فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

برای شکستن حیا، یکبار کافی است !

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ب.ظ

در جایی می خواندم ! روش خیلی حساب شده و کار شده بود ! نیاز به فشار وارد کردن و قدرت نمایی نبود...

از حیوان کاملا نجیب و مودبی به نام مار !!! الگو برداری شده بود ! فقط همان دفعه اول کار خود را می کرد ! ولی برای این که ذهن ها به صورت مداوم و ماندگار برای سالیان متمادی درگیر شود ! باید اثرش را دراز مدت می کردند !  برای همین ! روش گزیدگی مار را کمی ویرایش کردند !

در یکی از ایالت های آمریکا بود ! نیازی برای صف وایسادن نبود ! هر روز صبح یک جوان دوچرخه سوار ! مجله ها را به صورت محکم به درب خانه ها پرتاب می کرد...



از آن طرف وقتی بچه های خردسال می خواستند بروند بیرون یا بروند مدرسه ! اول صبح ! وقتی درب خانه را باز می کردند ! با یک مجله روبرو می شدند ! بچه ها اکثرا سواد درست حسابی برای خواندن نداشتن ! ولی وقتی عکس روی جلد مجله را می دیدند ! سریع مجله را به سمت سطل زباله ی بزرگی که شهرداری گذاشته بود پرتاب می کردند ! بچه ها فقط یکبار آن عکس را می دیدند ... چرا دور می انداختن ؟ بچه ها برای یک محله مسلمان نشین در آمریکا بودند ! پدر و مادر هایشان آن ها را تربیت کرده بودند که از دیدن تصاویر ناجور خود داری کنند ! درست است که آن ها در کشوری زندگی میکنند که حجاب توسط دیگران رعایت نمی شد ! ولی جالب بود بدانید که آن مجله ها را هم حتی غیر مسلمانان نمی خریدن ! ولی برای بچه مسلمان ها به صورت رایگان و هفتگی و ماهانه در جلوی درب خانه های آن ها قرار می دانند !


بچه های کوچک بخاطر تربیت اسلامی شان تا می دیدند از آن اجتناب می کردند، ولی آن مجله ها با کیفیت چاپ می شدند ! ناخودآگاه آن تصاویر نامتعارف و جنسی در مدت های زیادی در ذهن بچه می ماند !

تصاویر باقی مانده در ذهن کودکان ! باعث می شد آن ها در مورد علت آن تصاویر و چگونگی تهیه آنها دچار کنجکاوی شوند ! وقتی که بزرگتر می شدند بیشتر در مورد آن تصاویر در تلوزیون و اینترنت دنبال مطلب بگردند ! و همین طور ادامه پیدا می کرد و جوانان دچار گناه می شدند....

ضربه همان یکبار بود ولی اثر ماندگار ! بعد همان اثر دوباره باعث ضربه می شد...

یکسری از جوانان به خصوص آن هایی که مجرد هستند. به دلایل متعدد که قادر به ازدواج نیستند ! بعضی اوقات و یا گاهی متاسفانه به صورت مرتب دنبال تصاویر مستهجن و خلاف شئون هستند.

اگر کسی که دنبال تصاویر مستهجن باشد ! پسر باشد ! اثراتش با کسی که دختر باشد و دنبال آن گونه تصاویر باشد متفاوت خواهد بود ! ولی هر دو یک ویژگی مشترک دارند.

پسران مجردی که فکر می کنند با دیدن تصاویر نا متعارف در زندگی متاهلی آینده آن ها اثر سویی ندارد سخت در اشتباهند !

برخی از همین پسران بعد از ازدواج در یک مدت (اکثرا کوتاه) از همبستر شدن با همسران خود احساس نارضایتی می کنند ! به معنای قابل فهم تر این که این پسران از همسر (اندام همسر خود) زده می شوند ! حتی اگر آن دختر خوش اندام باشد !

دلیلش هم واضح است ! کسی که هر روز و شب حتی گاهی ! مدام به مدل های مختلف ماشین های لوکس و گران قیمت فکر کند ! و دنبال تصاویر آن ماشین ها باشد ! وقتی خودش می خواهد یک خودرور حتی لوکسش را انتخاب کند ! ذهنش مدام در حال مقایسه و بررسی آن ماشین با ماشین هایی است که تا بحال دنبال آن ها بوده ! حتی گران قیمتش ! نتیجه این می شود از ماشین اش راضی نمی شود !

دخترانی هم که فکر می کنند با پوشیدن لباس های تنگ و آرایش های کاملا الگو برداری شده از مدل های غربی ! فکر می کنند باعث وابستگی همسر فعلی خود یا در صورت مجرد بودن ! باعث جذب همسر دلخواه خود در آینده می شوند ! سخت در اشتباه اند !

مردی که برای اندام آن ها و صورت ویرایش شده !!! زن ها ! جذب شود ! همان طور دفع می شود !

کار حیا زدایی با ضربه ی اول است ! 

کاری که بدحجابان می کنند ! مار هم نمی تواند بکند ! ضربه همان بار اول است ولی اثری ماندگار دارد ! نتیجه اش ! تولد ذهن هایی دائم درگیر در افکار پریشان جنسی در مردان ! افکاری غرق در ترس و احساس رقابت و جداشدن همسران در زنان است ! 

ویژگی مشترک ، در هر دو جنس ! یک چیز است ، شکستن حیا...

حیا وقتی شکسته شد. حتی اگر فرد بازگردد (توبه) آن حس اولییه گارد گرفتن در مقابل گناه را ازدست می دهد و به درجه ی پایین تر نزول می کند.

زمانی دیدن  چهره ی بدون آرایش زن برای مردان یک ننگ به حساب می آمد ! ولی با ضربه ایی به نام مدرن شدن و گذشت زمان ! دیدن و اندازه گرفتن حجم اندام فرد نامحرم عادی می شود !

این عادی شدن که برخی ها از افراد با عنوان عادت کردن و شیک شدن و به روز شدن اسم می برند همان ضربه ایی است که به حیا وارد می شود .

کسی که زمانی حرف زدن با نامحرم را گناه می دانست و حتی حالا هم گناه میداند !!! در چت روم ها ! شبکه های اجتماعی و وبها و بلاگ ها ! گفتگوی خودمانی با نامحرم در زمره ی همان عادی کردن روابط بین محرم و نامحرم است !

زمانی کشیدن چادر و زمانی با گذاشتن مجله ایی مستهجن و زمانی با نشان دادن همبستری در شبکه های ماهواره ایی و زمانی هم به اسم هم کلاسی بودن در یک دانشگاه و عدم حفظ حدود، شیرینی گناه که در دل نشست!!! فرد برای وجدانش بهانه تراشی می کند ، درجه ی حیا را تقلیل می دهند !

هر چه قدر این حیا کم رنگ می شود ! برخی معلول ها ! علت خود را فراموش می کنند !


دختری که به خاطر پوشش نا متعارفش هر روز مورد تفقد هم کلاسی های جنس مذکرش قرار می گیرد ! و فکر می کند که وقتی پسری با او مهربان رفتار می کند به خاطر عشقش است ! یادش می رود علت این عشق کاذب ! خود او نیست بلکه لباسی است که در عین پوشانندگی ! عریان است ...

دختر یا پسری که فکر می کنند تعداد لایک های مطاللبش در شبکه های اجتماعی به خاطر محتوای مطالبش است ! یادش می رود که علت این لایک ها ! نازک کردن کلمات در حین چت کردن ها یا جواب دادن به کامنت هایش است !

علت برخی افزایش بازدید ها و کامنت ها در برخی وبلاگ ها وبها !.....

شاید دوست داشته باشید که من بگویم مواردی که ذکر کردم به صورت کلی هستند ! آری  به صورت کلی هستند ولی خیال خودتان را راحت نکنید !

دنبال علت ها باشید ! دنبال چگونگی ها باشید !

بروید بگردید که چطور می شود وقتی یک سایت مثلا ارزشی یا مثلا انقلابی ! یا فردی در صفحه ی مجازی یا وبلاگش ! وقتی می خواهد اوضاع فرهنگی جامعه را نشان دهد ! یادش می رود که نباید تصاویر برهنگی و بد حجابی زنان را در خیابان ها ی شهر بدون سانسور نشان ندهد ! شاید نیت اش خیر باشد و از سر دل سوزی باشد و بخواهد با نشان دادن عکس های آن زنان بدحجاب و یا مردانی که خود را شبیه زنان کرده اند !

ولی آیا می داند بخضی از معضلات بدحجابی و بی حیایی در روابط محرم و نامحرمی دختران و پسران ! خود همان سایت ها و افراد مذهبی هستند که با پخش آن تصاویر و فیلم ها ! باعث شکستن حیا و ترویج بیشتر فحشا و منکرات می شوند ؟

چرا علت یابی نمی کنید ؟

حیا را خودمان با دست خودمان از بین می بریم واز آن طرف دنبال درمان نابسامانی های فرهنگی هستیم ؟

یا این که فیلمی با مجوز ساخته می شود و از آن طرف در آن فیلم مشاهده می کنیم به بهانه ی نشان دادن وضع خانواده ها یا حتی برای خنداندن خانواده ها ! در فیلم ! تیکه های جنسی در حال پروژه ی عادی سازی است ! یا این که با تغییر هر دولتی ! یک عده سیاست مدار میایند و میروند ! این وسط بحث روابط دختر و پسر و حجاب و عفاف و شیوه ی رفتار با این مسائل ! بیشتر شبیه یک تیکه گوشت شده است ! یک عده با چرخ گوشت به جانش می افتند و یک عده با چکش و چاقو ! مهم طرز برش و تیکه تیکه کردن اش نیست ! مهم فقط استفاده نهایی از آن است .

همین که هنر ارزشی را با بی ارزش ها یکی کنیم یا این که یک زنی برای شاد کردن بچه ها در تلوزیون بیاید حرکات موزون انجام دهد و با نازک کردن صدایش ! بچه ها را در جلوی نمایش گر میخکوب کند ! اسمش را حتی اگر برنامه سازی شاد و سالم هم بگذارید ! پروژه ی حیازدایی از آن ساقط نمی شود ...

فروشگاه های فروش البسه ، لباسهای چسبان عرضه می کنند، بسیاری از مردم حیا و گناه را در رفتارهای جمعی و اجتماعی الگو برداری می کنند!

وقتی یک لباس نامناسب عرضه می شود ! مردم فکر می کنند چون مد است !!! پس گناهی هم ندارد ! اگر بخرند و استفاده کنند ! و اگر کسی در قالب امر به معروف به آن ها تذکر دهد ، فکر می کنند آن فرد عقب افتاده و خالی از پیشرفت های عصر زندگی است !

به قدری مصادیق زیادند که نمی شود از همه ی آن ها نام برد ! بعضی از آن ها برای مذهبی ها هم عادی شده !وای به حال دیگران...
اگر تذکر لسانی از بین برود باید منتظر هر گونه اتفاق بدتری هم بود.

خواهشا به بهانه ی مدرن شدن ! حیا زدایی نکنیم ! کم ترین نتیجه ی شکستن حیا در جامعه با ارزش شدن بی ارزش ها است،پس وای به حال بدترین نتیجه ی آن...

به قول یک بنده خدایی  که می گفت : هر کاری می کنیم ! اجازه ی هر کاری را می دهیم ! از آن طرف می گوییم که چه طور شد که همچین شد ؟!!


علت همان یکبار، ها را پیدا کنید تا به دنبال چندین، بارها نگردید....

همین...

................................................................................................

بازتاب این مطلب در سایت های زیر :

روایت نو

حرف تو

جلبک ستیز

نظرات  (۶۵)

۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۷ بــ ر ان ــا
باید در ساخت از جنس یوسف زهرا(س) و نگذاشت که هر چیزی از همان اول وارد خانه دل شود.

همان دفعه اول.
پاسخ:
سلام
آری...
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۵۳ سجاد مؤذنی
فرهنگ آن چیزیست که حاضرم جانم را فدایش کنم
امام خامنه ای
پاسخ:
تکبیر...
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۴۲ حضرت مادر.سـ
سلام
انصافا مطلب قشنگی بود
سلامتی خودتون یه صلوات بفرستید
پاسخ:
سلام
ممنون،صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) بفرستید...
سلام
متن رومی فهمم به جز این قسمت"حیا وقتی شکسته شد. حتی اگر فرد بازگردد (توبه) آن حس اولییه گارد گرفتن در مقابل گناه را ازدست می دهد و به درجه ی پایین تر نزول می کند".منطق قرآنی این کجاست. یعنی گناهی هست که خدا هم نمی تونه اثرش رو از بین ببره. راستش یکی از آفات بحث ها مذهبی در دنیای مجازی استفاده از منطق علوم اجتماعی و روانشناسی مدرن برای اثبات دقدقه های دینی فرده. 

پاسخ:
سلام
حیا، خودش یک دیواره، وقتی شکسته بشود، اثر قبلی اش را ندارد،
در منطق اسلامی اش، در واقع آن قبح گناه از بین میره.

جالب و مفید
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
ممنون
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۳۴ فدایی یوسف فاطمه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم...
امیر ملک کلام حضرت امیرالمومین علی علیه السلام می فرماید :
هرکس حیایش کم شود ،پارسایی او کاسته می گردد و هرکس پارسایی او اندک باشد،قلبش می میرد و هرگاه قلب بمیرد،صاحب آن وارد آتش دوزخ خواهد گردید.
........
ممنون از حضور گرم و پرمهرتون....
مطلب تاثیر گذاری رو ارائه کردید باشد که درس بگیریم...
التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام
ممنون از حدیث ایی که کاملا بجا بیان کردید.
تشکر
این دست مطالب شما رو خیلی دوست دارم. خدابهتون جزای خیربده.
لینک این مطلب روتوصفحه گوگل پلاس دیدم.
صفحه ی شما بود؟؟

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون!
بله صفحه ی من در گوگل پلاس بود! ولی آن صفحه بیشتر برای سر زدن به پلاس است و نه بیان نظراتم!

۲۸ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۷ سجاد مؤذنی
!Warning
شما کدام گزینه را انتخاب میکنید؟
ادامه یا بازگشت؟
لطفا جواب دهید...
و من اله توفیق...
۲۹ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۲۲ سید مجید - انقلاب سوم
برادر عزیزم سلام

در مورد مطلبی که درباره ی وبلاگ های ارزشی و حزب اللهی گفتی با شما موافقم. متاسفانه استفاده از عکس های زشت بدون سانسور برای نشان دادن عمق فاجعه در بین این وبلاگ ها و سایت ها رواج یافته که کاملا خطای استراتژیکی به حساب می آید و مخاطبان این سایت ها که با خیالی راحت به آنها سر می زنند ناخود آگاه با چنین تصاویری که انتظارش را نداشته اند روبرو می شوند و به قول شما تا مدت ها این تصاویر در ذهن آنها باقی می ماند.

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از توجه شما،بله متاسفانه...
۲۹ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۴۶ فانوس جزیره ...
سلام علیکم
ممنون از دعوت شما .. کامل و جالب نوشته شده بود و به زوایای تاثیر گذاری تصاویر خوب اشاره شده بود .. ولی کمی طولانی بود که اگر به نظرم کوتاه میشد از اصل مطلب کم میشد ولی می توانستید در چند بخش بگذارید که خواننده ها سر،سری از آن رد نشوند ..
عاقبتتون بخیر ..
پاسخ:
سلام
ممنون،طولانی بودن مطلب برای توصیح بیشتر بود!
سلام خیلی عالی بود  کاملا باهاتون موافقم  من این مطلب رو میذارم تو  بخش وبگردیم
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون...
با اولین مطلبم در خدمتم
منتظر نظرات شما
تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست
یا مادرم زهرا (س)
سلام علیکم
باید مطلب خوبی باشه ولی با عرض شرمندگی من فرصت ندارم بخونمش، آخه طولانی هم هست
فقط اومدم یه سری بهتون بزنم.
خدا اجرتون بده که در سنگر جنگ نرم فعالید
در پناه حق
پاسخ:
سلام
یاحق

۲۹ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۲۶ خادم الزهرا

لینک شدید لینکم کنید لدفا...

بازم سر بزنید....

پاسخ:
سلام
چرا آدرستون را نگذاشتید ؟؟؟

سلام ..

لینک شدید ..

http://psadat.blogfa.com/

لطف میکنید به این آدرسم سر بزنید ..

پاسخ:
سلام
ممنون
سلام مطلب زیبای شما در سایت منتشر شد منتظر تبادل لینک هستیم
سلام
خیلی مطلب عالی ای بود.ممنون
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
مطلب خیلی خوبی بود،استفاده کردیم ولی من هم این قسمت رو قبول ندارم
"حیا وقتی شکسته شد. حتی اگر فرد بازگردد (توبه) آن حس اولیه گارد گرفتن در مقابل گناه را ازدست می دهد و به درجه ی پایین تر نزول می کند" چرا که خداوند متعال در قرآن کریم  توابین رو درکنار مطهرین قرار داده منتها مسئله اصلی اینه که اصلا انسان می تونه توفیق توبه رو داشته باشه؟ویا اینکه آیا میتونه اون مراحل توبه رو که حضرت علی (ع) فرمودن رو انجام بده و به اون مرحله نهایی توبه یعنی مقام علیین برسه؟شاید خیلی مواقع انسان گناه که میکنه صرفا به صورت زبانی استغفار میکنه و مراحل بعدی توبه رو انجام نمیده.و به همین دلیل هنوز آثار گناه رو در خودش احساس میکنه.



پاسخ:
سلام
ممنون
ولی شما درست مطلب را متوجه نشدید!
منظور من پاک شدن یا نشدن گناه نیست!! نوشته ام حس اولیه مقابل گناه... منظورم اون دوری و پروایی از گناه است و نه پاک شدن یا نشدن!
باتشکر
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۳۰ سعید ساداتی
با سلام
مطلب ارزشمند شما در ستون وبلاگستان جلبک ستیز درج شد

http://jolbaksetiz.ir/4564/haya

التماس دعا
یا علی
پاسخ:
سلام
تشکر
بسمه تعالی با نظرات شما کاملا موافقم چون خودم به عینه تجربه کرده ام.احتمالا همه مواردی از مطالب فوق را تجربه کرده اند ان شاءالله شهامت اعتراف را داشته باشیم و خودمان را اصلاح نمائیم.
پاسخ:
سلام
ممنون،ان شاالله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بسم الله الرحمن الرحیم.
استفاده کردیم.
این **** **، بزک کرده شان هم بی ریخت است...

یاحق
پاسخ:
سلام
یاحق
سلام
چشم دروازه ی قلب است
چشم بی حصار و در...
قلب بی حصار دارد...
نگاه حرام از چشم بی دروازه قلب را بی درنگ سیاه می کند.

پناه می بریم به خدا از چشمان و قلب های بی حصار

پاسخ:
سلام
آمین...
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۳۹ محمد اسلامی
سلام خسته نباشین وب پر محتوایی دارین امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشین خیلی دوست دارم با مدیر مدبّری مثل شما تبادل لینک داشته باشم اگه امکان داره بهم خبر بدین.. ممنون
فی امان الله
پاسخ:
سلام
ممنون،لینک کنید خبر بدید...
سلام
خوب بود.
پاسخ:
سلام
ممنون

 امام حسین علیه السلام می فرمایند:
یَظهَرُ اللَّهُ قائِمَنا فَیَنتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ
خداوند قائم ما را از پس پرده غیبت بیرون مى‏ آورد و آن‏گاه او از ستم‏گران انتقام مى‏ گیرد

(إثباة الهداة ، ج 5 ، ص 196)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتظر حضور پر مهر و نظرات ارزشمندتان هستم
یاحق

پاسخ:
سلام
قالب وبلاگت را کمی سبک تر کنید!!!
وبتان بالا نمیاد!
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۵ باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
سلام و ادب.
کاملاً با دیدگاه‎های ارزشمندتان موافقم.
وقتی قبح گناه از بین می‎رود دیگر به این آسانی قابل جبران نیست.
خدا به دادمان برسد.
پاسخ:
سلام
ممنون
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۵ باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
... زیر سنگ لَحَدم خوابیده‌ام. صورتم روی خاک است. بدنم لای سفیدی‌‌های کفن، کم‌کم دارد تازگی‌اش را از دست می‌دهد.
آن منِ دیگرم آن بالا این طرف و آن طرف می‌رود و به این و آن التماس می‌کند. دنبالشان راه می‌افتد تا شاید یک نفر ...
***
سلام و عرض ادب.
ادامۀ ماجرا را در "رازی در منتهی الیه مشرق" بخوانید.
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۰ هم‌قدم راوی
دغدغه‌ای بجا و ارزشمند و البته تلنگری خواندنی.
از این که به بنده هم سر زدید، سپاس‌گزارم.
مؤید باشید.
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون،
یاعلی(ع)
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۵ محمد کیوان
هـوالنــور

ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ 

عصر سرعت است و هجوم اطلاعات مفید و بیهوده به ذهن انسان، چه قدر برای کلام الله وقت داریم؟ آیا 30 ثانیه از وقت با ارزشمان را! به «کتاب خواندنی» می دهیم؟!!

« انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزى یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید. اینها مستمرند. این، آن مراقبت از معنویت و تهذیب نفس است.» (رهبر قرآنی)

پنجره اینجا هر دو روز یک بار، رو به انوار الهی باز می شود.
وبلاگ آیات نورانی (صحبت های خدا با ما) به همت دوست عزیزم محمد امین احسن مقدم (نامه ها،محرمانه) راه اندازی شد. http://ayatenoorani.blog.ir/
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۶ محمد کیوان
هـوالنــور

ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ 

عصر سرعت است و هجوم اطلاعات مفید و بیهوده به ذهن انسان، چه قدر برای کلام الله وقت داریم؟ آیا 30 ثانیه از وقت با ارزشمان را! به «کتاب خواندنی» می دهیم؟!!

« انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزى یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید. اینها مستمرند. این، آن مراقبت از معنویت و تهذیب نفس است.» (رهبر قرآنی)

پنجره اینجا هر دو روز یک بار، رو به انوار الهی باز می شود.
وبلاگ آیات نورانی (صحبت های خدا با ما) به همت دوست عزیزم محمد امین احسن مقدم (نامه ها،محرمانه) راه اندازی شد. http://ayatenoorani.blog.ir/
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۵۷ امیررضا ادب
سلام
واقعا زیبا بود

الحیا مفتاح لکل خیر...



خوشحال میشم با نظرتون ما رو منور بفرمایین.
http://313fanous.blog.ir/1392/12/01/eghtesad%20moghavemati

سلام و درود

بسیار زیبا

دعوتید به وبم
بسم الله الرحمن الرحیم

کرسی آزاد اندیشی مجازی زن و خانواده «صالحات» به حول و قوه الهی آغاز به کار کرد.

مبحث تخصصی زنان و بحث در این حوزه را از اینجا دنبال کنید.

salehat.blog.ir

در صورت تمایل لینک کنید.
پاسخ:
سلام
ممنون
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۵ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خداقوت
خیلی خوشحالم که بین این همه وب به اینجا هدایت شدم
خدا خیرت بده به خاطر این همه ذحمت
برادر خیلی دوس دارم همسنگرم باشی و با هم تبادل لینک کنیم
منتظرتم دادا . اگر بدونی چقد مشتاقم
ان شاءالله جوابت مثبته
مواظب خودت باش دادا
یا علی مدد
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۶ محمدمهدی باقری
لینک شدید
لینک کنید و خبرم کنید
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۵ آیات نورانی
هـوالنــور

اولین هدیه خداوند به انسان نفس است و آخرین چیزی که از او میگیرد، همین نفس است.

 « وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ» 
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‌های نفس او را می‌دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم! (ق/16)
سلام
مث اینکه چند وقته گیر دادید به حیا وایناها ....!!
خب گیر بجایی دادید...خوب کاری کردید!
به این میگن محتوا سازی.
ممنون، استفاده کردیم.

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۵۱ محمدمهدی باقری
سلام
خدا قوت دادا
خیلی جالب بود.استفاده کردیم
 با مطلبی کوتاه و جالب تحت عنوان" نامه یک مادر به فرزندش" به روز هستم
بیا بخون.خیلی کمه و البته خیلی جالب
نظر هم بده
منتظرتم
مواظب خودت باش
یا علی مدد
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۰۵:۵۰ محمدمهدی باقری
سلام
خدا قوت دادا
خیلی جالب بود.استفاده کردیم
 با مطلبی کوتاه و جالب تحت عنوان"یارانه بگیرید جریمه می شوید!" به روز هستم
بیا بخون.خیلی کمه و البته خیلی جالب
نظر هم بده
منتظرتم
سری پیش هم منتظر بودم نیومدی
این سری نیای ناراحت میشم
مواظب خودت باش
یا علی مدد
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۴۶ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خدا قوت
داری وسوسه م میکنی که بیام و مطالبت رو کپی کنماااا.ههه
آها دادا
با یه مطلب سیاسی کوبنده به نام " یاران خدا " به روزم
خیلی خوشحال میشم نظرت رو راجع بش بدونم
منتظرتم دادا
زود بیا
یا علی مدد
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۵۸ محمدمهدی باقری
سلام دادا
خدا قوت
چرا دیر آپ میکنی؟
دلمون برا نوشته هات تنگ میشه هاا.بعد دق میکنیم میمیریم حالا جمش کن
دادا یه مطلب فنی  گذاشتم با عنوان " آدم باید دلش پاک باشه! "
بیا بخون و نظرم بزار
دوست دارم
مواظب خودت باش
سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی:
انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت ، آخرین مقاتله ی ما به مثابه سپاه عدالت نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سلام ورحمه الله
وبلاگ نور وحی به روز می باشد
با حضور و نظرات ارزشمندتان حقیر را مستفیض بگردانید.
یاحق
سلام
بسیار عالی بود و متین و البته تأمل برانگیز
به نظرم هیچ یک از ما نباید خودمان را جدا از این توصیه ی شما بدانیم و فرض کنیم که امامزاده ایم! تک تک ما مسئول وضع فرهنگی جامعه مان هستیم

با مطلب جدیدی بروزم و منتظر نظرات ارزشمند شما
_____________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*

آپممممممممممممم 
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۲۸ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خوبی ان شاءالله؟
چه خبر؟
چه کار میکنی؟
دادا با یه مطلب کوتاه اما تاثیر گذار تحت عنوان " از یک دختر بچه بدجوری کتک خوردم! " به روز هستم
بیا بخون ببین که زود قضاوت کردن چه عواقبی به همراه داره
منتظرتم داداش
راستی نظر هم بده تا نظرت رو درمورد این تریپ مطالب بدونم
منتظرتم دادا
خداحافظ
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۴۰ محمدمهدی باقری
سلام علیکم
خدا قوت
با مطلبی تحت عنوان "عاقبت سخت شوخی زن و مرد نامحرم" به روزم همسنگر
نظر یادت نره برادر
خداحافظ
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۴۵ خادم الحسین
سلام.
با شعری در مورد عید امسال و فاطمیه به روزیم...
منتظر شما و نظراتون...
یا علی مدد...
التماس دعا...
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۳۵ محمدمهدی باقری
سلام علیکم دوست عزیز
این مطلب شما با ذکر منبع در قسمت "وبلاگ شما" در سرباز صفر باز نشر گردید.
http://sarbaz0.blog.ir
لطفا ما را در قسمت "ارسال پست مهمان" از بروزرسانی خود آگاه کنید.
موفق و پیروز باشید .
یا زهرا سلام الله علیها
ُbagheri.mm@chmail.ir
پاسخ:
ممنون
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۳۰ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خوبی ان شاءالله؟
ما رو دعا میکنی؟
برادر با یه مطلب با عنوان " هر کس پولدار تره،عزیز تره " به روزم
موافقی؟
خوشحال میشم نظرت رو بدونم
بیا و بگو
یا زهرا سلام الله علیها
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۳۳ باران (رازی در منتهی الیه مشرق)

سلام و عرض ادب.

نُه سال پیش در روز میلاد عقیلۀ بنی‎هاشم، مهربان هستی‎بخش، شکوفۀ پاکی به زندگیام هدیه کرد.

اکنون سال‎ها گذشته است و شکوفۀ سپیدم به بوستان عبادت وارد می‎شود.

دوست دارم پیامهای تبریک و توصیههای زیبای دوستان در وبلاگش، گامهای کوچکش را در پویش مسیر آسمان محکمتر سازد.

می‎توانید در این استحکام الهی سهمی داشته باشید؟

آدرس وبلاگ کوچولوی شکوفۀ عبادتم:

http://mz84.blogfa.com/

۱۴ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۲۸ آلــــــو نــــــک . . .
سلام

در آلونک پذیرای شما هستیم . . . 

دعوتید . . . 
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۳۵ خادم الحسین
سلام.
به روزیم.
منتظر نظرات شما...
اگر مایل به تبادل لینک هستید اعلام کنید...
یا علی مدد
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۲۰ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک می گویم.
 ببخشید که دیر اومدم امتحان داشتم!
دیدن تصاویر مستهجن به صورت مداوم یک نوع اعتیاد می آود که در روانپزشکی برای درمان آن راهکار هایی ارائه شده است و فقط مختص به مسلمانان نیست یعنی در غرب هم این موضوع هست و آن جا هم این تصاویر قبح دارد. البته دوست بنده چند سال کره جنوبی زندگی می کرد و می گفت تو خیابان خیلی راحت این ها تصاویر فروخته می شه ولی مخاطبان خاص خودش را دارد!
اما نگاه را ما باید توضیح بدهیم اگر قرار باشد با یک بار دیدن تصاویر مستهجن فردی از راه به در شود خوب این خیلی بد است. این که کنجکاوی کند این ها همه هست ولی این مختص به یک سن خاص است. در ایران در زمینه آموزش مسائل جنسی و تربیت جنسی بسیار بد کار شده است و کم کاری بارزی مشاهده می شود. البته من با خبرم که جدیدا کار هایی شده کتاب هایی نوشتند و حتی نمایشگاه هایی دائمی برای آموزش به گروه های سنی مختلف برپاست لااقل در قم هست. آموزش های جنسی باید متناسب با هرسنی داده شود مشکل این جاست که این آموزش ها داده نمی شود یا در وقت مناسب داده نمی شود مورد اول باعث کنجکاوی زیاد در دوران بلوغ می شود که این باعث مشکلاتی مثل عدم کنترل چشم و خودارضایی می شود مورد دوم اگر آموزش جلو تر باشد باعث بی حیایی و اگر دیرتر باشد کارایی خود را ندارد پس برای این که بخواهیم با یک نگاه این مشکل پیش نیاید باید آموزش های صحیح داده شود آن هم بر اساس سن. این طوری با یک نگاه غیر عمد مشکلی پیش نمی آید و هدف ما هم این است.
این که می گویید با دیدن این تصاویر مشکل در زندگی زناشویی به وجود می آورد به صورت یک مورد کلی درست است ولی ازدواج مطمئنا در کاهش هر دو مشکل اثر دارد. در رابطه با عادی شدن این در هر صورت اتفاق می افتد هرچند دیدن تصاویر این روند را تسریع می بخشد.
پاسخ:
سلام
ممنون، به سلامتی!
تقریبا با حرفات موافقم! همین.....
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۳۵ حقایق را بیابید
من نظرم را اشتباه تیک خصوصی زدم عمومی کنید
ببخشید
پاسخ:
شرمنده! خصوصی ها را نمی شود عمومی کرد! امکانش نیست...
سلام
عیدتون مبارک
جالب و مفید بود مثل همیشه
بروزم با "بانوی ایرانی"
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۷ حقایق را بیابید
چرا می شه بردار کپی کن آقا من اجازه می دم
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۱۰ محمد کیوان

هــوالمُـقیت

 

خداشناس ترین مردم پُر درخواست ترین آنها از خداست

کسی که خدای سبحان را می شناسد،شایسته است دلش از بیم و امید به او خالی نباشد

*مــولا علــــی (ع)*

۱۸ اسفند ۹۲ ، ۰۴:۴۳ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خدا قوت
یا یه مطلب کوتاه و آموزنده و تاثیر گذار در مورد شهید بودن امام زمان به روزم
خوشحال میشم نظرت رو بدونم
منتظرم برادر
یا زهرا سلام الله علیها
۱۸ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۱۱ حقایق را بیابید
    در رابطه با جمله ای که در رابطه با پوشش خانم ها نوشتید. اول همه خانم ها این را بدانند که این موارد را جلوی همسرانشان انجام دهند که یقینا باعث استحکام روابط می شود این را هم شرع گفته است هم علم.اصلا یکی از مواد مهم در این که رابطه عادی نشود تنوع در همین کار است جالب است این کار برای مردان نسبت به زنان مهم تر و موثر تر است! اما این کار در جامعه اشکال دارد و شرعا حرام است از لحاظ علمی باعث جلب نشر می شود ولی این جلب نظر شهوانی است و شهوت همیشگی نیست و با ارضا از میان می رود پس با این کار ممکن است در جلب نظر جنس مخالف موفق باشید ولی در ایجاد یک رابطه پایدار و متعالی موفق نخواهید بود. البته این دلیل نمی شود به صورت زیبا در جامعه ظاهر نشوید.
حیا خیلی مهم است عادی شدن یکی از ساده ترین مکانیسم های نوروفیزیولوژیک بدن است و وجود دارد این ها همه درست است در رابطه با اون که در وبلاگ ها و فیس بوک نوشتید دقیقا صادق است بنده خودم دقیقا از لحاظ آماری این بررسی را به صورت محدود کردم.جالب است حتی خانمی که در صفحه فیس بوکش هم عکس بد حجاب هم عکس حجاب کامل دارد در عکس بد حجاب لایک جنس مخالف بیشتر است جالب آن که بسیاری از این خانم ها اصلا معتقدند که نداشتن پوشش سر جلب توجه کننده نیست!
رابطه مهربان با همه پسندیده است و تنها نباید خارج از شرع برخورد کرد مگر نه این مورد اشکالی ندارد.
پاراگرافهای آخر اکثرا درست است مهم این است که حالا که این ها را می دانیم باید دست بکار شیم...
با تشکر
۱۸ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۱۱ مدیریت انجمن پرستاران خوی
سایت خوبی دارین ازتون ممنونم مطالبش عالیه
پاسخ:
سلام
ممنون
۲۴ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۴۳ سرباز گمنام08
سلام به شما دوست عزیز
وب بسیار زیبا و جالب دارید
مطالبتون هم عالیه
اگر مایل به تبادل لینک هستید مارو به عنوان:
پایگــاه ســـربازان گمنـــــام امــام زمــــان(عج)
و ادرس:
http://sarbazgomnam08.ir
لینک نمایید یا میتوانید از لوگوی ما استفاده نمایید
سپس اطلاع بدید شما رو با هر اسمی با افتخار لینک نماییم

موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
سلام
لینک کنید تا بعدا لینک کنم.
یادش بخیر کلاس های درس اصولمان
کلاس بعد از ظهر تشکیل می شد و چند نفر از دوستان به علت تعطیل شدن مهد کودک بچه های خردسالشان را سر کلاس می آرودند. بحث سنگین اصولی درباره ی یکی از آیه های قرآن بود در رابطه با ... . استاد قبل از توضیح آیه به طلاب فرموند که بچه ها را از کلاس بیرون ببرید تا گوش هایشان با این کلمات آشنا نشود. آشنا نشود... . هنوز یادم مانده . کلماتی که اکثرا عربی بود و بچه ها معنی آن را هم نمی فهمیدند. اما استاد فرمود حتی گوش هایشان با این کلمات آشنا نشود. یادش بخیر.
پاسخ:
سلام
ممنون.
عالی بود!!
شکستن حیا با همان ضربه ی اول است.... و همه ی بدبختی ها از آن جا ناشی است...

اجرتون با خدا،
التماس دعا،
یا حق.
پاسخ:
تشکر
یاحق
سلام با مطالب بالا موافقم 
بعضی اوقات از خیلی چیزها ساده میگذریم که نباید بگذریم پدرم میگفت در دوران اسارت دوستی داشته که همیشه در حال توبه بود ازش پرسید که چرا اینطور میکنی گفت در دوران جوانیم یکبار به کاهواره رفتم گه ای کاش نمی رفتم هنوز تصویر زنی که با افاده جلوم بشکن زده رو نمیتونم فراموش کنم هنوز  با به یاد اوردن اون صحنه دچار گناه میشم . درسته بعضی چیزها در ضمیر ناخوداگاه ثبت میشه که هیچ وقت فراموش نمیشه و ضربه بزرگی برای ماست .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی