنگ روسریشان مشکی بوده باشد اگر شما جایی سراغ دارید به ما هم معرفی بفرمایید.

3. با چادرهای شالی و ملی و شنلی و ... مخالفم چون اصلا حجاب نیست ولی چادر جلابیب و لبنانی و معمولی عالیست.

4. با نظرتان در مورد عکسهای حجاب تا حدی موافقم اما این عکسها قبلا گرفته شده و ما فقط کپی پیست میکنیم. حتما خود فرد راضی بوده که از او عکس بگیرند!

ممنون از صبر و حوصله شما. موفق باشید

پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتان
در مورد رنگ لباس زیر چادر و روسری،نمی گویم اشتباه میگید ولی اگر کمی بیشتر دقت کنید میفهمید ماجرا یکمی ساده است و هر چیزی که موجب جلب توجه بشه ،اشکال داره.....
اتفاقا در مورد عکس پوستر ها،شما از کجا می دانید که اون خانم راضی است ؟ حق الناس خیلی مهمه ها!!!!

با سلام

خداوند همه ما را هدایت کند . انشاالله
پاسخ:
ان شالله
سلام

چادر  خوبه...

به شرطی که بدونن که این چادر مال کیست و طریقه نگهداری آن را باید از که آموخت...

مادر= زهرا(س)
پاسخ:
سلام
درسته....
جالب بود
پاسخ:
ممنون
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۱ پرده اسرار
سلام

ممنون از دعوتتون

ما اگر معنی حجاب رو بدونیم اون رو محدود به یک شی نمی کنیم
حجاب یعنی رعایت عفت.برتای حفظ عفت و حیا یک سری حریم نیاز هست حجاب همان حریم هست.
حجاب یعنی من خانه ام را ایلامی بسازم حجاب یعنی من پوششم را اسلامی بسازم
حجاب یعنی من به حریم همسرم احترام بگذارم
حجاب یعنی من از خدا بابت نعمت ها تشکر کنم
حجاب یعنی خدایا من قدردان زیبایی خود هستم  واون رو جز برای امورات حلال خرج نمی کنم

هر حجابی که جنبه خودنمایی داشته داشته بدحجابی ست حتی اگر در قالب چادر ظاهر شود.
تکرار می کنم بدحجابی نه بی حجابی :)
حجاب هم خوب و بد دارد...باید بین خوب و خوب تر ، خوب تر را انتخاب کرد.

زیاد صحبت کردم.:)شرمنده .کاریش نمیشه کرد خوبه حالا طلبه نشدیم:)ههه

پاسخ:
سلام
ممنون درست می فرمایید...
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۸ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
من در موضوع پوستر گفتم من خودم برای خانواده ام و محارمم نمی پسندم و این نظر شخصی بنده است نه نظر اسلامی در ضمن این که بدون اجازه فرد از عکس او استفاده کنند صحیح نیست ولی افرادی هستند که حاضرند این کار را بکنند و مثلا پول بگیرند که اشکالی ندارد در ضمن کلا این شرع اسلام است که گردی صورت اشکالی ندارد پوشیده نشود مثل خیلی از خانم های مجری در تلوزیون و این اشکالی ندارد و اگر کسی این را شرعا حرام بداند حلال خدا را حرام کرده و حرام است ولی فردی می تواند مثل من و شما بگوید ما برای ناموسمان نمی پسندیم ولی حرام نمی دانیم.
همچنین بعضی وقت ها فرد می داند که مثلا از این جا رد شود دوربین فیلم یا عکسش را می گیرد و مثلا ممکن است در صدا و سیما پخش شود این اجازه نمی خواهد یعنی معیار بر مجوز است مگر این که فرد معترض شود آن وقت خوب است جلوگیری شود.
پاسخ:
سلام
اکثر این پوستر هایی که میبینید از طرف اجازه نگرفتن برای عکس گرفتن و معمولا برای طراحی این گونه پوستر ها پولی نمی دهند به طرف، در ضمن،کاش تنها گردی صورت بود و نه گردی با نیم کیلو مواد ارایشی.....
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۱۶ میلاد گودرزی
حق بود مطلب تون

و از همه مهمتر «حیا» ست که معمولاً مغفول باقی میمونه...
پاسخ:
سلام
حیای جانم آرزوست.....
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۱۹ یه بنده خدا

سلام برادر جان

 

خوبید ان شاالله

 

تشکر از لطفت و تشریف فرماییت

کلا بحث حجاب جز ضروریات امروزی جامعه ماست و در این فضای مجازی هم بحث مقدسی است

ان شاالله همه ماجور و خادم راه آل الله و مکتب برحقشان باشیم و بشویم ...

پاسخ:
سلام
ان شاالله
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۹ سام سوزان

با سلام

 

علی جان در تایید فرمایش شما خاطره ای عرض میکنم

یادمه دختر خانمی در وبلاگش نوشته بود:

" وقتی وارد اتاقم شدم چن پشه دور چراغ اتاق میگشتن

وقتی چراغ رو خاموش کردم و چراغ مطالعمو روشن کردم پشه ها دور اون جمع شدن

بعد اونم خاموش کردم و خواستم بخوابم , قبل از خواب موبایلمو نگاه کردم تا ساعتشو برای صبح تنظیم کنم که بیدارم کنه که دیدم پشه ها دور موبایلم جمع شدن!

بعضی از پسرها مثل همین پشه ها هستن. وفاداریشون در حد چند دقیقه و چند ساعته! "

 

من در جواب اون دختر نوشتم:

" اگه نور وجودت در حد یه چراغ باشه و جذابیتت از جنس زمینی باشه فقط پشه ها رو جذب خودت میکنی که اونم مدت کمی دور و برت هستن

ولی اگه نور وجودت آسمانی و در حد خورشید باشه اونوقت سیاره ها عظیم تا میلیاردها سال دورت میگردن! "

اگه چادر هم مثل لوازم آرایش حکم همون وسیله جذابیت جنسی و تحریک جنس مخالف باشه حکمش مثل آرایش "حرام" خواهد بود

ولی اگه به عنوان دژی در مقابل چشم و دل نامحرم باشه و نشانه نجابت و پاکدامنی اونوقته که حکم حجاب برتر رو داره و نشانه تقوا و کرامت اون زن خواهد بود!

ان اکرمکم عندالله اتقیکم

پاسخ:
سلام
ممنونم!
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۴۶ یه بنده خدا

سلام مجدد برادر جان

صادقانه بخوام نظرم رو بگم به نظرم تند رفتی ... هر چند اصل حرفت صحیحه اما حقیقت امر زمانه هم در برخی مصادیق بی تاثیر نیست بالاخره وقتی حضرت آیت الله خامنه ای در بحث حجاب گیس های بافته و لباس محلی برخی اقوام را جز حجابشان مطرح میکنند این نشان دهنده این است که درک صحییح از مکان و زمان و حتی شرایط اجتماع تاثیر بسزایی در این مساله دارد یعنی 4چوب اولیه قبول اما افراط و تفریط ها در هر زمانی بناهای اساسی اعتقادات افراد را بر باد میدهد

فی المثل زمانی بود در همین جامعه ما که هر کسی ویدئو داشت فلان و بیسار معنی میشد شخصیتش از طرف متدینین اما الان در اکثریت به قبیل خانه ها یافت می شود این یک مثال شاید زیاد مانوسی نباشد اما فکرمیکنم اصل منظورم را که تاثیرات غیر قابل انکار زمان و جامعه و عرفیات بر روی مصادیق ظاهری و نه اصلی حجاب است درک کرد

 

موفق باشی همسنگرم

 

ولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کار بسیار ارزنده ای است ماجور باشید ...

ببخش اگر متنم مناسب نبود اما حقیقت نظرم رو درج کردم

صحیح به نظرم این است که 4 چوب اصلی حجاب را بر رویش بایستیم مستحکم و بر سر مستحبات و برخی دیگر از چیزها زیاد متعصب نشویم تا قابلیت جذب حداکثری بیابیم

پاسخ:
سلام
شما هنوز مطلب من را با دقت نخوانده ایی ! بحث من سر مصادیق حجاب نیست ! بحث من سر چادری هایی مشکی است که می بینیم ! درسته ؟
مثل این می ماند که من بگویم طرز استفاده ی درست و غلط از ماشین الف این است و آن وقت شما به بجای این که بیایی در مورد طرز استفاده آن نظر بدهی ! رفته ایی درباره ی ماشین های دیگر نظر داده ایی !
باتشکر
این روزها مهمترین کشف حجاب است،کشف نکن حجابت را تاکشفت کنند...وتارتار؛تارو پود چادرت،تار کننده چشم ناپاکان...
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۲:۰۷ مشکات الهدی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام برادر خداقوت و خسته نباشید
مشکل این قشر این هست که نمیدانند که بایستی حجاب نشئت گرفته از حیا باشد، حیا در رفتار حیا در گفتار....
آدمی که حیا دارد دیگر لازم نمیداند برای نامحرم تن نازی کند و نامحرم به خود جذب کند.
**** *** **** *** **** *** ****** ***** **** ** ** *** ** ** ****** *** ***** **** ** *** ** ******* اگه امکان داره این قسمت تو عمومی نذار
پاسخ:
سلام
ممنون!
طبق گفته ی خودتان آن قسمت را حذف کردم.
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۳:۵۳ علیرضا فلاح
سلام من دوست دارم وبلاگ های ما به هم پیوند بشه ممنونو میشم قبول کنید
http://shahid-fahmide.blog.ir
حلقه شهید فهمیده
دوست داشتی پیوند کن خبر بده ممنون
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۳:۵۷ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
اگر بدون اجازه بوده و فرد معترض است باید جلوگیری شود هرچند به نظر من این موارد زیاد نیست ولی یک مورد هم قابل توجه است.

چند وقت پیش در وبلاگی که برای چادر براق تبلیغ می کرد نظرات آقایون رو می خوندم ، چندشم شد!
درباره عکس ها نظر می دادن که چقدر زیبا و جذابه!!
در مورد خیلی از مصادیق بالا با شما موافقم. اما در مورد رنگ لباس مخصوصا روسری جلب توجه معناش موسعه!
خب بعضی مردا کلا همه چی براشون جلب توجه می کنه!
یعنی همه ی خانم های چادری از روسری های تیره استفاده کنند!؟؟
پاسخ:
سلام
ممنون،در مورد روسری،منظور رنگ تیره نیست! خود خانمی که از یک روسری استفاده خودش بهتر میتونه تشحیص بده ! هر وقت احساس کرد با فلان رنگ روسری زیباتر دیده میشه،اون خانم یقین پیدا کنه که نامحرم او را زیباتر میبیند .....
۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۷ پاسخ زمینی
سلام
نمی دونم چی برداشت کردین که اینطوری جواب دادید شاید خانومای با حجاب کمتر دیدید و خانمی که با حجاب باشه رو قطعا متوجه نمی شیم چی پوشیده مگر در محیط های زنانه.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
نخیر،من خانم باحجاب کم ندیدم !
یکمی بیشتر دقت می کردید متوجه مطلب من میشدین
۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۳:۴۸ خادم المهدی(عج)
باسلام وممنون ازحضورتون دروبلاگ "اسلام پنجره ای زیبابه سوی دوست
چطورباوبلاگ بنده آشناشدید؟؟؟؟؟؟؟وبلاگ خوب وپرمحتوایی دارید
بازهم تشریف بیارید یاحق
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون
۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۴:۱۱ صبا کریمی
سلام و ممنون از دعوت تون . به موضوع خوبی پرداختید ...
استفاده از رنگ و مدل خیلی سلیقه ای هست هرچند که اخیرا خیلی مدی شده . خانمهایی که ترجیح میدن از لباس و مخصوصا روسری های خوشرنگ زیر چادرشون ستفاده کنند خودشون دلیل استفاده از این رو می دونن. چادری هایی که صورت و چشم ها شون رو آرایش می کنن میدونن نیت شون از این چادر چیه .
متاسفانه حجاب از نظر خیلی از ماها همان پوشوندن اعضای بدن و دست و مو هست ولی معنای اصلی حجاب چیز دیگه ای هست .
عده ای که مایل به استفاده از حجاب جذاب هستند کسانی اند که همین معنا رو قبول دارند و شیک بودن حجاب به عقیده اینها منافاتی با حجاب کامل نداره یا دوست دارن که اینطور برداشت کنن .
درسته که باید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کرد ولی حقیقت اینه که خیلی از اعتقادات  ما داره دستخوش تفکرات جدید و مدرن میشه و هوس سهم مهمی در این تغییرات ایفا می کنه
پاسخ:
سلام
ممنون
با بیشتر حرف هاتون موافقم 
البته فکر می کنم یک وقت هایی خط ظریف آزادی " ما ظهر منها " را هم باید لحاظ کنید. به نظر می رسد خانمی که ذاتا قد بلندی دارد یا صورت زیبایی دارد. با این وصفی که شما گفتید باید صورتش را بپوشاند. فرضا می توان گفت که "رو بگیرد" در حالی که "ما ظهر منها " حساب می شود.
یک آقا می تونه از زیر این چادر های ایرانی معمولی و رو گرفته هم تحریک بشه (من آقا نیستم ) اما وظیفه از اون خانم ساقط شده! حواسمون باشه هدف یک خانم از حجاب جلوگیری از فکر های نامربوطه آقایون نیست "صرفا " و با زهم "صرفا" اطاعت امر خداست. (که قطعا حکمت اجتماعی هم دارد) 
خواهشا این قدر فلسفه ی حجاب را در رفتار در مقابل جنس مقابل تعریف نکنید. ما زنان "هیچ" وظیفه ای در قبال گناه نکردن "مردان " نداریم. ما فقط قراره به واسطه ی حجاب "امر خدا " را اطاعت کنیم....
(منظورم جز وظایف یک زن در مقابل همسرشه که تنها جاییه که وظیفه داره کمک کنه دیگری گناه نکنه )
در مورد روسری رنگی هم مخالفم، مگر همین چادر نمازهایی که ما در مهمانی می پوشیم کم قشنگند؟ کم به آدم وجاهت می دهند؟ یا به لحاظ زیبا شناسی ایجاد یک قاب مشکی دور صورت کم به زیبایی اضافه نمی کند(منظورم همین جنس های عادی چادر است از جنس حجاب )؟ اما دقیقا با چادر چیزی که قصد ایجادش وجود دارد "یدنین علیهن بجلابیبهن فلیعرفن ..." است. چادر مرتب پوشیدن برای فلیعرفن است.
اما به هر حال با همه ی زاویه گیریمان لذت بردم از متنتان 
پاسخ:
سلام
بله درسته ! برخی از افراد جنس مذکر با هر چیزی امکان داره به گناه بیافتند و اگر خانمی کاملا قوائد را رعایت کرده باشه گناهی بر آن خانم نیست !
اطاعت امر خدا هم همان جلوگیری از به گناه افتادن یک عده ی دیگر است !
ببخشید ! شما که می گویید از فلسفه ی حجاب در مقابل رفتار مردان چیزی نگویم ! یک سوال دارم از شما ! چرا خانم ها در مقابل محارم خود و همچنین خانم های دیگر در یک محیط بسته ! چادر سر نمی کنند ؟
روسری رنگی بستگی دارد چه رنگی باشد ؟! درسته ؟
ممنون از نظرتان...

سلام
خیلی عالی بود
حرف دل ما رو زدید!!
ممنون که بعد مدتها باز ما رو دعوت کردید!
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
هوالحق.سلام علیکم.مطلبتون خوب بود.تقریبا نظرات دیگر خواهران و برادران دینی رو هم خوندم.یک نکته مورد غفلت است اون اینکه من بنده خدا نه بنده هوای نفس ,وقتی تسلیم امر خداوند یکتا شدم وقتی دین مبین اسلام و مذهب شیعه رو قبول کردم در مرحله عمل باید ببینم مولای من چی رو دوست داره اون طور عمل کنم.راهنمای ما شیعه ها طبق حدیث ثقلین که معرف حضور اکثرمون هست دو چیزه:1_قرآن کریم.2_ائمه معصومین (علیهم السلام).طبق کلام معصوم(علیه السلام)وقتی به ایشان دسترسی نداریم وظیفمون اینه که به فقیهی که تقوا داره (همون مرجع تقلید خودمون)مراجعه کنیم.این از مراتب ولایت پذیریه که در طول ولایت خداوند متعال قرار داره.حالا درباره نوع پوشش زن و مرد مسلمان ما وقتی نظر مراجع رو میبینیم ,متوجه میشویم باید رنگ شکل ,مدل,جنس,و.........طوری باشد که جذب کننده جنس مخالف نباشد.من خودم دیدم که بعضی از مراجع درباره مردی که مأخوذه به حیاست مومنه اما موی سرش آنقدر زیباست که باعث جذب جنس مخالف میشه اینجا حکم اینه که آقا سرش رو با پارچه ای بپوشونه تا جذابیت نداشته باشه.و اینها همه برای اینه که جامعه دراین قسمت سالم بمونه.ما تا وقتی دینمون دلیه نه خدایی همینه نه فقط مبحث حجاب که مباحث دیگه هم باید مطیع امر الله جل جلاله باشیم.قربون غریبیه جان جانان برم که ما ادعا میکنیم شیعه ایم اما او در غیبت.............انگار عادت کردیم به زندگی بدون او...........وای بر من........یاعلی.
پاسخ:
سلام
ممنون
یاعلی (ع)
سلام علیکم
سخن به حقی بود ولی خب چه کنیم از دست این چشمها و قلب های بیمار!!!!
خانمها ای نگاه ها رو خیلی خوب تشخیص میدن باور کنید آدم احساس می کنه بعضیا با نگاهشون دارن قورتت میدن!
به" سبکبارن" ما هم سر بزنید خوشحال میشیم.
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۴ قدیر کیانی
طراحی سایت برای شما با قیمتی که فکرشم نمیکنی(توافقی) 
جهت ثبت سفارش کلیک کنید 


لبیک یا خامنه ای(مدظله العالی)
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۱ کشکول غریب
سلام . عالی بود . استفاده کردیم . خدا قوت
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۱ کشکول غریب
سلام . عالی بود . استفاده کردیم . خدا قوت
پاسخ:
ممنون
این مطلب شما درسایت وصال ثبت گشت
با لینک وصال حامی جهادگران فضای مجازی ایران باشید
پاسخ:
سلام
ممنون
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۱ دلتنگی ابرها ...
سلام علیکم
"ترس از آبرو در پایان بردن روابط اشتباه" نظر شما؟
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۷ دلتنگی ابرها ...
سلام علیکم
"ترس از آبرو در پایان بردن روابط اشتباه" نظر شما؟
سلام
من ی دختر چادری ام با وجود اینکه برخی حرفاتون رو قبول دارم، اما راستش با بعضی از حرفاتون زیاد موافق نیستم چون شما یه جوری حرف زدین که انگار زن حق استفاده از هیچ رنگی غیر از مشکی را ندارد تنها روسری است که می توان غیر از مشکی پوشید که حداقل یک تنوع رنگی از لحاظ پوشش به ما بدهد که آن را هم می فرمایید روسری و مقنعه رنگی از زیر چادر جلب توجه می کند.
آیا این رنگ مشکی خواسته و ناخواسته در روحیه انسان تاثیر بد ندارد؟اصلا شما آقایان حاضرید فقط برای اینکه جلب توجه نشود هر روز مشکی بپوشید؟
من چادر را خودم انتخاب کردم و دوستش دارم اما صرفا اینکه لباس رنگی مخصوصا مقنعه رنگی و روسری رنگی استفاده نشود مخالفم!
و یه پیشنهاد:بحث حجاب را را فقط محدود نکنید به خانمها؛این حرف خیلی از دختران و خانمهاست.قبول دارم بیشتر مختص خانمهاست اما هر از گاهی هم به آقایان یادآوری شود بد نیست.
ممنون!
پاسخ:
سلام
در مورد رنگ روسری رجوع کنید به جواب هایی که برای سایر بازدیدکنندگان نوشتم!
در مورد حجاب آقایان به مطلبی که با عنوان برداران بدحجاب و خواهران خوش حجاب نوشتم مراجعه کنید،در آرشیو موجود است! تا ببینید من در مورد حجاب در آقایان چه نوشتم !!!
ممنون
سلام  و خداقوت
ایم مطلب در سامانه دائره المعارف عفاف و حجاب، باز نشر داده شد.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
سپاس
۳۰ آذر ۹۲ ، ۰۹:۲۴ * ساخت ابزار صلواتی *
سلام ممنونم از حضورتون

امام صادق (علیه السّلام) می فرماید : «فرو بستن چشم از گناه میسر نیست مگر این که انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده کرده باشد.»[گل]
پاسخ:
سلام
ممنون
۳۰ آذر ۹۲ ، ۲۳:۱۰ خادم سایبری
سلام
با مطلبی تحت عنوان
" تذکــری به ارزشــی خوان ها "
بروز هستم .
اگر مطلب باب میل بود ، باز نشر کنید .
اربعین حضرت عـباس ، امام حسـین و شهدای کربلا علیهم السلام ، تســلیت
التماس دعا
همسنگر عزیز سلام
زیر پرچم حسینی موفق و سربلند باشید
پاسخ:
سلام
ممنون


سلام
اربعین یعنی یگانه‌شدن با کربلا، و بیگانه‌شدن از هر آنچه کربلاستیز و کربلا گریز است.
چهلمین روز شهادت الگوی حریت برای تمام بشریت را به شما تسلیت و تعزیت
عرض میکنم

 

پاسخ:
سلام
همچنین...
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۶:۴۷ بنده خدا

سلام

کاملا با نظرات شما موافقم...

بالاخره یک خانمی که چادر به سر میکنه باید بدونه ویا به قولی تکلیفش رو با خودش مشخص کنه که می خواد برای نامحرم جلب توجه داشته باشه یا نه؟؟؟سرکردن روسری هایی با رنگهای تند وخیلی روشن در مکان های عمومی یا آرایش ویا.... معنای جلب توجه میدهد...غیره اینه!!!

خوبه آدم خودش رو آراسته کنه ولی فقط برای محارم خود..... نه برای مردمان کوچه وخیابان...

متاسفانه بانوان ما هرکدام به نوعی بازیچه دست های شیطان شده اند...

افسوس وصد افسوس.... 

پاسخ:
سلام
ممنون
با سلام و احترام
وبا سپاس فراوان از شما
با خواندن این مطالب امیدوار میشوم که هنوز هستند انسان های خوبی روی این کره ی خاکی... منظوربدی ندارم ولی جدا خوشحال شدم
راستی نطرتون درمورد اون دسته از خانم هایی که چادر میپوشن اممممممممممما یه گله سر بزرگم میزنن به موهاشون چیه؟؟؟خنده داره واقعا چی فکر کردن.. که حجابشون کامله در حالی که دقیقا به تخیلی اظهار میکنند که درصدی واقعیت نداره
در پناه حق یا علی..
پاسخ:
سلام
ممنون،
در مورد گل سر و ... همین طور،من در پایان نوشتم که حرف زیاد است! خواستم به چادر توری هم اشاره بکنم که خب برخی از خوانندگان خودشان زحمت کشیدن اشاره کردند!!!
من در شهر کریمه اهل بیت (ع) هستم،قم....
برای همین خانم با حجاب هم زیاد هستند خدا را شکر
ولی یکمم مردامون غیرتی بودن اینجوری نمی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
خدا بهتر می داند....
جانم فدای زینب سلام الله علیها
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=10726
۰۳ دی ۹۲ ، ۱۵:۴۲ خادم الزهرا
سلام
عالی بود
لینک دادم به مطلبتون:
پاسخ:
سلام
ممنون از شما
۰۳ دی ۹۲ ، ۱۷:۳۵ دلتنگی ابرها ...
سلام!
فکر میکنید دوست پسر داشتن بده؟
من که مخالفم!
با یکی دوست شدم که مث یه داداش هوامو داره!
یه سر یزنید وبلاگم میفهمید چی می گم!
۰۳ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۰ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ساری
به آدرس زیر بروید و نظرات خود را بفرمایید.
www.basij-sari.blog.ir
۰۳ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۰ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ساری
به آدرس زیر بروید و نظرات خود را بفرمایید.
www.basij-sari.blog.ir     

با سلام و احترام 

اانتظاری غیر از این نداشتم که فرمودید ...

بنده هم قم زندگی میکنم ولی جالب اینجاست که اشاره فرمودید در قم خانم های با حجاب زیاد هستن!!!!! _درسته هستند اما زیاد نیستند

دلیل اینکه این سوال رو پرسیدم این بود که بدونم نظرتون در مورد خانم های قمی چیه _و شما فرمودید با حجاب....

خوب توجه من چیزه دیگه ای رو نشون میده خیلی ها نه به خاطره اجبار یا ترس از خانواده بلکه به خاطر نگاه اطرافیان چادر سر میکنن این به این معنیه که از رو میل اون طور که دوست داشته بشه سر نمیکنند اما به قول استادم هرطوری هم که باشه این که هنوز حرفی از چادر  روی سر دخترها زده میشه جای شکره

امیدوارم همون طوری که شما میفرمایید زیاد باشن

جمله ی قشنگیه که میگه چشم هارا باید شست جور دیگر باید دید اما فکر کنم در مورد این موضوع اصلا صدق نمیکنه....

(میگما اگر ادم های خوب اینقدر زیادن پس چرا امام زمان ظهور نمیکنه؟؟؟!!!!!!!)

در پناه حق یا علی

پاسخ:
سلام
شرمنده،دیگه آمار گیر ی نکردیم ببینیم مقدار دقیق تعداد باحجاب ها چقدره!
حالا یک عده که حجابشان خوبه،ما نمی توانیم بگوییم که با چه نیتی حجاب داره....
همیشه تا جایی که امکان داره باید با دید مثبت نگاه کرد.
یاعلی (ع)
۰۵ دی ۹۲ ، ۱۱:۲۹ mosafer karbala

سلام

یک بعد عاشورا: حجاب زینبی و زهرایی.

هر چند کسی که چادر نمی پوشد را به کسی که چادر می پوشد و نمی داند چرا ترجیح می دهم ولی یکی از سود هایی که بعضی از اینها(چادری هایی که نمی دانند چرا چادر می پوشند)می برند اینه که از نامحرمان خودشان را پوشانده اند،البته چادر پوشیدن داریم تا چادر پوشیدن.

و مطمئنا این به اصطلاح چادری ها!! (کسانی که بد چادر می گیرند) ضرر و متعاقبا عقوبتشان سنگین تر از کسانی است که چادر نمی پوشند چون اینها هم کار بدون چادر ها را می کنند و هم چادری ها را بدنام.

یا علی

پاسخ:
سلام
ممنون
۰۶ دی ۹۲ ، ۱۰:۵۱ رضااحسانی
به نام خدا
باخامنه ای کسی نگرد گمراه
او درشب فتنه می درخشد چون ماه
سلام؛خسته نباشید.
به ما هم سربزنید.
اللهم عجل لولیک الفرج
لبیک یاخامنه ای لبیک یا حسین است

با عرض سلام.
عالی بود، واقعا جای تشکر داره. به عنوان یه دختر باید بگم خیلی لازمه این تاثیراتی که شکل و نوع حجاب خانوما روی آقایون داره توسط آقایون گفته بشه.من الحمدلله همیشه سعی کردم  همه این مسائلو تا جایی که میتونم رعایت کنم اما با خرده گرفتن اطرافیان زیاد مواجه شدم.گاهی شک میکردم که این سختگیری ها لازم باشه الان که شما برادر بزرگوار این مطالب رو بیان کردید انگیزه من برای  رعایت هرچه بهتر و دقیقتره حجاب و حیا بیشتر شد.خدا اجرتون بده ان شالله.
پاسخ:
سلام
ممنون،وظیفه بود.
۰۷ دی ۹۲ ، ۱۲:۵۰ بصیرتیها
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

سلام علیکم  همسنگر
از شما میخواهیم در جنبش وبلاگی عماریون 313 شرکت کنید و به جمع عمار های 9 دی بپیوندید
تقاضا داریم از این جنبش حمایت کنید
که برترین حامیان خود مردم هستند
http://basiratiha.ir/post/201
باسلام.
با مطلبی با عنوان دو دو تا چهار تا بروز هستم، منتظر نظرات سازنده شما هستم
یا علی (ع)
بعضی از خواهران چادری فکر میکنند اگه چادرشان براق باشد مشکلی ندارد
آی گفتی!!!
پاسخ:
!!!
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۴ موسسه خیبر
با سلام و خدا قوت
مطلب شما در سایت ریحانه با لینک http://reihane.ir/?part=news&inc=news&id=1469
قرار گرفت.
سلام 
یادمه یکی از دوستامون می گفت: از رهبرمون در مورد چادر ملی سئوال کردن، ایشون جواب دادن که برای کسانی که بخوان تازه چادری بشن خوبه، ولی برای کسایی که چادری بودن نه.
حالا ما کار نداریم که این حرف از طرف آقا واقعا گفته شده یا نه و چقدر سندیت داره، ولی اصل حرف چیز جالبیه.
احساس می شه بعضی چادری ها راه رو گم کردن، همون چادر ساده مگه چه مشکلی داشت که ما به چادر ملی و شالی و شنلی و قجری و........ پناه بردیم؟!
پاسخ:
سلام
ممنون
۲۹ دی ۹۲ ، ۱۷:۵۳ سپهر حزب الله
سلام علیکم - تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) خدمت شما و تشکر از مطلب خوب شما پیرامون حجاب اسلامی و چادر/ بروز رسانی وبلاگ سپهر حزب الله / مطلب : محمدبهروز؛قاری قرآن ،شهید کربلای پنج
http://sepehr-hezbollah.blogfa.com/post/17
مطلب : عکسی که مداح معروف از یک شهید گرفت
http://sepehr-hezbollah.blogfa.com/post/18
در پناه خدا موید باشید - یاعلی علیه السلام
۰۱ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۱۷ سید احسان ..
سلام
http://raeesalsadati.blogfa.com/post-51.aspx
سلام .
بدون هیچ معطلی و حرف اضافه میرم سراغ مطلب نوشته شده .
خیلی علاقه ندارم به بررسی سبک نوشتنتون بپردازم ولی شاید اگر این نظر رو از طرف شخص دلسوز بدونید براتون راحت باشه فکر کردن به حرفام .
زبان و سبک گفتاری برای تزریق مطلب فوق العاده مهمه .
در مورد شخص بنده اگر میخواستم به حرفتون گوش بدم شاید مطلبتون رو نمیخوندم ( این جا به بعدش را فقط خواهرانی بخوانند که پارچه ایی مشکی رنگ را بر سر خود می اندازند و اسمی مقدس را بر آن نهادند یعنی چادر) چون حجاب من چادر نیست .
مدت ها پبش مطلبی در رابطه با چادر نوشته بودم که خیلی ها گارد گرفتن و واکنش هایی مشابه واکنش های اینجا به نوشته هام رو شد !
اگر تمایل داشته باشید میتونم اون مطلب رو در اختیارتون بذارم و واکنش های همراهش رو البته !
ببینید وقتی بار سنگینی برداشته میشه حقیقتا باید مسائل جانبی هم در نظر گرفته بشه . اگر زبان بیان قوی باشه و بلاغت حرفها بیشتر باشه مسلما خیلی ها دیگه نمیتونن به این راحتی و بچه گانه ایراد بگیرن به مطلبتون .
مثلا خیلی خوب بود اگر شما در کنارش از یک سری کتب استفاده میکردیدو اونها رو به عنوان منبع می نوشتید .
در بند سوم قوی الجثه اشتباه تایپی داشت اگر اصلاحش کنید بدک نیست .
کار شما جای تحسین داره اما خوب هست اگر تبرج رو هم جای میدید .
تبرج در قرآن ذکر شده و اگر حالا برید و ریشه یابی کنید که چرا یک زن باز هم با چادر آرایش میکنه به تبرج برخورد میکنیدکه این اصطلاح نشان از عمق روحیه ی خودنمایی در زنان داره .
تبرج حالا از ظاهر به باطن سرایت کرده و به همین علت هست که به قول برخی اسلام آمریکایی رو می بینیم .
مصداق بزرگ دغدغه ای که شما فرمودید میشه تن دادن به باطل در ظاهر ِ حق
میبخشید زیاده گویی کردم خیلی وقت هست که تصمیم ندارم به خونه ی مجازی کسی سر بزنم اما خب محتوای کلی مطلب شما مورد تحسین هست و بیشتر از اون دغدغه ی دینداریتون .
پایبنده باشید.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون.در مورد ایراد گرفتن ! بعضی اوقات یا خودم حوصله ام نمیگیره کامل توضیح بدهم یا این که طرف که می خواند با حوصله نمی خواند.
وقتی یکسری مسائل جز بدیهیات است فکر نکم نیاز به معرفی کتاب باشد. چون یک عده یا مریض به همان کتاب ها گیر می دهند و یا این که دنبالش نمی روند...
تبرج همان حس خوش تیپ بودن و غیره ... است دیگر نیازی ندیدم بنویسم.
یک سوال . شما که این همه منطقی نظرتان را نوشتید. چرا خودتان از چادر استفاده نمی کنید ؟
در ضمن ! قوی الجثه درست است.نیازی به تصحیح ندارد.
موید باشید.

 برای شما نیازی نیست یا برای مخاطب؟
خوبیش این هست که اگر اصطلاح تبرج رو دقیقا بیارید و بازترش کنید واسطه ی یک خیر شدید و اون خیر این هست که مخاطبان خودتون رو با اصطلاحات دینی و عمقی که در سبک زندگی نقش دارند آشنا میکنید .
البته شاید من زیادی ایده آل گرام اما به نظرم کسانی که افکار رهبری رو علم میکنن باید به حرفهای رهبری هم دقت کنن .
مثلا خیلی جالب بود اگر روش طرح شما در این مسئله برمیگشت به سبک زندگی  .
حالا شما به عنوان یک مرد فکر میکنم دست گذاشتید بر مسئله ای خاص که خیلی از زنها سخت ممکنه بپذیرن اما من به عنوان یک زن با حرف شما موافقم و اعتراف میکنم که جنس زن به گونه ای هست که دوست داره دیده بشه ، تحسین بشه و زیباییش بیان بشه . تا زمانی که زن این حس رو به کمال نرسونه درجا میزنه . غرایز اگر برای در جازدن باشن زمینه ی افول رو فراهم میکنن . این حس به خودی خود بد نیست به شرطی که درمسیر درست خودش قرار بگیره .
از این مسائل زیاد هست . شما به عنوان مرد به شکلی از این وضع آشفته اید و من حالا از وضع دیگری می نالم . اینکه پسرهای مذهبی و باعرض معذرت در ظاهر مثلا معتقد اما حتی در فضای مجازی حدود خودشون و دیگری رو رعایت نمیکنن.
اون زن که چادر سرشه و آرایش میکنه به یک شکل به حدود خودش و دیگران ( آقایون ) تجاوز میکنه و اون آقایی که مدام حرف از رهبری میزنه اما مخاطب زن رو به اسم صدا میکنه ، صمیمیتی بی جا رو نشون میده !!!!
این چی؟ این هم قبحی داره که ...
قبل ترها وقتی مردی می دیدم که ریش داشت فکر میکردیم از ریشه است اما امروز فهمیدم ریش هم تیپ شد !!!
اینها رو گفتم که بدونید دردهایی از این جنس هم هست که جنس مقابل رو آزار میده ...
اینکه چه عوارضی داشته و چه قدر زمینه ی بی اعتمادی رو بین مذهبی ها پیش آورده مجال گفتنش نیست .


پاسخ:
سلام
در مورد قوی الجسه یا قوی الجثه ! فرق زیادی ندارند ! چون قوی از فارسی و جثه از عربی آمده ! ولی بازهم من اصلاحش کردم!
در مورد بقیه حرف هایتان قبول داریم !
بهتر است بدانید در مورد حدود ارتباطی جنس مخالف در مطلب خواهران در اینترنت و فضای مجازی ... (در آرشیو هست) مطالبی را بیان کردم!
در مورد پوشش مردان نیز در مطلب برادران بدحجاب و خواهران خوش حجاب نیز . عریضه هایی را نوشتم.(در آرشیو موجود است).
در سر صحبت و با جنس مخالف ! باور کنید ! هرچی توانستم تلاش کردم تا این فرهنگ جا بیافته ! حتی کار بجایی رسید که یکی از دوستانم در پیغام خصوصی گفت ! این قدر به دختران و پسران گیر !!! نده....
والا درد و دل ما نیز خیلی زیاد است....

بله ...
خوندم مطالبتون رو . خب میدونید شاید یکی از حسن هایی که سبک نوشتاری شما داره ساده گویی و روان نویسی شما هست که خب مطلب رو ساده و همه فهم میکنه . این یک امتیازه .
خیلی خوب بود مطالبتون . جدا خوشحالم از این مطالب اگر چه قبول دارم خیلی ها با نظرات ناپخته و خامشون ممکنه کمی باعث فشار و یا ناراحتی بشن اما مهم اینه وقتی افرادی هستن که خیلی خشک و بد برخورد میکنن حضور شما به عنوان تعادل مجازی ان شاءالله موثر باشه .
بارها با این موارد درگیر شدم ...
سوژه های خیلی خوبی انتخاب میکنید .
ان شاءالله همیشه موفق باشید !



پاسخ:
بازهم از مطالعه شما سپاسگزارم،
یاعلی(ع)
جای تقدیر و تعریف داره که  شجاعانه درمورد مسائلی مینویسید  که دیگران جرئت اشاره کردن بهشون رو ندارن، یا اصلا به چشمشون نمیاد.
ممنون واقعا

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون.
سلام
واقعا خیلی برام جالب بود من اصلا فک نمی کردم روسری رنگی ممکنه اینقدر جلب توجه کنه!!
ولی رعایت خیلی چیزا سخته مثلا خانمی که تمام سعیشو می کنه که حجابشو رعایت کنه و چادرش رو خوب میگیره ولی برای خودش و فقط خودش و اینکه هرزنی زیبایی رو دوست داره روسری رنگی سرش می کنه… سخته که یهویی… ولی میشه خصوصا وقتی از نگاه جنس مخالفش آگاه شه کاش می شد بیشتر از دیدگاه آقایون بنویسید و اینکه حساسیت اونها نسبت به چه چیزایی بیشتره تا آدم بیشتر حواسش باشه مثلا تون صدا نوع حرف زدن …
ولی واقعا برام سواله مثلا سراستین یک مانتویی که قرمزه و ممکنه از زیر چادر پیدا بشه واقعا باعث میشه دید آقایون فرق کنه؟؟!!!!

پاسخ:
سلام
ممنون، حالا این جا یک چیز بگیم ما ! منظور از روسری رنگی ، هر رنگی نیست، برخی رنگ ها کمی تند است ، جلب توجه می کند،
در مورد دیدگاه مردان بیشتر از این نمی شود نگاشت! چون یک سری از خانم ها دل های مریضی دارند و با گفتن از افکار مردان، بیشتر سعی در تحریک بیشتر جنس مخالف می کنند ! مثل همین بعضی و نه همه، خانم های بدحجاب که به عمد برای جذب جنس مخالف دست به این گونه کار ها می زنند.....

سلام

من ی دختر19 ساله ام که حجابم کامله /مانتوم حداقلش رو زانومه و اکثرا مقنعه سر میکنم اما به تازگی باویلاگ ها وگفته های بچه های چادری آشنا شدم که نظراتشون درمورد چادر خیلی متفاوته 

  خلاصه بگم جذب چادر شدم اما ازاین که نتونم تا آخرش ادامه بدم و شاید کم بیارم یا خسته بشم از چادر /یا هوس مانتو پوشیدن بکنم خیلی میترسم /با حرف مردم کاری ندارم که خدایی نکرده  روزگاری شوهر پیدانشدبگن به خاطر چادری شدنشه که کسی بهش نگا نکرده راستش بیشتر دخترهای دور واطرافم چادری ان و30ساله ان و هنوز ازدواج نکردن!! 

اما ی مطلبی هم هست اینکه  من عاشق چادر براق شدم نمیدونم چقد واسه جنس مخالف تحریک آمیزه ولی دخترهای مانتویی زیادی رو میتونه جلب خودش بکنه مثل من مرجع تقلیدم مکارمه ونمیدونم دراین مورد چی گفته اما شما چرا مخالفید؟ اون روز هم تو ی وبلاگی ی دختر نوشته بود نامزدش میگه زیاد چادر سرنکن دوست دارم مانتویی بیای بیرون ودختر هم نمیدونست چی کار کنه متاسفانه توایران هم نمیشه هروقت خواستی مانتویی بری بیرون هر وقت خواستی چادری!!!!!! لطفا راهنماییم کنیدبیشتر این جذب چادرم کرد که میتونم چادری باشم اما رنگ های ملایم شاد روهم بین جوونها ترویج بدم واین جمله که حضرت فاطمه  هنگام دفنش گفته بودن منوجلوی نامحرمان دفن نکنید  تا ازکفنم حجم واندازه ی بدنم دیده نشه......ببخشید سرتونودرد آوردم دلم میخواد نظرات دخترهای چادری بیشتری رو بدونم



پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون!
اول درباره ی ازدواج !
شاید باورتان نشه ! اکثر پسرانی که شرایط ازدواج (آمادگی لازم + قصد ازدواج) را دارند ولی میلی به دختران بدحجاب ندارند !!!! حتی همان پسرانی که دوست دختر دارند!
آن پسرانی هم که با دختران بدحجاب ازدواج می کنند یا خود خانواده شان از نظر مذهبی با آن دختر مناسب است یا اگر مناسب نیست بعد از مدتی روابطشان سرد می شود! پسری که به خاطر جسم یک زن ، با او وصلت کند ! با جسم زن دیگری هم ... چیزی که باد بیاره ! باد هم میبره ! قبول دارید؟
تاخیر در ازدواج به دلیل اقتصادی و تغییر فرهنگ هاست! دختری که همان اول به داماد بیچاره بگوید که من کم تر از سطح زندگی پدرم حاضر به ازدواج نیستم! داماد پس زده میشه ! یا دامادی که بگوید همسرم باید شغل داشته باشه یا پدر پول دار داشته باشه ....
فرهنگی که بگوید دختر دوست نداره بچه دار بشه یا پسر نمی خواد همسرش با حجاب بشه ، خودبه خود در جامعه اثر منفی در تعداد ازدواج ها و همچنین کیفیت زندگی و پایداری آن دارد! پس همه چیز را گردن چادر نیاندازید ! گردن عقل نداشته و فکر خراب برخی جوان ها بگذارید...
این را اصل بدانید ! حجاب زیباست ولی زیبایی نیست...

سلام دوست عزیز!
اومدم بگم اگه مایل به تبادل لینک هستی بیا وبم بگو تا تبادل لینک کنیم ..
موفق باشی ..!
یا علی
عــــــــــــــجـــــــــــــــــب! تا حالا اینطوری به این قضیه نگاه نکرده بودم...من یه دختر محجبه چادری ام فقط دانشگاه مقنعه می پوشم دیگه همه جا روسری می پوشم البته رنگهای تند و زننده نمی پوشم ولی خوب میدونم که روسری خیلی بهم میاد...ای بابا چقدر خواب بودم من! حق با شماست هدف حجاب حفاظت از زن و عدم جلب توجه هست...من کلا مخالف این چادرهای براق هستم اما جدی تا حالا به روسری فکر نکرده بودم
برام ناخوشایند بود شنیدنش اما خوب یادآوری خوبی بود ان شاءا.. عامل باشیم ممنون
پاسخ:
سلام
ممنون
ان شالله...
سلام...
چقد خوشحال شدم که هنوز آقایانی هستن که  به حجاب خانمها اهمیت میدن.


ولی..........

پس چرا به آمار بی حجابها روز به روزاضافه میشه؟؟/
پاسخ:
سلام
آمار رسمی دارین؟
 سلام
آماررسمی نمیخوادشهرستان ماقبلایه مانتویی هم نداشت ولی الان مانتویی که زیادشده هیچ .........
چادریهاهم بدون آرایش بیرون نمیان

همین................
پاسخ:
سلام
این طوری نمیشه حساب کرد.

سلام منم یه دختر چادری و محجبه ام ولی تا حالا اصلا دقت نکرده بودم که مانتو یا روسری رنگی نپوشم یا کفش پاشنه بلند استفاده نکنم.چون خانواده ام هم که مذهبی اند چیزی نمی گفتند فکر می کردم کارم درسته!
ممنونم از شما که آگاهم کردید،دیگر نه مانتوی رنگ جیغ می خرم نه روسری رنگی سرم می کنم.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام
تشکر
آمین...
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۶ وارثــــــــ ...
سلام علیکم...مطلبتون فوق العاده بود...
اجرکم عندالله...
دعوتید به" اشتباه"...
یا زهرا...
شما ها دیگه نوبرید!کی گفته نباید از رنگ توی لباس استفاده کرد؟خدا؟پیغمبرش؟خیلی عذر میخام ولی اون مردی که با دیدن روسری سبز و زرد و آبی از زیر چادر توجهش جلب میشه یا تحریک میشه:D اون بنده خدا مشکل داره.اینجوری حساب کنیم که کلا همه باید شبیه پیرزن بیوه بیان بیرون!!!
من چادریم.روسری رنگی هم میپوشم.مانتو و ساق دست رنگی هم میپوشم.آرایش نمیکنم خب چون چهره ام زیباست و نیازی به آرایش نداره ولی خب حالا اگه یکی چهره ش خیلی مناسب نباشه یعنی یه ذره م نباید آرایش کنه؟؟؟
آقایون محترم اولا با این خانمهایی که الان تو خیابونای تهران میچرخن هیچکس به دخترای به تیپ من نگاه نمیکنه.
دوما اینکه بد نیست جای اینکه اینقد به رنگ روسری و آرایش لایت و .... خانومای چادری گیر بدین سر خودتونو بندازید پایین.شورشو دیگه درآوردین!
البته خانومایی که چادرشون مثه ملافه تو هوا پرواز میکنه و یه من میمالن به صورتشونو و گنبد بالا سرشون درست میکنن رفتارشون خیلی جلف و زننده تر از دخترای بی حجابه.
پاسخ:
بشین دوباره متن را بخوان
ا ا ا....شما قم هستید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!خب زودتر میگفتی برادر من!

سلام دوست داشتید به وبلاگم سر بزنید
سلام من یه دختر ایرانی محجبه هستم اما بعضی حرفای شما مخالفم من خیلی شیک و به روز میگردم و حجابم رو کامل رعایت میکنم و یه ته ارایشی هم داذم اعتقادم بر اینه که اگر یه بانوی با حجاب شیک وتمیز بگرده البته باحجاب کامل الگوی برای دیگران .بعدم پسران الان جامعه ما همه مشگل چشم دارن انقدر درمورد خانم ها میگید یه کم هم بفکر چشم میخ پسر ها کنید . برادره من انقدر حواسم هست که الان تو خیابون که راه میرم روی خون شهیداس حواسم هست به حجابم به حیا و عفتم به اعتقاداتم که همه این ها رو مدیون اون ها هستم حواسم هست که پایمال نکنم چون خودم هم از این تبارم
از ازل ایل تبارم همه عاشق بودند
منم هم عاشق این ایل و تبارم
چه کنم......
پاسخ:
سلام
مشکل شما در تعریف حجاب و سپس اجرای اون تعریف هست!
پسران هم باید مواظب دیدگان خود باشند... این مطلب نافی اون ور ماجرا نیست...

نمیدونم کجایی تعریفم اشتباه برادر من تو خانواده فوق العاده مذهبی به دنیا اومدم میدونم که حجاب کامل چیه  فقط گردی صورت مشخص باشع و دست هم تا مچ . اما تمیز بودن شیک گشتن رو باید داشت تا دهان ادم های که میگن چادرها تمیز نیستن چادری ها کثیفن رو بست .انقدر حالیم هست که مادر ساداتم و قتی نابینا اومد جلوی در حضرت رسول فرستاد.وقتی حضرت پرسیدن چرا بانو نرفت گفت درست بود نمیدید اما عطر تنم بر مشامش می خورد.من باساپورت پوشیدن زیر چادر با ارایش غلیظ کردن با بیرون گذاشتن مو از زیر چادر از انواع چادر ملی شالدار متنفرم اما بازم میگم تمیز بودن به روز بودن مخالف نیستم البته باحجاب کامل
پاسخ:
سلام
مگر من گفتم باید کثیف بگردید؟
یکبار دیگه مطلب را بخوانید....
مطلب چندبار خوندم برادرم اونجای که گفتی مشکلم تعریفم از حجاب و اجرای اونه  اینو گفتم خواستم بگم معنی حجاب و میدونم بعدم من کفتم شیک باید گشت امروزی کشت اما باحجاب بود میشه روسری رنگی گذاشت میشه مانتوی رنگی پشید اما بازم تاکید میکنم با حجاب کامل .بعضی ها جولان میدن ب ای خراب کردن چادر و چادر توی قم یه گروه و گرفتن که پول میگرفتن با تیپ های مختلف جولان بدن .نمیدونم چی بگم فقط خدا اخر و عاقبت منو بخیر کنه. 
راستی برای پدرم دعا کنید از بچه های جنگه ترکشی که تو سرش از جنگ یادگاری مونده داره اذیتش میکنه دعاش کنید حالش خوب نیست چند وقته معلومه دلش برا دوستاش تنگه ,اونم مثل شما گله داره از دست دختر و پسرااا .
التماس دعا 
مطلب چندبار خوندم برادرم اونجای که گفتی مشکلم تعریفم از حجاب و اجرای اونه  اینو گفتم خواستم بگم معنی حجاب و میدونم بعدم من کفتم شیک باید گشت امروزی کشت اما باحجاب بود میشه روسری رنگی گذاشت میشه مانتوی رنگی پشید اما بازم تاکید میکنم با حجاب کامل .بعضی ها جولان میدن ب ای خراب کردن چادر و چادر توی قم یه گروه و گرفتن که پول میگرفتن با تیپ های مختلف جولان بدن .نمیدونم چی بگم فقط خدا اخر و عاقبت منو بخیر کنه. 
راستی برای پدرم دعا کنید از بچه های جنگه ترکشی که تو سرش از جنگ یادگاری مونده داره اذیتش میکنه دعاش کنید حالش خوب نیست چند وقته معلومه دلش برا دوستاش تنگه ,اونم مثل شما گله داره از دست دختر و پسرااا .
التماس دعا 
پاسخ:
سلام
نگاه کنید، اگر کامنت ها و خود مطلب را خوانده بودید، منظورم را از چه رنگی و لباس رنگی درک می کردید!
خداوند ان شاالله ، پدرتان را برای شما حفظ کند، و شفای عاجز عنایت نماید.

سلام
به نظرم مقایسه کردن چادرها و انتخاب بهترین و ساده ترین نوع اون، برای خانمهایی خوبه که در اصل دوست دارن که محجبه و با حیا در جامعه ظاهر بشن ولی ممکنه ندونن از منظر آقایون بهترین نوع پوشش چی میتونه باشه.
 خانمهایی که چادرهای مدل دار و... سرشون میکنند باز خیلی بهتر از خانمهایی مانتویی هستن که پوشش بعضیهاشون بسیاز زننده هست.
برخی در محیطهای آموزشی که حضور داشتم خانمهایی با مانتوهای تنگ و کوتاه می آمدند و به اصلاح وقتی جوگیر میشدن چادر سرشون می کردن. با اینکه پوشش کاملی نداشتن ولی خیلی از جذابیتهای ظاهریشون پوشیده میشد و حداقل به نظر من قابل تحملتر میشدن.
باز کاچی به از هیچی

پاسخ:
سلام
انحراف همیشه از یک نقطه شروع میشه...
آقایان محترم لطفا به حرمت چادر ، می گویم به حرمت حجاب و چادر نه زنان چادری ، وقتی می بینید خانمی چادر بر سر دارد نگاهتان را پایین بیندازید و به اندام و لباس ها و صورت آن خانم دقت نکنید. حرمت چادر را شما مردان باید حفظ کنید. آقایان محترم مذهبی لطفا آنقدر در خانم های چادری دقیق نشوید که بتوانید رنگ لباس زیر چادر آنها را هم تشخیص دهید. با تشکر یک خانم چادری. 
پاسخ:
بله ممنون!
منتها هر نه هر ذنگی و نه هر چادری...
هر دختری هم که کامنت گذاشته است و نظری مخالف نظر شما داده است به او این جمله را گفته اید ( مشکل شما در تعریف حجاب و سپس اجرای اون تعریف هست ). 
انگار هر کسی نظری مخالف تعریف شما از حجاب داشته باشد مشکل دینی و همچنین مشکل عقلی دارد که نمی تواند حجاب را بفهمد. 

حالا من به شما می گویم تعریف شما از حجاب و هدف حجاب  مشکل دارد و سپس در اجرای اون تعریف مشکل دارید آقای محترم. 
بحثی هم نمی کنم. می توانید کتاب فلسفه حجاب از شهید مطهری را مطالعه کنید. ایشان به صراحت گفته اند که هدف حجاب جلوگیری از به گناه افتادن مردان نیست. هر چند که این هم یکی از کاربرد های حجاب است. اما هدف اصلی حجاب این نیست. می توانید خودتان کتاب این عالم عالی قدر را که حاصل عمر رهبر انقلاب امام خمینی بود مطالعه کنید.
دختر چادری
پاسخ:
چیکیده این مطلب به انحراف بردن حجاب از طریق برخی به ظاهر چادری هاست...
سلام وخسته نباشید. یک سوال؟ میشه بدون چادر حجاب داشت؟
سوال دوم الان یادم اومد. پس چرا تو شبکه دو و تو برنامه راه ارامش خانم مجری به روسری مشکی مهمان ایراد گرفت و گفت شما که بخاطر اسلام حجاب دارید پس چرا رنگی رو که اسلام منعش کرده سرتون کردید؟ و مهمان ابراز پشیمانی کرد.
پاسخ:
سلام
هر چیزی که استفاده میشه باید شرایط حجاب: نازک نبودن،بدن نما نبودن،باعث جلب توجه نشود،خیلی گشاد و تنگ نباشد،کوتاه نباشد.....
متاسفانه برخی مجریان افکار سکولار دارند ... رنگ سیاه برای مرد خوب نیست و نه زنان!
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۵ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
سلام برادر من ، خوبی؟
مشخصه این مطلب رو با عصبانیت نوشتی...
یه مدته یه مسئله ذهن منو درگیر کرده ؛ اونم اینه که آیا واقعا برای خوب بودن برای به کمال رسیدن ، صرف اینکه آفریده شدیم که یه مدتی زنده باشیم و بریم به سرای آخرت باید به خودمون بد بختی بدیم؟ باید زشت باشیم؟ باید خشک مذهب باشیم؟ خیلی ها با چادر های ساده و فلان و بیستان زشت میشن !  این مثال برای همه صدق نمیکنه که همه اینطوری باشن که شما گفتی؛ ادم حجابشو داشته باشه به هر طریقی، قلبشم پاک باشه پیش خدای خودش .
آخه چه اشکالی داره از یه دختر خوشگل باحجاب پوستر درست کنیم جناب خشک مذهب؟ میخوای از یه دختر چپر چلاق پوستر حجاب درست کنیم زیرشم بزنیم با حجاب چپر چلاق تر میشوی خواهرم!
چون حجاب دید بیننده رو متمرکز میکنه به سمت صورت براهمین زیباتر میشه طرف !
من طبق یه تحقیقاتی که داشتم به این نتیجه رسیدم که : دختر بد بخت هرچقدرم باحجاب باشه پسر رو میتونه تحریک کنه اصلا هرچی باحجابتر محرکتر! پس به دختر بد بخت چه که اینهمه سختی بکشه ، وقتی یه جوون 7-8 سال از موقع ازدواجش گذشته به سنگ هم نگاه کنه تحریک میشه چه برسه به دختر اونم وقتی باحجاب آدم حرص و ولعش بیشتره ، مثل هدیه میمونه هرچی ندونی توش چیه هیجان و خواستنت بیشتره که به سمتش بری.
اصلش به خودمون برمیگرده که نگاه نکنیم یا فکرمون رو به سمت جایی نبریم....
اون دختر ام فقط باید حجاب داشته باشه طبق تعریف . همین و بس.
فقط هم انگشت نما نباید بشه که انگشت نما شدن ام با رنگای جیغ قرمز و نارجی و ازین مذخرفات که هیچ با حجابی نمیپوشه بوجود میاد...


بیایید خشک مذهب نباشیم...
کاش خدا چشمامون رو درست کنه و از گناه باز داره...
و من الله توفیق...
پاسخ:
سلام
نمیخواستم با توجه به نوع ادب و فهمت جوابی بنویسم! اما در یک جمله میگویم الگوی حجاب را از حضرت فاطمه س می گیرید یا از الیزابت سوم؟
سلام
مطلب خیلى خوبى بود.
میخوام بدونم که اگر مانتو هاى گشاد و شلوار هاى گشاد و شال باحجاب بپوشیم اما چادر ن اشکالى دارد؟
پاسخ:
سلام
مردم معولا دنبال کمال طلبی هستند،یعنی در هر چیزی دنبال بهترین مدل و جنس و قیمت هستند مثل خرید مسکن و یا حتی گرفتن مدارج علمی بالا! 
حالا چرا وقتی چادر حجاب برتر است،ما بیاییم دنبال حداقل ها باشیم؟! 
مگر دنبال حجاب خوب نیستیم؟ 
باتشکر
سلام،مطلبتون و راجع به چادر وعدم انحرافش پیدا نکردم....
کمی به ادمها احترام بذارید و از تیزی زبانتان بکاهید ،با پنبه هم میشود سر برید ،در روزگاری که جنگ نرم مد شده 
لطفا پیام قبلی منو از روی سایت بردارید ،متشکرم 
شمایی که میگین همسرپیامبر.چادربراق فلان وفلان چادرتمام زنان عرب براق چادرقرارزیبایی بگیره بااستفاده درستش میگیره رنگی پوشیدن کی گفته مشکل داره؟رنگ بنفش مشکلش چیه؟اقایون بارنگ روسری یامانتوبنفش زیرچادرهم تحریک میشن؟واقعاخجالت اوره خیلی زیادی تندرفتید بنظرم خانوم درموردچادر وحجاب پست بذارن قابل فهم وحضم تر هست تا اقایونی که درک درستی اززندگی یک خانوم ندارند
سخن بسیاراست
باتشکرازیک سری متعصب
خوشحال میشم نظری درمورد کامنت من داشتین ایمیل کنید
علیکم السلام
در مورد این متن که میگوید که برخی با چادر هم تبرج میکنند کاملا درست است و جای صحبتی نیست  چند نکته هست  در قرآن میگویم
اولا خدا در قرآن میگوید که قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و بحفظن فروجهن 
این کلمات یحفظن فروجهن یعنی حفظ فرج به معنای کامل اگر در روایات کنکاش شود متوجه میشوید که فرج کل بدن انسان و هر چیزی که وابسته به آن است را شامل میشود از جمله صدا و عکس  هم مصداق فرج انسان هستند این آیه قرآن میگوید که زنان کاملا باید از بدنشون و هر چیزی که وابسته به آن است حفظ کند این حفظ میشود در خانه ماندن و اینکه اصلا نامحرمی او را نبیند و صدایش را نشنود مگر ضرورت !!پس آیات بعدی قرآن اینکه حالا اگر خوست با نامحرم صحبت کند فلان جور باشد یا اینکه اگر خواست بیرون برود ضرورت داشت حجاب کند نشان میدهد که اینها همه بر اثر ضرورت بوده است این اولین نکته است بعد ایات قرآن نشان میدهد که برخی از این پوشش سو استفاده کردند یعنی با حجاب هم تبرج کردند در اینجا قران میگوید  و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیه یعنی در خانه هایتان بمانید و مثل تبرج جاهلیت تبرج نکنید !!
خوب جناب نویسنده به نظر شما قرآن نمیگوید که کلا در خانه بمانید و اصلا بدون ضرورت زن ولو با حجاب هم نباید در خیابانها و پاساژها بگردد!!اصلا آیا ضرورت دارد که زن بیاید کلا مجری شود؟؟؟؟؟!!!کدام زن عاقلی قبول میکند که در تلویزیون ظاهر شود و هیچ مردی و هیچ مردی  به او نگاه بد نکند پس چه طور انسان قبول میکند که یک زن بیاید در تلویزیون و خود را نشان بدهد اینقدر قضیه ساده است اون شخصی که برداشته بود مثال از امام خمینی و همسر او اورده بود عزیز من در گذشته همه مومن تر بودند مادر بزرگ خود من انطور که پدرم تعریف میکند اولا که اصلا و ابدا تلویزیون در زمان شاه نداشتند در خانه بعد از انقلاب خوب گفتند حکومت اسلامی شده است تلویزیون خریده شد پدرم نقل میکند که جلوی تلویزیون که مجری مرد میامد با چادر مینشسته است و وقتی او سلام میکرده است همچون کسی که واقعا نامحرم جلوی او باشد جواب سلام را با حیا میداده است و البته پدرم مسخره میکرده که مادر او تو را نمیبیند ولی ایشون هیچ وقت بدون چادر جلوی تلویزیون نمینشسته !پدرم نقل میکند که در انزمان هرگز زنها خرید نمیامدند و گاهی هم که یک خریدی چیزی در منزل کسی برده میشده است بسیاری از مردم کوچه و بازار هم بودند که کسی حتی زن اینها را نمیدیده است با اینکه اشخاص سالیان سال در محله ای جایی زندگی میکردند خوب این وضع حجاب ما است .
مشکل از انجایی شروع شد که اوجب واجبات ما شد حفظ نظام !!نه حفظ الله نه خدا نه قران و نه روایات !!خوب جناب نویسنده که در قم زندگی میکنید شما قبول دارید که انحراف از چادری ها شروع شده است البته نه به معنای چادری بلکه کسانیکه الگو هستند انحراف دارند اکنون شما بیایید نمایشگاه قرآن بخش حجاب و عفاف خوب چه خبر شده است زنها اصلا نباید بدون ضرورت از خانه بیرون بیایند که بخواهند اینهمه ملزومات حجاب لازم داشته باشند!!انها نیاز به ملزومات خود ارایی دارند بسیار زیاد ولی در منزل پس هرگونه تبلیغ انواع حجاب برای بیرون بد است زیرا به نوعی مشوق زنان برای بیرون امدن است !!یعنی اگر در نمایشگاه قرآن بیایند لوازم ارایش و لباسهای باز زنانه مجلسی برای زنان بفروشند برای خودآرایی در منزل برای همسر به خدا هزار برابر مطابقتر با قرآن است تا تبلیغ ملزومات حجاب و عفاف با استینهای رنگین !!!
انحراف را کسی بنیان گذاشت که گفت اوجب واجبات ما حفظ نظام است و نگفت اوجب واجبات ما حفظ خدا است 
ای رفیق سالیان سال است که با نام اسلام دخترهای مومن پای تلویزیون نشستند سالهای سال است که ادمهای مومن وام بانک میگیرند سالهای سال است که به جای اقتدا به امام زمان به نایبان امام زمان و به برادرهای یوسف اقتدا کردیم همانها که برادر خود را به چاه انداختند برادرهایی که گفتند ما یوسف را به چاه میاندازیم و بعد از آن قومی صالح میشویم فقط یک گناه داشتند اوجب واجباتشان حفظ وجه ابیهشان بود .
برادر درست گفتی که انحراف از یک جایی شروع میشود من رفتم بالا و دیدم انحراف از آنجا شروع شده است اما خدا میداند که تفرقه را نمیپسندم و چه کنم که خدا در قرآن جایی میگوید که وقتی موسی هارون را گذاشت در بین مردم و فقط 10 روز بیشتر شد مردم گوساله پرست شدند و هارون تفرقه نکرد وقتی موسی برگشت و تورات را پرت کرد موی سر پیشانی برادرش را گرفت که مگر تو بین انها نبودی و هارون گفت ای پسر مادرم من را رها کن به خدا قسم من ترسیدم که بگویی بین بنی اسرائیل تفرقه انداختی !!خوب پس درست گفتی که انحراف از یک جایی شروع میشود
پاسخ:
سلام
دو خط مطلب به زبان ساده نیاز به این همه مغلطه گری و صغری و کبری چیدن ندارد مگر انکه نفسانیت فرد در میان باشد......
مطالبتون عالی، حجاب مردها هم چشمشونه، اول مردها باید حجابشون رو رعایت کنن .
سلام وقتتون بخیر 
مطلبتون خیلی زیبا و دلنشین و عین واقیعیته
من تقریبا یک ماهه که چادری شدم و حجاب میکنم تا قبل این مدت مانتویی بودم و اصلا حجاب و رعایت نمی کردم ولی الان کاملا با پوشش میرم و به دید من هم زیر پوشش چادر نباید طوری لباس پوشید و آرایش کرد که حرمت چادر از بین بره
واقعا حجاب برام لذت بخشه و این و حس کردم که  چادر امنیت و آرامش میاره
امیدوارم بیشتر رعایت کنم و باحجابتر شم
نیاز به دوستای محجبه دارم که متاسفانه اصلا ندارم و اکثرا به تیپ جدیدم می خندن 😞😭
پاسخ:
سلام
ممنون
موید باشید
اینکه گفته میشود آرایش با چادر منافات دارد ...من گیج شدم و سوالی دارم اگه آرایش در حدی باشد که خیلی معمولی باشد و چهره طبیعی نشان دهد به گونه ای که معلوم نباشه آرایش کرده .باز هم مشکل داره ..؟؟؟مثلا خودم همینطوریم در حد معمول بی رژ و چیزای تو چشم فقط در این حد ...این به من اعتماد به نفس بیشتری میدهد نه واسه جلب توجه ،خودم حس بهتری پیدا میکنم ...چون طبیعتا به خاطر عینکی بودنم زیر چشم آدم تیره تر میشه خوب .. .آخه اینم مشکل داره...درحدی آرایش میکنم که همکلاسی های دانشگاه بهم میگفتن تو اصلا آرایش میکنی البته همکلاسی هام همه دختر هستند.
پاسخ:
سلام
جواب سوالتون در همان سوال اول تان هست!
برای اطلاع بیشتر و اطمینان و..از دفتر مرجع تقلیدتان سوال فرمایید
باتشکر
عالییییی بود
پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی