فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه


وقتی پدیده ایی تکنولوژیک ! تولید میشود، و به مردم عرضه میشود با خودش فرهنگ اش را میاورد و اگر این پدیده محصولش را در اختیار دیگر کشورها با فرهنگ های گوناگون قرار دهد،فرهنگ خودش را در واقع به نحو مطلوب و کاملا هدفمند صادر میکند،متقابلا در پدیده ی جهانی شدن،مسلزم وجود چنین محصولاتی است که مردم دیگر کشورها را با فرهنگ غربی پالایش کرده و فرهنگ آنها را تغییر دهد...
برنامه هایی نظیر ایستاگرام یکی از همین پدیده ها است که به صورت مستمر و برنامه ریزی شده در حال انتقال قوی فرهنگ غربی و تغییر ذائقه مردم است.

وقتی هنر سینما در بین مردم جذاب شد،عده ایی که از این راه کسب معاش میکنند سعی مکنند تا فرهنگ خودشان و سلیقه ی خودشان را در بین مردم باب کنند.
وقتی شبکه های اجتماعی در بین مردم تقریبا همه گیر شد و این همه گیری صرفا در بین افرادی است که با اینترنت سرکار دارند ،خواهند بود،وقتی در غرب برای شناسایی افراد عکس پروفایل باب شد،اطلاعات روزمره ایی که شاید ایرانی ها تا همین چند سال پیش از غذا خوردن و لباس پوشیدن تا بیرون رفتن و ..خانواده شان دوست نداشتند کسی از غریبه ها یا حتی دوستانش بدانند ،توسط شبکه های اجتماعی مجازی نظیر اینستاگرام به مردم غریبه و دوستان  عرضه شد ،بدانید در حال تغییر ذائقه و فرهنگ مردم به خوبی عمل میکنند...
متاسفانه بازیگران سینما و تئاتر، به لطف هنر جذاب فیلم، در بین مردم محبوب ویا حداقل مشهور شده اند،زندگی بازیگران خصوصی است و به خودشان مربوط است،از غذا خوردن تا لباس پوشیدن آنان نیز باز به خودشان مربوط است،این که برخی با سگشان عکس بیاندازند باز به خودشان مربوط است!
اما وقتی همین بازیگران به لطف رسانه ی ملی و با بودجه ی کشوری مشهور میشوند و یا فیلم های سینما که باز از یارانه ی دولتی کمک میگیرند و به مردم عرضه میشوند،دیگر اینجا زندگی خصوصی معنایی ندارد،درواقعا وقتی بازیگران با گذاشتن عکس هایی که در آنها با انواع هنجار شکنی ها و قبح شکنی های مسائل شرعی نامحرم و محرم بودن افراد مواجه میشویم یا می بینیم یک بازیگر زن چگونه با نمایش لباس های خلاف عفت خود به ترویج آن بین جوانان اقدام میکند،دیگر زندگی خصوصی معنایی ندارد!

به همین راحتی با تعداد فالوئرهای بالا که باز هم به مدد صداوسیمایی بدست آمده که هنوز معلوم نیست آیا پسوند صداوسیما ، اسلامی است یا ملی !!! سعی در تغییر ذائقه و سلیقه مردم میکنند...

زمانی عکس های ناجور بازیگر مرد و زن را باید در مجله های زرد و بعدش در سایت ها سرگرمی و خلاف شرع! میافتیم که به کمک شبکه های اجتماعی موبایلی که الان دست کوچک و جوان افتاده است... می بینیم که چگونه دین و فرهنگ خودمان توسط بازیگران مثلا وطنی مان به نیابت از بازیگران فحشای جهانی خودآگاه و یا ناخودگاه سعی در تغییر فرهنگ دینی جوانان عمل میکنند...
هرچند که کل ایران 80 میلیونی،چند هزار فاوئر مجازی و بعضا فیک و تقلبی نیست،اما در مقابل به گناه افتادن جوانانی مسئول هستیم که که وقتی فلان دختر سینما که اسم بازیگری را با خود به یدک میکشد و با بدحجابی خود،ذهن پسران را آشفته میکند و در این آشفته بازار اقتصادی که برخی پسران از روی تنبلی و تن پروری اقدام به ازدواج نمی کنند و اگر بخواهند دنبال دختری بگردند برای همسری ،به دلیل وجود تصاویری که از این بازیگران دیده اند دچار افسردگی جنسی! میشوند و هیچ دختری را همان ماه پری دماغ عمل کرده سینما نمی یابند! و لیست قطار شده دختران بی همسر را خواهیم دید که گناهشان این است که لب و لوچه شان به مانند صورت آرایش شده و عمل شده ی بازیگران زن نبوده است!


از آن بدتر دخترانی که در کامنت دونی بازیگران مثلا مرد به ابراز عشق و احساسات خود میپردازند و دریغا از کمی اپسیلون غیرت در آن بازیگر... هرچند همیشه به خود گفتم بازیگر صرفا بازی گر است! اما بازی برای چه هدفی ؟
آن گاه اگر فلان بازیگر زن چادر به سر کند عده باورشان نشود!چرا ؟ چه شده که چادر سر کردن یک بازیگر این قدر مهم و عجیب شده است؟

اوضاع زمانی خراب میشود که پسران میایند برای فلان بازیگر زن ،صفحاتی هواداری یا همان فن پیج می زنند و تند تند تصاویر خلاف عفت بازیگر زن مورد علاقه ی خود!!! را شیر یا همان اشتراک میگذارند و دختران هم برای مردان...
هر چند در مواردی دیده شده است که این فن پیج ها! توسط هم جنس ان بازیگران اداره میوشد که بیشتر به یک شوخی شبیه است تا واقعیت...
آنگاه گیر سه پیچ به پسران و دختران جوان میدهیم که چرا این طوری لباس میپوشی و یا چرا موهات این طوریه!چرا دنبال کار نیستی و یا چرا زندگی تشکیل نمی دهی؟ چرا دست به روابط گناه آمیز میزنید در حالی که برای حضور سه دقیقه ایی فلان بازیگر سینما در برنامه ی تلوزیونی کلی تبلیغ میکنیم و در آخر با مشتی سکه ی طلا از آنها در پشت دوربین زنده! پذیرایی به عمل میاوریم!
کافیست شما یک تذکر کوچیک و مودبانه نسبت به تصاویر بدهید تا با واکنش آن بازیگر یا برخی هوادارانش!!! به خوبی آشنا شوید و فیض ببرید...!

جالب تر این که وقتی فلان بازیگر در براهی فلان سردار محبوب  سپاه پاسداران پستی میزند و تعریف میکند،عده ایی عنانشان را از کف داده  و ذوق میکنند که فلانی هم از سردار تعریف کرده است! در واقع با دست خودمان ،حرف های یک بازیگر که ....(بماند...) را ارزش گذاری میکنیم که هر چند باید نظرات بازیگران را مردم درباره ی سردران سپاه بدانند و ما حرفی نداریم....
شبکه های اجتماعی برخلاف اسم غلط انداز خود برای ارتباط بیشتر افراد نیامده اند،این شبکه ها بیشتر برای تغییر ذائقه افراد و فرهنگ تولید شده اند تا جایی که از مردم عادی شهر و روستا تا سیاسمداران و استادان دانشگاه و تا..... حتی روحانیون را هم درگیر برخی فرهنگ های غلط خود کرده اند!
هرچند حضور در شبکه ها برای سیاستمداران و دیگران برای انتقال مفاهیم و سخنان خوب است ، ولی مشکلمان باعده ایی است که فرهنگ غلط این شبکه های را بخود گرفته اند!

در این شبکه ها،جا برای روحانیونی است که در جذب مخاطب بر روی منبر به دلیل افکار التقاطی خود نمی یابند اما به لطف این شبکه ها،ساعت ها وقت میگذاند تا با حرف های مغلطه آمیز خود درباره ی حجاب و ازدواج و شغل جوانان، بتوانند عرض اندامی کنند اما دریغ یک پست یا مطلب دربارهی احکام و سبک زندگی اسلامی و پاسخ به شبهات یا نمی یابید و یا اگر یافتید به قدری در کامنت ها و مطلب خود پست موضوع به انحراف کشیده میشود که احساس می کنید این صفحه برای همان بازیگران و یا دیگر افراد فوتبالیست و .. است !

اصولا مردم،در جوگیر شدن استفاده از این شبکه ها به قدری زیاده روی میکنیم که می بینیم بعد از مدتی در تمام رفتارهای فردی و اجتماعی مان،اثرات مخربش را گذاشته و ما همچنان به همان شیوه رفتار میکنیم...
باشد که درس بگیریم و درست عمل کنیم...
همین....
...........................................................................
پی نوشت!
این مطلب در سایت های زیر:

مشرق نیوز
روایت نو
عمارنامه

نظرات  (۳۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام علیکم
مطلب جامع و کاملی بیان کردید , خوشبختانه و هزاران مرتبه شکر از صفحه های اجتماعی دور هستم نه امکاناتش رو دارم نه وقت آن را , دلخوشی حقیر همین رفاقت به سبک شهید است و تمام , اما ! اطراف دوستانم را که میبینم در این فضا غرق شده اند ! هرچه دستم را به طرفشان دراز میکنم که بیایین بیرون با جمله هایی نظیر اینکه : ما فعالیت مذهبی انجام میدیم , ما مذهبی ها هم باید باشیم , از تکنولوژی عقب هستی مواجه میشم!
مخالف نیستم ولی تا وقتی فرهنگ استفاده از اون رو بلد نیستم راحت میتونم بگم این برنامه ها اصلا مناسب نیستند !
زمان مدرسه و دبیرستان ما میترسیدیم عکس هایمان را کسی ببیند حالا مذهبی ها با چادر خودنمایی میکنن ! دوستان بهم نشون میدن که چطور نامحرم ها زیر پست ها بهم شکلک میزارن و شوخی میکنن !
عشق لایک در اینستاگرام و فیسبوک پرده برداشت از رخ دخترانی پرده نشین...!
بازیگران با گذاشتن عکس هایی فقط قصد دارن احساس دیگران برانگیخته کنن و لاغیر , یکی از دوستانم تو کامپیوتر صفحه ای نشون داد بهم گفت شهدا  و رزمندگان برای شما که نیستند بازیگران بد حجاب هم عاشق هستند :
***********************************
و من گفتم عجب ...
گفتم میتونم صفحات دیگه ایشون رو ببینم ؟ گفتند بله
با این صفحه مواجه شدم
***********************************
چقدر برداشت ها متفاوت و هرکس برای ابزار خود از فرماندهان و شهدا و مقامات استفاده میکنند , حتی از خود حضرت آقا

ببحشید نظر من و آدر س عکس ها مستقیم بود و شما عکس هارو تار کردید ولی خواستم حق مطالب ادا بشه اگه صلاح میدونید میتونید سانسور کنید

پاسخ:
سلام
بله ممنونم،آدرس ها با اجازه حذف کردم...
واقعیت تلخ شبکه های اجتماعی !

پاسخ:
:((
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۰۰ سید محمد حسینی یزدی
سلام.
مطلب عالی ای بود.
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون
چه زود قبح ها میشکند ، زمانی دیدن این عکس ها روی برخی مجلات بگی نگی آدم را شوکه و بعضا معذب می کرد. اما حالا طرف وارد برنامه اجتماعی گوشی اش می شود و چپ و راست عکس های این و آن را ورنداز می کند.

به راستی چرا سینمای یک جامعه ی اسلامی باید این چنین افراد بی ظرفیت و ناپخته ای را مشهور و محبوب کند؟
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام بر برادر علیرضای عزیز

بدون دعوت هم همیشه دست نوشته های شما رو می خونم
خدا قوت برادر
خیلی خوب می نویسی
اون سبک زندگی خیلی جالب بود خوشمان آمد! :)
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون! بی دعوت میخونید نشان از لطف شماست....
سلام
واقعا مطلب بجایی بود !
و بااجازه با ذکر منبع نشر دادیم !
برای سردار سلیمانی  و یا سایر بزرگان و شهدا بایستی عرض کنم که امثال سردار به یعضی ها ارزش میده نه بعضی ها به امثال سردار ولی نمیدانم چرا بعضی ها آنقدر عقلشان قد نمی دهد که نمی توانند درک کنند این امر را ...
الگو واقعی ما کسانی هستن که در عمل برای ماها جونشونم دادند نه یه عده که حتی به تمسخر میکشن اعتقادات ما را در عمل و با تصاویر خاص خود را در سبب شکنجه روحی مان هستند !
التماس دعای فرج ...
یازهرا
پاسخ:
سلام
ممنون،یازهرا
سلام
ایام شعبانیه تبریک .
به روزیم با ؛

تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) حذف حداقل یک گناه و خودسازی+جامعه سازی و صلوات !
سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات .
التماس دعای فــــــــــراوان

یازهــــرا


harchand tulani bud

ama chun harfe HAGH bud

ta akhar khundam

ghalametun mostadam

YA ALI

پاسخ:
سلام
ممنون از حوصله تان...

۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۷ ابوالحسن جعفری
سلام برام خیلی جالب بود . ممنونم که دعوتم کردین .
پاسخ:
سلام
ممنون
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۳ سید محمد میرهاشمی
سلام

جالب و تاسف بار است...
پاسخ:
سلام
متاسفانه...
با سلام
ماهیت چنین شبکه اجتماعی دقیقاً همین است که شما فرمودید
فضای مجازی امروز داره دنیای حقیقی فردای نسل جوان ما رو نابود میکنه...
باید به فکر بود...
پاسخ:
سلام
ممنون
۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۰ سعید ایزانلو
با سلام دوست عزیز و بزرگوار
ان شاءالله ماه شعبان برای شما ماهی سرشار از مهر و برکت باشه
اگر امکان دارد و در صورت صلاحدیدتان وبلاگ ما را با نام رمضان 94 در پیوندهایتان قرار دهید.
موفق باشید و سربلند
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام 
احسنت 
عالی بود
پاسخ:
سلام
ممنون
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۶ امین شیعه مذهب ایرانی زاده انسان باور
سلام تلخ اما متاسفانه واقعی متشکرم بابت این مطلب
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم :((
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۰ بــ ر ان ــا
سلام و خدا قوت
مطلب خوب و منطقی رو بیان کردید
ان شاالله که بتوانیم عالم به عمل باشیم
و اینکه هر کس از قرآن و عترت جدا شد نتیجه اش همین میشود چه دختر و پسر
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
سلام ممنون
یاعلی ع
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۵ یادگار ایران
سلام علیکم،
دشمن راه های ضربه زدن به مسلمانان، به خصوص جوانانمان را خوب می شناسد. ما هستیم که خوابیم و هنوز فکر می کنیم جنگ یعنی توپ و تانک در حالی که وسط میدان جنگیم و بی رحمانه جوانان ما کشته می شوند! 
ای کاش به حرفهای رهبرمون عمل می کردیم، امریکایی ها هم بلدند گوش بدهند. اتفاقا انها خوب گوش می کنند تا بتوانند دقیقا برعکس آن عمل کنند.

«اللهم عجل لولیک الفرج»
پاسخ:
علیک سلام
واقعا همین طوره....

شعبان و شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیة الله آمد

با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد


پاسخ:
عیدتان مبارک

حسن اللهیاری و چالشی به نام اسلام ناب!

http://no-write.blogsky.com/1394/03/02/post-61
بیشتر بدانید :
آیا می خواهید جدیدترین قالب ها را در ظاهر وبلاگ خود داشته باشید؟
آیا می خواهید وبلاگ خود را جذابتر از همیشه در معرض دید بازدید کننده ها بگذارید؟
آیا می خواهید وبلاگتان را به عموم کاربران تبلیغ کنیم؟
آیا می خواهید قالبی با قیمت بسیار پائین و مناسب بدست آورید؟
آیا می خواهید ظاهر وبلاگتان هیچ تفاوتی با ظاهر وبسایت نداشته باشد؟
آیا میدانستید علاوه بر پربار تر بودن وبلاگتان ، ظاهر وبلاگ هم تاثیر زیادی در جذب بازدید کننده و آرامش بیشتر برای خواننده مطالب دارد؟
همه و بیشتر تنها در سایت ارائه دهنده الگو TemplateMonster.Blog
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۰ مارال رئیسی
با سلام.
به روز کردم.اگر میشه بهم سر بزنید و نظر بدید
باتشکر
برادر
مدینه گفتی و کردی کبابم ...
پاسخ:
سلام
:((
سلام

به توفیق الهی راه و بی راه با مطلب «آقای رئیس جمهور به کدام راه می روی حق یا باطل؟!»
به روز شد.

یا علی
التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم
نرم افزار چندرسانه ای " امین " شامل اشعار سروده شده درباره مقام معظم رهبری می باشد در انجمن عطاملک تولید و منتشر شد

از شما همسنگر فرهنگی محترم تقاضامندم  این نرم افزار را دانلود کرده و با انعکاس نظر خود ما را در ادامه راه تولید محصولات فرهنگی یاری نمایید
و من الله توفیق

لینک مطلب و دانلود :
 http://atamalek.ir/Thread-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۹ سید محمد میرهاشمی
۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۲ بانوی گمنام
عیدتون مبارک , التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون
همچنین
۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۸ http://naghleghol.ir/

باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت

 برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید

باتشکرمدیریت نقل قول

 


دوست عزیز مطلب زیباتون در حرف رک منتشر شد
http://www.harferok.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=47&pageid=1024&newsview=218405
پاسخ:
ممنون

این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که اگر شخص یا جمعی، به شهوت‌رانی و لذت‌پرستی مبتلا شدند دیگر نباید از آنان توقع انسانیت و عقلانیت داشت. چراکه شخص «شهوت‌مدار» و «هوس‌محور»، تمام توجه و تمرکزش بر فراهم‌آوردن زمینه برای کام‌جویی بیشتر و بهتر است و اصلاً «هوای‌نفس» را به‌عنوان معبود و خدای خود انتخاب می‌کند و در آستان «هوس» و «شهوت»، بندگی می‌نماید! این همان حقیقتی است که قرآن‌کریم با ظرافت خاصی به آن اشاره نموده است: «...أَفرایْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلههُ هَواه...» [جاثیه/23] یعنی «پس آیا دیدى کسى را که هوس خویش را معبود خود قرار داده است.»
افرادی که به این بیماری مهلک، مبتلا می‌شوند، قبله‌ی آمالشان می‌شود تبعیت از هوای‌نفس و چنین اشخاصی دیگر با مفاهیمی مثل «آزادگی»، «استقلال‌»، «نفی حرف‌زور»، «دفاع از ناموس و مذهب»، «مقابله با ظلم» و ... کاملاً بیگانه می‌شوند و این همان نقطه‌ی مطلوبی است که استکبارجهانی بدنبال آن است. استکبار، بسیار دوست‌ می‌دارد که مردم دنیا بخصوص جوانان، سرگرم لذت‌های حیوانی و شهونرانی باشند و در سایه‌ی غفلت آنان، به چپاول دنیا بپردازد. اتفاقاً حاکمان غربی، برای ملت خودشان هم این نسخه را تجویز کرده و می‌کنند تا اینکه آنها مزاحمتی برای سیاست‌های ظالمانه‌ی آن دولت‌ها -در داخل و خارج- ایجاد نکنند.

پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
راستش دست مریزاد به توجهتان نسبت به تغییر ذائقه
شما چند تا مقوله رو مطرح کردید که واقعا هرکدوم جای بحث و مبادله فکر داره.
از جمله بحث طرفداری:
اصلا طرفداری کار خوبیه؟
طرفدار کی باید بود؟
چرا مقوله طرفداری در آدم ها مهمه؟
ما فطرتا دنبال که هستیم تا طرفدارش شویم؟
همونطور که گفتید وقتی شبکه های اجتماعی هم نبودند همون سایت های معلوم الحال طرفدار سرگرمی سالم!! عکس های این عزیزان رو نشر می دادند
اما
مشکل بزرگتری که وجود دارد همان تغییر ذائقه است. بالاخره پیش فرض ذهنی فرهنگ غربی بازیگری خودنمایی را جز الفبا و ملزومات این رشته می داند. پس پیوستن به این کارناوال خودنمایی لحظه ها و آن به آن زندگی چیز بعیدی نیست.
اما مشکل از وقتی شروع شده که همین فرهنگ فلج هنرپیشگی با ابزار سینمای جذاب آدمها را به صحنه دیده شدن دعوت کرد.
کم بودند آدمهایی که قبل این اپلیکیشن ها، با آرزوی هنرپیشگی روز و شبشان را جا به جا می کردند؟
این شبکه ها دقیقا آمده اند تا به نیاز دیده شدن آدمها جواب دهند.
به نیاز تحسین ها، دیده شدن ها، به به و چه چه ها
لذا بنده معتقدم این فرهنگ مخرب هرچند با این شبکه ها عود کرده ولی آتشی بوده زیر خاکستر شهرت طلبی و دیده شدن که حالا مجال شعله کشیدن پیدا کرده


پاسخ:
سلام
ممنون از دقت از نظرتون
باسلام
اگر لگویی درباره ی وباگ خود دارید  ما به دهید تا ما آن را در وبسایت در قسمت لگوی یاران به صورت کاملا رایگان دهیم به صورت مجانی!!!
باتشکر
منتظر نظرات شما هستیم.


ممنون از مطلب مفیدت

تاسف بار بود

۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۵ کـــ ـوثــر ◘مـــآهــ ◘
سلام
خوب و مفید
اما یکم طولانین مطالبتون(با عرض احترام)

سپاس
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
عرض تشکر بابت این مطلب بسیار خوب که البته و متاسفانه در بین جوانان طرفدار نداردو گاها نسبت به اینگونه مطالب متعصبانه جبهه هم می گیرند. با این حال از ارزش و حقیقت آن چیزی کاسته نمی شود.
موفق باشید
در مدافع دفاع مقدس پذیرای قدم و قلمتان هستم 
یاحسین
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی