فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

میرحسین موسوی از موش وگربه تا حصر خانگی...!

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ق.ظ

پدرش میراسماعیل با پدر آقای خامنه ای،پسرعمه،پسردایی بودند،از انجایی که به رنگ کردن علاقه داشت،لیسانس هنری و فوق معماری و..گرفت،مرحوم میراسماعیل،از تاجران چای و..تبریز بود،دانشگاه که بود،با مهدی بازرگان و الادپوش(مارکسیست) اشنا شد و انجمن اسلامی دانشگاه را راه انداخت،بعد از تحصیل،شرکت سمرقند را تاسیس کرد، بعد از یکسال،ساواک ،او و بازرگان و..بازداشت کرد!حسن آلادپوش مخفی شد!آلادپوش از اعضای اصلی مجاهدین خلق بود،میرحسین موسوی هم در بازداشت نامردی نمی کند و هر چه از الادپوش و دیگران میدانسته افشا میکندو بعد چند روز برخلاف بازداشت چندساله دیگر دوستانش،آزاد میشود و با زهرا رهنورد که در نمایشگاه نقاشی آشنا شده بود و به همراه دو فرزند اش تا انقلاب به آمریکا میروند...!

به غیر از همکاری با ساواک،تنها سابقه انقلابی اش برگزاری نمایشگاه موش و گربه بود که مفاهیم ضد رژیم داشته در سال 53 دایر کرده بودند...

شهید بهشتی که حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کرد،معلوم نشد چگونه میرحسین موسوی عضو آن شدو دبیر سیاسی حزب! وقتی با توصیه و رابطه ی هاشمی رفسنجانی به عضویت شورای انقلاب درآمد نگاه ها هم رفت سمت هاشمی!به واسطه دوستی موسوی با مهاجری و محمدرضا بهشتی و سرحدی زاده،و نزدیکی باهاشمی،سردبیر روزنامه میشود!روزنامه که ارگان مطبوعاتی حزب بود،موسوی همیشه ستونی را در تمجید دکتر مصدق و جبهه ملی قرار میداد!حتی زمانی که از دفتر بنی صدر،نامه ی چند صفحه ای علیه ولایت فقیه نوشته شده بود،موسوی اجازه نداد جواب مستدل نامه در روزنامه چاپ شود!

#فرهنگ_پرواز

وقتی او را به عنوان وزیر پیشنهادی خارجه دولت شهید باهنر،معرفی کردند،دیالمه و آیت و کاشانی علیه اوموضع گرفتند و از نبود سوابق روشن انقلابی و حتی مسلمانی وی انتقاد کردند!

دیالمه که پیش بینی های همیشه درستی داشت،خط فکری موسوی را جنبش مسلمانان مبارز معرفی کرد،در مورد همسر او رهنورد نیز گفته بود که همسر او،درکتاب طلوع زن مسلمان،جملات حضرت علی ع را در نهج البلاغه به فارسی ترجمه کرده و بعد انان را ارتجاعی و علیه زن تبلیغ کرده است!

دیالمه گفته بود موسوی حتی یکروز سابقه انقلابی ندارد،پس چطور میتواند با وزارت خارجه، انقلاب را صادر کند؟

وقتی که تنها 5 روز از عزل بنی صدر میگذشت،دکتر دیالمه که سخنرانی مشهوری علیه موسوی در مجلس ایراد کرده بود،در انفجار 7 تیر60 بدست منافقین،به همراه بهشتی و دیگر اعضای حزب،شهید میشود! آقای خامنه ای هم روز قبل انفجار حزب،در مسجد ترور و در بیمارستان بستری میشود،مخالف دیگر موسوی برای پست وزارت خارجه،شهید دکتر آیت بود که یک هفته بعد از شهادت بهشتی و دیالمه،به مقاله موسوی بانام خیابان مصدق انتقاد و با یادآوری جمله امام خمینی،درباره مصدق که فرموده بود مصدق به اسلام سیلی زده و عکس سگ عینک دار را گفتند ایت الله...! اشاره کرده بود!

روز رای گیری،حسن آیت بدست منافقین با گلوله در ماشین اش شهید میشود،اسناد روابط موسوی با سرویس های خارجی و ..را میدزدند!بعدا که باجناق آیت دنبال پوشه وی میرود وزارت خارجه،میگویند دست پرفسور مکری نیز هست،ولی هنوز معلوم نیست مکری زنده است یا خیر..؟

بعداز شهادت رجایی وباهنر،آیت الله خامنه ای،با95درصد رئیس جمهور شد،انتخاب نخست وزیر از اختیارات رئیس جمهور بود،ولی با فشار مجلس و هاشمی و حزب جمهوری،میرحسین به مجلس معرفی شد،موسوی،تا سال64 دوبار استعفا میدهد!که هاشمی نمیگذارد علنی شود! موسوی در دوراولش،اکثر نیروهای حزب اللهی را حذف میکند!حتی ناطق نوری و عسگراولادی و ولایتی را حذف میکند که امام مخالفت میکند..در دوردوم، آقای خامنه ای شرط میکند که در انتخاب نحست وزیر،اختیار داشته باشدو امام ره موافقت میکند!اما جریانی در مجلس و رئیس آن!در باقی ماندن موسوی اصرار میکنند!

 


 

هاشمی میگفت بهزاد نبوی از کنار گذاشتن موسوی نارحت است و ازمن میخواهند که مانع شوم!قبل از جلسه رای گیری،آقای خامنه ای سندی بر 600 تخلف موسوی از قانون اساسی را میدهد،ولی مجلس...!

نقاشیان میگفت دیدگاه سیاسی اقتصادی و حتی اخلاقی موسوی با آقای خامنه ای اختلاف زیادی داشت و موسوی دچار غرور و تکبر و..بود ولی اقای خامنه ای باید نظر حزب را بیان میکرد..

محسن رضایی،فرمانده وقت سپاه،با این که از اختلاف آقای خامنه ای و موسوی و موافقت امام ره با نظر رئیس جمهور اطلاع داشت!به امام ره میگویداگر موسوی دوباره نخست وزیر نشود،روحیه رزمندگان در جبهه تضعیف میشود!و پیش امام وساطت میکند،و نظر خودش را نظر فرماندهان جنگ بیان میکند! اما رفیق دوست وزیر سپاه و سردار صفوی،نظر رضایی کاملا رد میکنند..

آقای خامنه ای گفته بود من با موسوی،سر یازده وزیر مشکل داشتیم و از امام خواسته بودم موضوع را حل کنند،امام هم شورای حکمیت سه نفره ی هاشمی،موسوی اردبیلی،سیداحمد خمینی را تعیین کردند و این شورا در هر یازده وزیر به نظر آقای موسوی رای دادند!گستاخی برخی وزرا تا انجا بود که وقتی اشکالی را میگرفتم،وزیر بعد از چندبار نامه نگاری میونوشت برای این که وقت شما گرفته نشود دیگر جواب نامه شما(رئیس جمهور)را نمی دهم!(نقل به مضمون)

موسوی،به اقتصاد دولتی و بنگاه دولتی اعتقاد داشت،در دوران او،شرکت های خصوصی وحتی دولتی ضرر زیادی داشته اند،دوران موسوی،را میتوان به جرات گفت که دوران پرورش رانت دولتی بوده است،امام ره در پیام 22 بهمن63 به موسوی هشدار تندی به عدم شرکت مردم  و مالکیت دولتی و..میدهد!و از بیماری مهلک نام میبرد!

در طول 8 سال جنگ،بودجه جنگ افزایش پیدا نمیکند ولی بودجه نهادهای خاص زیر نظر موسوی افزایش پلکانی را تجربه کردند!

موسوی که به لطف حمایت امام اختیارات فراقانونی داشته ولی به هشدارهای اقتصادی امام هیچگاه توجه نمیکرد،بعد از قبول قطعنامه 598،استعفا میدهد!اقای خامنه ای به او نامه میزند و با یادآوری حمایت های امام و مجلس و..این استعفا را به ضرر کشور و نظام میشمارد و انرا خیانت مینامد...!

بعد از استعفا،امام به همراه موسوی اردبیلی،هاشمی و خامنه ای درباره تعیین نخست وزیر جدید جلسه میگذارد که اقای خامنه ای به امام میگوید که نباید استعفا را بپذیرید چرا که موسوی،میخواهد  با این کار بعد از قطعنامه،از خود قهرمان ملی و طرفدار جنگ درست کند!امام ره نظر ایشان را قبول و استعفای موسوی را قبول نمیکنند...

کار موسوی به اندازه ای بچه گانه و خام بود که بدون هماهنگی رئیس جمهور و رهبری اعلام کناره گیری کرده بود،امام به موسوی گفته بود اگر خدمات شما نبود،شما را به عنوان ضد انقلاب معرفی میکردم!امام در نامه گفته بود چه وقت استعفا و گله است؟ موسوی بعد از استعفا،سه روز در خانه ی دوست قدیمی خود،آلادپوش مخفی میشود،سید احمد گفته بود موسوی را پیدا و مطلع کنید اگر تا فلان ساعت نیاید،امام نامه اش را در تلوزیون پخش خواهد کرد که نه دنیا برای او باقی میماند و نه آخرت! موسوی مطلع شد و روز سوم ساعت یازده امد پیش امام و امام نامه را تغییر دادند...

موسوی از طریق کنگرلو مشاور امنیتی اش،ارتباط خاصی با قربانی فر دلال اسلحه و جاسوس غربی داشت!کنگرلو،پول موشکهایی که قربانی فر و مایکل لدین خریده بودند را نداده بود!هاشمی در تلفن به موسوی گفته بود مشاور شما یک شیاد است!

بعد از حذف پست نخست وزیری،به ظاهر موسوی،مشغول کارهای شخصی و..میشود ولی یکی از افسران سیا گفته بود ما از سال 65 تاکنون با موسوی ارتباط داشته ایم!موسوی،در انتخابات 76 به مشورت سران اصلاحطلب کاندید نمیشود،در سال 84 هم خواست بیاید که با ورود هاشمی،امتناع میکند!

موسوی،پروژه زیست مسلمانی که هدفش سکولار کردن نظام و حذف ولایت فقیه بود را با همکاری فرزندان بهشتی،فاتح و..طرح ریزی میکند و با شرکت در انتخابات دهم سال88،قصد اجرا انرا داشته بود،که مصحول این پروژه اشتباه دانستن حکومت دینی،و جایگزینی حکومت دینداران بود!

درستاد او،از محمدرضا تاجیک و علی ربیعی و زنگنه و اخوندی (وزرای روحانی) تا صفدر حسینی (از مدیران نجومی بگیر فعلی) و..اردشیر ارجمند فعالیت میکردند!

 

موسوی بارها بر تبعیت از قانون تا قبل از انتخابات میگفت،اما با ادعای تقلب و عدم اثبات آن و فریب بخشی از مردم،جشن سیاسی ملی و حضور 85 درصدی تاریخی را به فاجعه تبدیل میکند،تشکیل جنبش سبز شبیه ترین فتنه به جنگ احزاب صدراسلام که از سکولار و بی دین تا سلطنت طلب و اصلاح طلب در ان بودند و تا افشای حضور همسر برادر زهرا کاظمی(رهنورد)در پادگان اشرف منافقین در عراق تا ارتباط وحید طلایی عضو کمیته حقوقی ستاد موسوی با سرپل گروهک منافقین و ارتباط خیلی خاص با جاسوسان خارجی بوده است...

موسوی در پاسخ به سول اگر در انتخابات ببازد چه خواهد شد گفته بود تغییرات مدتهاست آغاز شده و انتخابات،گوشه ای از این تغییرات است و هیچ عقب گردی نخواهد بود!موسوی از مدتها قبل برای سال88 و..برنامه ریزی کرده بود،هاشمی گفته بود کمترین خواسته موسوی ،ابطال انتخابات بود!!معلوم نبود اگر پیروز شود جه کار میخواسته بکند!؟

موسوی که در سال 65 گفته بود جایی که مردم و شورای نگهبان ناظر هستند دولت اثری بر انتخابات نمیتواند بگذارد،تقلب را رمزی فقط برای شروع فتنه عنوان کرده بود.

شعارهای اعتراضی از تقلب در انتخابات رسید به انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است! نقش پررنگ مجمع روحانیون و محمد موسوی خوئینی ها و..را در حمایت از موسوی برای آشوب و جلسات صبحانه خاتمی و هاشمی و سید حسن مصطفوی (مشهور به خمینی) را نباید فراموش کرد...

تصویب تحریم های حقوق بشری در حمایت از جنبش سبزو یکسال بعداز شروع فتنه درخرداد 89 و منجبر به تحریم های مالی و دلاری گشت، گوشه کوچکی از کددهی از موسوی  به غرب بود!

موسوی و رهنورد  و کروبی به دلیل انتشار نامه همراهی با برخی عناصر انقلاب های عربی تونس ومصر،و فراخوان به مردم در 25 بهمن 89،یکسال بعد قضایای فتنه،با تصویب شورا امنیت ملی و رای تمام اعضا از جمله حسن روحانی،تا اطلاع ثانوی حصرخانگی شدند...

هرچند در این مطلب ذکرتمام کارهای او و تقسیم و دوقطبی سازی جامعه و آشوب و.. ممکن نبود ولی به اعتقاد بنده،این حصر باید تمام شود و در دادگاه صالح،به تمامی اتهامات فراوان موسوی و..رسیدگی شود تا باعث مظلوم نمایی وی و جریان رسانه ای هم فکر او نباشیم...

همین...

.....................................................................................................................................................................

 این مطلب را میتوانید در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید و بخوانید:


پیام رسان سروش


پیام رسان تلگرام

...........................................................

پی نوشت:

برخی از منابع که استفاده شده...(بجز تحلیل های شخصی بنده)! :

انحطاط استراتژیک،مرکز اسناد انقلاب اسلامی

رحیم پور ازغدی،روزنامه ایران ویژه نامه نه دی،صفحه 39،نه دی 89

سخنرانی عبدالحمید دیالمه،مجلس شورای ملی(اسلامی) دور یکم

کتاب زندگی و زمانه ایت الله خامنه ای(صفحه را یادم نیست!!!)

سایت میدل ایست آنلاین

کتاب رازهای دهه شصت صفحه 299

بخش های امید و دواپسی و ارامیش و چالش و...(خاطرات هاشمی رفسنجانی دوره سال های 64 و..)

کتاب دانش اندیشه ،صفحه 365

سیدعباس شکری،شبکه ایران دی 89

محسن رضایی ،مصاحبه با فارس نیوز،88

افشاگری علی باقری،معاون وقت دبیر شورای امنیت ملی

مصاحبه با میرحسین موسوی ،صداوسیما تیر65

مصاحبه با میرحسین موسوی و خرداد 88 مجله تایم

نظرات  (۲)

۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۳ بلبرینگ پارس تامین
متن جالب و و تاثیر گذاری  بود ممنون ازشما
پاسخ:
سلام
ممنون
۰۹ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۶ شبنم بیقرار
سلام
اگر کسی مثل موسوی دادگاهی بشه که دیگه حنای اقایونی مثل روحانی رنگی نخواهد داشت!!!
پاسخ:
سلام
البته بعضی ها ....از این حرفها هستند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی