فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

یادمه برای انجام مصاحبه رفته بودم پیش یک روحانی ! لهجه اش همدانی بود! انسانی متواضع و خاکی!

سوالاتش را از من شروع کرد!

من هم داشتم از استرس می مردم! از ایل  و تبار من سوال کرد تا مسائل سیاسی و این که وزیر دفاع آمریکا کی هست و غیره!

مسئولیت ما هم یک چیز در مایه های تایید صلاحیت بود! بماند که خومان را باید یک نفر برای همیشه تایید می کرد!

یکی از نکاتی که اون روحانی ! به من گفت این بود که ارتباط با خواهران باید در حد ضرورت ! باشد و نه بشتر!(فکرتان جای بدی نرود!) و این که نباید برای کارهایتان به خوهران اس ام اس بدهید!

این را که گفت من داغ کردم! گفتم حاجی ! اس ام اس دادن که بهتر از حرف زدن پشت گوشی و یا حتی حرف زدن رودر رو است!

معنای حرفش را من اون موقع نفهمیدم!

 نمی دانم شاید تجربه نداشتم!  ولی بعد ها که کارم به جنس مخالف ! در مجموعه می افتاد تازه معنای حرفش را فهمیدم! دیدم نوشتن حرف ها در اس ام اس با این که نمیشه حرف های زیادی زد ولی دیدم می شدم کمی با احساس!!! حرف ها را زد! و این خود ..... بماند ! خدا من و امثال من را ببخشد!

این حرف هایی که زدم خواستم ذهن شما به خصوص خواهران عزیز! در فضای مجازی که مشغول وبلاگ نویسی ! و  وب سایت و غیره هستید را کمی باز تر کنم!

الان به طور واضح یکسری از وبلاگ نویسان را چه بخواهیم و چه ماها نخواهیم!!! شما خواهران نویسنده اش هستید! و نشان دادید به غیره از کارهای دیگری که مردان انجام می دهند و شما آن ها را تصاحب کردید در وبلاگ نویسی هم ماشاالله خبره هستید!

ولی از یک چیز نباید غفلت کنید!

وقتی که دختری اسمش را به طور کامل یا اسم کوچیکش را در وبلاگش می نویسد خیلی هم از پسران عمدا به دلیل این که نویسنده ی اون وبلاگ یک دختر است ! بیشتر سر می زنند! درست است که بر عکس آن را هم داریم ولی این طرفی اش بیشتره!

خیلی از دختران و یا حتی پسران فکر می کنند اگر در فضای مجازی به خصوص در ارسال نظرات در وبلاگ های گوناگون با بکار بردن کلماتی که نامحرم در تقابل رو در رو یا همان فیس تو فیس !!! به کار نمی برند ولی اگر در فضای مجازی به کار ببرند مشکلی ندارد! ولی خوب! زهی خیال باطل! پس تقوا کجا رفته!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواهران عزیز می دانم! نیت خیلی از شما عزیزان خیر است! ونه اون خیر!!! ولی باید توجه داشته باشید همیشه جنس مخالف شما در هر جایی چه حقیقی و چه مجازی!(بحث فیزیک نشه!) دنبال چراغ سبز هستند ! و تا چراغ سبزی نباشد ! حرکتی از طرف مقابل صورت نمیگیرد!

شما می توانید به جایی این که اسم کوچک یا اسم کامل خودتان را بنویسید! از اسم های دیگری که مثل سرباز امام و غیره بودن و یا هرچیزی که خودتان صلاح می دانید به کار ببرید! و این برای شما بهتر است!

این هایی که من می گویم از روی اوهام و افکار پریشان من منشا نگرفته! همش از روی تجربه است!

من ! به عنوان یک مرد بهتر می توانم احساس یک مرد دیگر را درک کنم که وقتی یک وبلاگی مثلا نوشته دختر تنها و یا در مورد مذهبی هاش نوشته دختر مسلمان ! چه آشوبی در دل آن پسر جوان راه می افتد!



 (تصویر تزئینی است!)

خواهر من !

به غیر از مسائل معمول جنسی !  مثل چشم چرانی و ... ! پسران حتی از طریق حرف زدن و صحبت کردن ! چه به صورت رو در رو و چه صورت

 متنی که در فضای مجازی رایج است خودشان را خیلی ببخشید! ارضاء می کنند!!!

شاید خیلی از شما خوهران گرامی ! در ارتباطات روزمره تان در زندگی با نامحرمان خیلی مودب و خشک و سنگین صحبت می کنید ولی در فضای مجازی فکر می کنید اگر کمی با عشوه و با احساس با کسی به صورت متنی و نوشتاری در وبلاگ ها و وب سایت ها نظری ارسال کنید یا مطلبی بنویسید مشکلی ندارد! ولی این تفکر صد در صد غلط و مفسده در پی دارد!

سنگین بودن و با وقار بودن در فضای مجازی هم خیلی مهم است و این نکته ایی است که خیلی از شما دختران و زنان و پسران و خود من از آن غافل شده ایم!

مسائل و مورد های زیادتری هم هستند که فعلا درباره ی آن ها حرفی نمی زنم و شما با کمی تفکر می توانید به آن ها نیز پی ببرید!!!

باشد که واقعا پند بگیریم.....

همین...

دنبال نوشت:

خوشحالم از این که عده ایی از نویسندگان خواهر با ارسال نظرات به صورت خصوصی و یا آشکار خودشان قبول کرده اند اسم دیگری استفاده کنند.

عده دیگری هم که هنوز فکر می کنند که منظور ما فقط اسم است ! سخت در اشتباه هستند!

نوشتار احساسی و مطلب جذابی که بیشتر جنس مخالف را در فضای مجازی جذب می کنند ! در درجاتی خیلی بدتر از عشوه گری و احساسی حرف زدن رو در رو با نامحرم در زندگی روزمره است!

تقوا ! جایش کجاست؟

بعضی ها هم می گویند من گفته ام که خواهران در اینترنت نباشند ! نخیر منظورم این نیست! منظورم این است که با رعایت ضوابط خیلی هم خوب است که باشند!

کسانی که فکر می کنند نباید محکم کاری کرد نگاهی به تشیع جنازه ی حضرت فاطمه الزهرا(س) و وصیت آن حضرت برای استفاده از تابوت را دقت کنند...

بازتاب مطلب خواهران در اینترنت و فضای مجازی در سایت های زیر:

منطقه ی آزاد

علی لهراسبی

حیا در فضای مجازی

تفریحی وب مستر

دست نوشته های یک مسلمان

پیک هشترود

سایت حرف تو

صراط

زن امروز
انجمن اختصاصی عفاف و حجاب

هریس پویا


و دیگر سایت ها و وبلاگ ها...

نظرات  (۱۶۹)

۰۶ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۰۲ بیقرار شهادت
با سلام و تحیت
مطلب شما رو خوندم . خیلی خوب و مفید بود .
شیخ رجبعلی خیاط(ره) می‌فرماید: «قیمت تو به اندازه خواست توست، اگر خدا را بخواهی قیمت تو بینهایت است و اگر دنیا را بخواهی، قیمت تو همان است که خواسته‌ای»1
دختران و خواهران باید قدر و قیمت خودشان را بدانند و به راحتی خود را در این فضای مجازی که شاید آلوده تر از فضای حقیقی ماست ، در معرض سوء استفاده های غیر اخلاقی برخی افراد قرار ندهند . بله ثبت نویسنده وبلاگ با عناوینی که اشاره کردید اولین قدم در جذب جنس مخالف و شاید گمراهی و انحراف نویسنده وبلاگ را در بر داشته باشد . در بیشتر چت روم ها و شبکه های اجتماعی این روش یعنی بکار بردن اسم های دخترانه و یا گاها پسرانه به ظاهر جذاب یک ترفند فریبکارانه ای است که از سوی برخی افراد معلوم الحال چندیست باب شده است لذا خواهران ما باید قدر و ارزش خود را بدانند...

روزگار عجیبی شده، انسانها اسیر و مسحور «دنیای فانی» گشته و همه دروغ‌ها، فریب‌ها، دغلبازی‌ها، بی‌مروتی‌ها، جهالت‌ها و تغییر ذائقه‌ها و ارزش‌ها را در مسیر مغناطیسی آن به جان می‌خرند و حواسشان نیست بهایی به گزافی «خدا» در برابر آن می‌پردازند. «عروس هزار داماد دنیا» دل‌ها و دیده‌هایمان را مجذوب خویش ساخته و «خدا»، تنها لقلقه زبانمان و شیرینی قسم‌های دروغ‌مان گشته و غریبانه از «متن» زندگی‌مان به «حاشیه» رانده شده است و همه هم عادت کرده‌ایم به این خسران و دیگر تنفس در اتمسفر «دنیاپرستی» و «خودخواهی» ریه‌هایمان را حساس نمی‌کند، و دیگر کَکمان هم نمی‌گزد که چرا اینقدر در خدافراموشی جاهلانه‌یمان،‌ درهم می‌لولیم و سرِ خود شیره می‌مالیم.

    دوستان، باید فراموشی خدا در زندگیمان را جدی بگیریم؛ باید با خدا رفیق باشیم و به فرموده‌ی امام بزرگوارمان «یک لحظه از خدا غافل نشویم»2 باید بدانیم که «در درگاه خدا و اولیای خدا همه چیز هست، در حالی که جاهای دیگر خبری نیست. علم، حیات، ‌عافیت،‌ دنیا و آخرت آنجاست»3

    نکند دانسته و ندانسته بت‌های خودتراشیده‌ی «پول» و «ماشیـن» و «مقام» و «تیپ و لباس و خانه» را در کعبه دلمان جا داده و به پرستشی جاهلانه بگیریم. به فرموده‌ی مرحوم حضرت آیت‌ا... بهاءالدینی(ره)، «همه این ارباب‌ها را رها کنید! فقط یک ارباب پیدا کنید که خدای تعالی است»4

    دوستان! کاش همه زندگی‌ها،  با نیت‌ها و هدف‌های خدایـی، فارغ از دغدغه‌ها و استر‌س‌های دروغیـن، و فارغ از قید و بندهای آرامش‌گیر دنیایی جهت‌گیری می‌شد و تداوم می‌یافت که «چنانچه زرق و برق دنیا را نخواهی و بهانه خدا را بگیری، در نهایت خداوند متعال دستت را می گیرد و بلندت می‌کند. آن وقت است که انسان لذت می‌برد»5

    پایان سخن را هم‌چون آغازش به نکته‌ی لطیف عارف واصل شیخ رجبعلی خیاط(ره) متبرک می‌کنم که فرمود:«فرهاد هر کلنگی را که می‌زد می‌گفت «شیرین جونم!» و غیر معشوق خود ذکری نداشت. این دفتر را به عشق محبوب بنویس! پارچه را به یاد او متر کن! ‌در اینصورت همه‌ی این‌ها مقدمه وصل است، حتی نفس‌هایی که می‌کشی به یاد او بکش»6

پی‌نوشت‌ها:

1و6 ـ کیمیای محبت، گردآورنده محمدی ری شهری

2ـ صحیفه نور

3و4 و5 ـ آیت ا… بهاء‌الدینی، سلوک معنوی


پاسخ:
سلام
ماشاالله...
نظر شما مفید تر بود!
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۴۳ مقلدلان علمدار
همسنگر گرامی موفق و موید باشید
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۴۴ مقلدلان علمدار
هممسنگر گرامی
موفق و موید باشید
پاسخ:
سلام!
سلام اره من پشیمون بااسم خودم اومدم کاش بایه اسم مستعار اومده بودم چون من از دل خودم مطمئنم اما معلوم نیست شخص مقابلم هم مث من باشه اما یه چیزی بگم؟ ادمی که مرض داره خیلی زود خودشو نشون میده وزیا نمیتونه منافق بازی در اره اونوقت ادم میدونه با اون چجوری رفتار کنه
ممنون بحث شجاعانه ای بود
پاسخ:
سلام
نظر شما شجاعانه تر بود!

ممنون مطلب مفیدی بود موفق باشید

سلام بنده براتون کامنت گذاشتم ولی مثل اینکه...
دوباره می نویسم اشکالی نداره
پاسخ:
سلام
کامنتان مگه چی شده؟
سلام.
به نکات ریزی اشاره کردیذ، برای من که بسیار آموزنده بود، ممنونم.
با نظرتون در مورد کسانی که با اسم واقعی یا حتی اسم هایی که هویت خانم بودن شخص رو مشخص میکنه موافقم.
اما یه نکته ای هم این وسط بنظرم هست، اونم اینکه رسالتی به عنوان زن مذهبی سایبری وجود داره، خیلی از حرف ها به نظر من باید از دیدگاه یک زن بیان بشه تا تاثیر گذار باشه بر یک زن ، همینطور که خیلی حرفها هم باید از زبان یک مرد بیان بشه تا تاثیر گذار باشه بر یک زن...
وبلاگ هایی هستن که شما با نگاه اولیه به اونها پی به هویت زنانه اش نمییرین ، وبلاگ هایی که یک زن با هویت مجازی درش فعال هست اما اون حجب و حیا و عفاف زنانه هم درش هویداست و از خطوط قرمز عبور نمیکنه.
من معتقدم یک مرد نمیتونه زیبایی و لطافت حجاب رو طوری بیان کنه که در حق حجاب اجحاف  نشه، چون اون رو لمس نکرده... و خیلی مسائل دیگه...

در کل مطالبتون مفید و تاثیرگذار هست.
موفق باشید.
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون از نظتون!
حرف بنده فقط گذاشتن اسم نیست!!!
حرف من این است چرا بعضی از نویسندگان چه مرد و چه زن! حیا در نوشتار را فاموش می کنند! و نوشته های خود را با کلامی ... می نویسند!
یاعلی
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۳۲ زکات زیبایی
سلام
خیلی جالب بود...
واقعا" جای تامل داشت...
من که ازاین به بعد سعی می کنم بیشتر مراقب حرفام باشم...
راستی من شمارو لینک کردم ولی لینک خودم رو در وبلاگ شما نمی بینم!
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون!

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۳۵ زکات زیبایی
ببخشید اشتباه شد!
دیدم لینکمو!
ممنون

سلام وعرض خسته نباشید.

مطلب مفیدوجالبی بود.

با خوندن این مطلب یاد یک مطلب افتادم در مورد امام علی (ع) که حضرت هیچ وقت به خانم های جوان سلام نمیکردند وقتی علت را از ایشان جویا شدن ترس از انحراف وبه گناه افتادن را بیان فرمودن.(نقل به مضمون!!)

پرواضح است که ایشان به دلیل عصمت هرگز آلوده به گناه نمی شدند این سیره عملی ایشان برای امثال ما بوده است...

با تشکر

پاسخ:
سلام
ممنون!
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۵۲ شیعیان تهران
سلام انگار من و شما یک روحیم در دوجسم منم اتفاقا میخواستم راجع به این قضیه بنویسم ولی خدا رو شکر شما به موقع وارد عمل شدید وبه صورت جامع وکامل با خواهران وب نویس تذکرات به جایی دادید دستتان درد نکند اجرتان با امام عصر
پاسخ:
سلام
ممنون!
ولی فکر کنم جسم شما از من پاک تر است و ما با این گناهان ..... خدا به داد ما برسد!

سلام.به روزم...

آمریکا خواهان قدرت مطلق است
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=7996
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۴۱ علیرضا اهرانی

لام. راستش بعضی از این دخترای محترم وبلاگ نویس از تو ترک دیوار شوهر می کشن بیرون. یه دفعه (با اجازتون)یکی از این وبلاگارو می خوندم، نوشته بود"شوهر باید مثل مختار باشه!!با وقار و..." دوست دارم به این خواهرا بگم" هیچ میدونستید که فرمون یه جامعه صاف تو دستای شماست؟

راستش من که نمی دونم چه موقع ولی اگر اینا ازدواج کنن میخوان بازم به انتشار این مطالب ادامه بدن یا نه؟ یاعلی

(در ضمن "ارضاء" نه ارضاعععععع)

پاسخ:
سلام!
ممنون !
نکته ی املایی خوبی بود!
چشم!
ولی منظورم را درست نفهمیدی!!!
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۴۸ دختر باحجاب

سلام.ممنون از دعوتتون. مطلب فوق العاده ای بود. واقعا درست میگید.باید مراقب بود. اتفاقاً پیامک زدن بدتراز تلفنی حرف زدنه...چون پیامک رو میشه ذخیره کرد و بارها و بارها خوندش ولی تلفن فقط همون موقع هستش و تموم میشه...

خدا همه مون رو از گناه حفظ کنه... و ما رو آنی و کمتر از انی به خودمون وانگذاره که بدبخت میشیم!!!

اللهم عجل لولیک الفرج بحق الزینب الکبری

پاسخ:
سلام
ممنون!
ولی مطلب را کامل نخواندید!
منظورم یامک نبود!
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۴۰ پشت هیچستان
ایمان پیکریست برهنه که لباسش حیاست.
خردمند ترین مردم با حیا ترین آنهاست.

اصلا کسی که حیا ندارد چه دارد؟ هیچ!
۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۴۸ وبلاگ بیداری
مطلب قابل تاملی بود.... ممنون از شما ... واقعا تشکر میکنم ازتون...
خدا به سربازای امام زمان (ع) توان بیشتری بده....
ان شا الله اسمم رو در وبلاگ تغییر خواهم داد .... نمیدونم من که معمولا سعی میکردم تو فضای مجازی هم درست رفتار کنم اما با متن شما بیشتر حواسم رو جمع میکنم...
یا علی (ع)
پاسخ:
سلام
ممنون! از حسن دقتتون!
یاعلی(ع)

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۱۱ هیئت منتظران شهادت

سلام

خیلی موضوع خوب و مفیدی بود

ممنون از دعوتتون

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۳۳ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
اولا بنده پسر هستم این را گفته باشم!
باید تشکر کنم که این بحث را در وبلاگتان مطرح می کنید و این خیلی خوب است.
من در وبلاگم با خانم هایی که می شناسم ممکن است حرفی بزنم ولی گناه را قبول ندارم هرچند نمی شود این را به کل نسبت داد و نظر صریح اسلام در این رابطه این است که اگر مفسده ای نباشد به حد ضرورت جایز است.
اما ارتباطات فوایدی هم دارد از جمله شناختن و ...
به نظر من بستگی به طرف مقابل دارد ظرفیت های وجودی بعضی ها بسیار بسیار بالا است و سراسر حرف زدن با همچین انسان هایی درس یاد گرفتن و تقوا است نه گناه.
کلا من با این که این موضوع را شامل تمام موارد بدانیم مخالفم ولی در هر حال عمل به دستورات اسلام واجب است و اگر نظر من هم خلاف اسلام است باید اصلاح شود.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون!
یک سوال دارم!
شما از کجا می توانید حدی را مشخص کنید که بفهمید مفسده هست یا نه؟
از کجا می توانید بفهمید که کسی که در اینترنت با شما صحبت به صورت متنی می کند آیا نیت اش خیر است یا نه؟
اسلام را این طور تفسیر نکنید!
دلیل نمی شود چون شما به گناه نمی افتید پس طرف مقابلتان هم به گناه نمی افتد!!!

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۴۰ حقایق را بیابید
همچنین در نظرات به حدیث صحیحی از امام علی(ع) اشاره شد و ما این را در دانشگاه سر کلاس بحث کردیم و واقعا در دانشگاه به آن عمل می کنیم ولی در فضای مجازی طرف مقابل من هرگز نمی داند من پسرم یا دختر
همچنین من قصدی دارم که عمل به آن واجب است پس ممکن است با خانمی حرف بزنم چه در فضای مجازی چه در فضای واقعی.
همچنین خوب است این را بدانید آن مدل سلام کراهت دارد و این درست و حدیث هست که پیامبر(ص) به همه در سلام پیش دستی می کردند.
خوب این ها بستگی به شرایط دارد
ولی از لحاظ اسلامی مشخص است اگر مفسده نباشد به حد ضرورت
حدود را عرف و دین و عقل و ... مشخص می کند
پاسخ:
ببینید!
حرف من فقط گذاشتن اسم در وبلاگ و غیره نبود!
حرف بنده این است که نویسنده ی وبلاگ یا حتی کسی که نظر می دهد نظر اش را با احساسات جنسی !!!! بیان نکند!
دوباره مطلب را بخوانید!
همچنین شما جوان هستید و اصول روان شناسی حکم می کند که این احساسات باشد به شرطی که نظریاتی که بیشتر بر جنبه های جنسی متمرکز است را قبول کنید مثل فروید
ولی این ها یک طرف قضیه است ما دیدگاهی داریم که ناظر بر جنبه های اجتماعی آدمی است یا کلا نظر اسلام در این مورد
اسلام مخالف روابط گناه آلود است نه روابط پاک و سالم
واقعا ممکن است بعضی رابطه ها پاک باشد(مثالش خودم)
کلا این نظرات شما حتما مصداق عینی دارد ولی قابل تعمیم به کل نیست
پاسخ:
جوان بودن یا پیر بودن بحثی نیست!
چه بسیار پسرانی که جذب زنان مسن تر از خودشان شده اند و بر عکس !!!
شما از کجا می دانید روابطتان پاک است؟ از کجا نیت های طرف مقابلاتان را حتی اگر بدون احساس بیان کند را می فهمید؟
اسلام چارچوب را مشخص کرده! و به صراحت گفته که اگر شما به گناه نمی افتید شاید دیگری بیافتد ! احتمال یک درصد هم یک درصد است! و نباید ناچیز گرفته شود!
مشکل ما ها این است که اسلام را بر مبنای منافع شخصی و غرایز خودمان تفسیر می کنیم!

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۹ حقایق را بیابید
اما این قسمت که گفته بودید
متنی که در فضای مجازی رایج است خودشان را خیلی ببخشید! ارضاء می کنند!!!
خوب این برای نوجوان بیشتر صادق است ولی جوان اغلب به جنس مخالف نظر معقولانه دارد مگر این که مشکل داشته باشد خیلی خیلی بعید است بخواهد با همچین مواردی به ارضا بپردازد ولی نیازی که به جنس مخالف هست قابل چشم پوشی نیست ولی اگر استفاده درست شود یک هدیه الهی است از نظر فیزیولوژیک باعث حفظ نسل می شود از لحاظ اسلامی باعث تکامل می شود از لحاظ اجتماعی هم اثر دارد کلی از این احساس مشترک بین جوانان می شود استفاده صحیح کرد اگر با علم برخورد شود.درست این هست که به این نیاز در موقع مناسب و به بهترین شکل پاسخ دهند.
در این بین فقط شهوت است که تداخل دارد که باید کنترل شود به هر طریق در قرآن است که یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم ... ای کسانی که ایمان آورده اید به خودتان بپردازید باید به نفس پاکمان رجوع کنیم که آیا رابطه گناه آلود است یا پاک آیا این رابطه مصداق ادامه آیه هست یا خیر؟!

پاسخ:
خیلی ببخشید !
ارضای یک جوان خیلی مواقع می تواند فقط از طریق صحبت کردن با جنس مخالف باشد! چه متنی ! و چه گفتاری و تصویری !
نوجوان بیشتر دنبال ارضای تماسی !!! و تصویری است چون هنوز به مرحله ی بالاتر نرسیده و بیشتر دنبال دفع هیجانات خود است!
بحث را نباید به حاشیه! برد!
خیلی از وبلاگ ها و وب سایت ها به صرف این که نویسنده اش به جنس مخالف بیشتر در مطالب و نظر دهی اش توجه می کند !!! آمار بازدید شان بالاست! این بررسی را شرکت های اینترنتی انجام داده اند!

سلام

متن خیلی جالبی بود و البته قابل تامل

الحمدلله خواهران ما خیلی با حیا و عفیف هستن

پاسخ:
سلام
ان شاالله این طور باشد!

سلام

من هم دقیقا با نظر شا موافقم

حتی تو محیط های ارزشی هم بعضا متاسفانه میبینیم این سنگینی لازم رعایت نمیشه و خودم از این موضوع ناراحتم و راستش میترسم برا بچه های خودمون که نکنه خدا نکرده این محملی بشه برا شیطون

واقعا مطلب به جایی نوشتید واقعا عالی بود

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون!
حاج حسین یکتا همین چند روز پیش کلی درباره ی روابط محرم و نامحرم در اردو های راهیان نور به ما تذکراتی دادند!
خدا به داد ما برسد!
شهدا کمک کنید....

سلام

بله! جای بحث داره زیاد!

باید عرض کنم دخترا در این مورد دو دسته میشن: یه دسته  که خودشون مورد دارن! که مورد بحث شما نبود فکر کنم!

یه دسته هم اونایی که منظوری ندارن ولی پسرا رو هم خوب نمیشناسن! که اکثر دخترا همینجورین

خیلی وقتا اسم مستعار و اینا هم جواب نمیده!

اما در جواب عنوانتون، خواهرا در فضای مجازی دنبال همون چیزی هستن که برادرا دنبالشن!

اما به نظر شما نتیجه ی منطقی تر کدومه؟ این که دیگه هیچ خواهری در عرصه ی مجازی فعالیت نکنه یا این که برادران یکم هوای خودشونو داشته باشن؟!

راستی ممنونم از دعوتتون به این بحث جالب!

پاسخ:
سلام
از شما به خاطر دقتتون ممنونم!
بحث من سر اسم نویسنده نیست! فقط!که!!!
بحث سر طرز نوشتن مطالب و نظر دادن بعضی هاست!!!

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۴۹ به یاد شهدا
با سلام
فرمایشاتتون کاملا صحیح است، و جای هیچ بحثی نیست. و فکر میکنم هر وجدان آگاهی این صحبت ها رو به خوبی تائید میکنه، فضای مجازی و اینترنت هم همان جامعه است، درسته که به لحاظ ابزار، دنیای متفاوتی است ولی دنیای احساسات و روان آدم ها(کاربر ها) همونه و تغییری نکرده...
ممنون از مطلبتون، تلنگر و تذکری بود!
در پناه حق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون!

۰۸ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۰۳ منتظرالمهدی(عج)
سلام بزرگوار
چطور با وبلاگ بنده آشنا شدید؟! دنبال مطلب برای به روز کردن وبلاگ بودم از عنایت خدا شما بزرگوار نظر گذاشتید ممنون از دعوتتون
ممنون از مطلب خوبتون،خدا خیرتون بده
انشالله با ذکر منبع در وبلاگ "حیا در فضای مجازی" قرار می گیره
قلمتون پربرکت و مستدام
پاسخ:
سلام
فکر کنم ار طریق موتور های جستجو!
قابلی ندارد!
التماس دعا
باقسمت های آخر حرفتون تاحدودی موافقم ولی باقسمت های اولش که میگین حتی اسم هم نباید نوشته بشه مخالفم احساس میکنم زیاد از حده.
پاسخ:
سلام!
ممنون از نظرتون!
از ما گفتن بود!
کار از محکم کاری به نظر شما عیب می کند!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۳۰ دختر باحجاب

سلام اتفاقا تا آخرمطلب خوندم...

منم پیامک رو مثال زدم مثل خودتون که اول بحث مثال زدید.

متوجه شدم منظورتون کل فضای مجازیه!!!

پاسخ:
سلام
درسته!
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۳۳ معبر سایبری فندرسک
تاحدی موافقم اما یه حد دیگش اینکه خیلی هاهم مسائل رو رعایت میکنن
پاسخ:
ان شالله این طور باشد!
1- اینکه خواهران گرامی نام نویسنده رو به مستعار تبدیل کنند خوبه ولی اگه قرار باشه آقایون اسم حقیق خودشون باشه و خانمها نام مستعار، دیگر نامهای مستعار انحصاری میشود برای خانمها و دوباره همان آش و همان کاسه
2- اسلام غالبا" برای حکم دادن معنایی به نام عرف و عموم را در نظر میگیرد.و قاعدتا" اگر قرار باشد بیشتر ارتباطات با جنس مخالف به صورت حضوری باشد باید مراقب لغزشگاههای دیگر هم بود.بنابراین باید دید خطرات وقدرت مدیریت نفس خویش در کدام حالت بیشتر است؟ پیامکی یا حضوری؟
3- خیلی از افرادی که تو اینترنت فعالند فکر میکنند که گناه فضای مجازی هم مثل خود منشا آن مجازی و غیر حقیقی است. واین یک شروع یک بحران هویت است برای جوانان ما.که متاسفانه به طور نامحسوسی بر روی رفتار روزمره ما اثر میگذارد.
4- عنصر خیال یک مرد، گاها" از عقل او هم بیشتر کار میکند که در ارتباط با جنس مخالف 90% این قضیه  نحقق می یابد.
5- اعوذ بالله من نفسی
پاسخ:
سلام
خیلی از مردان هم از اسم مستعار استفاده می کنند! و این دلیلی نمی شود!
حضوری نه به عنوان که فکر کنید! حرف من این است! این مذهبی ها! همان طور که در جمع تقوا پیشه می کنید! در اینترنت هم رعایت کنید!
ممنون!
من به شخصه تجربه در وبلاگ نویسی ام به سه یا چها رسال برمیگردد.این وبلاگی را هم که ایجاد کرده ام فقط و فقط میخواستم زندگی کردن با یک طلبه را نشان بدهم.چون خودم موقع ازدواج هیچ اطلاعاتی از این نوع زندگی نداشتم.برایم همه چیز مبهم بود.به همین علت این وب را ایجاد کردم. از این کارم هدف داشتم.

در مورد حد ارتباط در این فضا که از واقعی هم خطرناکتر هست,کاملا موافقم.

به هرحال,تشکر میکنم از این که من را دعوت ردید.
پاسخ:
سلام
ممنون!

سلام
واقعاممنون منم اسم کوچیکمو تووبلاگم مینوشتم ولی مطلب شماباعث شد تابه فکر بیوفتم که درهرصورت بایدشئونات اسلامی ازطرف مارعایت بشه بازهم ممنون
پاسخ:
سلام
ممنون از دقتتون!

۰۸ اسفند ۹۱ ، ۰۸:۲۴ پرده اسرار
سلام علیکم

این همه دقت و توجه به نوع رفتار واقعا تحسین برانگیز هست

بهتون تبریک عرض میکنم

ان شاالله که همه خواهران بعد از مطالعه نشریه اینترنتی شما در نوع رفتار و گفتارشان بیشتر تامل داشته و تقوای الهی پیشه کنند.

و من الله توفیق

___________________

نکته ای که میخوام عرض کنم و خارج از بحث هست اینه که "ان شاالله " را به این گونه بنویسین نه به به صورت چسبیده چون معانیشان کاملا با هم تفاوت دارند.
میتونین به این لینک مراجعه کنین.


http://www.porsemanequran.com/node/22865


اللهم عجل لولیک الفرج



پاسخ:
سلام
خیلی ممنون!
نکته ایی خوبی اشاره کردید! نمی دانستم!
شرمنده!
سلام _بله درست می فرمایید
بنده خودم نام نویسنده رو متناسب با موضوع وبلاگ انتخاب کردم ،و چون وبلاگم مذهبیه افرادی که سر میزنن هم به نظر وبلاگ مذهبی دارن ومیان اما با این وجود گاهی واقعا رعایت نمی کنن ومن هم صریح تذکر میدم.
من خودم حتی تو به کار بردن ضمیر مفرد وجمع تو فضای مجازی کلی حساسم اما متاسفانه بعضیا...
پاسخ:
سلام
ممنون از دقتتون!
یه چیز دیگه هم که هست :
اینجا اشکال فقط از خانم ها نیست ،برادر ها هم باید توجهشون رو این مسائل زیاد تر از خواهران باشه!
من و امثال من بخاطر حرف حضرت آقا که فرمودن بچه مذهبی ها برن فضای مجازی رو بدست بگیرن و اونجارو یک سنگر کنن وارد شدیم،بنظرم اسمی رو که برا این پست انتخاب کردین خیلی مناسب نیست !
پاسخ:
حرف شما درسته!
منظورم این این نیست فضای مجازی خالی از خواهران بشه! واین اصلا خوب نیست! منظورم این است در نوشتارها !!! مسائل رعایت بشه!
سلام خوندم جالب بود حرفت درسته...!
سلام...
نگاهتون خیلی تخصصی از جنس مردانه اش بود...ما که اونور نیستیم ببینیم چه فعل و انفعالاتی صورت می گیرد ... اما از باب احتیاط و دفع ضرر احتمالی توجه به حرف شما کاملا یک عمل عقلانی است...

(البته عنوان وب من =دختر آفتاب منظورم حضرت فاطمه زهرا سلام الله است)
ممنون از تذکرتون...
پاسخ:
سلام
ممنون از دقتتون!

۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۰۰ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
من کلا پایه این بحث ها هستم.
شما از کجا می توانید حدی را مشخص کنید که بفهمید مفسده هست یا نه؟
خدا،کتاب خدا، سنت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و عقل صریح
دو تا سوال شدا!
از کجا می توانید بفهمید که کسی که در اینترنت با شما صحبت به صورت متنی می کند آیا نیت اش خیر است یا نه؟
اولا ما به این حکم غیر یقینی نمی توانیم عمل کنیم ولی اگر اثبات شد ترک عمل واجب است.
من اسلام را تفسیر نمی کنم.
من اکثرا که اصلا در فضای مجازی صحبت نمی کنم و در حد نظر دادن است و با آن هایی که صحبت می شود طرف مقابل را می شناسم و اطمینان دارم که مفسده نیست. هرچند حدیث زیاد معتبری نیست ولی ما به ظاهر حکم می کنیم و همه را مومن و با تقوا می دانیم.
واقعا با احساسات جنسی بیان می کنند؟!
بین خانم ها و آقایان در بیان مطالب طبیعی است که تفاوت هایی باشد و این در ذات انسان هاست و مشکلی نیست فقط احساسات برای کار خلاف شرع استفاده نشود.

پاسخ:
سلام
همیشه باید جانب احتیاط را در نظر گرفت.....

سلام شماواقعادرست میگید

امابایدبگم مادختراهم خوب میدونیم کی مرض نداره وکی نداره وخوبم بلدیم باادمای مریض چه رفتاری بکنیم

درکل ازنوشته هاتون خوشم اومدممنون

پاسخ:
سلام!
همیشه شاید نتوانید درست تشخیص دهید!
ممنون!
سلام . خیلی زیبا بود. به نظر من یه پست نوشتن برای این موضوع کافی نیست. باید از مضرات این موضوع اینقدر صحبت بشه همه چشم و گوششون باز بشه. از پیامدهای بدش، از عواقب ناگوارش، از ... بحث بشه. تا عبرتی باشه برای سایرین. هستند کسانی که منظوری ندارن و از روی سادگی وارد این فضا می شن و بعد که دچار عواقب بدش شدن پشیمان و هراسان از کردۀ خود می شن. اگه بیشتر مطلب رو باز کنین و با آوردن چند تا شاهد مثل ار عواقب بد این ارتباط، صددرصد چراغ روشنی می شه برای گمراهانی که نخواسته درگیر این ماچراهای این چنینی می شن.
یا حق
پاسخ:
سلام
چشم در حد توانم!
ممنون!
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۱۵ حقایق را بیابید
بنده دانشجوی پزشکی هستم و از واحدهایی که می گذرانیم روان شناسی و اعصاب و روان هست جدا از مباحث فیزیولوژیک و ... من این ها را می گویم.
این که جوانی طالب یک پیرزن شود غیر عادی است و شاید بیماری ولی اگر اختلاف سن محسوس نباشد که مشکلی نیست اصلا به قول شما زیاد(کلا اسلام با این مورد مشکلی ندارد)
وقتی می گویم شما جوان هستید یعنی عین خودم هستید و در یک دوره از دوران زندگی (روان شناسی رشد) هستیم باید این طور فکر کنیم چرا این طور فکر نکنیم کمی انتقاد کمی توجیه کردن دیگران این ها ذات سن ماست. نباشیم این طور مشکل داریم.
بنده مطمئن هستم. انشا الله
آخر ما را مفسر می کنیدا! من نظر اسلام و مراجع را گفتم و عمل به دستورات ایشان واجب است و ما عمل می کنیم.اگر به خواهیم به این محکمی برخورد کنیم که اشتباه است مثلا یک خانمی پولش می افتد زمین یا هر اتفاق دیگری ما نباید بگوییم خانم پولتان؟چون ممکن است ایشان به گناه بیافتند؟ پس این طور نیست.
اگر آن ارضا را هم در نظر بگیریم خیلی در جوان ها کمتر است نسبت به نوجوان ها. اما این ها پاسخ به غرایز طبیعی است و مشکلی نیست فقط باید حدود اسلامی و شرعی حفظ شود. مثلا اگر همچین پاسخ و همچین حسی نباشد انسان ها به دنبال ازدواج نمی رفتند خدا حکیم است نیازی قرار داده پاسخ را هم معرفی کرده گفته بدون مفسده در حد ضرورت، ازدواج و...
مشکلی نیست؟
من با نظری که گفته بود عنوان مناسب نیست هم موافقم این طور به بعضی ها توهین می شود(البته خودشان زبان دارند می گویند!)
پاسخ:
کاش دانشگاه ها واقعا تفکیک می شدند ! اون می دیدم چه کسانی دانشگاه می روند!
روان شناسی که بر پایه چند نفر مثل فروید است اصلا قبول ندارم! از روان شناسی اسلامی که منطبق بر روح و جسم انسان است چیزی می دانید؟
منظورم ارتباط با خانم ها نبود ! یک بار دیگر مطلب را سطی نه! عمقی بخوان ! دقت کن !
بعضی از دانشگاهی ها این قدر روابط بین نامحرم را ساده جلوه داده اند که وقتی به یکی از این دختر ها اعتنا نکنی!!!! کلی بد و بیراه می گن!
ان شاالله در آینده مطلبی در ارتباط محرم و نامحرم می نویسم ! آنجا بحثش را مفصل بیان می کنم!

سلام و عرض ادب خدمت شما و دوستان بزرگوار

مطلب بجا و به موردی گفتین و آموزنده!!! اما...
با این جمله «خواهران در اینترنت و فضای مجازی به دنبال چه چیزی هستند؟!» مخالفم!! بهتر بود این جمله رو به کار می بردین؛خواهران و برادران در اینترنت و فضای مجازی به دنبال چه چیزی هستند؟....
بنده وقتی به یک وب سر میزنم برام مهم نیست نویسنده پسر باشه یا دختر؛مهم قلم نویسنده است!!!
چه زن و چه مرد در هر جایگاه و محیط و موقعیتی که قرار میگیرند باید حریم رو رعایت کنند.
عصر،عصر پیشرفت،عصرارتباطات،چه از طریق موبایل،چت روم،وبلاگ..،فیس بوک و غیره ؛ مهمتر اینکه از این امکانات به نحو درستی استفاده بشه!!

چه زن چه مرد اگر هدف درستی داشته باشن مطمئناً این موارد رو رعایت میکنند!!! عذر میخوام از دوستان که این جمله رو به کار میبرم « هیچ وقت به این امر اکتفا نمیکنم اگر شخص  ارزشی نویس باشه یعنی آدم درستی هستش»!...


سربلند باشید


پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون!
تا چراغ سبزی نباشه حرکتی نیست....
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۳۲ به یاد شهدا
سلام علیکم
کاملا درست میفرمایید، خدا رو گواه میگیرم که این موضوع رو بدون هیچ تعصبی عرض میکنم: هیچ نظریه و هیچ مکتبی به اندازه ی دستورات اسلام و روایات اهل بیت(ع) به ظرافت های روح و روان انسان نپرداخته، همان آفریدگاری که خلق کرده کاتالوگ و دستورالعمل را هم بی کم و کاست فرستاده، به امید آن روزی که تمامی انسانها بدون تعصب و با آگاهی، مستقیم ترین راه را پیدا کنند...
پاسخ:
سلام
ممنون!
سلام مجدد

و باید نسبت به این چراغ سبزها بی اهمیت بود تا حرکتی هم وجود نداشته باشه...



یا حق


پاسخ:
سلام
زیاد حرف شما درست نیست!

بله بنده هم عرض کردم که حق با شماست!

اما به نظرم خیلی خوبه یه پستم بذارین تذکرات لازمه! رو به برادران بفرمایید!

درهرصورت خدا ایشالا هممونو اصلاح کنه چه خواسته بعضی وقتا اشتباه میکنیم چه ناخواسته

پاسخ:
چشم!
آسیاب به نوبت!
درود!
پیشنهاد میکنم یک دور کامل از روی متن تون بخونید...ایراد های نگارشی ش بیشتر از یکی دوتاست!
"سرباز امام زمان، دختر مسلمان"؟!!جل الخالق! همچین اسمایی هم هست مگه؟!
صورت مساله رو پاک میکنید؟!
آرمان شهر جایی نیست که زن ها بیشتر خودشون رو محدود کنند بلکه اونجاست که مردان ما هم جنبه ی خواندن یک اسم کامل و واضح را بدون ارضاء شدن داشته باشند!
بسیار تند رفتید شما! به نظرم به راحتی میشه بهتون گفت خشکه مذهب!
دانشگاه ها رو جدا کنند، به خواهران(!) همکار اس ام اس ندهیم!، دخترا اسمشون رو ننویسن!، جواب کامنت اقایون رو ندیم+ تمام محدودیت هایی که احتمالا در برخورد های حقیقی قائلید...فرمون رو بدن دست شما _رک بگم_ بشر منقرض میشه!
"کارهای دیگری که ما تصاحب کرده ایم"؟! کجای دفترچه ی راهنمای فضای مجازی نوشته "اقایان استفاده کنند" که بعدا جامعه ی نسوان طی مبارزات شدید تصاحبش کرده باشند؟!  از افزایش نقش خانم ها در عذابید؟!

"چون کسی به گناه می افتد" من به عنوان یه دختر از صبح که میرم تو جامعه خشک و سنگین رنگین باشم شب که میام خونه و میام پیج شخصیم هم خشک باشم؟ رباتم مگه؟! آدمیم ما هم! درمان کردن بیمار راحت تر از قرنطینه ی افراد سالم نیست؟!

شما به عنوان یک اقا انسانید و من هم به عنوان یک خانم انسان! یک هموطن! همشهری! برادر دینی یا هر اسم دیگه ای چرا باید با شما _شمای نوعی_ همیشه و همه جا خشک برخورد کنم؟! من به مردمی که توی خیابون بهم نگاه میکنند لبخند میزنم! چرا بجای خشک کردن روابط و تعیین حد و مرز های هرروز شدیدتر از دیروز به هم به عنوان انسان هایی که وجوه اجتماعی مشترک زیادی دارند ارامش هدیه نکنیم؟! به نظرتون پسر جوونی که تو یک جامعه ی انسانی ارام بزرگ بشه هم با خوندن متن حالش خراب میشه؟!


+ امیدوارم  "زمان بر بودن" رو بهانه قرار ندید! + کامنتم "مفسده" ایجاد نکنه!!!
پاسخ:
سلام! بهتر از درود است!
شما احتمالا با موبایل مطالب را خوانده اید ! برای همین فکر می کنید اشکال نگارشی است!
نمی دانم با چه زبانی به شما ها حالی کنم که منظور من فقط نوشتن اسم نیست!
دوباره مطلب را با حوصله بخوانید!
به چه دلیل یک خانم  باید به فرد نامحرم لبخند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خشکی مذهب کسانی هستند که با هیچ قائده ایی جور نیستند!
مطلب را روباره با حوصله بخوان!
وقتی از یک چیزی خبر ندارید دلیل بر رد آن نیست!
معمولا اثر نوشتار خیلی بیشتر از تصویر و غیره است !

سلام علیرضا جان

 

با افتخار لینکتون کردم شما هم قابل دونستید بفرمائید

سلام
مطالبت خوب و جالب بود
این یه دردیه که معمولا کاربران (به خصوص کاربران تازه کار) به اون مبتلا می شن
جهت گمراه نشدن در فضای سایبری خواندن سوره های ناس و فلق و آیت الکرسی قبل از کانکت شدن بسیار تاثیر داره
اینم بگم که یه ارتباط اینترنتی ممکنه 2 سال و حتی بیشتر طول بکشه و چیزی بین طرفین رد و بدل نشه ولی بالاخره در دراز مدت کار خودشو می کنه و علاقه سایبری ایجاد می شه و ...
پاسخ:
سلام
ممنون!
سلام علیک . راستش از حرفهایتان کمی عصبای شدم ... اما تمامش را قبول دارم .
در مورد اسم هم چیز خوبی گفتید .
یا علی
پاسخ:
سلام
پس خدا رحم کرد!
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۰۸ خادم الزهرا سلام الله علیها

سلام علیکم.

خداقوت.

تلنگری عالی بود.

اما یه استادی به ما میگفتن اسمتون نذارین داخل وبلاگاتون ولی جنسیتتونو مشخص کنین.

و یه مورد اینکه به نظر من خانمهایی که وارد فضای مجازی شدن هیچ جای آقایون رو اشغال نکردن حداقلش اینکه یه خانم مذهبی سرباز جنگ نرم سایبری بهتر از یه خانمی که مهندسی عمران خونده و داره واسه پروزاش بلوک جابه جا میکنه.دیگه خودمون داریم میبینیم که.البته اونم بنده ی خدا جایگاه خودشو نشناخته.

انشاءالله که سعادتمند و پیروز باشین.

التماس دعا.

یا حق

 

پاسخ:
سلام!
برا ی بار صدم!
من کی از اسم نوشتن نارحات شدم ! منظور من بیان احساسی در نگارش مطالب بعضی از نویسنده هاست! به خصوص زنان!
حضور زنان هم به طنز نوشتم و یک شوخی بود!
یاحق
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۱۵ خادم اهل بیت
باسلام.
مثل همیشه عالی بود
االهم عجل لولیک الفرج
باتشکر
یاعلی
اخه برادر من صحبت محکم کاری نیست صحبت اینه که اگه قرار باشه کسی بادیدن اسم یه دختر ارضابشه اون شخص چه طور میخواد توجامعه زندگی کنه؟!!!بعدشم احساس میکنم یه کم افکارشما به زمان جاهلیت اعراب میزنه زمانی که هنوز پیامبرمانیومده بود ومیگفتن زن ها نباید توهیچ کاری دخالت کنن چون مثل اینکه  ازحظور زن هاتوجامعه مثل حضور تو فضای مجازی ناراحتی...
پاسخ:
شما یکم ادب بیاموز!
شما یک بار دیگر مطلب را بخوان !
من کی گفتم کسی با دیدن اسم!!! من گفتم با نحوه و طرز نوشتن ! همان احساسی نوشتن مطالب و یا در ارسال نظرات و .....
چرا دقت نمی کنید!
شما اول تعصبات را کنار بذار و بعد به دیگران انگ جاهلیت بزن!
در مورد حضور زنان در فضای مجازی حالا خوبه به طنز نوشتم و نه جد!!!

۰۸ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۱۳ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
من با دقت خواندم
دانشگاه بسیار بسیار از لحاظ فرهنگی خوب است. از هم ورودی ها بگویم که7/12 جز 30 را حفظ کردند. بنیاد خیریه راه انداختند و کمک های قابل توجهی می کنند. کلاس های اعتقادی می روند با تعداد بسیار زیاد 25/46 . کلاس تفسیر بازهم با تعداد زیاد ولی در دانشگاه ما اکثرا خوب و مومن هستند ممکن هست شیطنت هایی هم باشد.
نظر امام(ره) و آقا را در رابطه با تفکیک جنسیتی بخوانید حتما ولی در رشته ای مثل پزشکی بخواهند تفکیک کند هزینه خیلی زیاد می شود برای دولت همچنین ما باید بتوانیم با یک خانم حرف بزنیم و با بیمار خانم رابطه برا درمان برقرار کنیم با تفکیک جنسیتی چطور این اعمال را یاد بگیریم.
مهم این است که اسلام دقیق و با حدود مشخص عینا اجرا شود و واقعا اجرا شود.
پاسخ:
سلام
نگاه کن! گفتم فعلا جای بحثش الان نیست! ولی چون گفتی بهت می گم!
کدام یک از مراجع و علمای ما از وضع فرهنگی اکثر دانشگاه ها راضی هستند؟
این که کلاس شما فلان قدر حافظ و مفسر داره ! چیزه خوبیه! آفرین هم داره ! ولی دلیلی نمشود که نامحرم هر جور که دلتان خواست و به هر بهانه ایی ارتباط داشته باشید!
خیلی ببخشیدها! آقایان طلبه که بعد از اتمم درسو خارج فقه شان ! می روند برای تبلیغ به شهر ها و روستا های مختلف! شاید با تعداد زیادی خانم و بعضی از جلساتشان فقط با خانم هاست ! چرا پس تپق !!! نمی زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این که بگوییم چون در آینده باید با خانم ها کار کنیم ! پس کلاس ها را تفکیک نکنیم ! یک تفکر کاملا غربی و سکولاریسمی است!
حد و حدودت را برو از مراجع استفتاء کن ! ببین ! نظر مرجعت چیست!؟

سلام بزرگوار

متن یا بهتر بگم مقاله خوبی بود

و از نکاتی استفاده کردید که شاید خیلی وقت ها بهش توجه نمی کنیم

ممنون بابت دعوتتون.

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۸ علی تنکابنی
سلام، آقا علی رضای عزیز مطلب شما رو مطالعه و از آن بهره بردم. خدا اجرتون بده./ یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون!
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۱۰ سید علی سیدان
سلام. تعداد کامنتها با توجه به موضوع مطلب از ماهیت اینترنت پرده بر می دارد!
همین!
ولش نبایدبحث کرد.به هرحال قصدم اهانت نداشتم.معذرت....
پاسخ:
معذرت از ماست....
سلام
کم و بیش نظری به نظرات انداختم هرچند طاقت فرسا بود
ولی با حرفت موافقم گاهی حواسمون به لحنمون نیست و کج میشیم
ممنون از یادآوریت!
پاسخ:
سلام!
ممنون!
سلام
تازه خوندم و کف بر گشتم برادر!
اصن یه وضی!
عالی بود! عالی!


تو سشن بعد باید بیام فقط نظرات رو بخونم! تا الآن (53تا!)

این مطلبتون رو لینک دادم!

به نقل قول هم خبر بدید لینک کنه! naghleghol.ir

موفق باشید
یا علی
پاسخ:
سلام
مممنون!
چشم!
نمی دونم چه بلایی سر کامنت من اومده ولی این بود:
من  با حرف شما موافقم
فضای اینترنت به دلیل مخفی بودن و ندیدن شخص مقابل دارای فضای مبهمیه و به همین دلیل هیجان انگیز تر از راه های ارتباطه و عشق مجازی هم با هیجان کاذب کاملا عجینه
به همین دلیله که فضا آلوده می شه و به دلیل ارتباط آزاد و با توجیه ندیدن طرف مقابل به راحتی ارتباط صورت می گیره
ولبی با نام خانم ها و حضور در فضای وب با شما  مخالفم
خانم ها با رعایت حد شرعی می تونن در جامعه شرکت داشته باشند
مردی که بیمار دل باشه با عنوان و غیره کاری نداره و به هر روشی شده می خواد به هدفش برسه البته نه فقط آقایون بعضی از خانم ها هم همینطور هستند
کامنت قبلی بیشتر و تخصصی تر بود
پاسخ:
سلام
نام خانم ها خودتان می دانید!
من نگفتم خانم در اینترنت نباشند ! دقت کن!
با مطلب دروغ فروغ نداررد به روزم
نظر فراموش نشه
سلام تذکر به جایی بود دقیقا همین طور است وقتی می بینی مطالب مذهبی رو تو فضای مجازی منتشر می کنه و مطالبش زیبا باشه ناخودآگاه وسوسه می شوی با کامنتی اون رو بیشتر تشویق کنی و مسلما روزهای دیگر نیز به او سر می زند خصوصا اینکه طرف نیز جواب کامنت های شما رو بدهد این موضوع به تکرار کمک می کند . به فرمایش حضرت علی (ع) که  فرمودند (مضمون) اگر سلام کردن به زن نامحرم موجب خوف گناه باشد به این کار مبادرت نکنید.
خدا خیرت بدهد تذکر به موقع و بجایی بود
پاسخ:
سلام
ممنون!
سلام ممنون از نظر و حضور شما
من نگفتم که شما به وارد نشدن خانم ها به اینترنت صحبت کردید شما هم به کامنت بنده دقت کنید
کجا ان شاءالله رو سر هم نوشتم؟
پاسخ:
سلام
منظورم فقط شما نبودید! بقیه هم چنین حرف هایی زده بودند!

منظورتون اینه که بنویسم ان شالله
الان جایی هستم کتاب نحوی کنارم نیست
براتون درستش رو می نویسم
ولی تا اونجایی که بنده هدایه رو مطالعه کردم ان شاءالله و لا حول و لا قوة... درسته

۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۲:۰۴ خواهر رزمنده
سلام.مطلبتون خوب بود اما تیتر مطلب اصلاً جالب نیست.میتونستین بگین خانمها دنبال چه هستند نه خواهران..وقتی اصطلاح خانمها رو به کار ببرین هر خانمی با هر ویژگی ممکنه مطلب رو بخونه اما خواهران بیشتر خطاب به دوستانی میشه که وبلاگ ارزشی دارن...چون این اصطلاحات خواهرم و برادرم بیشتر بین ماهاست که ارزشی نویس هستیم نه اونی که اسمشو میذاره دختر تنها..پسر عاشق و غیره...درسته شما وقتی میگین خواهرم منظورتون همه خانمها هست اما اون دختر تنها شاید نیاد بخونه که این برادرش چی نوشته بلکه میره ببینه پسر عاشق چی میگه...پس این دو اصطلاح خیلی باهم فرق دارم..من به عنوان یه خانم که احساسات خانمها رو میدونم این نظرم هست در این مورد.....اما مطلب، با حرفاتون موافقم و به نظرم ارزش های اخلاقی همه جا باید رعایت بشه دنیای مجازی و حقیقی نداره..هرچند خود من شاید گاهی کوتاهی کنم اما این نوشته ها تلنگر خوبی هستن..تشکر از شما..
پاسخ:
سلام!
کلمه ی خواهرم خطابه است!
نه اصلا این طور نیست! تاثیرش بر مخاطب بیشتره!
 مممنون از نظرتون!

سلام دوست بزرگوار..

حرف شما رو کاملا قبول دارم. مطلب رو هم خیلی ساده و روشن بیان کردین! انشاالله همه ما که ادعای ولایتی بودن و سرباز بودن رو داریم بتونیم به وظیفه خودمون درست عمل کنیم.

خدا توفیق بیشتر به همه بده مخصوصا خواهرای محترم و معتقد..

درپناه خدا.........یاعلی

پاسخ:
سلام
یاعلی
نمی شه که کامنت بقیه رو سر من خالی کنید!!!
بله الن متوجه شدم چشم
تایید کردم تا بازدید کننده ها ببینند
ممنون از حضور و تذکرتون
پاسخ:
چشم!
مجددا درود!

مثال میزنم: "اشکال نگارشی است"  اشتباهه! اشکال نگارشی دارد!
"الان به طور واضح یکسری از وبلاگ نویسان را چه بخواهیم و چه ماها نخواهیم!!! شما خواهران نویسنده اش هستید!"   این هم اشتباه داره! "وبلاگ نویسان" نویسنده احتیاج ندارند! شما فاعل و مفعول زبان خودتون رو اشتباه می گیرید برای من با زبان دیگه میخواید توضیح بدید تا "بفهمم"؟!!!
پیشنهادم رو تکرار میکنم! یک دور از روی نوشته تون بخونید!

فکر میکنم به اندازه کافی جنبه های مضاف بر "اسم" رو مثال زدم که به نفهمی محکوم نشم! یک دور دیگه هم کامنت منو بخونید! با زبان پارسی! بدون ایراد نگارشی!

باز هم یک دور کامنت منو بخونید! اول دلیل رو گفتم! لبخند بزنیم تا این جو متشنجی که امثال شما بوجود اوردند از جامعه مون بره! یک کلمه میگید "نامحرم" ، "تقوا" همه ی فضایل انسانی رو تبدیل به قانون میکنید...!؟!

شاید خیلی ها اصلا یادشون نبود که با نوشته هم میشه غمزه فروخت و شما از خواب غفلت بیدارشون کردید! من بعد توجه میکنند حتما! اجرتون با خدا!!!!!

در سنگ خاره قطره باران اثر نکرد
ارزوی تحول!


پاسخ:
سلام بهتر از درود!
شما باید به نوع نگارش من توجه کنید! نگارشم از نوع عامیانه است!
شرمنده بنده مدرک تحصیلی ام ادبیات و دستور زبان فارسی نیست!
کی ما همه ی فضایل انسانی را از بین بردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فضایل انسانی با ارتباط بی جا با نامحرم در تحت هر عنوانی از بین می برد! بعضی ها حتی روی حیوانات هم سفید کرده اند؟
اگر عمری باقی ماند! در آینده یکسری آمار ها از مرکز مشاوره دانشگاه تهران برایتان می آورم تا بدانید فاجعه  تا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 می خواستم بگویم ایام اردوهای راهیان نور نزدیک است.

اگر در کربلای امام حسین(ع) شهادت می دهیم که با روح و جسم و زبان با امام حسین و راه ایشان هستیم.در کربلای ایران هم به شهدا می گوییم که با نائب امام و ولی فقیه و هر که با ایشان است و یاوریست برای بسط ید ایشان ، ما هم با روح و جسم و زبان حمایت می کنیم.و هر که در این راه نیست ، ما را با او کاری نیست.

 

پاسخ:
سلام
اگر خدا بخواد ما هم اعزامیم!
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۲۸ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
گفتید:کدام یک از مراجع و علمای ما از وضع فرهنگی اکثر دانشگاه ها راضی هستند؟
من می گویم با تمام احترامی که برای مراجع دارم: کدام یک از مراجع ما می آیند در دانشگاه ها و با دانشجویان حرف می زنند؟؟
گفتید:ولی دلیلی نمشود که نامحرم هر جور که دلتان خواست و به هر بهانه ایی ارتباط داشته باشید!
من کی گفتم هرجور و به هربهانه من می گویم بدون مفسده در حد ضرورت
تپق نزدن طلبه ها هم به خودشان مربوط است
ولی خوب در دانشگاه ما اصلا از این خبر ها نیست.حداقل دانشکده ما که این طور است.
شما باید اثبات کنید که تفکر غربی و سکولار است در کدام منبع این را گفته است؟
ما باید بتوانیم با خانم ها مریض ، پرستار و ... رابطه داشته باشیم مگر نه جان بیمار از دست می رود. همان طور که ما آناتومی ، فیزیولوژی و روانشناسی جنس مونث را می خوانیم باید روش برخورد صحیح کاری و اسلامی را هم بدانیم.
من استفتا مرجعم آیت الله مکارم شیرازی را گفتم همچنین نظر رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) نیز این گونه است. آقای مکارم یک کتاب دارند به نام احکام پزشکی در ابتدای کتاب حتی به این موارد هم اشاره کرده اند.


پاسخ:
سلام
پاسخ در وبلاگ داده شد!
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۴۵ سیدمحمدسجاد مرتضوی
سلام برشما برادر عزیز عالی بود!
خوش حالم که هنوز هم افراد زیادی درجامعه هستند که تقوا را تبلیغ کنند!
به وبلاگ من نیز سری بزنید همسنگری!


یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۳۳ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
چرا برای بار آخر اتفاقا خوب است این حرف ها زده شود باید پیشرفت بکنیم.
باید بیایند نظر من و کسانی که مثل من فکر می کنند نیز همین است چرا باید مراجع ما تمام وقتشان را صرف فقه کنند؟ من با نوه یکی از مراجع بسیار بزرگ دوست هستم اتفاقا ایشان تایید می کردند و می گفتند اگر اینکار صورت بگیرد خیلی خوب است فقط مشکل این است که ایشان وقت نمی کنند خوب این یک دلیل است در ضمن ما خیلی ها را داریم که مرجع نیستند و از بزرگان هستند اگر این ها نیایند علم در سطح پایین به بچه ها منتقل می شود.
یله معنی سکولار را می دانم.
در اسلام فقه مشخص است و جامعه ما شیعه و اسلامی است و مراجع و به خصوص رهبر معظم انقلاب هرجا صلاح بدانند تدکر می دهند و حتما اشتباهات را تصحیح می کنند.
اصلا من با این موضوع مخالفم
کسی که بدون معاشرت با جنس مخالف نتواند در آینده کار کند باید خودش را درمان کند ‏!‏
من معاشرت را بدون مفسده و در حد ضرورت می دانم(چندبار گفتم؟)
ما باید این کار را بلد باشیم اگر شما جای بنده بودید همین نظر را داشتید. شما فکر می کنید ما 24 ساعته با خانم ها حرف می زنیم درصورتی که این طور نیست همین امروز بنده اصلا با هیچ خانمی حرف نزدم. ضرورت یک جا حکم می کند خانم سوال می کند بگذارم بروم؟ ریویو می کنیم ضروت می شود حرف بزنیم. کار فرهنگی می کنیم ما که نمی رویم به کل خانم ها بگوییم مثلا فلان برنامه است به یک خانم می گوییم ایشان به بقیه می گویند ضرورت این هاست مگر نه ما به آن حدیث امام علی(ع) واقعا عمل می کنیم.شاید برای بعضی ها همین دور از ذهن باشد. بعد خانم ها اخلاق متفاوتی با آقایان دارند مثلا شما راحت به دوستت که پسر هستند یک انتقادی را جلوی جمع می کنید ولی اگر به خانم ها بگویید خیلی به آن ها بر می خورد خوب فرض کن همچین کاری را در بیمارستان انجام دهیم چه می شود؟
بعد شما گفتید خانم ها این طور فکر می کنند در فضای مجازی ما که جای خانم ها نیستیم ولی مطمئن هستیم برای مومنین و با تقوا ها این ها صادق نیست.
بعد تفکیک جنسیتی بحثی جداست که باید با دید کلی نگر به آن نگاه شود.
پاسخ:
سلام
اگر دانشجو واقعا دنبال حق باشد او می رود پیش مراجع و نه مراجع پیش آن ها!
برادر من ! وقت زیادی ندارم!
نگران نباش ! در کلاس ما هم همین طور است! یکی از پسرا به یکی از دخترا برنامه ها را با هم هماهنگ می کنند! ولی بعضی وقت موقع صحبت بین همان دو نفر مسائل رعایت نمی شود با این که هر دو اهل نماز و دختره با حجاب و ... است!
در کل معاشرت برای افرادی که مجرد هستند بهتر است خیلی کم باشد! حتی برای متاهلین!
رسول خدا (ص) به زنان سلام می کرد و جواب سلام ایشان را می دادند، حضرت علی (ع) هم بر زنان سلام می کرد ولی کراهت داشت که بر زنان جوان سلام نماید، و می فرمود: : می‏ترسم آهنگ صداى آنها در من اثر کند و این کار ضررش برای من بیش از ثواب آن باشد.
به فرمایش امام علی (ع) دقت کن! حضرت فرموده آهنگ صدای آنها! یعنی می دانی محکم کاری باید تا کجا باشد؟
بینی و بین الله ! خدا وکیلی ! وقتی با دتر هم کلاسی حرف می زنی چه احساسی داری؟
تا حالا دقت کردی !
ببین! کلاس های مختلط زمینه را برای گناه آمداه کرده است و نه این که خودش گناه داشته باشد! همین ایجاد زمینه است که ممکن است موقعی باعث اتفاقاتی شود!
چه دلیلی دارد که دختر و پسر از سال اول دبستان جدا از هم هستند! تا در دوران دبیرستان هم جدا هستند! بعد که به دوران دانشگاه از سنین 18 به بعد می آیند ! با هم مختلط می شوند؟
درباره ی منبع سکولاری بودن این حرف ها باید بروی تحقیق کنی اگر برایت مهم است!
هر وقت من پستی درباره ی اختلاط نوشتم شما بیا بحثت را ادامه بده!

۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۰۲ أینَ عمــــّــار


سلام ..


گر چه من سرباز هیچ و ساده ام  /  سر خوشم مهدی (عج) بود فرمانده ام

گر چه مهدی (عج) بود غایب ولــی  /  سر خوشـــــم بر نایبش سید علــــی

------------------

نوشته تان عالی بود .. احسنت ..
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۱۴ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
باید هر دو طرف در برطرف کردن نیاز های همدیگر تلاش کنند.مگر در تمام مواردی که مراجع اظهار نظر می کنند مردم از آن ها خواستند؟
خوب در اوقات فراغت پاسخ من را بدهید که به مشکل برنخورید ما راضی به زحمت نیستیم.
در کل معاشرت برای افرادی که مجرد هستند بهتر است خیلی کم باشد! حتی برای متاهلین!
این درست است اما در رابطه با حدیث پیامبر(ص) و امام علی(ع) باید بگویم دقیقا من به همین دو حدیث اشاره کردم البته من لفظ آهنگ را در منابعی که مطالعه کردم نیافتم ولی درست است و ما به این احادیث عمل می کنیم و حتی در کلاس اخلاق هم بحث شد.
من شخصا اصلا تا مجبور نشم حرف نمی زنم و اگر هم حرفی بزنیم در مقابل دید عموم مردم این کار را می کنیم و نهایت اختصار را رعایت می کنیم.حس من این است که هرچه زودتر تمام شود و موضوع حل شود.
اگر زمینه گناه است کلاس مختلط از همین کلاس های مختلط است که تاکنون این همه انسان های شریف در آمده اند در ضمن این مثل رایانه است که استفاده درست می توان از آن کرد و هم استفاده غیرصحیح
آفرین تا سن 18 سالگی بر اساس اکثر دیدگاه های روان شناسی مخصوصا رشد در دوره نوجوانی هستند و این خطر بسیار زیاد است ولی در جوانی این طور نیست مگر در شرایطی.
پاسخ:
در رابطه با حدیث فکر کنم شما با اون یکی حدیث از حضرت علی (ع) که فرموده بود خوش ندارم برای قصد لذت به زنی سلام بدهم تا از او جواب سلام بگیریم اشتباه گرفته اید!
شما به یک تعداد انسان شریف نگاه نکنید! حتی اگر یک نفر ! فقط برای یک لحظه ! دقت کن! فقط برای یک لحظه ! به گناه بیافتد ! ارزش این کلاس از بین می رود!
برادر من !
من شاید خودم انسان صالحی نباشم! ولی می دانم اون دنیا دار مکافات است! مو را از ماست می کشند بیرون! کمی مطالعات غیر درسی خودت را بالا ببر!
کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) را بخوان.
تو را بخدا نگو جوانان دارای شهوت کم تری نسبت به نوجوانان هستند که انسان خنده اش می گیرید! و نگو که برای فرار از تنهایی زن می گیرند! برادر من !
عشق قبل از ازدواج ! 70 درصدش فقظ میل جنسی و شهوت است! و جوان برای ارضای صحیح خود ازدواج می کند!
نوجوانان بیشتر دنبال ارضای کنجکاوی خود از مسائل جنسی اند و جوانان بیشتر برای دفع شهوت!
اگر فکر می کنی که از من می توانی کارت سبز برای ارتباط با نامحرم به هردلیلی چه موجه و چه غیر آن !!! بگیری سخت در اشتباهی ! من کاره ایی نیستم!
همه کاره اون بالاست! به همون بگو!
می دانم ! درکت می کنم!
شیرینی گناه وقتی در دل انسان گیر کرد ! به این راحتی بیرون نمی آید!
حالا هر طوری دوست داری فکر کن! فقط کارت را توجیح نکن!
اگر جوانان کمی غیرت داشتند! به تفکیک جنسیتی واکنش مثبت می دادند!
اساس دانشگاه غربی است! دلیلی ندارد ما مثل غرب باشیم!
الان اوضاع به قدری در غرب وخیم است که برای بچه های زیر 6 سال ! در آمریکا ! آموزش استفاده از کاندم !!! خیلی ببخشید! را می دهند! باورش سخته!
انسان نباید فکر بکند چون به ظاهر وضع دانشکده ی خودش خوب است پس بقیه ی جاها مشکلی ندارند !
اگر تو هم نشسته بودی حرف های یکی از مسئولان مشاوره ی داشنگاه تهران ! همان بهترین دانشگاه ایران! را گوش کرده بودی ! می فهمیدی چقدر اوضاع وخیم است! برای خود ما باور کردنش سخت بود! کسانی که هم کلاسی هم بودند و بعد به اسم آشنایی های قبل ازدواج ! با هم رابطه ی جنسی هم داشتند ! و وقتی کار کار از کار می گذشت ! می آمدند  برای مشاوره !!!
برادر من ! حتی اگر کلاس های مختلط 10 تا مزایا داشته باشند ! مضرراتش بیشتر از آن است !
شراب هم خوبی کم ندارد ولی ضررش خیلی بیشتر است!
الان در دانشگاه های ما غیرت فراموش شده ! طرف وقتی می رود دانشگاه یادش می رود که خودش هم خواهر و مادری دارد !
بعضی ها می گویند با تفکیک جنسیتی ! ازدواج کاهش می یابد! مگر در قدیم که این همه ازدواج بود و طلاق کم بود ! دانشگاهی وجود داشت!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی که به خدا اعتقاد دارد ! می فهمد اگر دو نفر قسمت هم باشند ولو این که یکی در ژاپن باشد  و دیگری در آفریقا !!! بهم می رسند ! در غیر این صورت زهی خیال باطل!
مراجع حرفشان را می زنند ! و اجباری نیست! خواه گوش بده و خواه گوش نده ! فقط به این فکر کن که اون دنیا باید برای تمام لحظات زندگی ات جواب پس بدهی !
والسلام
سلام

این قصه سر دراز دارد.... فک کنم هیچکس متوجه منظورتون نشده!!!



پاسخ:
سلام!
یک عده متوجه می شوند و خود را تغییر می دهند!
یک عده متوجه نمی شوند و چیزی را تغییر نمی دهند!
یک عده متوجه می شوند ولی دلیل شیرینی گناه آن را ترک نمی کنند!
واقعا هم سر دراز دارد!

سلام

دستور بفرمایید بخونید ما هم خوندیم

دستتون درد نکنه

نکات خوبی بود

۰۹ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۵۴ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
هیچ وقت ناراحت نشوید یک بحث دوستانه است بین دو نفری که کلیات موضوع برایشان حل است و جزئیات موضوع اختلاف دارند که این اساس فقه شیعه است و انعطاف تشیع را نشان می دهد بسیاری از علمای طراز اول تشیع در یک زمان واحد دو صورت زندگی می کردند یکی در نهایت زهد و دیگری نهایت برون گرایی! این ها ارزش است.همچنین در هیچ بحثی ما نمی خواهیم نظرمان را تحمیل کنیم فرد باید خودش بپذیرد.خدا در قرآن گفته یستمعون القول فیتبعون احسنه
نه من این حدیث دوم را که ذکر کردید تاکنون ندیده بودم و منظور من اولی بود که در حلیه المتقین علامه مجلسی آمده است در ضمن برای این مورد من استفتا آقای مکارم را دارم دوستان استفتا سایر مراجع را نیز گرفته بودند و همین مورد را اشاره کرده بودند.
نه این طور نیست که با یک نفر همچین چیزهایی خراب شود همچنین کل نفس بما کسبت رهینه دوست عزیز ما کارهایی که کردیم ایمان داریم و نتایجش را هم دیدیم.کتاب چهل حدیث امام(ره) هنوز برای من زود است ما تازه ابتدای راهیم.شهوت جوان نسبت به نوجوان کمتر است ولی در رابطه با فرار از تنهایی نظری ندارم.
ما در مباحثمان عدد نمی گوییم کیفی می گوییم این 70 درصدی که می گویید نیاز به سند دارد باید جامعه آماری آن بررسی شود شیوه اجرا و... تا مورد قبول باشد!خوب این همه نظریات روان شناسی می گویید باید یک کتاب بنویسید.همچنین ما کارت سبز می خواهیم چکار؟! ما داریم بررسی می کنیم ما از همین مباحث برای کارهای آینده و اصلاح رفتار هایمان در صورت خطا یا ناقص بودن استفاده می کنیم. جدا من می گذرم دوستم ولی چرا ما را متهم به گناه یا راضی بودن به آن می کنی؟و ما ابری نفسی
اساس دانشگاه ها غربی است من تقریبا قبول دارم ولی ما که دانشگاه مان ادعایی ندارد ولی بسیاری از مباحث را با موازین اسلام یاد گرفتیم بهداشت اسلامی روان شناسی اسلامی و.. ولی من دانشگاه امام صادق(ع) قبول شدم برای مصاحبه که رفته بودم از همه پرسیدم از دوستان حالم نیز پرسیدم این دانشگاه که ادعایی هم در این زمینه دارد موفق نبوده تمام علوم را به همان شیوه غربی درس می دهد و درکنار آن دروس اسلامی است.
بی غیرت هم که به ما گفتید
17 اردیبهشت 63 به بهانه همین موردی که شما می گویید در دانشگاه تهران بین دختران و پسران دیوار کشیدند امام خمینی (ره) فورا واکنش دادند آقا در نماز جمعه واکنش دادند و همه این ها به یک دلیل بود که سلایق شخصی را در دین دخالت ندهید اقدامات افراطی انجام ندهیم امام در پیامی که به وسیل سید احمد ارسال می کند می گوید به اقدامی که در دین یا اسلام یادم رفت سابقه ندارد نباید مبادرت بورزیم و فردای آن روز دیوار برداشته شد. آقا نیز گفتند که خواهران و برادران مسلمان در اجتماعات و راهپیمایی ها و... حضور دارند و...///  برای یک فتوی باید دستور خدا ائمه یا عقل صریح باشد(شیعه - علامه طباطبایی(ره))
زیر 6 سال؟ اصلا توانایی ارضای جنسی دارد؟ ولی تازه در 3-6 سال بچه می فهمد که .....
نه من می دانم جاهایی هست بسیار بد من منکر نیستم ولی ما حداقل به خودمان ثابت کردیم که اگر بخواهیم می شود اگر اسلام را آن جور که هست تبلیغ کنیم بچه ها جذب می شوند خودشان کار می کنند باورش برای شما که ندیدید سخت است. این خیلی مهم است که ما به حرف هایمان عمل می کنیم.
بله ممکن هست باشد و بحث این جداست کسی که بخواهد عمل نامشروع انجام دهد دیگر این ها برایش سدی نیست.
اصلا هم این طور نیست من این عقیده را ندارم در رابطه با شراب درست می گویید.
من به آن فکر نکرده بودم ولی برای یک دختر خیلی مهم است که شناخته شود مگر نه شانس ازدواجش کم می شود و این اساس خلقت انسان هاست که از سن خاصی جلب توجه می کنند به هر نحو یکی با علم یکی با هنر یکی با ایمان و دیگری با تک چرخ زدن در خیابان
ادامه می دهم
پاسخ:
من نگفتم زیر 6 سال ارضای جنسی دارد! از همین الان اموزش می دهند که در آینده بارداری ناخواسته!!! به وجود نیاید و این در اکثر ایالت های آمریکا به صورت قانون در آمده!!!!
در مورد 70 درصدی ! باید گفت منظور همان غالب! است !
دیوار کشیدن هدف ما نیست ! و یک چیز احمقانه است که یک عده برای بدنامی اسلام این کار را کردن ولی جدا کردن کلاس ها چرا....
این قدر نگویید که شهوت جوان کم تر از نوجوان است ! باور کنید برای اولین بار از یک نفر دارم می را هی دریافت می کنم!
برادر من !
همین جزیئیات است که کار را به عقب رانده !
اگر کسی بخواهد گناه کند می کند!!! ولی شاید یک نفر نخواهد گناه کند که با فراهم شدن زمینه ی گناه احتمال انجام گناه می رود بالا !
باز هم در مورد آن 70 درصد! دقیقا جامعه ی آماری وجود دارد ! بهتره تعدای از کتب معتبر برای ازدواج  را بخوانید !
خود من با خیلی از مشاوره های معروف کشور ملاقات داشتم ! با بعضی از آن ها کلی صحبت کردم ! همین طور از روی هوا نمی گویم!
چهل حدیث امام (ره) با ترجمه است و خیلی روان ! خواندش هم راحت است!
عزیز من ! من شما را متهم به گناه نکردم ! ولی اوایل طوری حرف زدی که انگار .....
به همین حوزه های علمیه نگاه کنید ! با وجود جدا بودن مردان از زنان یا بهتر بگویم جدا بودن حوزه مردان از زنان ! مشکلی به وجود آمده !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه مردم بیشتر به روجانیون برای بیان مطالبشان اعتماد دارند تا استادان دانشگاه غیر روحانی !
همچین به ذهن جوانان ا القا شده که اگر دانشگاه تفکیک شود ! فلان می شود و بهمان می شود !!!! نخیر ! برادر من ! این ها همش تبلیغات سوء است!
سطح نمرات برا اساس آماری که گرفته شده ! در مقایسه با همان دانشگاه که مختلط بوده نشان از رشد داشته !
از همه جالب تر دانشگاه آکسفورد و هاوایی جدیدا به فکر کاهش اختلاط زن و مرد  در کلاس ها افتاده اند!
راهی  غرب رفته و شکست خورده ! ما برای چه برویم!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودم با یکی از دانشجویان که برای یک دانشگاه که از اول تفکیک بود حرف می زدم ! دانشجوی بیچاره به من می گفت اگر کلاسمان مختلط بود !!! بهتر درس می خواندم!
بهش گفتم ! بنده خدا ! برو خدایت را شکر کن ! اگر مختلط بود همیشه استرس داشتی نکند جواب سوال استاد نتوانم بدهم و جلوی دخترای کلاس خجالت بکشم و غیره!!!!
این همه سال دانشگاه ها مختلط بوده !!!! با این همه مشکلات ! که یک عده فقط برای این که دوسن پسری و یا دوست دختری پیدا کنند به دانشگاه می روند!
حالا بذارید یک مدت هم تفکیک اصولی باشد ! نه این که دیوار بکشند! با رعایت عدالت در امکانات دانشگاه و اساتید!
دختری که بخواهد برای شناخته شدن ! و ترشیده نشدن !!!! به دانشگاه بیاد و شوهر کند همان بهتر که نیاید! مگه سالن شو فشن است !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باز هم می گویم ! آن کسی که خدا برایش قسمت کرده باشد بهم می رسند ! و آن کسی که خدا نخواهد حتی اگر در یک اتاق و زیر یک سقف هم باشند هیچ وقت بهم نمی رسند!
اهل قم هستی؟
همشهری ! بیشتر دقت کن!

با سلام

1. به جناب بیقرار شهادت

اول بگویم اگر نه جانبازی شهیدان--چه داوطلب و چه ارتشی--بود به احتمال زیاد من و شما اینجا نبودیم که نظر دهیم تا چه رسد حفظ انقلاب و کشور و هزاران چیز دیگر.  اما وقتی شما خود را "بیقرار شهادت" مینامید آیا معنی اش این نیست که برای حمله دشمن به ایران "بیقرارید" تا شما به آرزوی خودتان برسید?  
__________

2. مثل اینکه شما فراموش کرده اید که بدون غرایز جنسی و جذب دو جنس مخالف بهم اصلا زندگی جانداران امکان نداشت و در عین حال که خداوند رحمن فرمان پاکی و پرهیزکاری به انسان را داده است کشتن غرایز جنسی را هم نهی کرده است (لا رهبانیت فی اسلام.)  حالا بفرمائید ببینم با توجه به مسائل, مشکلات, وجود یا عدم وجود امکانات خانوادگی و اجتماعی برای ازدواج, ارضای غرایز خدادادی چگونه ممکن است?  بچه حیوان به محض یافتن توانائی برای زندگی مستقل از مادر یا پدر و مادر جدا میشود و به محض بلوغ بدنبال جفت میرود. ولی یک دانش آموز دبیرستانی و یک دانشجو چی?  آیا پیشنهادی برای ارضای غرایز طبیعی دارید?  فرض کنیم شما خواهر 18 ساله مجردی داشتید.  آیا به او اجازه ازدواج موقت میدادید?  آیا برای تسکین حس خدادادی, ازدواج موقت بهتر است یا دو سه جمله نه چندان بی غرض و یا یک لبخند?  فرض کنیم هر دو بد است.  آن وقت پیشنهاد و راه حل شما برای ارضای غرایز طبیعی چیست?  و یک سوال:  آیا همه مراجع و روحانیون فرمان خدا مبنی به همسر دادن به فرزندان 9 ساله و 15 ساله شان را بجای آورده اند?  و اگر نه, آیا مثلا پسر 25 ساله آنها تا موقع ازدواج پاک و طاهر مانده اند?  ضمنا, من روحانی ای را بچشم خود دیده ام که نمیتوانست چشم از خانم زیبای پوشیده در مقنعه و چادر بردارد (الان ایشان معلم اخلاق معروفی است.)

پاسخ:
سلام!
سوال اول را خودم هم می توانم جواب بدهم ولی چون مخاطبتان نیستم پس....
سوال دوم !
خیلی ببخشید ! چرا بحث را کش می دهید؟
همان دوسه جمله ی بی غرض !!! به قول شما که شاید هم بی غرض از طرف زنی گفته شود! آیا طرف مقابل هم معنی بی غرض بودن آن را می فهمد؟ یا هزاران فکر بد و خوب را می کند؟؟؟
مگه ما حیوان هستیم که راه بیافتیم برای ارضای حس شهوتمان !؟؟؟؟؟؟ ارضا از راه صحیح ! و نه از هر راهی.....
آن روحانی را نمی توان به کل روحانیت نسبت داد و این خارج از انصاف است! و آیا این که شما از نگاه آن روحانی مطمئن هستید؟ و آیا این که آن روحانی شاید برای بار اول می دیده وشاید قصد ازدواج داشته؟ و هزاران شاید دیگر.....
حرف ما این است ! که خواهران شاید بعضی هایشان غرضی نداشته باشند ! ولی ممکن است دیگری که غرضی دارد برداشت درستی نکند! چرا احتمال گمناه را زیاد کنیم !!!!
هیمشه احتیاط حرف اول را می زند!
کلی گویی هم نکینم!

۱۰ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۴۵ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
ببینید من بسیار بسیار ذوق می کنم که همچین بحثی می شود این بحث باید در حوزه دانشگاه اجتماعات مردمی هیئت ها رسانه ها و ... بشود و همه نظراتشون را آزادانه بگویند. بدون ترس
به نظر بنده نظر هیچ کدام ما اشتباه نیست من موافق این هستم که بدون مفسده و در حد ضرورت مانعی نیست
شما می گویید این کار صورت نگیرد
خوب مثال زدید شراب
دو حدیث داریم یکی می گوید در هیچ حالت خوردن شراب برای درمان جایز نیست دیگری می گوید برای درمان مانعی نیست. ما که فقیه نیستیم ولی فقیهان در این مسئله دو نظر داده اند که متفاوت است و هردو در اسلام هست و صحیح.
من و امثال بنده هیچ گاه با نامحرم شوخی غیرشرعی نمی کنیم بدون دلیل حرف نمی زنیم هیچ کدام از این ها.. و دیگران را هم به همین راه می خوانیم.ولی وقتی یک امر واجبی باشد کاری باشد که فایده برای  کل مومین داشته باشد ذره ای درنگ نمی کنیم برنامه ریزی می کنیم حرف ها را می زنیم و به بهترین صورت عمل می کنیم امر به معروف و نهی از منکر می کنیم دعوت به کار خیر می کنیم همه این ها را با ایمان کامل و براساس دستورات صحیح اسلام انجام می دهیم و این حرف ها هم ما را برای ادامه راه درستی که در پیش گرفتیم و نتایج آن را می بینیم سست نمی کند. صراحتا می گویم ما با تمام محدودیت های خاصی که برای انجام بیشتر و دقیق تر کارها داریم ولی بازهم توانستیم تغییرات درست و شگرفی در جامعه کوچکی که هستیم به وجود بیاوریم و دیگران باید از این مسیر درست ما درس بگیرند و ما هم مدام خودمان را با تجربیات صحیح دیگران بروز می کنیم. حرف های خرافی عوام گونه و خارج اسلام را کنار گذاشتیم و حقیقت اسلام را تا آنجا که توانستیم به همه نشان دادیم از ورودی های 46 نفره ما که 31 نفر هم خانم هستن فقط تعداد کمتر از انگشتان یک دست بدون چادر می آیند و همه با چادر هستن در حالی که هیچ اجباری برای استفاده از چادر نیست و در ضمن در بعضی جاها مثل آزمایشگاه ها ممنوع است.
خوب اگر می خواهید دانشگاه شما هم این گونه باشد به ما بپیوندید و نترسید.ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین
و همه این ها را که می گوییم از خودمان شروع کردیم و بعد دیگران
انشاالله در سایه توجهات حضرت بقیه الله(عج) موفق باشید
پاسخ:
کشتی ما را !
من نگفتم ارتباط نباشه ! گفتم بدون دلیل وجه نباشه همین!
در ضمن  چادری بودن ملاک نیست ! چادر و حجاب حداقلی است و نه حداکثری ! حیا  غیره هم باید باشد!
نگران نباش ! کلاس ما هم فقط یک نفرشان بدون چادر است ! اون بیچاره هم از پول دار های بالاشهر نشین تهران است!

۱۰ اسفند ۹۱ ، ۰۸:۵۵ مقتدر مظلوم

سلام...
خدا قوت...
دعوتید :
-------------------------------------------------
.:: کد نوای آنلاین مذهبی "مفقودالاثر" ::.
http://www.mazloum.ir/page/demo-1

.:: کد سخنرانی مقام معظم رهبری :حزب اللهی ها بشنوند" ::.
http://mazloum.ir/page/demo-2

-------------------------------------------------
منتظریم...
یا علی
تبادل لینک 12 گانه :http://directory.blogfa.com/ حتما شرکت کنید
پاسخ:
سلام
ممنون!
در بیان اجازه گذاشتن کد را ندارم!
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۴۸ دلداده مهدی الامم (عج)
سلام علیکم
بنده از وبلاگ شیخ عبدالزهرا به وبلاگتون رسیدم این مطلب رو بسیار مفید دیدم
خدا خیرتون بده
لطفا بیشتر درمورده این موضوع مطلب بنویسید چون خیلی از ماها ممکنه نا اگاه باشیم
قبل از این هم مطلبی خوندم در وبلاگ  من و چادرم خاطره ها که از وبلاگی دیگه برداشت مطلب کرده بود و مضمونش همین ارتباط و برخورد با جنس مخالف بودالبته نه در فضای مجازی.... و واقعا تلنگره خوب و به جایی برای خواهران است لطفا در این زمینه بازهم اگاهی بدید
مئجور باشید انشالله

پاسخ:
سلام
ممنون!
ان شاءالله!
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۵۹ دلداده مهدی الامم
سلام مجدد
یکی از دوستان بحثی رو با شما به راه انداختند که برحسب تصادف هم رشته ی  بنده و دانشجوی پزشکی بودند صحبتهای ایشون جالب  بود نمیدانم چه چیزی را قصد داشتن اثبات کنند ولی بنده تقریبا همه ی صحبتهای نویسنده وبلاگ رو میپذیرم و نظراتشون رو صحیح میدونم
چون که بنده در این فضا هستم و میفهمم که میل داشتن به قرارگرفتن در کلاسهای مختلط برخواسته از امیال درونی انسان و احتمالا همان هوای نفس است
اگر کسی مقید باشد که ترک محرمات کند باید اعمالی که مباح است اما زمینه ساز قطعی  انجام محرمات است را نیز ترک کند
ان شا الله همه ی ما دانشجویان چه رشته ی پزشکی و چه غیر از ان راه تقوا را پیش بگیریم
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون !

سلام

مطلب ظریفی بود.

شاید من و یا خیلی ها اصلا به این موضوع فکر نکرده بودیم.

جای تامل و تفکر داره.

متشکرم از بابت این مطلب.

 

پاسخ:
سلام
ممنون!
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۱۵ *** پارمیداجوووون ***
چرت و پرت هایتان را خواندم! درحالی که حالم داشت به هم می خورد!

دقت کردی رو اسمم؟! پارمیدا جوووووون!! از حال رفتی؟! نازی نازی!! بیچاره!

اسم من پارمیدا نیستا! این طوری نوشتم تا ببینم چقدر از حال می ری!

بدبختی جامعه ی ما اینه که کسایی مثل تو می شن وبلاگ نویس پربازدیدش و میشینن نصیحت می کنن و فتوا صادر می کنن... کسایی مثل منم فقط می تونن بخونن و حرص بخورن! (تو کی هستی؟! من کی ام؟! این سئوالاهم هیچوقت جواب داده نمیشن!!)

متاسفم برای دخترخانومایی که با خوندن نوشته ی این آقایی که معلوم نیس کی هست و حرفاشم همش نشون دهنده ی متحجربودن و از جامعه عقب موندشه، اومدن کامنت گذاشتن که واااای! ما اشتباه می کردیم که تا حالا با اسم کوچیکمون وبلاگ نویسی می کردیم!! از این به بعد اسممونو می ذاریم دختر زشت سیبیلو!! که کسی نتونه تو دنیای مجازی به ما چپ نگاه کنه و ما تقوامند محسوب بشیم!!!

در حمایت از کامنتای خانوم سحر(هرچند شاید ایشون حرفای منو تایید نکرده باشن، یا لحنمو):  منم به غریبه لبخند می زنم! و این چه تاثیری داره؟ غیر از اینکه احساس قشنگ دوستی و محبت رو به هردو طرف تزریق می کنه... اونایی که فکر می کنن اتفاق بدی میفته با یه لبخند زدن، "چشم ها را باید شست" کنند!! جور دیگر نگاه کنند... مشکل از شماست که منفی نگر هستین

پاسخ:
ادب از کی آموختی؟
نگران نباش! از ای اسم ها با احترامی که برای افرادی با این نام دارم ! اصلا خوشم نمیاد!
در ضمن ! از قدیم گفتن ! کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
راستی ! متحجر نبودن از نظر امثال شما مثلا انسان ها ! یعنی بی حیا بودن ! بی غیرت بودن ! بی حجاب بودن ! و هزاران صفتی که برخی حیوانات هم از داشتن آن صفت ها خجالت می کشند چه برسد به انسان ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موسی به دین خود ......
اسب بهترین مرکب هاست ولی اغلب صاحبش را اگر حواسش نباشد بر زمین میزند و می کشد ، نفس ما همان اسب است .
حاج اسماعیل دولابی
یا رب الحسین / بحق الحسین/ اشف صدر الحسین بظهور الحجة
پاسخ:
اللهی آمین....
صلوات......
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۱۲ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
آموزش باید از موقع درست انجام شود و من نمی دانم موقع صحیح این رفتار کی است ولی اگر 6 ساله همچین کاری را بکند لازم است آموزش ببیند که علاوه بر بارداری ناخواسته از خطر ایدز و .. نیز در امان باشد و این خوب است.
این جزئیات انعطاف و پویایی است.
هر چیزی را نمی توانیم زمینه گناه بدانیم
درس خارج آقا مختلط هست یا جدا؟
در رابطه با سطح نمرات هم اشتباه می کنید هم راست می گویید من علمی قضیه را نمی گویم به خاطر ترس جان از سوی شما!
اولا که باید درس خواند دوم اینکه چه خجالتی دارد جواب اشتباه دادن من با این که شاگرد خوبی هستم بارها اشتباه گفتم سوتی دادم. البته کلا کلاس های ما کمی با کلاس های سایر علوم فرق می کند بلاخره بدن انسان هست دیگر.
آن کار اشتباه است.
خیلی از دانشگاه ها تفکیک است دانشگاه امام حسین(ع) بقیه الله(عج) امام صادق(ع) دانشگاه قم خودتان قضاوت کنید؟!
شما باید خودتان را جای دختر ها بگذارید و این را پاسخ دهید که گذشتن سن ازدواج بهتر است یا مورد دیگر.
خداییش من هم از اول این را گفتم بدون مفسده در حد ضرورت.
من عقیده دارم چادری بودن یک حسن است و پوشش اسلامی واجب است
پاسخ:
سلام
در مورد آموزش برو تحقیق کن ! در مورد بقیه حرف هایت هم کمی بیشتر فکر کن!
من حرف های شما رو قبول کردم.اما وقتی به این جنبه اش فکر میکنم که کارو فقط دارید واسه دخترا سخت می کنید زورم می گیره .پس کی قراره شما ها سختی هارو قبول کنید.
پاسخ:
سلام
 بنده کار را برای دخترا سخت نکردم !
یک هشدار بود! اگر حرفام را قبول کردی پس چرا گله می کنی؟
چون قبول کردن یه حرفه و عمل کردن یه حرفه دیگه
پاسخ:
کسی که قبول کرده باشد اگر عمل نکند یعنی در ظاهر یک مطلبی را به صورت سطحی پذیرفته !

۱۱ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۵۸ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
شما باید مدرک حرف هایتان را بگویید وقتی از حس خانم ها می گویید باید بتوانید اثبات کنید. ما در علم این طور برخورد می کنیم.
پاسخ:
تحقیق کن...
سلام
مطلب جالب و زیبایی بود که البته می توانست بهتر، جامع تر و زیباتر(مورد پذیرش تر) هم نوشته شود. و بسیار خوبه که چنین مطالبی هم در فضای اینترنتی نوشته می شن.
ولی اصل کلام، حرف حق است، و جبهه گیری های در نظرات هم به خاطر نحوه بیانتان است.
موفق باشید.
در ضمن خوشحال می شم اگه در مورد مطالب وبلاگم، نظرات شما رو هم بدونم.
پاسخ:
سلام
دیگه از این نرم تر نمی شود!!!!
ممنون !
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۳۶ خسرو زارعی
از پرده درآ امام معصوم
ای منتقم حسین مظلوم
بر شیعه ی خود عنایتی کن
از بهر بشر حکایتی کن
از حق بطلب ظهور خود را
کن جلوه دگر حضور خود را

سلام باپستی جدید درخدمتتان هستیم لطفا بشتابید!


اهمیت فرهنگ

سلام خسته نباشید واقعا مطلبتان یاداوری خیلی بجا بود و از مطالبتان نهایت استفاده را خواهم کرد انشاالا.به امید خداوند که لحظه ای ما را به خودمان وا نگذارد...../

سلام

جالب بود....!!!

موفق باشین.

۱۱ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۲۸ .:مثبت های باحجاب:.
سلام

ممنون از حضورتون

نکته باریک درعین حال اساسی ای بود

تشکـــر

التمـآس دعا
غیر از توهین کردنم کاری بلدی شما؟

متحجر می دونی به کی میگم؟ به کسی که حرف خودشو اون قدری قبول داره که دیگه هیچوقت نمیتونه به حرف بقیه گوش بده، برای همینم هیچوقت پیشرفت نمی کنه، بهتر نمی شه. تاب انتقاد نداره و منتقداشو می کوبه! حرفاش معمولا بدون علت و مدرکه و صرفا روی چیزایی که احساس می کنه درسته حساب باز می کنه (انگار بهش وحی شده مثلا!) و اسمشو میذاره تجربه! "اینا همش تجربیاتمه!!!"
متحجر، از کشف کردن چیزای جدید می ترسه. برای همینم از درک دیگران عاجز می مونه (دیگران: نه آدمایی مثل خودش... منظورم دیگرانیه که دنیارو با دید وسیع تری نگاه می کنن. می رن دنبال پدیده های تازه، دنیا رو لمس می کنن و با زیبایی هاش آشنا می شن، حتی بدی هاش رو هم تجربه می کنن و چون تجربه کردن و بدی اش رو فهمیدن، از اون بدی ها متنفر می شن، نه صرفا از روی نصیحت بقیه) و تنها کاری که در مقابل این افراد می تونه بکنه، اینه که بهشون توهین کنه، فحش بده، یا اگه خواست خیلی حکیمانه برخورد کنه، تیریپ عاقل اندر سفیهی میگیره و میگه برو تحقیق کن! تو نمی دونی! تو بدی! تو اخی!

در جواب شما دوست گرامی ام که متاسفانه تمام این خصوصیات بالا رو دارین، (پس بهتره صداتون کنم دوست متحجر گرامی) فقط میشه اینو گفت: نه... تو خوبی!!!

اون روزی که داشتن "تقوا" پخش می کردن، می دونین چرا به آدمایی مثل من کم رسید؟! چون به بعضیاااا (مثل استاد علیرضا! یعنی شما!) خروار خروار دادن، خوب به ما نرسید دیگه!!

پ.ن:  راستی آقا پسر! شوما خودت چرا با اسم کوچیکت وبلاگ نویسی می کنی؟! نمی گی دخترا هلاک می شن پشت کامپیوترشون؟! وااااای...!!!
پاسخ:
اول سلام!
دوم این که کمی عصبانیت خودت را بیار پایین! تا کسی فکر نکنه که جناب عالی !!! متعصب هستی!!!
سوم این که متحجر یعنی کسی که عقیده ایی غلط در ذهن اش ثابت شده و با هیچ ترفند و راهی نمی شود آن را تغییر داد یعنی آن عقیده در ذهن اش  رسوب کرده خواهر من !
چهارم این که کی منظورم فقط اسم بود؟
پنجم این که اگر به قول شما این حرف های من از روی احساسات من منشا گرفته بود!!! پس چرا اکثر خانم هایی که چه به صورت آزاد و چه به صورت خصوصی نظر داده اند موافق بوده اند؟ حتی آقایان هم همینطور؟ این چه احساسی است که در این عزیزان هم مشترک است؟
خواهر من !
من کی به شما توهین کردم ؟
خود شما به من هرچی دلت خواست گفتی ؟ و هر برچسبی بود به ما چسباندی؟ تازه طلبکار هم هستی؟
کسی شما را مجبور نکرده ! می خواهی حرف هایم را قبول کن و می خواهی قبول نکن !
نخیر ! من خوب هم نیستم و همچین ادعایی هم ندارم!
اسم کوچیک یک مرد ! اگر مطالبش جنبه ی جنسی و تحریک آمیز نداشته باشه ! فکر نکم مشکلی نداشه باشه ! نه مثل بعضی از وب ها !!! که هم تصاویر مستهجن و هم مطالب چرت و پرت دارند ! که اکثرا هم اسم وبلاگ های خودشان را وبلاگ های عاشقانه هم گذاشته اند......
امثال شما ! حرف من بنده ی گناه کار که هیچ ! حرف قرآن و ائمه معصومین هم در بسیاری موراد قبول ندارید! دیگه چه انتظاری از ما دارید؟
اتفاقا من کسی هستم که همیشه از انتقاد های دیگران استفاده کردم چه در اینترنت و چه در زندگی ام....
حضرت فاطمه( علیه السّلام ) می فرمایند:
  • هرکس عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستد٬ خداوند برترین مصلحتش را به سوی او پایین می فرستد.

 

[ منبع : بحار الانوار(ج٢ص٢۴٩) ]

سلام علیک .
ببخشید منظورتان از اینکه احمد متوسلیان شهید نشده ، چه بود ؟
پاسخ:
سلام!
احمد متوسلیان شهید نشده و الان در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر است!

۱۲ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۳۷ یه بنده خدا

سلام و درود همسنگر

مطلب مفید و به جا بود و گاها بسیار تامل برانگیز و درست

هر چه ریز نگرتر باشیم در مسائل مفیدتر است شاید

اما به صورت کلی با الاعمل و بالنیات نیز موافق شدیدم

و با نهایت ادب و احترامی که شخصا برای شما قائلم و مطمئنم حسن نیت دارید با حرف برخی رفقا هم که فرمودند

اگر توصیه به امری میکنیم خودمان باید عامل باشیم هم بسیار موافقم

مستدام و خادم باشید و باشیم در راه فرهنگ مهدوی به دعای مولانا مهدی عج انشاالله

 

برای فرج آل محمد صلوت

پاسخ:
سلام
مممنون!
۱۲ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۱۵ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
من نظرات وبلاگ شما را هم می خوانم.
دیدی این طور فایده ندارد اگر بخواهی جذب کنی با این کار ها نمی شود که نمی شود.
پاسخ:
سلام
قصدم جذب نبوده و نیست!
فقط نصیحت و هشدار....

با عرض معذرت از صاحب وبلاگ...

یه صحبتی با این پارمیدا جووون که عمدا اسمشو اینجوری مینویسه تا ببینه که چه کسی چقد از حال میره!!!

شما علاوه بر اسم شاید خیلی کارای دیگه هم بکنی که تا ببینی چه کسانی چقد از حال میرن!

مخاطب این پست امثال شماها نیستین!

محض اطلاعت بگم که تجربه را تجربه کردن خطاست و کار انسان عاقل نیست!پس به اگه شما خیلی به تجربه کردن خیلی کارا اعتقاد داری دیگه برو یه فکری به حال اون سرت کن که خیلی باید به سنگ بخوره!

ولی اینم بدون که همه قرار نیست مثل شما غیر متحجر(!!!) باشن!

اون سحر خانوم هم که انگار اومده ازینجا اجازه لبخندای شیطانی برای خودش بگیره!!!

عزیزم برو پیش پدر جانت!اگه اون انقدری روشنفکر هست که به تو اجازه دوست پسربازی بده حتما مجوز صیغه موقت شما با اون آقایونی که تو خیابون تشنه لبخند امثال تو هستن رو هم صادر میکنه!...

واقعا امثال این دختر ها رو که میبینم از دختر بودن خودم خجالت میکشم!

امام از روزی که خدا انسان رو به خودش وا بگذاره
باهات خیلی موافقم
پاسخ:
ممنون!
سارا مشکلی بود مودبانه هم میتونستی بگیا!! اقایی که باهاش موافقی خیلی ادعای ادب داره!
اینجا همه با دستور زبان مشکل دارن انگار! عزیزم ضمیر عامیانه ی "اون" برای اشیاء یا خدایی نکرده چیزایی بکار میره که میترسم اینجا بگم مفسده داشته باشه! بنابر این شان نداشته ی خودتو ازین بیشتر نیار پائین!

اجازه؟! خواهش میکنم!! انقد نمک داری شما فشارمون میره بالا گلم! رحم کن!

اولا اینکه پدر من با دخترش چطور رفتار میکنه هیچ جای کامنت های من نبود _کلا از روی چیزی میخونید متوجه نمی شید چی خوندین؟!!!_ و هیچ ربطی هم به بحث نداشت! ثانیا لبخند با دوس پسر بازی یک مفهوم رو داره؟! ثالثا بنده اظهار نیاز کردم که روش فوق موفق صیغه رو پیشنهاد دادید؟! رابعا یکی ازون افراد توی خیابون پدر و برادر شماست که من "هموطن، همشهری، برادر دینی" خطابشون کردم اما شما....! خامسا خانم بلانسبت محترم حواست باشه انگشتات چیکار میکنن من همیشه انقد مردم دار نیستم!
صرفا برای خالی نبودن عریضه عرض میکنم شما هم به پدرتون بفرمائید یکم از سیبیلاش بهتون قرض بده که خدایی ناکرده نگاه نامحرم پشتتون نباشه! اسمتم ننویس! سرباز گمنام باش دیگه! افرین!

***

اقای علیرضا جا داشت زیر کامنت این خانم هم یک "ادب از که اموختی" ضمیمه کنید که خدایی نکرده به دموکراسی بلاگتون شبهه ای وارد نباشه!
قصد ادامه ی بحثی که به جایی نمیرسه رو نداشتم! اما اگه قراره یک بحث اجتماعی که حداقل از طرف من محترمانه بود به اینجاها بکشه شما هم با این دوستان و موافقانتون صلاحیت تز صادر کردن ندارید! بعلاوه منطق و عقل هرروز حرف نویی برای گفتن داره اما چیزی که از روی کتاب حفظ میکنید تغییر نمیکنه این هم یک تعریف دیگه از تحجر!

+ هرکی خواست جواب بده لطفا مودب باشه چون من هم بلاگ نویسم و دوست ندارم هیچ دو نفری تو نظراتم بهم بپرن! اگرم خواستید فرهنگتونو به رخ بکشید برخلاف شما من ادرس دارم! قدم رنجه کنید در خدمتیم!!!
سلام خودتون ودوستانتون رو دعدت میکنم بیاین فقط صوت وبلاگ منو گوش کنید پستن نخوندی نخوندی
پاسخ:
سلام!
اومدم !
دختر ها هم عاشق می شوند
قدم بگذارید
نظر فراموش نشه
شما اصلا نظریه فروید رو خوندى؟

بیشتر حرفهاى فروید منطبق با اسلام
شما درست نخوندی به مردم برچسب نزن اونم به کسی که به دنیا خدمت کرد
شما تفکرتون جنسیه که تا اسم فروید اومد محکومش کردید
مفهوم جنسی فروید مخصوص دوران کودکیه نه بزرگسالی
و پیامبر و ائمه ع همه اون نظریات رو دارند
چه بسا پیامبر از فروید به قبلتر و زمان تشکیل نطفه رفتند
یا سخنان پیامبر و ائمه ع رو نمیدونید یا سخنان فروید
پس مطالعه کن بعد نظر بده
پاسخ:
سلام!
شما یا از اسلام بویی نبردید! یا نظریات فروید را نخوانده اید!!!!
سلام بروزم با پوستر ایام فاطمیه ..!
منتظر نظرت هستم!
یا علی...
بلند بخوان..
درشت بنویس..
آویزه ی گوشت کن که:
(تقوا)آن نیست که:
با یک  (تق )وابرود..
سلام ..با مواعظ بزرگان بروز هستم..



چرا بدو بدو رفتی تو وبلاگ خانمها کامنت گذاشتی و خواستی بیان
تو که دم از ........
بشین سرجاتو دورو بر این و اون نپلک!!!
پاسخ:
سلام!
کی من فقط برای وبلاگ خانم ها کامنت گذاشتم !
دروغ حرف های شما در بخش نظرات همین وبلاگ مشخصه !
نصف مراجعان آقا بودند و با دعوت مستقیم بنده !
در ضمن ! مطلب هم بیشتر در مورد خانم هاست ! کمی فکر کنی ! مخت آسیب نمی بینه !!!!!!!!!!!!
پارمیداجوووون که این همه بهش اظهار لطف کردید بنده بودم!  اصولا وقتی شما دارین تو نت همینطوری وبلاگ گردی می کنین بدون منظور و هدف خاصی و یهو با مطلبی با عنوان" خواهران در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند" مواجه می شین (و خودتم یه دختری هستی که سال هاس کار اینترنتی کردی و خواهی کرد. دختری هستی که با برابری حقوق زن و مرد موافق نیست! بلکه عمیقا باورش داره!!) وایمیستی تا این مطلبو بخونی، و تنها چیزی که از خوندن این چ... (گفتن توهین نکنم دارم سعی ام رو می کنم) عایدتون می شه، احساس خشم و عصبانیت از نویسنده ی وبلاگه، دوس داری یه جوری به این نویسنده ی محترم حالی کنی این عصبانیتتو! این که چقدر با حرفاش مخالفی و دوس داری بهش حرص بدی!! پارمیداجوووون بودن دو دقیقه ای من موقع کامنت گذاشتن صرفا یه راهی بود که با اون کمی از لجمو خالی کنم! همین! سریع ترین راهی که به ذهنم خطور کرد با اجازه تون!!
الانم که "دختر تنها" شدم، بازم میتونین کارمو لجبازی بدونین با جناب نویسنده!!

خطاب به سارا: تو مطمئنی که من با دیدن تو و امثال تو، از دختر بودن خودم شر م نمی کنم؟! بله بنده علاوه بر اسمم خیلی کارا ممکنه بکنم که ببینم کیا از حال می رن! اما می دونم "کدوم کار رو". مطمئنا بهتر از اینه که هیچ کاری نکنم تو زندگیم! وایسم تا همیشه مردا بالا سرم بایستنو بهم بگن چه کاری بکنم و چه کاری نکنم!  تجربه کردن تجربه ها خطاست؟! کار افراد عاقل نیست؟! باشه این اعتقاد توئه. پس تو عاقل باش و تجربه نکن! فقط "بدون"! بدون که فلان کار اشتباهه! اما من "می فهمم"! و سعی می کنم بفهمم.
ضمنا، شما "روشنفکر" رو چی تعریف می کنی دقیقا؟! یا اصلا تعریفی براش داری؟ وقتی میگی: پدرت اونقدر روشنفکره که اجازه ی دوس پسر بازی بهت میده؟!
اصلا دوس پسربازی رو چی می دونی؟!

خطاب به سحر: دموکراسی نویسنده ی این وبلاگ یعنی نظر پرسیدن از همه ی کسایی که با خود این آقا موافقند. جایی برای نظرات مخافا نیس. من از اول قصدم این بود که بتونم یه خورده نظرشونو عوض کنم ولی الان (که دارم مفهوم "متحجر" رو تماما لمس میکنم!) بی خیال شدم. 

خطاب به Mr.علیرضا و طرفداراش: دنیایی که من و امثال من ، با شماها قسمت کردیم، از دیدگاه های مختلف میشه دیده بشه و با بینش های مختلفم زندگی بشه! من به زندگی خودم، شمام به زندگی خودتون.

فقط خواهشا پاتونو نکنین تو زندگیای ما! مچکرم!
پاسخ:
سلام!
کم کم داری با ادب تر ....
دموکراسی !!!؟ چقدر واژه ی قشنگی هست! من تا همین الان هیچ نظری را حذف نکردم!
در ضمن ! به خیلی از وبلاگ هایی که فکر می شد موافق من نیستم هم اطلاع دادم ! کافی هست با گوگل یک سرچی در اینترنت بزنید!
بعضی از همان وبلاگ هایی که انسان فکر نمی کرد با من موافق باشند ! با دادن نظرات به صورت خصوصی و بعضی آزاد با من موافقت کردند!
در ضمن ! قصد بی احترامی ندارم ! ولی از قدیم گفتن ! کافر همه را به کیش خود پندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
اینجا مث اینکه یه سری افراد بیل و کلنگ گرفتن با هم دعوا دارند!!!

و اما در مورد اسم
یه سال اول وبلاگ نویسیم یه اسم رو هوا از همونایی ک خودتون گفتید خوبن داشتم
تا اینکه شد دیگه بسیاری از دوستان حقیقیم به جمع دوستان مجازیم اضافه شدن

ما هم  به اصرار دوستان هویت خودمونو فاش کردیم
الان با خوندن پستتون پشیمون شدم

اما حالا با عوض کردن اسمم چه فرقی داره؟
وقتی بقیه دوستان همه اطلاع دارند؟


ولی اینکه گفتین از روی نوشته ها برداشت دیگه دارند قبول دارم
چون این مسئله برای من پیش اومده
و مدتی من درگیر یه سری مشکلاتی شدم



منتظر پاسختون هستم
ممنون میشم بعد از اپتون منو خبر کنید
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون !
گفتنی ها را خودتان گفتید!
شرمنده سرم شلوغه ! خودتان هر چند وقت یکبار سری بزنید!
با سلام و خدا قوت.
مطلب خوبی بود
با اجازتون میخوام لینکتون کنم امیدوارم این اجازه رو به یه تازه وارد بدین تا بتونه با استفاده از تجربیات شما و امثال شما خیلی چیزا  رو یاد بگیره.

پاسخ:
سلام
ممنون !
ما کسی نیستیم.....
لینک شدید.
۱۳ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۰۳ البیعة لله....... یالثارات الحسین

سلام

بسیار بحث خوبی راه انداختین کاملا با صحبتتون موافقم.......

تقریبا همه نظرات رو خوندم....

خداخیرتون بده.....اجرتون با حضرت زهرا(س)

آپم خوشحال میشم سری بزنید...

درپناه خدا

یازهرا(س)

نگفتم فقط برای خانمها پیام گذاشتی گفتم تو که برات مهمه این مباحث نبایستی بریتو وبلاگ خانمها و پیام بذاری که پاشین بیاین نظر بدین
من خودم از وبلاگ یک خانم اومدم
در ضمن من هم کامل درسهاشو خوندم هم اساتیدم برام موشکافی کردن
اگر فروید بد گفته بود اول تمام کتب روانشناختی نظریه اش نمیومد اونم تو کتب تالیفی
کمی از فروید بخون و بعد برو مباحث جنسی که ایمه گفتن رو بخون تا خوب دوزاریت بیفته
پاسخ:
خیلی از علوم انسانی ما الان مشکل داره !
بودن مباحث فوید در کتب تالیفی دلیلی برا تاییدش نیست !
وقتی استادی در دوران دانشجویی اش با مباحث فرویدی ! آشنا میشه ! خب ! از اون ور هم می رود در دوران استادی اش !!! با همین مضامین کتاب می نویسد!
چرا باید یک کشور اسلامی . علوم انسانی اش ! غربی باشه؟

۱۳ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۳ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
جوابAhoo:
ما در زمینه روانشناسی هیلگارد نظریات فروید هم می خوانیم خوب ایشان نظریاتی دارند که صحیح است و نظریاتی دارد که اشتباه است مثلا می گوید در سن 3-5 سالگی یا 6 سالگی غده ادیپ شکل می گیرد و بقیه داستان های آن در صورتی که خوب در خیلی ها واقعا این نیست و بعد ایشان اکثر نظریاتش را با بررسی های محدود روی فرزندش به دست آورد نه یک تحقیق جامع علمی اما اسلام اولا هرچه می گوید واقعا درست است و بعد اسلام و تمام ادیان الهی به یک نیروی ماورای طبیعت اعتقاد دارند که آن خدا است و قضیه روح و ... این ها اساس روانشناسی اسلامی را عوض می کند. ولی آنچه که هست و در کتب هم نوشته است فروید بیشتر برجنبه های زیستی و از جمله جنسی تاکید داشته است خیلی دانشمندها این را قبول ندارند. و این که فروید که وحی را نمی گفته است اشتباه داشته است این دلیل نمی شود ما ایشان را حذف کنیم خود آقا می فرمودند یافته های غربی ها را ما باید استفاده کنیم ولی غرب زده نشویم. الان هم نظریات فروید فقط قسمت های تحقیق شده اش در کتب مرجع است. اما فروید نظریات به قول شما جنسی فروید فقط مختص کودکی نیست.
۱۳ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۰۱ حقایق را بیابید
اما اون قسمت که پیامبر و ائمه اون نظریات را دارند حرف بسیار اشتباهی است.
 اما نویسنده مطلب بداند که حکم شرعی برای این مطلب این است.
بدون مفسده در حد ضرورت مشکلی ندارد.
این قابل تبلیغ یا انذار است ولی آنچه که نظر مرجع خاصی یا وجدان خودتان است قابل عرضه عموم نیست و طبیعتا مخالف دارد مخصوصا اگر انقدر محکم و بدون انعطاف گفت.
ولی یکی از مستحبات دین اسلام مشورت است و مشورت انحصار در مرد یا زن ندارد همه با هم مشورت می کنند حدیث داریم که زن و شوهر در خانه مشورت کنند. در مجلس شورای اسلامی زن ها هستند و... وایشان وقتی خواسته اند این نظر خودشان را بیان کنند مجبور می شوند در وبلاگ های خانم ها نظر بدهند این از لحاظ شرع حرام نیست بلکه مستحب است چون این نوشته ایشان جنبه مشورتی دارد(حداقل به نظر من) هرکس نظر خودش را بیان می کند و به وضوح مخاطبان به پاکی های اسلام رجوع می کنند هرچند که در این مکان ها ناپاک حضور ندارد.
http://spring-revolution.blogfa.com/
۱۳ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۰۷ حقایق را بیابید
ولی نکته مهمی که هست در فضای مجازی ما احتمال گناه هست احتمال روابط نا صحیح است باید هشیار باشیم که گول شیطان را نخوریم.
واقعا بعضی وقت ها کلمات می تواند محرک باشد همه مثال هایش را می دانند خوب در این پرتگاه های گناه باید مواظب بود.
ولی از همین فضای مجازی با همین برادران و خواهران با تقوا می توان پیشرفت کرد جامعه مترقی از لحاظ اسلامی و فرهنگی بسازیم. خیلی تابو ها باید در جامعه شکسته شود بسیاری از عرف ها زاید است خیلی از رسومات باطل است این ها را می شود در همچین جاهایی با کمترین هزینه حل کرد.
همه با خودمان رجوع کنیم وقتی با یک نامحرم حرف می زنیم و مراقب نفس باشیم که ما را به بیراهه نکشد اگر ضرورتی ندارد لازم نیست ما با نامحرم ارتباط داشته باشیم اگر مفسده ای احساس شد نباید رابطه را ادامه داد این ها باید توجه شود ولی اینکه بگوییم اصلا پسر و دختر هیج حرفی باهم نزنند این اشتباه و منظور نویسنده هم این نبوده است.
کی ؟ چی؟ کجا؟
پاسخ:
هیچی ! گیر نده !
سلام دلاور.جزاکم الله خیرا

مطلب قابل تاملی بود...احسنتم برادر

یادمه یه بار قرآن می خوندم رسیدم به آیاتی که الان یادم نیست کدوم آیات بودند......نوشته بود:
"هیچ دو نفری با هم صحبت نمی کنند مگر انکه سومین آنها خداست..
هیچ سه نفری با هم صحبت نمی کنند مگر انکه چهارمین آنها خداست و ...."

به تعبیر امام خمینی(رحمة الله علیه و آله) :
"عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید"

فرقی نداره جنسیتت چی باشه آنچه که در درجه ی اول، اهمیت پیدا می کنه تقوای توئه...البته این به این معنی نیست که ما اومانیستی عمل کنیما....نه....منظورم همونه که در ارتباطات مجازی نیز، تقوای الهی داشته باشیم.........

یه یادگاری از من:
"عالمی وسط درس از شاگردانش می پرسه
"نام دختر پیامبر(صلوات الله علیه و آله) چی بو؟..."
همه می گن:" خب معلومه...فاطمه الزهرا(سلام الله علیها و آلها)
عالم دوباره می پرسه:"نام خواهر حسنین(سلام الله علیهما و آلهما) چی بود؟
همه می گن:"زینب کبری (سلام الله علیها و آلها)
خلاصه هی از این عالم سوال پرسیدن و از شاگردان تعجب و جواب دادن....
در نهایت عالم میگه:" از دید اسلام، دانستن اسم خانم ها اشکالی ندارد، این مساله از دید ایرانی بودن ما، دچار اشکال است.."
همان شرع و عرف.......

و البته باید عرف را هم در نظر گرفت..

سنگرت پربرکت


عزیز و سربلند باشی
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون !
ولی مطلب را دوباره بخوان....
سلام
تقریبا فقط از حرف های "حقایق را بیابید" لذت بردم هرچند خودم حرف های مفصل تری در این خصوص دارم اما مجال...

سلام

فقط به تمام عزیزایی که در خصوص این پست نظر دادن میگم یه مقداری با خودتون و خدای خودتون خلوت کنید و نفس و دلم می خواد ها رو کنار بذارید بعد یقینا خدا حقیقت رو به شما نشون میده

نشیم مصداق این آیه قرآن که "بل یرید الانسان لیفجر امامه یسئل ایان یوم القیامه"

پاسخ:
آفرین....

به نظر من شما دین خودت را نگه دار!شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره ؟!

کسی را توی قبر کسی دیگه نمی ذارن..خونت را کثیف نکن

ووقت ما هم نگیر ...گفتم چی میخوای بگی ...

دین آقایون با یه وبلاگ نویسی وچهار تا خط بخواد به خطر بیافته دیگه اون دین ومسلمونیشون به درد عمه شون میخوره ! 

 

پاسخ:
امام از دست بعضی از خانم ها که فقط می خوان با لجبازی !!! کار خودشان را توجیح کنند.....
گفتنی ها را ما گفتیم....
بقیه اش به خودت مربوط است...
۲۰ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۰۸ سرباز سید علی

سلام ونور

بسیار عالی بود ... بهره بردم

 

زنده باشید

۲۲ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۲۹ یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)

سلام علیکم و خدا قوتتان

میشه از بخشهایی از متنتون استفاده کرد؟!

البته با ذکر منبع؟

سپاس

یاعلی

پاسخ:
علیکم السلام!
نه مشکلی نداره !
من چقدر بیکارم
نشستم پیامهای دیگران رو میخونم
آقا ادغامشون کنید
اینقدر وقت ماهدر نره

سلام

من هم کل متنو خوندم هم نظرات بقیه رو ولی به نظر من ایرادی نداره اگه یه دختر تو وبلاگش همونجوری باشه که با دوستای هم جنسش برخورد داره دختر هم یه ادمه که میتونه روحیات واقعی خودشو نشون بده شاید تو فضای حقیقی خشک نشون دادن لازم باشه چون ارتباط دو طرفست و همه چی دست خود ادم نیست اما توی فضای مجازی ارتباط یک طرفه صورت میگیره

و فقط کافیه وقتی کسی پاشو از گلیمش دراز تر کرد جوابشو ندی اینجاست که تقوای هر فردی خودشو نشون میده  

پاسخ:
سلام
مشکل ما این است که فکر می کنیم فضای حقیقی با مجازی در گناه کردم یا نکردن یا به گناه انداختن یا نیانداختن فرق دارد.....
این تفکر اشتباهی است....
ممنون !
سلام
یک نگاهی به متنی که نوشته اید بیاندازید. گذشته از اینکه هیچ دلیل مشخصی غیر از مرد بودن شما و تجربه داشتنتان ندارد؛ در متن از کلماتی استفاده شده که  به قول خودتان تحریک کننده است. نمی شد مودب تر بنویسید؟ نمی شد از بعضی کلمات استفاده نکنید؟ به هر حال مردان دیگری هم هستند که تجربه هایی دارند و ممکن است چیزهایی را بفهمند؟
پاسخ:
سلام!
حتما زمانی که یک مشاوره از مضررات اعتیاد به مواد مخدر  صحبت می کند ! یعنی او خودش قبلا معتاد بوده !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کمی فکر بد نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن ! خیلی از خانم ها با من موافق بوده اند!
همین طور خیلی از برادران !
با سلام.نمیدانم چه طور به وب شما آمدم ولی این مطلبتان را که خواندم در وبلاگ مطلبی را نوشتم که از مطلب شما هم استفاده شده.
میتونید سر بزنید و نظراتتون رو هم بفرمایید.
موفق باشید
پاسخ:
سلام
حتما....
سلام
معتقدم به رعایت حجاب مجازی
به اینکه دارد برای دوستان مذهبی لغزشگاه می شود...
موفق باشید

پ ن:
همین جا هم می شد یعضی جملات این متن را ننوشت
یا کمی محجوب تر...
پاسخ:
سلام !
قبول دارم !
نباید بعضی از جملات را ننوشت ! ولی حالا که بعضی از حرف را صریح زدم ! باز هم یک عده از خواب بیدار نشدند !!!!!!!!!!!!!!!
موید باشید!

سلام. ممنون از نصایح مفیدتان.

سلام.
خیلییییییییییییییییی قشنگ بود. اتفاقا خود من هم به این نتیجه رسیده بودم.
البته بگم که من خیلی مدت زیادی نیست که وب گردی میکنم.اما تو همین مدت خیلی خودم به این موضوع فکر کرده بودم.
شما درست میگید.
یازهرا(س)
پاسخ:
ممنون !
ان شاء الله که درست باشه!
یاعلی(ع)
حقیقتا درست بود. صد در صد تایید می کنم!
درود بر شما... اسمتون واقعان علیرضا ست ؟
تیتری که انتخاب کردین واسی پسرا خیلی جذابه 
این نظرات همه واقعی هستن خودتون که  نظر نمی نویسین ؟






پاسخ:
سلام بهتر از درود !
سوال اولتان بله !
تیتر شما فکر می کنید ! خیلی از خانم ها نظر دادند !
در مورد سوال آخر باید بگم ! اولا اکثر نظرات آدرس وبلاگ و همین طور آی پی شان ثبت می شود ! اگر بی ادبی نباشد ! حرفتان با این ضرب المثل معروف جواب داده می شود !
کافر همه را به کیش خود پندارد !
درود بر شما

اسم فرد در یک وبلاگ یا نظر نوشتن خیلی مهمه .... و برام جالبه که همه به نوعی از نوشتن نام خودشون ابراز پشیمانی کردن....

فرهنگ سازی در هر زمینه ای لازمه حتی استفاده از محیط های مجازی...

ما در اجتماعی زندگی می کنیم که زنان و مردان هر لحظه و در هر جایی در تعامل هستند ...

هجوم بیشتر این ادم ها به محیط های مجازی فقط از این جهت است که  در دنیای واقعی تعریف درستی از این رویارویی ها وجود ندارد...

با توجه به متن شما حتی حرفهای معمولی هم که در اخر ختم به روابط انچنانی ، ارضای نفسانی می شود... پس تکلیف چیست؟

 سوالات مطرح شده مطابق متن  خودتان به ذهنم رسید. اینکه در محیط مجازی هر امکانی وجود دارد...

جواب اخر بی ادبی نبود ... عکس العمل طبیعی بود...... اما اگه از من می پرسیدن جواب میدادم امار بازیدکنندگان برام مهم نیست پس هرگز اینکارو نمی کنم،  مهم اینه که نوشته ی من اموزنده و جذاب باشه....

موفق باشین












خیلی عالی
 پند خواهرانه شما را با جان پذیرا شدم..
و
ان شاء الله که عامل باشم
و
راستش اندکی ترسیدم از حرفاتان
باورش برایم سخت است-فکرنمی نمودم این طور ها هم باشد

لذا
راه
مراقبت مراقبت مراقبت در پیش می گیرم.

ببخشید من به تازگی با وبگاه شما آشنا گردیدم و کلا همه مطالبتان را دارم زیر و رو می نمایم.
کمی تند بود!!
مثل این باور خشک که بعضی همسرشان را منزل خطاب می کنند یا اسم عروس را در کارت عروسی نمی نویسند!!
من قبل از ازدواج فکر می کردم مردها با همه چی تحریک میشن به خاطر همین حتی دست هام رو از زیر چادر به زحمت بیرون می آوردم اما بعدش شوهرم به بعضی باورام درین زمینه خندید(ایشون هم مذهبیه هم سالم)
با پیامک موافقم و با این قاعده کلی که عشوه ریختن برای نامحرم در هر شکلی ناپسنده اما اسم ننوشتن تو کتم نمیره!!
خدا قوت
به امید رئیس جمهوری حاج سعید
در ضمن یه سوال؟؟
نظرتون راجع به چادری و شیک پوش بودن چیه؟؟
مپلا هم شلوار لی بپوشی هم چادر لبنانی سر کنی هم حجابت از هر لحاظ کامل باشه؟؟
جوابتون برام مهمه
عاقبت به خیر باشید
پاسخ:
اولا هر زنی باید تابع دستورات شوهرش باشد ‏(البته طبق منطق و اسلام و نه هر دستوری)؛در مورد لباس ؛باید بگم همیشه دو عامل مهم است؛یکی پوشیدگی و چسبان و نازک نبودن است؛اگر هر کدام از این دو عامل ؛جلب توجه کرد برای نامحرم پس مشکل زاست؛شاید بگویید پس رنگ چه میشود ؟ تأثیر رنگ عامل پایه برای اون دوتا عامل است؛حالا ببینید پوشش شما جلب توجه می کند یا نه ؟ بهترین الگو حضرت زهرا س هستند؛/ چرا چادر سیاه ؟ چون اگر درست خانما سر کنند ؛هم پوشیدگی داره و هم چسبان نیست و هم نازک نباشد و نیست و هم رنگش مشکی است؛خواهر من ؛شیک بودن برای مرد است و نه زن ‏!‏ و زیبایی برعکس آن؛ بعضی خواهران روسری رنگی شان از چادرشان پیداست؛بیشتر از کسانی که موهایشان پیداست؛جلب توجه میکنند؛حجاب فقط حجاب حضرت زهرا ‏(س)‏ ؛شلوار هم مثل آن روسری بستگی دارد؛
یه سوال دیگه نظرتون در مورد اسم ننوشتن شامل نظر گذاشتن تو سایتام میشه؟؟
پاسخ:
هر جایی ممکنه؛ولی بیشتر لحن نوشتن و نظردادن مهم تر است؛

سلام...کمی هم نه همه ی مطالبتون خیلی تند بود....

۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۸ حمید توکلی
عرض سلام و ادب و احترام ، نوشته بسییییییار زیبایی از حیث موضوع و مفهوم بود.
برای همین حیفم اومد دوستانه دوتا نکته رو خدمتتون عرض نکنم.
خوبه شما بزرگوار که روی این مسئله مهم و حساس بخوبی زوم کردید خودتون هم رعایت کنید و چون مخاطبتون خواهر و از جنس مونث است لفظ ""عزیز"" را بکار نبرید که دوباره همان مصداق حرف خودتان میشود.
بهتر بود خود شما نیز در قرار دان علائم نگارشی بخصوص "" ! "" نیز دقت بیشتری بنمائید چون این علامت خود نشانه بلد کردن و مورد توجه قرار دادن است و با گذاشتن این علامت ناخواسته ذهن و توجه مخاطب در خصوص جملات چند پهلو متزلزل میشود.
الایحال نوشته جالب و پرمحتوایی بود. خداقوت و خسته نباشید.

با اجازتون متن ویرایش شدتون را برای استفاده بیشتر در یکی از انجمنهای تخصصی حجاب کشور که خیلی خوب و فعال است و منهم اونجا عضو هستم قراردادم.
http://forum.azzahra.ir/showthread.php?tid=502&pid=2019#pid2019
موفق و سلامت باشید.
پاسخ:
سلام
ممنون !
لفظ عزیز را خیلی رویش دقت دارم و برای کسانی که حدس بزنم جنس مونث نیستند به کار نمی برم ! شاید بعضی جاها سهوا به کار برده باشم.
علامت تعجب ! عادتی هست ! فکر نکنم مشکلی ایجاد کند...
باتشکر.
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۷ حمید توکلی
نکته دیگر اینکه فرمودید : بغیر از مسائل معمول جنسی مثل چشم جرانی و.... پسران .....

یکم ترمزتون رو بکشید. شما خودتون اینطور هستید؟؟؟
 اگر نیستید ، خب چرا تعمیم میدهید به بقیه و همه رو اینطور فرض میکنید.
اگرهم زبانم لال این طور هستید دلیل نمیشود چون شما اینطور هستید فکر کنید همه هم مثل شما هستند.
لطفا در مخاطب قرار دادن دقت فرمائید.
پاسخ:
معمولا جنس مخالف رفتار های جنس دیگر را هم نمی داند و هم درکنمی کند و این قانون طبیعت...فکر نکنم مشکلی داشته باشد ! مخاطبم خواهران بودند ! که با نظرات بیشار خصوصی حرفم را تایید کردند...
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۹ پیک هشترود
سلام مطلب زیبای شما درقسمت وبلاگستان سایت منتشر شد منتظر لینک شما هستیم
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۴ دنیای این روزای ما
سلام. خیلی از مطالب ارزنده تون ممممنون. نمی دونم چرا ما وقتی می ریم تو فضای مجازی و اینترنت فکر میکنیم خدا مرده!!! خدایا ما رو می بخشی؟ تازه فهمیدم چی کار میکردم با خودم... با یه بابایی مطلب می نوشتم اعتراف کرد که حتی با این نوشته ها هم...

سلام

با همه حرفتون موافقم الا ننوشتن اسم.آدم میتونه اسمش رو بنویسه ولی خیلی درست و نجیب برخورد کنه.بعضی جاها لازمه که جنسیت مشخص بشه.مثلا فکر کنید خانمی مطلبی درباره حجاب یا ارتباط با نامحرم بنویسد،اسمشو بگذاره فدایی امام خامنه ای.اولا مخاطب مونث اگه نفهمه مطلب از یک خانم نوشته شده،آنقدرها که باید و شاید رویش تاثیر نمی گذاره.همین متن شما رو اگه یک خانم نوشته بود تاثیر بیشتری می گذاشت.دوما ممکنه گاهی آقایون کامنت بگذارند سلام برادر،خداقوت!(در یکی از متن های قدیمیتان دیدم که شما هم در مورد خانمی این اشتباه را کردید.)سوما بعضی اسامی وقتی مختصر می شوند،کمی خنده دارند.مثلا اسم و فامیل یکی میشه ز.ق یا ن.ق! (واقعا میشه ها!) آدم وقتی اسم اختصاری میخونه دنبال اینه که اصلشو پیدا کنه.مثلا غیر از زهرا،زینب،زهره چه اسم دیگه ای با"ز"شروع میشه؟!

چهارما"الذین فی قلوبهم مرض"هم در طایفه رجال هستند هم در بین نسوان.کسی را می شناختم که دنبال شوهری بود که اسمش سید حسین باشد!!پس حتما به اسم حسین واکنش خاصی نشون میدهد.اما این دلیل نمیشود که حسین ها اسم خودشونو ننویسند.

فکر میکنم یک راه مهم برای اینکه خط قرمز ها مشخص شوند-غیر از نوع حرف زدن مودبانه که شما خوب به آن اشاره کردید-این باشد که آدمها توی فامیل و دانشگاه و فضای مجازی همدیگر را خواهر و برادر نبینند!چون ممکنه نتیجه اش بشه فیلم"راستش را بگو" !در بین دوستانم می شنیدم که نسبت به آقایی که خواهر صداشون کرده بود،ذهنیتی پیدا کرده بودند!وگرنه با پسرای جلف که کاری نداشتند.اون آقایی هم که اصلا صداشون نکرده بود،از اول خودش و بقیه رو راحت کرده بود.

ببخشید،خیلی حرف زدم.

پاسخ:
سلام ممنون؛ولی شما که یکبار با اسم زینب نظر دادید ؛دیگه نمیخواست با اسم دختر قمی نظر بدید ؛باتشکر؛
۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۲ ماوای قلم

با انتقادات جزیی کلیت قابل قبولی داشت...اما تیترش نه.....
پاسخ:
خب انتقادت هم بگو؛
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۲ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام طاعات و عبادات قبول درگاه حق
خدا قوت!!
تو این محیط سعی میکنم مثــــــــــ محیط بیرون باشم!
اما واقعا نمیدونم چقدر تونستم موفق باشم...
متاسفانه تو محیط مجازی بعضی از آدم های با تقـــ وا از تقــــ واشون کم میشه!
اگه امکانش هست به وبــــــــــــم بیاین و بگید واقعا تونستم اندکی موفق باشم در این امر که شما میگید!
البته کسیکه باید تاییدیهــ بزنهــ خداستــــــــــ !
با این مطلب بیشتر از قبل سعی میکنم به این امور توجه کنم...
التماس دعا
یا زهرا کربــــــــــــ بلا انشاالله
سلام برادردمت گرم
حرف دل ماروزدید
سلام . حرف خیلی خوبی رو بیان کردی...
ولی به نظرم درباره پسرها هم  صدق کنه به خصوص از نوع مذهبی شون وقتی عناوینی مثل "یک پسر تنها" "یک پسر مجرد" و ... رو به کار میبرن.
حالا اسمشون اگه باشه اینقد بد نیست مثلا احمد ، علی و... و اشکالی نداره.
ولی بعضی عنوان ها رو دیگه نمیشه رد کرد.
در ضمن بهتر نیست اقایون وقتی جایی کامنت میذارن که صاحب وبلاگ مجهول الهویه و یا خانم هست با اسم کوچیکشون کامنت نذارن؟(به همون دلایلی که خودتون بیان کردید در متن..) اگرچه واقعا مشکلی ایجاى نکنه ولی ادم احساس خودش جالب نیست . احساس سبک شدن فضا هست.

یاد یک صحبت خیلی جالب از مقام معظم رهبری افتادم درباره سینما و فیلم سازی و ....(با این مضمون):،غربی ها می گویند هی جو! به جای تقلید از انان میتوان گفت اهای حسن.علی اقا...
یعنی این تقیدات را داشته باشید، مغلوب جو سازی طرف مقابل نشوید. طرف مقابل یک موجود بی فکرِ بی مغزی است که شیطنت خوب بلد است،‌ وارد میدان شده است، مغلوب او نشوید، شما حرف دارید…
به هر حال روانشناسی مدرن غربی با اسم کوچک صدا زدن رو با این ادبیان خاص روانه ادبیات عامیانه ما کرده....اتفاقی که الان بین دخترها و پسرها در دانشگاه و محیط کار و ...شایعه.
به نظرتون بهتر نبود اگر در یادداشت یک پاراف هم به اهمیت رعایت این موضوع از جانب اقایان  اشاره میشد؟؟
من منتظرم نظرتون رو اینجا ببینم.تشکر.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون....
من نگفتم این مشکل فقط برای خواهران است بلکه بیشتر در خواهران است...
اگر با دقت خوانده باشی گفتم لحن نوشتار در نوشتار مطالب و نظران خیلی مهم تر از اسم است.
باتشکر
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۳۱ وبلاگ صاحب دلها
به نکته خیلی ظریفی اشاره کردید.متدینین شاید غفلت کنند ازین موضوع.دقتی که در نوشتن هست در گفتن وجود نداره.موافقم که رفتار ما باید در دنیای مجازی هم عین دنیای حقیقی باشه.چون آدمای دنیای مجازی حقیقی اند و نه مجازی!
پاسخ:
سلام،ممنون از نظرتون...
بسیار عالی...
عده ای نمیدونیم وعده ای هم که میدونیم انگار به تذکر احتیاج داریم....
لطفا نشرش بدید...
پاسخ:
سلام
ممنون....
کاملاااااااااااااااااااااااا تایید می کنم. البته تا کسی انسان شناسی درستی نداشته باشه یا تجربه نداشته باشه باورش براش سخته
پاسخ:
ممنون !
با سلام مطلبتون خیلی مفید بود
پاسخ:
سلام
ممنون

سلام

شما در جواب به نظرات گفتید که منظورتان لحن نوشته است اما در متن بیشتر به اسم پرداختید من هم با شما موافقم که اسم را نباید گذاشت اما این تذکر شما فقط برای خواهران بود خوب بود کمی هم به برادران تذکر میدادید

و این که شما نوشتید خواهران در اینترنت وفضای مجازی دنبال چه هستند در صورتی که خودتان گفتید بسیاری از خواهران بی غرض هستند پس بهتر بود مینوشید برادران در فضای مجای دنبال چه چیزی هستند


به هر حال متن خوبی بود در پناه حق

پاسخ:
سلام
اگر حیا 10 قسم باشد،9 قسمش برای زنان است و یک قسمش برای مردان....
در مورد اسم هم بگم که وقتی اسم خانمی میاید در وبلاگی و.یا نتی!!! برخی ها راحت لحنشان را هم عوض می کنند،
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۰۶:۱۶ ܔ° میرزابیگی | خادم بچه ارزشی ها و تعجیلܔ°
سلام داداش خوبم علیرضا جان.
کاملا موافقم.
نه ما آقایون رعایت میکنیم نه بعضی خانما...
بقول تو دنبال ارضاء نیازی که در دنیای واقعی به اون نمیرسیم !!!!
احسنت به تحلیل زیبات.
خدا تا ظهور حفظت کنه عزیز.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر شما...
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۲۰ نرگس روزبهانی
خوب من هیچ وقت فکرنمی کردم که یه نامحرم همین که حس کنه طرف مقابلش یه زنه اونم تو اینترنت دچارمشکل بشه!
ان شالله که خدا مارو وهمه رو کمک کنه
پاسخ:
سلام
ان شالله
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۲۰ تقوی در دنیای مجازی
ما سالهاست از داغ این دغدغه...
وب خانه های مارو هم ببینید..
واگر مایل بودید نشر بدین
یاحق

پاسخ:
ممنون
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۳۷ بگذار گمنام بمانم
سلام وخداقوت نمیخوام نظری راجع به متن بذارم چون همه روخوندم وهم سوالم پرسیده شده بود هم جواب گرفتم.فقط خواستم بگم کامنتهای تمام مطالب خوبتون(ازنظرمن)روخوندم.راستش خیلی استفاده کردم ویاد گرفتم بخصوص از مناظره های کتبی شما و وبلاگ حقایق را بگویید.خواستم من باب ادب تشکر کرده باشم.مثل مطالعه کتاب برام مفید بود لااقل جواب بعضی سوالهامو گرفتم.
پاسخ:
سلام
قابلی نداشت! ممنون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خخخخخ.خداشاهده خیلی شخصیت جالبی داری .از اونایی هستی که وقتی تلویزیون اخبار میده مجریش  زن باشه تو از این ور **** ****.ببین شما دانشگاه نرو هیچ وقت اونجا بری استاد حضور غیاب کنه اسم چند تا دختر ببره شما از این ور بی هوش میشی چون تحمل این *** **** رو نداری.
راستی شما چ حال میکنی این دخترا میان برات کامنت میزارن.یعنی کامنت با اسم دختر میبینی هیچی دیگه سریع ارضا شدی.
پاسخ:
خوب نیست ادم اسمش را عوض کنه جناب حسام
در ضمن ! یک سی تی اسکن از مغزت بگیر....
سلام
واقعا مطالب قشنگی بود...
ممنون
کلی استفاده کردیم....

پاسخ:
سلام
ممنون
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۰:۵۹ ذره ای از تبار نسیان
سلام علیکم...
بسیار حرف خوب و بجایی بود..
ان شاء الله که همگی دقت داشته باشیم به این مسایل ریزی که اگه مراقب نباشیم،مشکلات بزرگ می آفریند...

خداقوت
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون
با سلام، نوشته تون فوق العاده بود. من حتی نمی دونستم چه اسمی بنویسم؟! ...
میتونم از نوشته استفاده کنم؟!
پاسخ:
سلام
ممنون! با ذکر منبع،بلامانع است....
آفرین عالی بود
پاسخ:
ممنون
بسیار مطلب درست و خوبی بود. خدا قوت برادر
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون
۱۲ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۰۳ ღ*•.¸بــــــــے قــــرار¸.•*´ღ
سلام
مطلب خیلی عالی بود..
به نظر شما عکسمونم باید عوض کنیم ؟.....درسته؟!
وقتی داشتم مطلبتون رو میخوندم..نیمه های مطلب به سرم زد که حذف کنم!
ولی تا آخر که خوندم دیدم که میشه سنگین تر ادامه داد.
من در مورد خودم خوشحالم که تا حدی تونستم حیا رو در فضای مجازی حفظ کنم.......تا حدی»
داشتم دنبال مطلبی با عنوان اینکه پسرا خودشون رو دختر جا میزنن و سوء استفاده میکنند میگشتم که به این مطلب بر خوردم.

موفق باشید.
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام واقعاباحرفاتون موافقم!من یه دخترم ولی چندساله عادت کردم توی فضای مجازی با اسم مستعارمث جنازه روح واینها واردمیشم!برای همین ازمزاحمت ها بدورم به خواهران عزیزپیشنهادمیکنم مثل من باشن به هیچ پسری ربط نداره اسم کوچک ماچیه اصلاحق دونستنشونداره!
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام لاعرض خسته نباشد . من تواپارات با یه پسری اشنا شدم که میگه دوسم داره میگه با حرف زدن باهات عاشقت شدم میگه شمارتو بده منم نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنین . امیدوارم زود جوابمو بدین
پاسخ:
سلام
دوستی اینترنتی، چند درجه بدتر از دوستی های خیابانی هستند. آن هم دوستی های دختر با پسر نامحرم!
اینجای دنیای مجازیه،به حرف هیچ کسی نمیتوان اعتماد کرد....
دوستی تان ر قطع کنید.
باتشکر
۰۹ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۲۰ یا زهــــــــــرا(س)...
سلام علیکم،،بسیار مچکررر از راهنمایی و تلگرتون....حق باشماست....متاسفانه  خیلیا تو شبکه های مجازی غفلت میخورن و فریب اقا پسرا رو میخورند ...علی الخصوص خانمای ساده و اونایی ک با شبکه های مجازی اشنا نیستند....ما رو هم دعا بفرمایید.ممنون در پناه حق
پاسخ:
سلام
ممنون
منم یک سالی میشه ک وبلاگ نویسی رو شروع کردم و اتفاقا مسائلی ک میفرمایید رو درک میکنم کاملا اما 
ب این هم رسیدم ک اگر جنسیت نویسنده وبلاگ مشخص باشه مثلا مشخص باشه ک خانومه؛ اقایون حساب کار دستشون میاد ک هر جوری حرف نزنن
و بقیه ش ب خود نویسنده بستگی داره 
اینکه اون متانت رو رعایت کنه
اسم منم کاملا جنبه استعاری داره 
برا یاداوری این ک باید نوری برای  هدایت باشه مطالبم
پاسخ:
بله ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی