فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

اصولا هر وقتی که کسی نتواند خواسته اش را بدست آورد دچار چند حالت می شود ! یکی از حالت ها این است که فرد دچار یکسری از عقده های روانی می شود.

این گونه مسائل بیشتر در جوانان نمود پیدا می کند.

امروزه هر جوانی و یا حتی هر نوجوانی دوست دارد خوش تیپ باشد .بیشتر مردم تا اسم از جوانی برده می شود ذهن هایشان ناخود آگاه بیشتر به سمت پسران جوان می رود تا دختران جوان.

در عرف جامعه ی ما هیچگاه به یک مرد نمی گویند خوشگل حتی اگر زیبا باشد ! بیشتر از واژه ایی مثل مرد خوش تیپ استفاده می کنند .

بر عکس اگر یک زنی خوش لباس باشد نمی گیویند خوش تیپ ! حتی اگر آن زن خوش تیپ باشد و بیشتر از واژه ایی به نام زیبا پوش یا خوشگل استفاده می کنند !!!

مشکلی الان در جامعه ی ما بیشتر دارد خودش را نشان می دهد مشکل بد پوششی است . این مشکل را مردم بیشتر در دختران می بینند ! درحالی این مشکل در آقا پسرها کم تر از دختر خانم ها نیست !؟

چیزی الان در جامعه می ببنیم این است که پسران دوست دارند با تی شرت هایی با آستین های کوتاه و شلوار هایی بعضا تنگ و با فاق کوتاه بگردند و در جامعه ظاهر شوند !!!

وقتی از همین آقاپسرها سوال می کنیم که چرا این گونه لباس می پوشید همان بحث مضحک و دور از عقل مدگرایی را پیش می کشند !

ولی وقتی بیشتر پای درد و دل این پسرا می نشینید متوجه حرف های دیگری می شوید !

وقتی به همین برادران می گویید وقتی شما با تی شرت های آستین کوتاه در خیابان راه می روید و بعضا یقه ی خودتان را نیز نمی بندید!!! دختران  چشم چرانی شان  تحریک می شود ! با چشمانی گرد شده به حرف هایتان نگاه می کنند ! بعضی از همین آقایان می گویند مگر دختران نیز چشم چرانی می کنند ؟؟؟

در جواب به این پسران می گوییم بله ! دختران نیز با نگاه کردن می توانند چشم چرانی کنند ! منتها حس خودنمایی در دختران بیشتر از پسران و حس چشم چرانی در پسرانی بیشتر از دختران و برعکس است ! در طول تاریخ چه آن ماجرای پسرک سبزی فروش و دختر تاجر و چه ماجرای حضرت یوسف (ع) که در قرآن هم آمده تنها یکی از هزاران دلیل این گونه ماجراهاست ....

وقتی بیشتر با این پسران درد و دل می کنید ! می بینید پسران جوان امروز جامعه ی ما به طور پنهان دارند با دختران بد حجاب دارند یک ماجرای رو کم کنی و جنگ جنسی را راه می اندازند ... !

البته هر دوطرف مقصرند !

به یک مرد جوان می گوییم چرا با همچین تیپی بیرون می آیی و خودت را نشان می دهی ؟ در جواب به ما می گوید که مگر ما با پیراهن آستین بلند و شلوار معمولی به خیابان بیاییم ! دختران بد حجاب !!! حجاب خودشان را رعایت می کنند ؟ جالب تر این که بعضی از این پسران متاهل هم هستند !!!

در مورد دختران نیز همین طور است ! وقتی به بد حجابی یک زن ما گیر سه پیچ می دهیم ! در دلش می گوید مگر پسران با لباس مناسب بیرون می آیند ؟

ولی خب ! دختران از پسران کمی در این گونه موارد بیشتر راز های دلشان را نگه می دارند و برای رد گم کنی می گویند که مگر مشکلات ایران ما فقط بد حجابی من دختر است ؟

این گونه موارد که ما هر روزه در زندگی مان شاهد هستیم ! دلیلش همان عقده های جنسی است !

بنده یادم هست دوسال پیش در حرم حضرت معصومه (س) در قم در ماه رمضان در شبستان نشسته بودیم. رفقیم به من گفت : علیرضا ! گفتم بله ! گفت :

یک چیز بهت بگم بهش عمل می کنی ؟ گفتم :سعی می کنم ! گفت می بینی در شبستان در ماه رمضان بعد از نماز این دختر و پسر های تازه عروس و یا نامزد میایند در شبستان کنار هم می نشینند با هم بگو و بخند می کنند ! چه دلی از جوانان مجردی مثل من و تو می برند !!!!؟؟؟ گفتم ! آره حق با توهست .به من گفت اگر تو زن گرفتی !!! یک وقت مثل این ها رفتار نکنی ! گفتم ان شاالله که این طور نمی کنم !

از قضا همان دوست بنده از من زودتر زن گرفته است ! چند ماه پیش در حرم امام رضا (ع) ازدواج دانشجویی کرده است ! (خدا قسمت ما و بقیه هم بکند ...) من ماندم آیا خودش به این حرفش عمل خواهد کرد ؟ ان شاالله که خواهد کرد ....

مشکل بنده و دیگر برادران جوان و خواهران جوان و دختر خانم های بد حجاب این این است که تا وقتی خودمان در عذاب باشیم !!! می گوییم چرا دیگران با پوششان ما را عذاب می دهند ! ولی وقتی ! کمی اوضا عوض می شود ! می گوییم ! به جهنم ! چشم هایشان را درویش کنند !!!

درویش کردن چشم هم درست است و هم غلط !

تا جایی درست است که طرف مقابل شما مرضی نداشته باشد و با نگاه مسمومش شما را نگاه نکند !

از یک لحاظ غلط است چون یک جوان دختر یا پسر تا کجا باید چشمش را درویش کند ؟

الان این مشکل بدحجابی هم در آقایان وجود دارد و هم در بانوان !

هر طرف هم اگر بخواهد مشکل طرف دیگر برطرف شود باید از خودش شروع کند !

اگر پسری که با جلف ترین تیپها هم منظورمان نیست ! با همین آستین های کوتاه و شلوار های فاق کوتاه و یقه های باز است ! بخواهد دختران حجابشان را رعایت کنند ! باید از خودش شروع کند ...

دختران هم همین طور ! اگر بخواهند پسران با تیپی رسمی تر ظاهر شوند ! باید از حجاب خودشان که  نباید نازک یا چشبان و یا کوتاه نباشد شروع کنند ...

تا این عقده های جنسی در جامعه رواج پیدا نکند.

ماه مبارک رمضان یکی از همین فرصت هاست تا این دو گروه مخلوق خداوند بناست مکمل هم باشند بعد از ازدواج به مشکلات پایان دهند....

ببنید !

سقوط امثال من زمانی اتفاق می افتد که خودمان را از فلان دختر بدحجاب و یا فلان پسر بد پوشش بهتر بدانیم و بگوییم که آره این ما هستیم مومن هستیم ! و این ما هستیم که عاشق نظام و ولایت هستیم ! این جا هست که تکبر و غرور به ما دست می دهد ! و لحظه  ی سقوط ماست !

مشکل دیگر ما وبلاگ ها و وب سایت هایی با موضوع عفاف و حجاب هستند که هیچ سازماندهی ندارند !!! البته نیت نویسندگان و گردانندگانشان نیز خیر است و ما به آن ها خدا قوت می گوییم !

ولی این وبلاگ ها الان کارشان شده فقط کپی و پیست کردن !!! و به هیچ وجه تولید محتوا ندارند ! من نمی گویم که این ها دست از کار بکشند ! ولی بهشان می گویم مشکل فقط در دختران نیست و در پسران نیز هست و این که از هر چند تا مطلبی که از فلان وبلاگ و یا وب سایت کپی می کنید ! خودتان هم تولید محتوا و کمی مطلبی بنویسید !!! هر چند اگر ضعیف باشد ! این مشکل کپی کردن در دیگر وبلاگ های ارزشی با موضوعاتی غیر از حجاب نیز هست که باید درست بشوند ! و تولید محتوا کنند و تعدادشان بیشتر شود...

هم باید در اینترنت امر به معروف کرد و هم در خارج از فضای مجازی و در متن جامعه....البته هر دو باید در کنار هم انجام شوند.

همین....

بازتاب داده شده در :

رجانیوز

پایگاه خبری تحلیلی زنان و خانواده(مهرخانه)

تهران پرس

ریحانه

....................................................................................................................................................................................

پی نوشت :

میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمانان مبارک...



علیرضا
۲۸ تیر ۹۲ ، ۲۳:۲۳ موافقین ۸ مخالفین ۰ ۸۸ نظر

(برای دیدن بهتر تصاویر و شفاف تر شدن آن ها حتما بروی تصاویر زیر کلیک کنید !)


1231235


علیرضا
۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۷ موافقین ۶ مخالفین ۰ ۶۱ نظر

سه یا چهار نفر بودیم...

دور هم جمع شده بودیم ! از اون جمع دوستانه ! فقط من بودم که فرقی بزرگ و تفاوتی آشکار با آن ها داشتم !

یکی شان چقدر قشنگ داشت لحظه ی دیدارش را توصیف می کرد...

می گفت باورکردنی نبود ...! وقتی پرده را کنار زدم ! گفتم خدایا یعنی خواب نمی بینم ؟

یعنی خودشه ؟ چه لحظه قشنگی را داشت دوستم برایمان تعریف می کرد !

من هم داشتم با تبسمی حرف های او را گوش می کردم ! و نمی گذاشتم تا از روی چشمانم ! دیگر بچه از حسرتم پی ببرند !

داشت اشکم در میامد ولی جلوی بغضم را گرفتم.....

دوست می گفت وقتی پرده را کنار زدم ! ضریح امام حسین (ع) بود... باورم نمی شد.... خود ضریح شش گوش بود.. کربلا...

آری از آن جمع فقط من به دیدار ارباب نرفتم...

همین...

...............................................................

پی نوشت:

در ماه رمضان ما را از یاد نبرید...

علیرضا
۲۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۳ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۷ نظر
 آقای جعفریان ! بنده و خیلی از جوانان شما را بیشتر با شهید احمد شاه مسعود قهرمان دره پنجه شیر افغانستان میشناسند...
 بنده و خیلی از جوانان این سرزمین شما را با مستند هایتان می شناسند...
محمد حسین جعفریان
 بنده و خیلی از جوانان ! شما را با ستون ویژه تان در مجله ی همشهری جوان میشناسند...راستی ! آقای جعفریان! انسان چقدر زود نمک گیر می شود ...
 چندی پیش مقاله تان را با عنوان وقتی تفرقه از الطاف اللهی می شود را خواندم ! اول کمی مکث کردم ... ولی وقتی دوباره با دقت خواندم و اسم شما را بالای مقاله      دیدم ! دیدم فتنه ایی که علما بعد از فتنه ی 88 خبرش را می دادند ! در بین اصولگریان شروع شده است...شاید باورش کمی سخت باشد ! ولی وقتی امثال شما و    حسین قدیانی نمی توانید تعصبات خود را از جهت گیری های سیاسی تان دور کنید ! از بقیه بچه حزب اللهی چه انتظار ؟؟؟ 
گفتید که رئیس جمهور نباید اصولگرا و یا اصلاحطلب باشد ! و باید بیشتر به فکر اجرای وظایف اش باشد ! اول فکر کردم که منظورتان جناب شیخ حسن روحانی است !  ولی دیدم نه ! لحن شما کمی با بغض و نارحتی همراه است ... فکرم جای دیگر و کس دیگری رفت..
 گفتید که به گمان این قلم پس از ۲۴خرداد باید به دنبال معنای جدیدی از اصولگرایی باشیم! .... بله ! ولی این را بدانید که نیازی نیست که به دنبال معنای جدیدی     از  اصولگرایی باشیم ! چرا که این معنای جدید در زمستان سال 1390 تحقق یافته و آن پایداری بر اصول انقلابی است...
 گفتید که کسانی که فقط بر اصول خودشان پایبندند ! بله ! .... ولی می توانید بگویید که آن افراد چه کسانی بودند ؟ آیا همان کسانی که ائتلاف کردند !
 ولی بعدند که دیدند قدرت چه شیرین است ! بر تمام قول و قرار هایشان یک ماست مالیدن و نوع جدیدی از پیچاندن را در فرهنگستان ادبیات فارسی ما وارد کردند ؟
 گفتید که برخلاف آنان که بر خلاف رقبایشان مدعی هیچ نوع اصولگرایی نیستند جبهه ایی واحد را تشکیل دادند ... از این نظر باشما  کاملا  مواافقم !
ولی آقای  جعفریان این را بدانید که شاید نتیجه آنان برده باشند ولی این را بدانید تازه اول مشکلات امثال اعتدال گرایان بعد از تشکیل دولت خواهد بود . چرا که اینان    فقط هدفشان برد بوده و دولتی که با این وضع بیاید بالا ... با همین شیوه ساقط خواهد شد.. تاریخ خود گواه است ..
علیرضا
۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۶ موافقین ۷ مخالفین ۰ ۸۴ نظر

شُکر فراوان که از عنایت یزدان

بار دگر شد پدید نیمه‌ شعبان

فخرْ زمین می‌کند به روضه‌ رضوان

از قدم پیشوای عالم امکان

حضرت صاحب زمان، ولیّ جهان‌بان

حجتِ بِن عسکری امام معظم

آن که نظام جهان به اوست منظم

پیشرو و پیشوای اکبر و اعظم

علّتِ غایی ز خلق عالم و آدم

سایه‌ حق، عین ‌حق، خلیفه‌ یزدان

شمس ولایت بود به نور فِشانی

در طرب و شوق و ذوق عالی و دانی

ریز ز طبع منیر دُرّ معانی

از پی مدح خدایگانِ جهانی

حضرت مهدی، امین قادر سبحان

حامی مستضعفان خلاصه‌ ایجاد

آن‌که جهان را ز عدل می‌کند آباد

و آن که کَنَد ریشه‌ جهالت و بیداد

محو نماید رسوم باطل و الحاد

قدرت حق، نور حق، یگانه‌ دوران

مولد سلطان دین امام مبین است

مبدأ عصر جدید و دور نوین است

خرّم و بَهّاج آسمان و زمین است

محفل جشن ولا بهشت برین است

عید سعید است و خلق، خرّم و شادان

روز ظهورش بزرگ روز خدایی است

روز کمال عقول و جهل‌زدایی است

روز عدالت‌مآب و عدل نهایی است

روز فلاح و نجات و روز رهایی است

روز امان است و روز عزّت انسان

شعری از آیت الله صافی گلپایگانی

علیرضا
۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۲ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۶ نظر