فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

حالا که از انتخابات 92،یکسالی گذشته،شاید خالی از لطف نباشد تا با بررسی نقاط ضعف و قوت خودمان، برای آینده ایی بهتر برنامه ریزی کنیم.

شاید در ایران انتخابات ها یک ویژگی داشتند و آن قطبی سازی بود و به اعتقاد برخی یکی از قطب های دکتر جلیلی و حامیان فکری و معنوی ایشان بود.

در اینجا به  برخی از عوامل عدم اقبال عمومی و عدم رای آوری ایشان می پردازیم!

1: آماده سازی جامعه

این آماده سازی از سوی دو طیف صورت می گرفت.یکی طیف کارگزاران با عوامل میدانی اصلاحطلب و دیگری طیف بهاری ها با عوامل میدانی خودشان!!!

این آماده سازی از طرف کارگزران توسط افرادی همچون هاشمی رفسنجانی با پرداختن به موضوعاتی همچون انحراف در دولت دهم و ایضا نهم ! شکل گرفت و با اصرار رئیس دولت قبل و اطرافیان وی با تاکید بر موضوعات حاشیه ایی این گمانه زنی ها و نگرانی ها را در عموم مردم تقویت و باعث پراکندگی و اختلاف در حامیان دولت قبل و در نتیجه سرخوردگی و ناراحتی از جریان دولت قبل و هر کسی که به آن ها نزدیک و یا مرتبط بود شد!

2:کارشکنی های اقتصادی و فشار بر دولت

ارتباط جریان های فاسد و یا رانت خوار با یکی از جریان های سیاسی ، و اتخاذ تصمیات عجولانه و بدون فکر اقتصادی برای مقابله با آنها به مانند بنزینی بر روی آتش عمل می کرد،با وجود این شرایط فشار اقتصادی در دوسال آخر دولت دهم ،یعنی تقریبا زمانی که حساس ترین بخش برای دولت وقت برای جلب اعتماد عمومی برای انتخابات آینده اش می شد بود،پس مردم کسی را می خواستند که با جریان های فاسد اقتصادی و رانتی یا مقابله نکند و یا کم ترین اصطکاک را با آن ها داشته باشد،البته این بدان معنی نیست که دولت فعلی حامیان فاسد اقتصادی دارد و یا با آن ها ارتباط دارد خیر ! بلکه به این معنی است که مردم دنبال کسانی بودند که با گردانندگان بازار مصرف کشور و دلالان اقتصادی بخش های مختلف مقابله ی صددر صدی نداشته باشد و اگر دارد حداقل در ظاهر و پوسته بازار باشد و نه در بطن آن !

3:تحریم های فلج کننده!!!

از قدیم معروف است که یک سر جنگ نیروهای طرفین از قبیل امکانات و افراد و... است و سر دیگر آن شایعات و فشار روانی بر طرف مقابل است!

این تحریم ها که به علت نه مسائل هسته ایی و موضوهات پیرامون آن ،بلکه دلیل اصلی آن تیز شدن دندان دشمنان خارجی ایران به دلیل فتنه گری برخی ها در سال 88 بود،این تحریم ها باعث فشار روانی و نه اقتصادی بر اقتصاد کشور شد و باعث شد برخی از فعالان اقتصادی از شرایط وضع تحریم ها نهایت سو استفاده را بکنند و با کارهایی از قبیل احتکار کالاهای اساسی در نزدیکی انتخابات و ماجرای مضحک و تاسف آور دلار و ارز های خارجی مطرح و نیز گران فروشی به تورم بیافزایند،طبیعی بود که مردم دنبال ثبات قیمتی و وعده هایی مبنی بر ثبات قیمتی از سوی کاندیدا ها جذب شوند!

4:آدرس غلط دادن های مختلف

جملاتی از قبیل این که *خون مردم را داخل شیشه کردن!!!* و یا این جمله که* وقتی نان نداریم!انرژی هسته ایی می خواهیم چه کار* توسط مطبوعات اصلاحطلب که در اول مطلب آن ها را عوامل میدانی کارگزران معرفی کردیم انجام و توسط روشنفکران غرب زده ی اصلاحطلب ؛ توجیه می شد و هر روز اشک تمساح یکی از آنان و با نادیده گرفتن پیشرف های علمی و صنعتی کشور، دیده میشد!

در این شرایط،مردمی که برای استقلال علمی و صنعتی کشور،حتی شهید هم داده بوند به دنبال کسی بودند که نه دستاورد های گذشته را باد دهد و نه شرایط اقتصادی را بدتر کند! پس دنبال فردی بودند که بگوید هم چرخ های هسته ایی بچرخد و هم جرخ زندگی مردم!

که متاسفانه به دلیل مشغولیت گروهای اصولگرا و انقلابی به درگیری و انتقاد های تند و تیز از هم ،کسی حتی وقت پاسخ گویی به این مسائل را پیدا نکرد!

بدترین آدرس غلط این بود که جلیلی را کاندید پنهانی جریان مسئله ساز دولت قبل معرفی کردند!

5: سست شدن دولت دهم در مواجه با مسائل روز سیاست خارجی

دولت قبل ،با انتخاب افرادی همچون دکتر صالحی در وزارت خارجه، این گمانه زنی را در بین مردم تقویت کرد که مسائل تحریم اقتصادی و ... به دلیل  مسائل فناوری صلح آمیز هسته ایی است ! که همین امر در دادن آدرس غلط به مردم توسط افرادی که خود در شرایط فعلی اعتدالی می دانند کمک کرد!

در واقع دولت قبل می خواست نرمشی در مقاومت خود نشان دهد که این نرمش بیشتربا طرح موضوعات همجون مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا و انتشار اخباری مبنی بر ارتباط رئیس دفتر احمدی نژاد با دلال رابطه با آمریکا ، همه و همه درددادن آدرس غلط به مردم کمک کرد.

6: انتقاد نیروهای خودی به افرادی مثل دکتر جلیلی

تا اینجای کار،بیشتر آماده سازی جامعه برای پذیرش فردی همچون حسن روحانی و یا هاشمی  و... صورت گرفت ولی شاید خوب است بدانیم  نقش نیروهای خودی در شکست رای یک فرد خودی چه بوده است ؟

طرح مسائلی همچون بیانیه خواندن (که تهمتی بیش نبود) و این که تیم مذاکره کننده وقت فقط میخواهد با پافشاری بیش از حد مردم را تحت فشار قرار دهد از طرف افرادی مثل دکتر ولایتی و بولد کردن رسانه های لیبرال و اصلاحطلب! واین که فردی مثل سعید جلیلی چیزی از سیاست نمی داند همه و همه شروع کننده شان نیروهایی بودند که فقط در ظاهر نام اصولگرایی را یدک می کشیدن!

تقویت این حس که یک شهردار موفق که در زمینه های عمرانی و زیر بنایی تا حد زیادی موفق عمل کرده پس می تواند یک نظریه پرداز و همچنین یک مدیر و مجری اقتصادی موفق هم شود هر روزه تا روز انتخابات توسط 50 سایت خبری و چند روزنامه و مجله از سه سال قبل تا روز انتخابات پیگیری میشده است ! مهم بوده...

7:مطرح کردن کاندیداتوری سعید جلیلی بعد از سال 88

یکی از ترفندهای انتخاباتی اصل غافلگیری رقبا و ایجاد انحراف در محاسبات فکری انتخاتی رقبا است که متاسفانه این امر به هیچ وجه تا روز ثبت نام کاندیداها از طرف نیروهای طرفدار کاندید مقاومت رعایت نشد ! اگر بخواهیم مثالی بزنیم،باید سال 89 برگردیم که وبلاگ های با اسم دعوت از سعید جلیلی شروع بکار کردند و کار به جایی رسید که شبکه خبری بی بی سی فارسی حتی گزارش های مفصلی راجع به این وبلاگ ها و برخی از گروه های دعوت کننده در سال 89 کار کردند! که باعث میشد رقبای سیاسی در برنامه ریزی های خود دقیق تر عمل کنند.

8: شباهت سازی غلط انتخابات 84 با 92 ریاست جمهوری

ایجاد محاسبات غلط و متوهم کننده در بین نیروهای خودی و این که پیروز انتخابات هستند که در واقع با ایجاد ائتلاف سه گانه(حداد عادل و قالیباف و ولایتی) و این که این ائتلاف می تواند آرا (حداقل تا 60 درصد آرا) را جمع کند و از پراکندگی آرا به مانند دور اول انتخابات 84 جلوگیری کند و در طرف دیگر این که طرفداران جلیلی فکر می کردند که می توانند بدون کار تبلیغی و ... پیروز انتخابات شوند!

که باعث شد رقیب را دستم کم گرفته و با معلوم شدن نتیجه انتخابات ،دچار شوک شدید شوند!

9:ایجاد ترس فرهنگی در بین مردم

اما جالبترین بخض قضیه را می توانیم اینجا بگوییم ! ترس و نگرانی فرهنگی ! شاید بگویید که این خوب است! ولی اشتباه متوجه شده اید! منظور ترس از مسائل از بی حجابی و فساد اخلاقی و... نیست ! منظور ترسی است که به لطف رسانه های شایعه ساز اصلاحطلب و کارگزارنی ایجاد شد و سعید جلیلی را فردی تندرو و با خصوصیات اخلاقی تند و غیرقابل تحمل معرفی کردند ! که زحمت اصلی این کار را ستاد انتخاباتی فردی بر عهده گرفت که ادعای تبعیت از اسلام و مراجع تقلید و علما را یدک می کشید و بعد از انتخابات و با حکم هاشمی رفسنجانی به مرکز پؤوهش های مجمع تشخیص رسید ! یعنی دکتر ولایتی !

این ترس فرهنگی برای مردمی که از ماجراهای یکشنبه سیاه مجلس ناراحت بودند و گاهی یاد 11 روز خانه نشنی دیگری می افتادند چیز کمی نبود!

طالبانیسم نامیدن یک گروه ! چیز کمی نبود ! که زحمتش را عده ایی کشیدن!

هر چه سعید جلیلی سعی کرد در مناظره فرهنگی با تکریم مقام مادر و زن با توجه به قرآن و احادیث عمل کند، گروه دیگری که ادعای جهادی بودن در انتخابات داشتند،با طرح موضعاتی همچون زن مدرن مسلمان ! عملا باعث تضعیف یک موضوع داغ فرهنگی و سرد کردن آن شدند و امروزه هر چند می خواهند موضوع تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران را مطرح و خود را داعیه دار فرهنگی طرح کنند ،اقدامات گذشته و حتی فعلی در مجلاتی همچون همشری ،را در عین تحسین اقدام دکتر قالیباف، کارشناسان فرهنگی را نمی تواند برای حمایت بسوی خود جذب کند....

ناگفته نماند که داشتن کینه های شخصی و گروهی نسبت به جبهه پایداری به عنوان حامی جلیلی و نه معرفی کننده وی و عدم رعایت تقوا از جانب برخی ها نسبت به حرکت دکتر جلیلی را نباید فراموش کنیم...

10: عدم تمرکز قدرت در انتخاب کاندیدا

تاکید جداگانه نیروهای اصولگرا در معرفی کاندید،شاید یکی از اتفاقاتی بود که بیش از همه نشان می داد تا چه میزان نیروهای اصولگرا دچار اختلافات فکر ونظری هستند، باز کردن دایره ی اصولگرایی به حد اعلا !!! تعاریف جدید و بعضا غلط از اصولگرایی توسط افرادی که بعدا مشخص شد فقط فرد نفوذی از سوی کارگزان و لیبرال ها بوده و این که کنار کشیدن نیروهای اصلاحطلب به نفع یک جریان! همه و همه در کنار هم باعث چنین نتیجه ایی شد!

  در چنین شرایطی و دادن آدرس های غلط ،خود به خود انتخابات تبدیل به تقابل جریان مقاومت و سازش شد !

این که برخی می گویند آمدن دکتر جلیلی باعث چنین امری شد با توجه به گزاره های بالا عرض کردم یک حرف غلطی است !

طرح موضوع صالح مقبول به جای اصلح و انداختن تقصیرا سر فردی به اسم جلیلی بیشتر به یک نامردی گروهی در قبال جریان فکری مقاومت تبدیل شد! همین که فردی مثل دکتر قالیباف بیاید در روز های آخر حرف از مقاومت بزند معلوم بود که دنبال کناز دن جلیلی و معرفی کردن قالیباف و جریان پشت سرش به عنوان گزینه ی مورد نظر خود هستند !

هیچ گاه جواب ندادند اگر جلیلی یک قطب انتخابات است چرا بجای حمایت از وی ،بر طبل مسخره ی صالح مقبولی می زدند ؟ آیا درست بود علم را به زمین بزنید تا نشان خود را بلند کنید ؟

پس کنار رفتن جلیلی اصلا درست نبود،همان طور که آمدن برخی ها و کنار رفتنشان درست نبود!

11:ویژگی های شخصیتی دکتر جلیلی

اهل وعده و قول دادن نبودن و دوری کردن از رسانه ها و عدم داشتن زیرکی های زبانی و بیانی در بیان گفتار ها باعث میشد مطالب و مفهیم خوب او که بر اساس قرآن و سیره اهل بیت بود، نتواند به درستی به مخاطب خود منتقل شود.

عدم اعتقاد به کار سازماندهی شده برای سیاست و فقط برای فرهنگ هرچند عالیست ولی برای زمان انتخابات که چشم ها روی همه نقاط زوم می کنند خوب نبود!

جلیلی اسمش برای انتخابات 92 خیلی زود بولد شد ولی با این زود مطرح شدن همراهی نکرد،یعنی باید حداقل سخنرانی ها و کارهایش را زود تز از قبل شروع می کرد،همانگونه هم اکنون برای شفاف سازی بین مردم می رود و به شهر های مختلف سفر می کند باید این کار ها را قبل از انتخابات پارسال شروع می کرد.

هر چند با ماجرای جنگ غزه و وجود واقیعتی مبنی بر عدم اعتماد به آمریکایی ها برای مذاکرات به عنوان حامی اسراییل و گواهی جدید ترین نظر سنجی ها مبنی بر کاهش اعتماد مردم نسبت به آمریکا برای مذاکرات نسبت به سال گذشته،باید بیشتر کار کرد .بخصوص کار فرهنگی در کنار نقد توافق نامه ژنو صورت بگیرد.

آرای سعید جلیلی یک ویژگی دارد که بسیار مهم و حیاتی است این که آرای 4میلیونی جلیلی منسجم ترین آراست به طوری دیگر رقبا برای این همین تعدا رای ،همیشه حساب جداگانه ایی باز کردند چرا این آرا ستون اصلی جبهه فرهنگی را می توانند نگه دارند و بر بیساری از مسائل روز کشور و منطقه تاثیر گذار هستندو بر تعداد خود بیافزایند...

سعید جلیلی هم اکنون به اعتقاد بنده می تواند یک سازمانده دهنده برای اقدامات فرهنگی در کشور باشد. این ظرفیت در او هست.

چیزی که هم اکنون کشور به آن نیاز دارد ،اقدامات فراگیر و منظم فرهنگی برای درمان ناهنجاری های فرهنگ و فرهنگ تاثیر گذار بر اقتصاد است.

همین....

...................................................................................................................................

بازتاب این مطلب در سایت های زیر:

راهکارنیوز

روایت نو


نظرات  (۳۹)

تحلیل خوبی بود ولی من یه نظری دارم که شاید شما هم اندکی به ما مشکوک بشین ؛
به نظرم سعید جلیلی با اینکه تو شورای امنیت ملی بودن و حتی به ریاستش رسیدن ولی مردم دورنمایی از اینکه دکتر چه توانی در مدیریت کشور دارن مردم رو به چالش انداخت و باعث شد رای نیاره ، به نظرم اگه اجماع روی کاندیدای حداقلی از نظر دیدگاهی با جبهه فکریمون داشتیم مثل قالیباف نتیجه ای بهتر داشتیم .
در کل اگه الآن بیفتیم دنبال اینکه بتونیم کار کنیم برای مجلس و ریاست مجلس در اختیار دکتر باشه میتونیم شاهد این باشیم که برای ریاست جمهوری های بعدی انسان معتقدی داشته باشیم ...
پاسخ:
سلام
البته ریاست شورای امنیت با رئیس جمهور است و ایشان دبیر بودند!
درباره ی نگاه حداقلی توضح دادم که چه نتیجه ایی رقم خورد.
قالیباف مثل جلیلی نگاه حداکثری به مفهوم مقاومت نداشت....
سلام
تحلیل جامع و خوبی بود اما موارد 5 تا 10 بیشتر تاثیر داشتن و موردی که بیشتر از همه در دید مردم تاثیر داشت و باعث دل سرد شدن مردم نسبت به اصولگرایان شد خود زنی های بود که از سوی این افراد مطرح بود.
مثلا انتقادهای بی جا و غیر منطقی دکتر ولایتی نسبت به آقای جلیلی
پاسخ:
سلام
بله ممنون
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۶ محرم سرباز کوچولو
سلام و عرض ادب 
نکته هایى بودن که نشون میده حاصل تامل و مطالعه و تحقیقات شماست.
زاویه دید مردم به طور کلى عوض شده , و این برمى گرده به همین عواملى که شما ذکر کرده اید.
به اینجا که مى رسیم باید بگیم محرمان انقلاب روز ب روز دارن کمتر و کمتر مى شن...!
موفق باشین.
پاسخ:
سلام
ممنون از شما، ولی در مورد محرمان انقلاب اتفاقا نظرم عکس شماست...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۱ محرم سرباز کوچولو
البته درصورتى که بصیرت کم میشه !!! وگرنه هستن  محرمان و حتى ان شاالله زاده خواهند شد ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۵ توحید محمدزاده
سلام


یا علی

ان شالله انتخابات آینده
پاسخ:
سلام
یاعلی ع
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۸ مسعود فقیه ایمانی

در انتخابات 92 به جلیلی رای دادم. چون تنها کسی بود که آنقدر سالم بود که خودش را پشت عناوین و سوابق مخفی نکرد و هرگز نگفت پایش را برا اسلام داده است در حالی که عده ای کارشان پز دادن سوابقشان بود. اما 


 

پاسخ:
سلام
اری
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۰ مسعود فقیه ایمانی- 1
اما حکایت شما عینا حکایت علی دایی است! وقتی می برد همه چیز عالی است و وقتی می بازد همه چیز از زمین و داور و آب و هوا و.. مقصر است الا مربیگری خودش! 
خوب شما با این وضعیت به جایی نمی رسید. مهمترین دلیل که ضعف های بی نهایت آقای جلیلی بود را رها کردید و پرداختید به اینکه مثلا دولت دهم سست شد که اینهم دروغی است آشکار اما فرض کن درست است. چه ربطی به جلیلی داشت؟ آیا حداقل مردم بصیر قم آنهمه اصرار جلیلی برای خط کشی با احمدی نژاد و منحرف خواندن وی و آنهمه حمایت آقایان بصیر و عمار و.. را از او ندیدند و مثلا حساب جلیلی را با احمدی نژاد یکی کردند و تازه به جای آن به روحانی رای دادند؟
یا مثلا فرقی می کرد برای جلیلی اگر همه کاندیداها به نفع او کنار می رفتند و او می ماند و روحانی؟ یقینا رهایش بیشتر هم کم می شد چون آنها که به قالیباف و ولایتی رای دادند حتما به روحانی رای می دادند تا جلیلی رای نیاورد!
اما حتی به جلیلی هم رای می دادند باز هم نصف بیشتر آرا از روحانی می ماند که ماند.
پاسخ:
قبول کن احمدی نژاد بی تقصیر نبود!!!!! 
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۱ مسعود فقیه ایمانی-2


نکته اصلی که نخواستید اشاره کنید ضعف های بی پایان و حیرت آور جلیلی است که او را در حد یک سلیمان بن صرد با اخلاص اما نادان پایین می آورد. جلیلی به معنای واقعی کلمه یک چهره مردود است:

اولا درست برعکس آنچه هوادارانش می اندیشند از نظر گفتمانی در گفتگوهای هسته ای مرتکب گناهی نابخشودنی شد .اشتباه گفتمانی جلیلی - که جای نقد دارد- محدود کردن مذاکره به چند کشور و پذیرش سیادت آنها بر جهان بود. در حالی که باید از این فرصت برای کشاندن پای بقیه کشورها و بالا بردن هزینه برای دشمن استفاده می کرد. اما برعکس جلیلی با محدود کردن تلاشهای هسته ای خود بادایره محدود 6 کشور زورگو که خود را صاحب دنیا می دانند عملا سیادت آنها را پذیرفت. در حالی که احمدی نژاد در دوره ای که از چزخه هسته ای برکنار نشده بود با کشاندن پای کشورهای دیگر ، هژمونی سلطه قدرتها را بر دنیا به چالش کشید و هزینه سیاسی سنگینی را به دشمن تحمیل کرد. احمدی نژاد استاد مسلم استفاده از دیپلماسی عمومی بود حال آنکه جلیلی تصور می کرد صرف ایستادگی در مذاگرات و امتیاز ندادن کافیست! بی آنکه هیچ هزینه ای را به غرب تحمیل نماید.

هر چند جلیلی نباید اجازه می داد بحث هسته ای به عنوان یک بحث انتخااتی مطرحح شود تا در دنیا نتیجه انتخابات را نشانه تسلیم مردم ایران بدانند، اما تسلیم واقعی درست بعد قطعنامه شورای امنیت پس از معاهده تهران بود با ترکیه و برزیل. چیزی که متاسفانه خیلی ها در ایران نمی فهمند این است که خیال می کنند غنی سازی برای ما هدف بوده است! در حالی که هدف ما نپذیرفتن هژمونی سلطه و رد کردن تسلط چند کشور معدود بر دنیا بود. معاهده تهران یک موفقیت بزرگ و آرمانی بود. مهم بود که واقعا در مورد اورانیمها چه اتفاقی ممکن بود بیفتد اگر این طرح اجرا می شد. مهم این بود که اولا به حق داشتن چرخه امل سوخت هسته ای تصریح شده بود و ثانیا حلقه بسته شش کشور زورگو بر دنیا شکسته می شد.
اما نتیجه این رفتار مستقلانه البته اخم روسیه و چین بود در کمتر از ۲۴ ساعت و رای دادنشان علیه ایران در شورای امنیت. متاسفانه بعد از اخم روسیه و چین بود که احمدی نژاد عملا از پرونده هسته ای کنار رفت و متاسفانه آقای جلیلی دو سال تمام وقت خود را به ۶ زورگویی که هدفی جز شکستن مقاومت ما نداشتند و صبورانه منتظر انتخابات بودند، تلف کرد. بی آنکه حتی یکبار حداقل در مثلا یک دانشگاه کشورهای محل انجام مذاکرات حاضر شود و در مقابل وانان آن کشورها حقانیت ایران را نشان دهد.
این واقعیت متاسفانه ذلت و سرسپردگی اشرافیت ایرانی در مقابل روسیه و چین را نشان می دهد.
همان لحظه که ما از بحث معاهده تهران دست کشیدیم لحظه ای بود که هژمونی سلطه شش کشور زورگو را پذیرفتیم.
پس تسلیم شدن ما دو سال پیش از انتخابات ۹۲ و نه به دست روحانی که به دست جلیلی اتفاق افتاد. هر چند جلیلی نمی فهمید دارد چه خطای بزرگ و گفتمانی را مرتکب می شود. هنوز هم نفهمیده است. عاجز تر از آن است که بفهمد.
 
پاسخ:
احمدی نژاد با آوردن صالحی نشان داد میخواهد خطش را نرم تر کند!! !!!
دیپلماسی عمومی کار دبیر شورای امنیت ملی نبود! کمی فکر بد نیست....
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۲ مسعود فقیه ایمانی-3



ثانیا: جلیلی در عرصه انتخاباتی نشان داد که بکلی فاقد توان ورود به چالشهای سیاسی است. او به آسانی هر چه تمامتر می توانست به اشاره به سوابق حسن روحانی در تیر 78 و سرسپردگی او به جریان راست، او را به چالش بکشد و پاشنه آشیل او را نشانه رود. چیزی که همه منتظر آن بودیم. اما او در خطایی بچگانه دقیقا خود را در دام بحث مذاکرات هسته ای انداخت و اجازه داد حقوق هسته ای ایران به عنوان یک اهرم انتخاباتی مطرح شود . کاری که نتیجه اش فاجعه بار بود. از آن بدتر اینکه گویا جلیلی میان مردم نبود و نمی دانست که اتفاقا مردم عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای را از چشم او می بینند. گویا جلیلی بهتر از این نمی توانست پاس گل طلایی به روحانی بدهد که داد. حال آنکه روحانی با درایت هر چه تمامتر و با یاد آوری یک سابقه سرکوبگر از قالیباف کار او را ساخت حال آنکه واقعا خود روحانی بیش از قالیباف دارای چنین سابقه ای بود. گویا اساسا وظیفه جلیلی و قالیباف دادن پاس گل به روحانی بود.



ثالثا:جلیلی نشان داد که یک شخص با تفکر عمیقا نحبگانی است. نگاهی دایما اخم آلود داشت و ظاهرا خواسته های مردم برای او محلی از اعراب نداشت. او هیچ تلاشی انجام نداد تا از آرای گفتمانی خود موج سیاسی ایجاد کند. او اصلا در حرف زدن عادی هم دچار اشکال بود.

 
پاسخ:
در مورد بحث هسته ایی در انتخابات در متن توضبح دادم هرچند شما احساساتی و چشم بسته نظر دادید!
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۴ مسعود فقیه ایمانی -4



رابعا: طرفداران جلیلی فاقد هر نوع استدلال و منطقی بودند. شعار مسخره " رای ما جلیلی " نشان دهنده اوج ضعف جلیلی بود. خوب هر کسی رای می دهد و به یک شخصی. کجای این شعار کسی را تشویق می کند که به جلیلی رای بدهد؟ این نشان دهنده اوج تکبر و بی منطقی یک ماندیدا و طرفداران او است که بگویند به این کاندیدا رای بدهید چون ما رای می دهیم! بی آنکه ذره ای اشاره کند به چه دلیل؟




خامسا: از همه بدتر اینکه جلیلی می خواست خود را یک نوع احمدی نژاد 84 معرفی کند حال آنکه از حداقل های توانایی احمدی نژاد در 84 بی بهره بود. از رهر نظر این مقایسه مضحک بود. او تنها به ساده زیستی و دادن شعارهای انقلابی اکتفا کرد اما در تمام حرفهایش سخنی از مبارزه با فساد و مافیا و یا طرحی برای بهبود معیشت مردم نبود. همه برنامه این آقای مغرور صرفا مطرح کردن خودش و کارهایش در امنیت ملی بود. بی آنکه بگوید مردم شما چه می خواهید؟ کاری که روحانی به نحو عالی انجام داد.


پاسخ:
در مورد شعار!
باز میبینم این شایعه را به زبان می آورید، عده ایی از روی کم فهمی این شعار را دادند!
در مورد مبارزه با فساد، فکر کنم اصلا شما برنامه های دکتر جلیلی را دنبال نمی کردید!!!!
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۴ مسعود فقیه ایمانی -5

سادسا: جلیلی و همه اصولگرایان دقیقا در همان دامی افتادند که هاشمی برایشان تنیده بود. جلیلی نه تنها احمدی نژاد را منحرف و ضد دین نامید بلکه حتی در مناظرات اقتصادی مطلقا تلاشی برای حمایت مستدل از اقدامات مثبت احمدی نژاد ننمود و به گونه ای به نظر می آمد که انگار 8 سال سیاهی و تباهی محض حاکم بوده است. جلیلی صرفا از موضع دیپلماسی حمایت می کرد چون خودش هم جزیی از آن بود. اما هیچ پاسخی برای استدلالات اقتصادی و سیاه نمایی های سایر کاندیداها نداشت. تمسک مجدد جلیلی به استدلال خرانه چوب بستی نشان داد که واقعا چیزی نمی فهمد و جز تکرار کردن حرفهای خاله زنکی رسانه ها – برای آنکه از قافله تهمت و حمله ببه احمدی نژاد عقب نماند- چیز دیگری ندارد.

نتیجه اینکه جلیلی رای بخش عظیمی از روستاییان و شهرهای کوچک را که به آسانی و با حمایت از حداقل رویکردهای اقتصادی احمدی نژاد می توانست به دست بیاورد از دست داد.

در حالی که روحانی با وجود همه انتقاداتش به احمدی نژاد تنها کاندیدایی بود که علنا قول داد که حتما هم مسکن مهر و هم یارانه ها را ادامه می دهد و همین برای رای آوردنش کافی بود. مردم شهرها و روستاها وفاداران جبهه پایداری و یا جبهه مشارکت نیستند و گفتمانی رای نمی دهند. آنها می بینند چه کسی بیشتر به نظرشان دلسوز می آید. ( کافی بود روحانی می گفت قصد ندارد مسکن مهر و یارانه را ادامه بدهد! آیا ممکن بود رای بیاورد؟ ابدا) منتهی جلیلی با حماقتی بی نظیر حتی از یک فاع کوجک از برنامعه های احمدی نژاد خودداری کرد. انتظار نباید می داشت که مردم عادی به او به خاطر ژست اخم آلودی – که ایده آل رسانه های اصلاح طلب برای معرفی حزب اللهی ها است – به او رای بدهند.

 
پاسخ:
باز هم می گویم یا فراموشی گرفته اید و یا.....
جلیلی کجا از مسکن مهر و ... دفاع نکرد؟؟؟؟
حالا خوبه دکتر جلیلی منصفانه ترین حرف ها را در مناظرات اقتصادی زد....

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۵ مسعود فقیه ایمانی -6


سابعا: وقتی مردم می بینند که جلیلی و سایر اصولگرایا صراحتا و یا با سکوت بر تمام اتهاماتی که هاشمی و بعد میرحسین موسوی به احمدی نژاد می زد صحه می گذارند و می بینند که انگار حق با هاشمی بود که از اول ذات منحرف و قانون شکن احمدی نژاد را شناخت ، چرا باید به جلیلی رای بدهند؟ قطعا مردم مطمئن می شود که از اول حق با هاشمی بوده است. پس چرا نباید به چنان فرد با بصیرتی رای دهند یا مثلا به کاندیدای او که حسن روحانی باشد؟ متاسفانه، اصولگرایان بعضی هایشان رسما مهره هاشمی بودند و بعضی دیگر هم کاملا بازی خوردند.

تمام کسانی که به آسانی هر چه تمامتر دنبال خط القای حاکمیت دوگانه و اثبات انحراف و قانون شکنی احمدی نژاد رفتند و سخن از سی دی قرمز و برگزار نکردن انتخابات و چه و چه می گفتند باید به مکافات عمل خود دچار شوند. همانطور که آنها که مختار را رها کردند باید ذبح می شدند.



وقتی رهبری هشدار می داد که نتیجه کفران نعمت چیست، و یا در مورد اصلی و فرعی هشدار می داد و یا آنهمه بر روی فتنه اصرار می کرد، درست شبیه اصرار رسول الله بر حفظ معبر در جنگ احد بود. متاسفانه افراد مغروری که فرق اصلی و فرعی را نفهمیدند مطلقا شایستکی آن را ندارند که ادعای رهبری جریان عدالتخواه را بنمایند.


 
پاسخ:
ما با وجود انحراف فکری در برخی اطرافیان احمدی نژاد موافقیم ولی با بولد کردن و بزرگ کردن آن موافق نبودیم...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۶ مسعود فقیه ایمانی -7

ثامنا: متاسفانه آنچه آقای جلیلی طرح اقتصادی می نامید را دیدم و متوجه شدم که ایشان فرق قطعنامه و برنامه را نمی داند. اینکه بنویسم " باید چنین شوند و باید چنان شود " بدون اینکه فکر کنیم " با کدام راهکار باید چنین شود یا چنان شود" ، من با دیدن این طرحها متوجه شدم که جلیلی و هوادرانش اصلا فرق برنامه و قطعنامه را نمی دانند. جلیلی کلی گو ترین و بی برنامه ترین کاندیدا بود که به جای برنامه صرفا شعار می داد. حتی طرح فرهنگ بر اساس مسجدش هم شعار توخالی بود. چرا که همه می دانند اگر فرهنگ بر اساس مسجد باشد عالی است اما چرا نمی شود مردم را به مسجد جذب کرد و چطور باید مساجد احیا شوند چیز دیگری است. یادم افتاد روزی موشها فکر کردند باید جلوی گربه را بگیریم. یکی پیشنهاد کرد برویم زنگوله ای به گردن گربه ببندیم که هر گاه آمد از صدای طنگوله با خبر شویم و فرار کنیم! همه برایش هورا کشیدند اما موش دانایی هم بود که پرسید حالا چطوری زنگوله را به گوش گربه خواهی بست؟

 
پاسخ:
حالا خوبه نزدیک ترین برنامه به برنامه مورد تایید رهبری به نام اقتصاد مقاومتی برای آقای جلیلی بود!
بایدها و نباید در تمام برنامه ها وجود دارد ! حالا خوبه جلیلی اصلا اهل شعار دادن نبود! کجا بودید شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۷ مسعود فقیه ایمانی -8


اما ای کاش لیست این همه حماقتها و ساده لوحیها در انتخابات تمام می شد. اما متاسفانه ظاهرا آقای جلیلی چنان پرت از بصیرت است که کماکان همان رفتارهای خود را ادامه می دهد.

جلیلی هرگز نفهمید چرا در راهپیمایی سیزده آبان از او خواستند که سخنرانی کند در حالی که رییس جمهور و اعضای دولتش حاضر به شرکت در این مراسم نشدند. تا همه دنیا بداند که مخالفان آمریکا در ایران همین اقلیت رای دهنده به جلیلی بیشتر نیستند! او هرگز نفهمید که اصل سخنران این مراسمها مهمتر است از مطالبی که می گوید و دشمن هم به شنیدنش عادت دارد.

جلیلی هرگز نفهمید چرا کاترین اشتون با او ملاقات کرد در حالی که دیگر مسولیت مذاکره با جلیلی نبود! جلیلی هرگز معنای این حرکت تحقیر کننده و لخندهای معنادار اشتون را نفهمید.

جلیلی هرگز نفهمید که چرا روحانی از او برای مراسم دور هم بودنش با سایر کاندیداها دعوت کرد و چرا بالایش نوشت «ما همه با هم هستیم» ( فقط عبارت نترسید نترسید را جا انداخته بود!) و جلیلی هرگز نفهمید که اقتدا به روححانی به معنای اخذ بیعت بود. آن هم از جلیلی که بر اساس حرفهایش در انتخحابات روحانی از عدالت ساقط می بود.

جلیلی هرگز نمی فهمد که چرا هیچ موج تخریبی ممتوجه او نیست و چرا همچنان همه حملات رسانه های اصلاح گرا و اعتدال گرا و اصولگرا به احمدی نژاد است و چرا از کاندیداتوری مجدد جلیلی احدی نگران نیست!

جلیلی هرگز نفهمید چرا کامران بابصیرت پیش از اعلام نتایج صلاحیتها به نفع او کنار رفت! در حالی که می توانست صبر کند تا پس از تایید صلاحیتها و حضور پررنگ گفتمانی در مناظرها و جمع کردن رای به نفع جلیلی کنار برود. کاری که عارف برای روحانی کرد. نه جلیلی نفهمید.

 
پاسخ:
برایتان به تمام معنا متاسفم !
کاملا مشخص است شما فقط تیتر رسانه ها را می خوانید ولی متن را نه !
جلیلی سخنران مراسمی بود که از افرادی مثل وزیر علوم روحانی تا مجید انصاری تندرو اصلاحطلب در آن شرکت کردند ! اما جلیلی در مراسم چه گفت ؟ چرا آن را نمی گویید؟؟؟؟؟؟؟
چرا نمی گویید دکتر جلیلی در ملاقات به اشتون چه گفت ؟
روحانی مورد تنفیذ رهبریست آقای ولایت مدار !
چرا نمی گویید رهبری فرمودند انتخابات تمام شد و الان وقت همکاریست ؟
اینجا مگر میدان جنگ است ؟
جلیلی فهمید ولی عده نفهمدیدن سیاست همراه با تقوا چگونه است ! چون سیاست را فقط دروغ و کلک می دانید.....
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۸ مسعود فقیه ایمانی-9
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

اما چرا کامران با بصیرت رد صلاحیت شد؟ و پیش از اعلام نتایج روغن ریخته را نذر حضرت عباس کرد و حتی رایزنی های آقای مصباح با شورای نگهبان هم به جایی نرسید؟ پاسخ شما در عبارت مهندسی انتخابات است. اگر کامران با بصیرت تایید می شد امکان نداشت آقای مصباح گزینه دیگری را به جای برای جبهه پایداری اعلام کند. در نتیجه جلیلی حالت یک کاندیدای مستقل را پیدا می کرد و ممکن بود بتواند آرای قابل توجهی را به دست آورد. مخصوصا اینکه شکی نبود که جلیلی تا پیش از انتخابات هرگز احمدی نژاد را منحرف ننامید و احتمال قوی وجود داشت که بخش عمده ای از آرای حامیان احمدی نژاد به جیب او برود.
آیا اگر جلیلی - ولو با همین تفکرات - رای می آورد چه می شد؟ آیا جز این بود که حاکمیت دیگر تحمل تحریم و فشار را ندداشت؟
جلیلی باید می می آمد و باید کاری می کرد که رای نیاورد. او باید حرفهایی می زد که رای حامیان احمدی نژاد را از دست بدهد. که داد. اما مهندسی کنندگان انتخابات که شناخت دقیقی از روحیات کاندیدها داشتند لنکرانی را رد صلاحیت کردند تا جبهه پایداری خود بخود گزینه ای جز جلیلی نداشته باشد. جلیلی هم که در ابتدا ادعای استقلال می کرد، بعد از اعلام حمایت پایداری به سمت آنها ** *** * ** **** *** ***** *** * ** *** **** ****** ** **** ************ ********** *** ** *** و از همان روز بود که
 در اولین سخنرانیش رسما احمدی نژاد را منحرف از اسلام نامید و تا روز آخر اعلام برائت از انحراف جزو برنامه دائمی او گردید. همینطور او نه تنها حاضر به حمایت از هیچ یک از برنامه های اقتصادی احمدی نژاد نشد که بر عکس استدلال کودکانه چوب بستی را تمرار کرد تا همه مردم متوجه شوند واقعا او هیچ چیزی در چنته ندارد. حال اینها را اضافه کنید به نگاه اخم آلود و نخبگانی وی و بی توجهی او به خواسته های اقتصادی مردم و تمرکزش بر دیپلماسی و تکرار حرفهای مکرری که به آسانی او را در دام روحانی گرفتار کرد. جلیلی با **** **** ** ** ****** کاری کرد که دنیا به این انتخابات به چشم جنگ دو گفتمان سازش و مقاومت نگاه کند. همچنین بخش بزرگی از آرای قالیباف و ولایتی در شهرهای بزرگ که متعلق به اقشار متوسط بود از ترس همین رویکردهای جلیلی به روحانی داده شد 
پاسخ:
ادب را در گفتارتان رعایت کنید تا نمایش داده شود و پاسخ بگیرید !
درباره ی مهندسی انتخابات! که بیشتر شبیه فحش های کودکی می ماند که کتک خورده و حالا که دارد فرار می کند و راه فرار دارد ! دارد فحش می دهد و می رود !!!!!
درباره ی چرا جلیلی ،احمدی نژاد را منحرف نامید اصلا قبول ندارم ! این یک حرف غلطی است ! شما حتی یکی از سخنرانی های جلیلی را از اول تا آخر گوش نکردید و از رسانه های بهاریون صرفا فقط تیتر خوانده اید....

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۹ مسعود فقیه ایمانی -10
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
.
خوب نتیجه مشخص است. جلیلی در خود قم هم رای نیاوردو قم شهری است که رفتار انتخاباتی مشخصی دارد و امکان ندارد کسی ادعا کند که مردم آن ناگهان اصلاح طلب یا ضد گفتمان مقاومت شدند! بلکه مردم متوجه بودند که جلیلی هیچ ارزشی برای مشکلات مردم قایل نیست و همه هم و غمش نشان دادن حضورش در مذاکرات و نشستنش سر میز است.
به این مسائل می گویند مهندسی انتخابات. اینکه چرا روحانی با اصار شخص آیه الله جنتی تایید صلاحیت شد و اینکه چرا حتی افرادی مانند متکی یا سعیدی کیا رد صلاحیت شدند حکایت از همین مهره چینی برای مهندسی انتخابات دارد.
قرار بود طوری مهره ها چیده شود که هاشمی از نتیجه انتخابات راضی شود و ماجرای سال 88 به هیچ وجه تکرار نشود.
اشتباهی که معمولا همفکران ما دارند این است که گمان می کنند 9 دی به فتنه 88 پایان داد در حالی که 9 دی تنها یک اهرم فشار و چانه زنی در معاملات قدرت بود. .. از همان غرب 9 دی تکلیف مهندسی انتخابات سال 92 چیده شد و از همان روز کودتای جدی به نام انحراف کلید خورد.




بگذریم.

جلیلی و جلیلی ها مطابق معیارهای جهانی یک حزب اللهی استاندارد هستند. موجودی بی خطر با شعارهای کلی و قیافه استداندارد حزی اللهی در رسانه های غربگرا. چنین آدمی هرگز نخواهد فهمید...

***** **** *** *** ***** **** *** ****** ******* **** ** *** ******* **** ***** ****** *****
پاسخ:
در مورد مهندسی انتخابات و بدبینی طرفداران افراطی رئیس جمهور سابق ! جوابم را در نظر قبلی هم گفتم !
اما یک سوال ؟ پس با منطق افراطی شما، انتخابات 84 که احمدی نژاد رای آورده بود افرادی حتی مثل مصطفی معین هم با حکم رهبری تایید صلاحیت شده بود!!! پس اصلاحطلبان باید بگویند پس انتخابات مهندسی شده بود تا احمدی نژاد رای بیاورد ؟
کمی رشد سیاسی داشته باشید! این حرف های غلط شما،بیشتر از روی کج فهمی و کم اطلاعی و دیکته شده از طرف چند سایت معلوم الحال! بیشتر نیست ...
جالبه ! خیلی دیگر دارید گستاخی می کنید ! کودتا.... خجالت بکشید...
اگر جناب جلیلی انتخاب شده بود می بایست همه مهاجرت می کردند.اول جنگ راه می افتاد .
اینگونه شخصیتها برای مردم کاری نمی کنند و به فکر ایدولوژی خودشان در دنیا هستند.فقر بیشتر می شد .حرف زدن و شعار دادن برای اینگونه افراد ساده است ولی کار بلد نیستند .

پاسخ:
نکند 4 بار تهدید به حمله نظامی از سمت آمریکا در طول شش ماه، در دولت روحانی! را یادتان رفته؟؟؟
امثال شما نمونه همان نتیجه ی آماده سازی جامعه هستید...
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۷ نسیمی از بهشت
سلام دوست گرامی
آقای جلیلی مثل خیلی از کاندیدای ریاست جمهوری طمع نداشته و نخواهد داشت.
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۲ مسعود فقیه ایمانی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آقای محترم! چرا ادامه نظرات را تایید نکردی؟ 

احمدی نژاد بی تقصیر بود یا نبود این بحث در مورد ضعفها جلیلی است . یاد بگیرید *** **** ***** نباشید.

نکند خیال کرده اید متکی مواضع سخت داشت؟ متکی **** ***. متکی همان کسی است که رسما اعلام کرد طرح بانک سوخت هسته ای روسیه را می پذیرد - در حالی که روز قبلش جنبش نم و خود آقای سلطانیه علیه آن طرح که جز رسمیت آپارتاید هسته ای نبود موضوع گرفتند و فردایش هم سلطانیه مجددا مجبور به محکوم کردن آن طرح شد- که یک هفته بعدش عزل شد. حالا از ****** ***** **** * **** ***** *** ** ****** * ****** *** *** *** *** *** *****. اما احمدی نژاد کسی را نداشت که برای وزارت خارجه معرفی کند که مجلس بپذیرد. صالحی از متکی قویتر بود. حداقل مهره روسیه نبود.  منتها دیپلماتهای ما همین هستند. کسانی که راه زد و بند را یلدند. ضمنا صالحی برای آن وزیر خارجه شد که رییس سازمان اتمی نباشد...

دیپلماسی عمومی هم وظیفه همه دپیلماتهای ایرانی و اصلا وظفه هر ایرانی است. متنها شما پاسخی برای آنهمه وادادگی چلیلی ندارید. 

ضمن اینکه من ساعت به ساعت به در حال رصد فعالیتهای انتخاباتی جلیلی بودم. جلیلی کوچکترین حمایتی از مسکن مهر یا هر نوع فعالیت اقتصادی دیگر احمدی نژاد نداشت. و در بهترین موارد موضع خنثی می گرفت. مخصوصا در برنامه های کارشناسانش هم که آن ******** که به عنوان کارشناس آورده بود مثل ****** در مقابل انتقادات نماندگان دیگر کاندیداها سر تکان می دادند!  ایشان در مورد فساد یک کلمه حرف نزد و اصلا چیزی در مورد مبارزه با مافیا نگفت. برو اینها را به کسی بگو که حرفهای جلیلی را دنبال نکرده باشد. جلیلی صرفا مشتی حرفهای کلی می زد. اما مثلا حتی یکبار هم نشد بگوید آیا برنامه ای برای ریشه کردن رباخواری دارد یا نه؟ 

همانطور که نوشتم و تایید نکردید جلیلی اصلا فرق برنامه و قطعنامه را نمی فهمد. جلیلی بهترین کمکی که به اسلام و انقلاب می تواند بکند این است که کمک نکند!

اگر دین ندارید اقلا آزاده باشید و بقیه کامنتها را منتشر کنید. 

پاسخ:
از آخر به اول می گویم !
شما اگر دین دارید تهمت نزنید !
چرا چرت محض میگویید ؟ جلیلی چند باز از معوقات بانکی و فساد و ... نام بردش
چرا می گویید در مورد مسکن مهر دفاع خوبی نکرد ؟
چرا فکر می کنید احمدی نژاد یک معصوم بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کارهای خوب زیاد داشت و کارهای غلطی هم داشت....
شماها شخص پرستی را دارید به حد اعلا می رسانید ! شما ها دقیقا دارید راه افراطیون حامی هاشمی در سال 76 را می روید...
به عملکرد متکی نقد وجود داشت ولی دیدم یکسری حرف های... زدید،نمایش نمی دهم که چون تهمت است....
اگر ادب را رعایت نکنید دیگر به هیچ وجه نظراتتان نمایش داده نمی شود.
در ضمن. دیشب آخر وقت بود،حوصله جواب دادن را نداشتم آقای بدبین...
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۳ کـــ ـوثــر ◘مـــآهــ ◘
سلام
خداقوت!
سپاس از تحلیل خوب شما!

التماس دعا
پاسخ:
سلام
یاعلی
باسلام مطلب خوبی بود اما من معتقدم مابا این تحلیل ها راه را اشتباه میرویم چون اگربزرگانی تصمیم داشتندکه یکی از اصولگرایان پیروز شود می شدو به نظر من انتخابات به گونه ای مهندسی شدکه طیفی بالا بیایند که اولاً:این دوره مانندسوپاپ اطمینانی باشد برای نادانان فتنه 88(کسانی که ندانسته دچار این فتنه شدند و هنوزهم نادانسته از فتنه گران پیروی میکنند)وداغی شان سرد شود.
دوماً:با روی کارآمدن طیفی مسامحه گر با فتنه گران ؛ همانگونه که این روزها می بینیم باعث می شود تمام کسانی که در فتنه 88بخاطر مصالحی سکوت معنی داری کرده بودند ذات اصلی خودرا نشان دهندتا ولایت فقیه عزیزمان با روشنی کامل با آنها برخوردکنند.
البته کلام من الکن است و شاید دراداءمطلب عاجز باشم ولی درکل معتقدم اندکی صبرسحرنزدیک است .
ضمناًشاید دلایل دیگری هم باشد که منازدرکشان عاجزم.
درآخر غلط ننویسیم...........بنویسیم اصطکاک..........ننویسیم اصطحکاک
پاسخ:
سلام
آقای ولایتمدار !شایدهم خانم !
رهبر این مملکت می گیود انتخابات مهندسی نشده است و آن وقت شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این مهندسی کردن یک حرف غلط در غلطی است که فتنه گران 88 می زدند!
در مورد اصطکاک وقت کردم درست می کنم !!!:)))
به نظر من اختلاف بین اصولگراها بیش از حد تصوره ، حداد ولایتی قالیباف جلیلی بیشتر کاندیداهای مستقل به حساب می اومدند تا نامزدهای جریان اصولگرا . این هم درست بشو نیست چون 84 هم اگر احمدی نژاد زرنگی نکرده بود و راهشو از دیگر کاندیداهای اصولگرا جدا نکرده بود مطمئنا هاشمی یا کروبی رئیس جمهور بودند . ما تو انتخابات مجلس هم دیدیم پایداری یه لیست داد ، متحد یه لیست دیگه تا این اصولگرا ها از خودخواهی خود دست بر ندارند همین آشه و همین کاسه ، حالا این در مورد آقای جلیلی هم صدق می کنه ، اگر آقای جلیلی انصراف میداد قطعا تعداد بسیار زیادی به آرای آقای قالیباف اضافه می شد و شاید نتیجه جور دیگری رقم میخورد . حالا درسته که اون مقاوتی که تو جلیلی دیده می شد تو قالیباف نبود ولی دیگه دولتش هم جایی برای امثال مهاجرانی و مشایی نمی بود .
پاسخ:
خب چرا قالیباف انصراف نداد برای جلیلی ؟

اولین واکنش روحانی در ورود به پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی

"حمایت از رانتخوار و وزیر رانت دهنده" بود!

از این دولت خوش نام و خوش سابقه انتظار دیگری داشتید؟؟؟!!!

پاسخ:
چی بگم؟
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۹ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
1- اصلا متن شما را نخونده اول یک مطلب را عارض شم و اون این که اصول گرایان و به خصوص جبهه پایداری فکر کردند محبوبیت خاصی دارند و پشت دکتر احمدی نژاد را خالی کردند و عاقبت این شد که الان می بینید.
2- من کلا با تفکر جناحی و حزبی مخالفم ولی خوب شباهت ما به اصول گرایان بیشتر است مگر نه این دو حزب موجود اساسا عاملی شدند برای بعضی رکود ها در مملکت ما و من با هر دو مخالفم.
3- در مورد اولی که ذکر کردید نقش جناح راست را نادیده گرفتید. از جناح چپ که انتظاری جز این نمی رفت می رفت؟
4- مورد دو که بهتر است نظرم را نگویم دست دزد و خائن به بیت المال و رانت خوار و محتکر بریده باد.
5- اول این که با مورد سه موافقم اما دوم باید بگویم سیاست رهبریت و مدیریت می خواهد اگر این جناح می توانست وعده بدهد می داد و پیروز می شد وعده نداد چون وعده هایش خریداری هم نداشت.
6- آدرس غلط دادن موافقم.
7- با این که دولت قبل می خواست نرمش نشان دهد مخالفم اساسا دولت قبل با این موضوعات مخالف بود ولی از تضارب آرا یا جنگ رسانه ای بر علیه دشمن استفاده می کرد حتی اگر به قیمت این تهمت ها در داخل تمام می شد.
8- در رابطه با انتقاد به دکتر جلیلی که انتقاد اساسا خوب است مشکل از این جا بود که حرص قدرت افتاده بود در بین بعضی ها. یکی نیست سوال کند چرا دکتر لنکرانی کشیدند کنار به نفع دکتر جلیلی؟ یا اصلا دکتر جلیلی از ابتدا با پایداری نبود چرا بعدا اومد؟
9 تابلو بود لازم به مطرح کردن نداشت بی بی سی از همان ابتدا این گمانه زنی را داشت.
10- 8 و 9 درست است ولی در رابطه با 9 همین ها باعث جلب خیلی ها هم شد. و اساسا مثل دکتر جلیلی باید بگوید من رای همچین افرادی را نمی خواهم(که در متن ذکر کردید)
11- بقیه اش هم درسته
خدا خیرت بده خلاصه بنویس
پاسخ:
سلام
ممنون !اصولگرایان یک حزب نیستند،جریانند!
در مورد نقش جناح راست توضیح دادم! درست بخون....
ممنون!الان مثلا خلاصه نوشتم ؟
سلام برادر

احسنتم و طیب الله انفاسکم

تحلیل جامع و منصفانه ای بود؛ استفاده کردم

ثابت قدم باشید ان شاالله


التماس دعا
یا زهرا
پاسخ:
سلام
یازهرا(س)
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۷ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
جریان و حزب و گروه و...  همه اش برای یک بازی است تا ملت یقه ی یک نفر را نگیرند چون این طور چند نفرند و به این راحتی ها نمی شود جلوی کارهای ناشایست ایستاد
باید فقط نفع مردم و قوائد اسلام اجرا شود.
پاسخ:
چی بگم؟؟؟
خب چرا قالیباف انصراف نداد برای جلیلی ؟ 
خوب به خاطر اینکه قالیباف اجرایی تره و مردم ازش کار اجرایی دیدن و موفقم بوده ( 8 سال تو چش بوده . ) از طرفی هم طرفدارای جلیلی کسایی هستند که اگر جلیلی کنار می رفت قطعا به قالیباف رای میدادن یعنی 90 درصد ۴٬۱۶۸٬۹۴۶ نفری که بهش رای دادن به قالیباف رای می دادن ( نگو که اگه جلیلی و حداد نبودن به قالیباف رای نمی دادی ) برادر من مچ گیری نیست که چرا این برای اون انصراف نداد ؟ چرا اون یکی اینکار رو نکرد ؟ شما اگر این نتیجه رو پازل چینی جریان خاصی میدونی باید با منطق پیش بری و شما هم پازل چینی کنی . کاری که جلیلی نکرد . شما عکس کسی رو گذاشتی اول وبلاگت که صاحب و ولی همه ماست ، ایشون همیشه و همیشه روی دشمن شناسی تاکید داشتند و برادر خوبم بدون که دشمن کس دیگری است نه قالیباف و نه حتی روحانی و هاشمی . دشمن اول و آخر ما آمریکا و اسرائیله . یه جمله ای یه بنده خدایی گفت که سخت بهش ایمان دارم ( البته به خود جمله ) ایشون یه زمانی گفت  : (( در کشوری که ولایت فقیه هست بن بست نیست . )) اگر می خواهیم توی صراط مستقیم باشیم ، اگر می خواهیم کشورمون عزت داشته باشه ، اگر می خواهیم خرمشهر دوباره دست دشمن نیفته ، باید پا جای حضرت آقا بزاریم . 
پاسخ:
چون که اجرایی تره؟؟؟ همین؟
مثلا غرضی اجرایی نبود؟
مشکل برخی ها مثل شما این است فکر می کنید رییس جمهور ، فقط باید پل و ... بسازد!
در ضمن، چرا هواداران قالیباف مثل جلیلی نیستند؟ چرا هواداران جلیلی این همه منسجم اند؟
سلام همسنگر...
..سنگرتون پر محتواست......
خوشحال میشم تبادل لینک کنیم.....منتظرم..اطلاع بدید...سر بزنید..
پاسخ:
سلام
لینک کنید .... سپس خبر دهید....
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۷ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
بگو
اللهم عجل لولیک الفرج
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۷ به رنگ وطن به رنگ ایران
سلام

تحلیل خوبی بود اما ازمشتت بودن اسمی جریان اصول گرا هم نباید گذشت ،وباید حتما یک مرزبندی رسانه ای بین اصولگرایان خودی و غیر خودی انجام شود
پاسخ:
سلام
ممنون
برادر عزیز از جلیلی خوشت میاد عیبی ندارد
ولی بدان اگر صد بار در انتخابات شرکت کند رای نمیآورد حتی اگر صدها استراتژیست انتخابات هم هر بار نقاط ضعف رای نیاوردنش را تحلیل کنند
چون جنس این کار نیست.
وقتی برخی مدعی بودند احمدی نژاد را آنان رئیس جمهور کردند. و خدا زد تو دهنشان دیگر از شما توقعی نیست. بشینید و طرح بریزید. وخدا را در نظر نگیرید.
خدا یک اصلاح طلب را رئیس جمهور کشور کند یک اصولگرای ظالم را رئیس جمهور نمیکند.
مطمئن باش از ظلم کنندگان به دولت احمدی نژاد کسی رئیس جمهور نخواهد شد.
اگرچه روحانی به مملکت گند هم بزند مردم به شما روی نمی آورند.
چون دلها دست خدا است و به ظالمین و حسودان دلهای مردم را متوجه نمیکند.
برادر عزیز اگر میخواهی چرائی رای آوری روحانی را بدانی در رفتار انتخاباتی سپاه در مجلس نهم و ریاست 11 دقت کن
چرا سپاه در این دو انتخابات پشت پایداری نبود؟
سلام
 از ماهها  پیش از انتخابات  چندین  پست  درمورد اینکه  چه برنامه هایی دارن برای منحرف نشون دادن احمدی زدم  ..اقایون اصولگرا  به اشاره رهبرشون توجه نکردن و هی گیر دادن به  مشایی حال اونکه بچه های هاشمی بسیار خطرناک تر از مشایی بودن 
مشایی فقط یک کاربرد داشت  اونم اختلاف انداختن بین  رئیس جمهور و اصولگراها
پاسخ:
سلام
ممنون
ولی احمدی نژاد گفته من یعنی مشایی....
 کسانی که به حضرت مهدی (علیه السلام) در حال غیبتش ایمان داشته باشند مانند همان فرشتگانى هستند که خداى عزوجل را در سجده بر آدم اطاعت کردند و کسانى که در حال غیبت منکر امام غائب باشند مانند ابلیس هستند که از سجده بر آدم سر باز زد و منکر آن شأنی شد که در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (علیه السلام) پنهان و مصداق غیب بود
سلام:آن کسانی این افراد را تایید کردند که جلیلی را در کنار ولایتی وحداد ورضایی وقالیباف قرار دادند !این ضربه را زدند آنان دشمن نظام هستند !البته شاید خود را به نادانی بزنند برای خیانت بیشتر  من در انتخابات دیگر هم خیانت آن ها را دیده ام!!! لذاهمه فهمیدند که با این اوضاع هیچکدام از این ها رای نمی آورند .دولت احمدی نژاد هم صد برابر خدماتش در آخر کارش ریق زد به همه چی !!! لذا جلیلی مظلوم را مظلوم تر کرد .البته نفوس پلید ومنافقانه شاخه منفی انجمن حجتیه هم بی تاثیر نبود آن ضربه اش را زد!؟
پاسخ:
سلام
انجمن؟؟؟
۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۲ به رنگ وطن به رنگ ایران
سلام با مطلبی تحت عنوان اقای رئیس جمهور ایررادی ندارد ما به جهنم میرویم

به روزم ومنتظر حضور نظر شما هستم
قسمت نظراتت رو که می خونم هر کی موافق متنت نظر بده ازش تشکر می کنی و هر کی مخالفت کنه یا بی منطقه یا متن رو دقیق نخونده یا احساسیه یا...
فرقی بین شما و طیف روحانی-رفسنجانی ، احمدینژاد و اصلاح طلب و اصولگرا نیست
منتقدان همتون باید برن به جهنم!!!
ایرادی نداره اگه نظر من هم مثل الباقی نظرات جواب بخوره
اما علیرضا خان
مشکل جبهه پایداری همون مشکل جریان اصلاح طلبه
اگه اونا فقط جماعت تجریش نشین رو نماد خواست جامعه می بینن شما هم فقط جریان بسیج و طیف حزب اللهی رو نماد کل جامعه می دونید
اگرچه رای 4میلیونی جلیلی نشون دهنده آمار بالای این طیف از افراده و جای شکر داره
چراکه به قول امام خامنه ای همین افراد در مشکلات سینه سپر می کنن
اما حقیقتی که باید قبول کرد اینه که متاسفانه جبهه پایداری شم سیاسی بالایی نداره و فقط به پشتوانه همین 4میلیون توان فرستادن افرادی رو به مجلس داره
مادامی که همین دید اصلاح طلبی رو داشته باشن و خواست مردم رو در همین جامعه آماری تحلیل کنن فقط میتونن در فکر همین تعداد کرسی در بهارستان باشن
جریان های سیاسی همه مثل هم هستن
بعضی ها مثل اصلاح طلب ها بی دین
بعضی ها مثل احمدی نژاد ها 
بعضی ها مثل رفسنجانی و روحانی
بعضی ها مثل اصولگرایان
بعضی ها مثل پایداری
همه شان مشکل خودشان را دارن
سعی کن برای هیچ کدامشان نمیری
از اینکه مطالبت را در سایت هایشان میزنن به خودت نبالی و افتخار نکنی
پول احزاب را نخوری
و مومن و ولایتمدار باشی
خدا جزای خیرت بده
علیرضا جان
یا حق

پاسخ:
قضاوت با دیگران

دلیلش خیلی واضح

1 زکاوت اصلاح طلب ها برای کنار رفتن یکی و تجمیع آرا

2 حریت لکه دار شده اصولگرها که همشون تا آخر برای نابودی خودشون پای کار ایستادند.

پاسخ:
ممنون

"دعوت نامه"

سلام .
خدا قوت .

خوشحال میشیم از حضور شما در سنگرمان...
منتظریم

یا زهــــــــــرا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با این وجود تقصیر خوده مردمه نه جلیلی
حالامونده تا دودش به چشمشون بره
البته چشم هممون
ولی خب خدا اصولگرای خائن به اصول... منظورم *******... رو به راه راست هدایت کنه!
پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی