فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

شاید مهم ترین کنش فرهنگی در جامعه امروز ما و چه حتی جامعه جهانی ،مسئله ی پوشش و حضور خانم ها و رابطه ی پنهان مانند ان با اقتصاد کشور است.

کم تر همایش یا بحثی را در مورد حجاب خواهید که مخالفان حجاب اسلامی ، دم از اقتصاد خانواده ها و گرسنگی عده ی کم بضاعت نزنند!

گاهی این کنش و واکنش ها تا یک مغلطه های اساسی پیش می رود که گویا عده ایی دلسوز اقتصاد کشور هستند و نگران شکم ها و دستان کارگری یک عده دیگر! ولی وقتی بیشتر مسئله را موشکافی!!! می کنیم می بینیم اینان نه درد اقتصاد دارند و نه درد فرهنگ! اینان بیشترشان گاهی از روی کینه و عناد و گاهی از روی عقیده های غرب زده حرف هایی درمخالفت با حجاب می زنند که برای عده ایی تعجب آور است.

اینان بیشتر دنبال اهداف خاص سیاسی و اقتصادی خود از راه دفع فرهنگ اسلامی خانواده هستند...

مهم ترین نوع پوشش اسلامی چادر است! چادر به لحاظ ویژگی های خاص خودش همواره مورد توجه موافین و مخالفین آن بوده است.

از قدیم الایام ،کشور های استعماری،برای این که بتوانند کشور مستعمره ی خود را ،بیشتر وابسته کنند و این وابستگی در مسئله ی اقتصادی بیشتر نمایانگر بوده و به طوری که اقتصاد بر سیاست و امنیت تاثیر گذار است.

کشورهای استعماری برای این که تولیدات خودشان را در کشور هدف رونق دهند و بازار آن کشور رابدست بگیرند اولین جایی که دست می گذاشتند و می گذارند!!! فرهنگ مردم آن کشور بوده است. وقتی فرهنگ کشوری دچار استحاله شود، دیگر آن زن و مرد در بحث پوشش به سبک سابق خود رفتار نمی کنند و وقتی دنبال تغییر پوشش بگردند ، ناچار خواهند بود همیشه از مد و مدگرایی پیروی کنند!

یکی از اثرات مدگرایی و تفکر غلطی که از ان ناشی میشود مسئله بروز بودن است! پس کارخانه ها و کارگاه های تولید پوشاک، دائم با بروز کردن مدل های تولیدی خود ، مشتریان خود را مجاب می کنند که از مد مدنظر آن ها پیروی کنند! از طرفی تولیدات آن ها بفروش می رسد و از طرفی دیگر سود رشار آن به جیب یک عده ی خاص میرود و از همه مهم تر فرهنگ مردم دائم دچار تغییر می شودو این تغییر تنها در پوشاک نیست و تمام سبک زندگی یک کشور اسلامی را به یک سبک زندگی غربی مبدل می کند که این سبک زندگی فکر و اندیشه ی جامعه هدف را براحتی تغییر می دهد.

وقتی اندیشه ی جامعه در مسائل روزمره ی زندگی تغییر کرد، دیگر اقتصاد با تفکر اسلامی جایش را به اقتصاد لیبرالی و رباخواری خواهد داد و ذائقه ی مردم در سیاست تا فرهنگ را دچار تنزل و دگرگونی قرار خواهد گرفت!

اما ویژگی پوشش اسلامی و بخصوص چادر چیست که اقتصاد لیبرالی در چالش با آن است ؟

پوشش کامل یا همان چادر مشکی ، ویژگی اصلی آن ، مدگرا نبودن آن است ! یعنی ظریفیت تنوع پذیری در مدل های چادر مشکی بسیار کم تر از مانتو و یا در کشور های غربی کم از بلوز و دامن و... است.

شما شاید گاهی فکر می کنید چرا هرو روز یک مدل مانتو (اگر بشود به مانتو های کوتاه و پیراهن مانند امروز گفت مانتو) به بازار میاید ولی مدل های چادر مشکی این قدر کم تنوع هستند ؟ شاید بگویید طراح کم داریم و بله کم داریم ولی دلیلش این نیست!

چادر مشکی ،کارش پوشاندن تمام بدن و بدن نما نبودن آن ،رنگ خاص آن (مشکی) و همچنین سادگی زیاد و ضد جذابیت برای چشم نامحرمان، نمی تواند تنوع زیادی در طرح مدل برای خود درست کند!


وقتی هم طراحان بخواهند مدل های جدیدی برای چادر تعریف کنند،بیشتر اوقات دچار انحراف از هدف چادر میشوند که نمونه های آن در چادر های براق و توری و دانشجویی و... می بینیم!

زمانی چند سال پیش مردم با مانتو های بلند و گشاد مشکلی نداشتند و برخوردی هم نکردند!!! ولی وقتی سر تغییر مدل های مانتوهای زنان را نگاه می کنیم،می بینیم برای جذابیت بیشتر و ایضا فروش بیشتر دچار تغییرات اساسی و سریع می شود !که کار بجایی میرسد که اکنون مانتو های شنل مانندی!!! به بازار آمده که دکمه در آن ها یافت نمیشود! و با یک ساپورت! میخواهند خود را نشان دهند! این همان ویژگی خاص مانتو است که تنوع پذیر است و از نظر اقتصادی برای یک عده ی خاص دلالان و سرمایه دران ،سود آور خواهد بود،ویژگی که چادر مشکی مثل مانتو آن را ندارد...


از سوی دیگر،باعث شده که کارخانه های بزرگ و خوب چادر مشکی در کشور نداشته باشیم تا یک عده که هنوز درست جیب هایشان پرنشده  و شاید هم احساس می کنند درست پر نشده ! با دلالی  های متعدد بازار واردات چادر مشکی را هم بدست بگیرند!

سالانه میلیارد ها دلار صرف واردات و یا تولید پوشاک و صنایع وابسته آن میشود! آن گاه تا حرف از بدحجابی و بیحجابی میشود! یک عده تز روشنفکری از نوع خاله خرسه !!!! شان گل می کند و یاد فقیران جامعه می افتند!

وقتی دشمن بتواند با تغییر فرهنگ و سبک زندگی مردم ،پوشش آن ها را تغییر دهد ،پشت سرش حیا و طرز فکر زنان جامعه مان تغییر می کند مثلا مدال آوری زنان به هر نحو قیمت میشود ارزش!!! و صداوسیمای ما که تا چند سال پیش رویش نمی شد حتی عکس های فوتبال زنان و یا برخی رشته های ورزشی را نشان دهد!!!! الان به چه راحتی فیلم شان را در اثنای گزارش های خود نشان می دهد!!! و عده کفشان از کف میرود و کف ها میزنند...

هر چند با ورزش زنان مخالف نیستیم ولی با حضور زنان در برخی از رشته ها موافق هم نیستیم! مطمن باشید در کنار حضور زنان چه به عنوان تماشاگر و چه به عنوان ورزشکار در ورزشگاه ها،منافع اقتصادی یک عده سرمایه دار هم خوابیده است که رابطه اش را درآینده بیشتر خواهید دید!!!

وقتی نوع پوشش در جامعه دچار تنزل شد! از فیلم ها تا برنامه های خاص فرهنگی را تحت تاثیر قرار میدهد. غیرت مردان دچار افت میشود و رابطه های غیر اخلاقی پر رنگ تر از قبل میشود...

اقتصاد و فرهنگ،نه جدا هستند و نه بی ربط بهم،پایه های قدرت غرب ،بر روی اقتصاد سرمایه داری بنا شده است و انقلاب اسلامی ایران با پیام فرهنگی خاص خود ،سیاست های اقتصادی غرب را چه بخواهیم و جه نخواهیم به چالش کشیده است!

ستون اصلی انقلاب اسلامی،ولایت فقیه است، وقتی فرهنگ کشورمان دچار استحاله از درون شود،دیگر نه شهادت طلبی معنا خواهد داشت و نه فرهنگ ایثار گری در مردم و بخصوص زنان به عنوان مادران جامعه...

وقتی فرهنگ تغییر کرد،مذاق مردم با رباخواری و اقتصاد ربامحور بانک ها عجین شد،دیگر ولایت فقیه هم در بین افراد معنا پیدا نخواهد کرد...

پس وقتی غرب بتواند فرهنگ ما را با تبلیغات خاص فرهنگی خود تغییر دهد، از خوراک تا پوشاک و از روابط خانوادگی تا ازدواج و سبک زندگی تغییر دهد و الگوی مصرفی مان را تغییر دهد ،دیگر نه می توانیم و نه حتی تمایل!!! خواهید پیدا کرد به سمت اقتصاد اسلامی بروید.

آن گاه کار بجایی میرسد غرب و در راس آن آمریکا، با ابزار تحریم به دنبال تغییر نظام در خفا و در آشکارا به دنبال خواسته های نامشروع و غیر قاونی میرود. بحث حجاب هم فرهنگیست و هم سیاسی و امنیتی و هم اقتصادیست...

اگر فکر کنیم اقتصاد هر کشور از فرهنگ آن کشور نشات میگرید،پس اگر فرهنگمان را تقویت کنیم،اقتصادمان را هم میتوانیم ترمیم و تقویت کنیم

همین....

........................................................................................

این مطلب در سایت های زیر:

دولت بهار

رجانیوز

عمارنامه



نظرات  (۲۶)

۱۱ مهر ۹۳ ، ۲۱:۲۴ سید سعید باباییان
سلام همسنگری...
اقتصاد و فرهنگ...
خوندمش، خیلی جالب بود...
پیرامون همین موضوع یه دلنوشه ای دارم به نام تحول انگیزه ها...
http://hamsangarblog.ir/?p=673
علاقه داشتی مطالعه کن...
مؤفق و سربلند باشید...
یازهرا(سلام الله)
پاسخ:
سلام
ممنون، خواندم...
سلام
عالی بود علی رضا
به روزم
eyvazir.blogfa.com
پاسخ:
سلام
چه عجب!!!
۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۷ معاون حاتمی
با اجازه شما و با ذکر منبع در سایت milad-hatami.ir منتشر شد
پاسخ:
سلام
ممنون
۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۰ سیدمحسن علوی
جالب!!!

سلام. خداقوت 
متشکرم 
حالا چادر دانشجویی چرا؟؟!
این چادر که حجاب خوبی داره! 
پاسخ:
سلام
ممنون
در متن توضیح دادم!
سلام علیکم 

این مواردی که شما در متن فرمودید شامل چادر دانشجویی نمی شود فکر کنم منظور شما مدل های دیگر چادر است چون مدل های چادر خیلی بهم نزدیکند از نظر طرح و مدل ولی تفاوت های مهم و ظریفی دارند.
هر چند که در متن اهداف مهم تری دنبال می شود و شاید توجه به این نکات ظریف نیاز نباشه.


پاسخ:
سلام
منظورم مشکل با چادر دانشجویی نیست، منظورم انحرافی است که در آینده برای چادر پیش میاد...
۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۳:۲۶ محمد دهداری
احسنت
پاسخ:
ممنون
سلام

قشنگ بود
اونی که جالب بود زاویه ی دیدی بود که به نقد توسعه ی اقتصادی حجاب پرداخته بودی ...
جذابیت برای حجاب ...
محل بحثه
پاسخ:
سلام
ممنونم
۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۱۹ سید محمد حسینی یزدی
سلام
مطلب خوبی بود.
البته به نظر من میشه روی چادر بیشتر دقت کرد.
ایا نمیشه چادر مشکلی نباشد و در عین حال جذاب هم نباشد؟ مثلاً همه خانم ها چادر طوسی بپوشند. یا همه چادر رنگ روشن بپوشند. وقتی همه بپوشند، یک دست می شوند و چادر کسی جذاب نخواهد بود. مثل بعضی شهرها که همه خانم ها چادر گلدار سر می کنند.
یا اینکه مدل چادر طوری باشد که در عین بدن نما نبودن و جذاب نبودن، راحت تر از این چادر فعلی باشد یا...
و البته نکاتی که شما گفتید بسیار عالی بود.
.
با "نگاهی اجمالی به حجة البلاغ و خطبه غدیر" به روزم
یاعلی
پاسخ:
سلام
در مورد رنگ چادر، قبلا در یک مطلب جداگانه توضیح داده بودم!
ممنون
۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۷:۰۶ ارتش سایبری ایران
سلام وبلاگ خیلی زیبایی دارین 
لطفا به وبلاگ ما هم سر بزنین خوشحال میشیم
http://irancyberarmy.blog.ir/
با تشکر
۱۹ مهر ۹۳ ، ۲۲:۵۵ انجمن جلال آل احمد

احسنت!

عالی مینویسید... و  تحلیلی...


وبلاگ ما  هم از ابتدا سعی داره تحلیلی بنویسه.

منتها  مخاطبان ما  بیشتر دانشجو و دانش آموز هستند و باید به فراخور سطح آگاهی اونها  نوشت...


پاسخ:
سلام
ممنون
۲۰ مهر ۹۳ ، ۱۴:۵۴ پریچهر جنقی
سلام مطالبتان خوب هست و انشالله که موفق باشید اما یک انتقاد دارم : ژورنالیستی مینویسید یعنی اآنجا که باید براهین عقلی یا تجربی بیاورید ، درست همانجا، ازش رد میشوید و آدم حس میکند فکرش سُر خورده.
اجرتان با صاحب.
پاسخ:
سلام
!!!!؟؟؟؟ 0_0
سلام...
ببخشید من یه چیزی رو از مطالبتون متوجه نشدم شما وجود تنوع در مانتو یا چادر مخالف هستین؟هدف  پوشش کامل بدن هست چه باچادر ملی  ومدل دارچه با چادر ساده...
پاسخ:
سلام
نه! منظورم تنوعی که به انحراف میره مخالفم!
۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۲:۵۲ حسن امکانی
علی رضا عـــااااالـــی بود خیلی ممنون

تبادل لینک میکنی؟
وب من رو با اسم: آموزش آنلاین و با آدرس: http://farslean.com لینک کن و اطلاع بده تا با چه اسمی لینکت کنم... منتظرم
تنوع در چادر چطور به انحراف میره؟
پاسخ:
در متن هست
۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۵۹ محمد کرمی
سلام
مطلب خوبی بود
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون
با سلام
با مطلبی در مورد
قیاس‌های مع‌الفارق آقای روحانی تمامی ندارد

به روز هستم


۰۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۰ حرف تو؛ باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی
با سلام
یادداشت مطقن شما با آدرس
http://harfeto.ir/?q=node/35752
در سایت باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی؛ حرف تو منتشرشد.
۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۹ محرم سرباز کوچولو
...
سلام و عرض ادب
این پوشش و پوشانیدن هم شده مساله ای که راه حلش هست اما داریم خودمون رو می پیچونیم عین لقمه ای دور سر تا به دهان رسد.
خدا میگه بابا ملت اینطور بپوشین ما میگیم نه بذار یکم تنگ و گشاد کنیم تا جلب توجه اش بهتر باشه و فروش باا بره در نتیجه اقتصاد رشد عظیمی خواهد داشت!!!
خدا هم تو کار ما مونده !!! استغفرالله!
بروزیم
با
چرا یزید ادعای خلافت کرد.
http://msknjn.blog.ir/
کلیک رنجه بفرمایین.
موفق باشین.
ایامحدودیت وجوددارد؟
لطفا ی سرتشریف بیارین
پاسخ:
سلام
شرمنده! نمیتونم در وبتان نظر بدهم! سیستم بلاگفا اجازه درج نظر نمی دهد!
نظراتم را به عنوان تبلیغات!!!! حساب میکند...
۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۳۴ خاک نشین افلاک گرد
سلام  بلاگ خوبی دار به ماهم سری بزنی بدنیست


شب تاریک و سنگستان و مو مست   قدح از دست مو افتاد و نشکست نگهدارنده‌اش نیکو نگهداشت   وگرنه صد قدح نفتاده بشکست
سلام بصیر
چشم بصیرت باید داشت تا ببینی چادر فقط چند متر پارچه دور یک خانم نیست
چادر یعنی خیلی حرف ها که نیاز به گفتن ندارد
چادر یعنی موقعیت اجتماعی زن که ربطی به انزوا ندارد
چادر یعنی ارزشمندی یک بانو در صدف حجاب رابیمه کرده است
پاسخ:
سلام
شرمنده! سیستم بلاگفا، نظراتم را تبلیغاتی حیاب می کند و اجازه درج نظرم را نمیدهد!!!
۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۳ محرم سرباز کوچولو
...
سلام و عرض ادب
ممنون از حضورتون
صحبت شما درست
اما این پیشنهاد موروثی بودن خلافت ابتدا از طرف جناب مغیربن شعبه به معاویه بود ...
( قصه کربلا/ علی نظری منفرد/ ص 46)
ممنون از شما
منتظر حضور مفید شما هستیم.
موفق باشین

پاسخ:
سلام
موید باشید
۰۸ آبان ۹۳ ، ۰۰:۳۳ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
درست واضح و بدون نیاز به بحث بود
التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون!!!!!!
یاعلی ع

 

اینجا حسین بن علی، قلب های جوانان را تصرف کرده است.......

صاحب عزا کیه؟؟؟

شما میشناسیدش؟

به روزم انشاالله که دلتون دگرگون بشه

برام دعا کنید برم کربلا......

 

پاسخ:
سلام
شرمنده،نمی دانم چرا نظرات ما را اسپم حساب می کند!!!!
امکان نظر دهی در وبلاگ های بلگفا را ندارم!
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۷ سید رضا کشفی
سلام
عجب تلنگری !

خداقوت
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی