فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

وزارت اطلاعات ،وقتی چپ متولد شد!

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ب.ظ

از روز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57،وقتی کم کم نیروهای انقلابی،جایگزین مدیران شاهنشاهی میشدند،بحث اصلی در جایگزینی نیروهای امنیتی بود، بعد از محاکمه ،اعدام، زندان نیروهای ساواک و کسر فراری ها از ایران،باقیمانده نیروهای ساواک باید برای ایجاد وزارتخانه ای جدید،ساماندهی میشدند،باتوجه به درگیری ها و ترورهای اول انقلاب بدست مجاهدین و کومله و..ضرورت تشکیل وزارتخانه اطلاعات احساس میشد،افرادی مثل حجاریان تا نبوی و قنبری تهرانی  و..شدند مسئول واحد اطلاعات نخست وزیری و سپس از اعضای موسس وزارت اطلاعات!

همان زمان امثال شهید محلاتی با وزارتخانه بودن اطلاعات مخالفت و آنرا جز بیت رهبری میخواستند!امام با هم با مشورت دوستان،وزارتخانه بودن آنرا تصویب کردند!

نکته جالب ماجرا آنجاست که با دستور تشکیل سپاه توسط امام ره،امثال یزدی و اکبرگنجی و تا مهدی هاشمی معدوم هم در شهرستان ها و داشتن امکانات برای خود سپاه را تشکیل داده بودند که با نظر و مخالفت شدید امام با تشکیل سپاه توسط عناصر چپ انقلاب و یکپارچه سازی آن،آنها به در بسته خوردند!

حساسیت امام به تشکیل سپاه نسبت به اطلاعات بیشتر بود،براساس تقسیم کار آن زمان امنیت شهرها به سپاه و امنیت سازمانی و..به اطلاعات داده شد!

از همان ابتدا،در بحث تامین امنیت بین نیروهای اطلاعات سپاه و وزارت،اختلاف نظر وجود داشته است،گزینش اطلاعات توسط شخص حجاریان،تئوریسین اصلاحطلب فعلی انجام میشده است! این گزینشها دامنه دار بودند،به طوری که نسل اول کارکنان نسل بعدی را گزینش میکردند.بعد از استعفا و اخراج عناصر چپ مشهور از وزارت نظیر ربیعی و حجاریان و..این سوال پیش آمد که آیا وزارت اطلاعات تصفیه سیاسی شده است؟!

پاسخ اما چندی بعد با نگاه هاشمی رفسنجانی به وزارت به عنوان بازویی برای تصفیه حسابهای سیاسی روشن شد! بعد از دولت هاشمی،در دولت خاتمی،با اتفاق شوم قتل های زنجیره ای پر رنگ تر شدو سپس کمیته حقیقت یاب خاتمی و برکناری نیروهای انقلابی وزارت و سپس هیات جستجوگر رهبری و.باقی داستان...!

در دولت دوم خاتمی؛با بستن وبه  آشوب کشیدن مراسم های سخنرانی جریان اصولگرا و فشار به آنها عیان تر شد!

در دولت اول احمدی نژاد،ارتباطات پنهان نزدیکان هاشمی در مجمع تشخیص و شخص هاشمی با شاه عربستان سعودی تا بازداشت یکی از معاونین وزیراطلاعات در جریان فتنه 88 و..! روشن تر شد!

در دولت دوم احمدی نژاد،ماجرای خروج اسناد وزارت و برکناری وزیر و...تا نبودن سابقه روشنی از مشایی و بقایی در وزارت ذهن ها را کمی آشفته تر نمود!

عدم برخورد وزارت اطلاعات با عناصر جاسوس در دولت خاتمی و تیم مذاکراتی هسته ای تا عدم برخورد وزارت با سرکرده حلقه انحرافی ها در دولت احمدی نژاد و جبران کم کاری ها توسط واحد اطلاعات سپاه، افکار عمومی را بدون پاسخ روشن رها میسازد!

در دولت اول روحانی،انتخاب وزرا از میان عناصر اطلاعاتی بد سابقه نظیر وزیر کار ومدیران از میان اساتید چپ دانشکده اطلاعات، سپس ایجاد نارضایتی معیشتی در بین مردم و تحلیل داده ها توسط اطلاعات و ارسال گزارش برای مقامات عالی نظام،اجرای نقشه خزانه خالی و ارسال کد به غربی ها برای فشار بیشتر در مذاکرات هسته ای،نقش حسین فریدون برادر روحانی، در تعین معاونان وزیر نقاش اطلاعات! تا ورود ابزارهای جاسوسی توسط او! پیدا شدن دستگاه شنود در دفتر برخی نمایندگان مجلس تا منزل محمد خاتمی!

ترخیص کالای قاچاق توسط فریدون بدون مزاحمت وزارت اطلاعات از گمرک! تا توافق وزارت اطلاعات با اطلاعات سپاه برای عدم دستگیری او قبل از انتخابات 96 ریاست جمهوری! و تهدید روحانی به عدم برگزاری انتخابات و ارتباط شخص وزیر با برخی ادمین های بدنام کانال های تلگرامی! عدم پیگیری و انتشار برخی اخبار خاص در کانال جاعل نیوز(امد...!) تا انتشار بی دلیل صوت منتظری علیه دستگاه قضایی و ماجرای اعدام های دهه 60 قبل از مطرح شدن رئیسی به عنوان کاندید و بسیاری موارد دیگر...! نشان میدهد،وزارت اطلاعات،در دولت روحانی تا چه میزان دستخوش تغییرات سیاسی شده است!

 

در دولت دوم روحانی، عدم برخورد وزارت اطلاعات با چهار جاسوس در تیم هشت نفره ظریف در مذاکرات،و وورد اطلاعات سپاه به داستان جاسوس ها،فراری دادن معاون محیط زیست، و اعتراض شدید معاون ق قضاییه به ان! از همه مضحکت تر ماجرای مدیران و مسئولان دو تابعیتی (بخوانید جاسوسان فعلی و آینده) و انکار شدید وزیر اطلاعات مبنی بر نبودن چینین مدیرانی و سپس انتشار گزارش تحقیق کمیسون مجلس و وجود چند ده مدیر و وفرزندان انها با داشتن تابعیت مضاعف! انتشار کلیپ تهدید آمیز سقوط وکاپیتان توسط مشاور سابقا امنیتی روحانی و ذکر این نکته که وزارت اطلاعات هیچ گونه همکاری ننموده است تا توئیت معنادار حسین دهباشی مبنی بر کودتای اطلاعاتی برای حذف رهبری فعلی نظام و جایگزینی حسن روحانی برای رهبری و آذری جهرمی،عنصر بدسابقه اطلاعاتی به عنوان رئیس جمهور آینده، عدم جوابیه اطلاعات با گذشت چند روز! دیدار رهبرانقلاب با کارکنان وزارت،و تاکید بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن کارکنان وزارت، این نکته را گوشزد می نماید که تصفیه وزارت اطلاعات مدتهاست عقب مانده است!

اطلاعات بعد ازانقلاب چپ متولد شد!به مانند صنعت با وجود امثال سازگارا!به مانند فرهنگ با وجود...!

همین!



https://Sapp.ir/farhangeparvaz


https://eitaa.com/farhangeparvaz1


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی