دیپلماسی به روش قابلمه !
از زمانی که مردم این کره خاکی تصمیم گرفتند به جای لشگر کشی های چند صد هزار نفری ! یک کشور را به زانو دربیاورند روشی ابداع شد که اسمش شیک بود ! کارایی اش بالاتر بود ! به جای زره های فولادی و شمشیر های تیز و براق ! کت و شلوار های اتو کشیده و کراوات های ژیگول و صورت های با تیغ !!! صیقل داده را جایگزین کردند ! روشی ابداع شد که اسمش را گذاشتن دیپلماتیک !
دانشگاه های دنیای غرب با ایجاد این رشته ! به خوبی توانستند سربازان خود را از دیگر کشور ها با مبانی اعتقادی و فرهنگی خود تربیت کنند.
ظاهرش بسیار صلح جویانه و بر پایه ی گرفتن عکس های زیبا و یادگاری در جلوی دوربین و قهوه خوردن با میتران ها ! و فارلین ها ! و گاهی مثل رجب طیب اردوغان ! دعوا کردن با رفیق ونه رقیب!!! در جلوی اذهان عمومی ! و حتی گاهی با فرستادن کبوتر نامه بر و بعضی اوقات با یک تماس تلفنی اهداف استعماری خود را پیش ببرند !
در این جا مهم دو تا چیز بود !
یک : اول از همه چهره ی دیپلمات ها ی وطنی آن کشور به دیلیل شکست باطنی در هر مذاکره و گفتگو در پیش اذهان جامعه کشور خراب نشود تا بتوانند از طریق همان دیپلمات هایی که در کشور استعمار گر درس خوانده اند ! در پست خود باقی مانده و اهداف خود را پیش ببرند !
دوم : بتوان از طریق همان دیپلمات ها اهداف خود را در کشور هدف به نتیجه برسانند!
حال اگر یک دیپلمات ! در کشور استعمار گر دس نخوانده باشد و پایان نامه اش منطبق بر قرآن بوده باشد او را فردی معرفی می کنند با عناونی مثل نطق خوانی ! غیر قایبل انعطاف و خشک ! که با این کار ! مردم همان کشور مورد تهاجم ! خودشان آن دیپلمات را برکنار کرده و فردی را می آورند که دشمن او را خوش اخلاق و منعطف و گاهی مقتدر معرفی کرده ! لزوما اینجا ظاهر فقط مورد بحث نیست .بلکه سابقه ی فرد و این که مدرک را از کدام دانشگاه غربی گرفته باشد مهم تر است !
مردم کشور مورد تهاجم هم نگاه می کنند که بله ! او هم نماز می خواند و روزه می گیرد ! و هر چند گاهی بر منافع ملی کشورش تاکید می کند ! دشمن هم می خواهد همچین کسانی باشند ! در ظاهر هم نه همیشه ! بلکه گاهی امتیازاتی به کشور مورد تهاجم می دهد تا دیپلمات های آن کشور مورد تهاجم ! پیش مردم خود وجه ایی مثبت داشته باشد !
از طرف دیگر فشار ها را هم زمان یا زیاد می کنند و یا در همان حد نگه می دارند. از طرفی همان کشور مورد تهاجم ! که مردان سیاسی اش !به خوبی درسشان را پیش همان استاد های غربی در دانشگاه های غربی فرا گرفته اند ! به بهانه ی اجرای برنامه های توسعه ملی ! و حتی گاهی با فشار روانی و در بعضی موارد فشار اقتصادی سعی دارند به مردمشان بقبولانند که یک راه بیشتر نیست ! راه ! فقط راه مذاکره ! حالا گاهی هم روی پافشاری بر روی منافع ملی ! مانور می دهند که ما از جنس آدم هایی که قرار داد های ظالمانه ترکمانچای و گلستان و ... امضا کرده اند نیستیم !
اصولا این نوع دیپلمات هایی که در غرب تحصیل کرده اند ! در همه ی کشور ها ! یک راهبرد اصلی دارند ! مخالفان و منتقدین داخلی شان را تندرو و جنگ طلب و دشمن هم وطنانشان معرفی می کنند ! این گونه دیپلمات ها از جنس همان هایی هستند که در کشور هایی مثل فلسطین و لبنان و مصر و اکوادور و پاکستان هستند ! همیشه یک خوش بینی کاذب به دشمنشان دارند ! رقیب داخلی شان هم بر مقاومت تاکید دارد.....
مثل امروز برخی ها در کشور ما همین است ! بچه ی کوچولو و قابلمه ی داغ !
کودک سعی دارد بر حس کنکاوی و خوش بینی !!! نسبت به دسته قابلمه داغ و این که در آن غذای خوشمزه ایی است ! دستان لطیف خود را بزند ! پدر و مادر سعی دارند نگذارند او همچین کاری انجام دهد ! کودک فکر می کند این ممانعت پدر و مادرش ! یک ظلم و یک مانع تراشی برای حس کنکاوی و خوش بینی اوست ! پدر و مادر تجربه دارند و از آن مهم تر تجربه هایشان را یادشان هست و از آن درس گرفته اند ! ولی کودک هم کم تجربه است و هم این که تجربه هایی هم که هر جند به صورت اندک داشته ! ولی نه آن ها را بخاطر دارد و حتی آن هایی هم را که بخاطر دارد با توجیه این که شاید این قابلمه با وجود داغ بودن بیش از اندازه اش ! با دیگر قابلمه های داغی که تا بحال به آن ها دست زده یا دیده فرق دارد !
متاسفانه کودک با خودش نمی گوید که داغ بودن ! اصل است ! ونه قابلمه !
کودک با خودش می گوید سخت گیری پدر مادر از حس بدبینی کاذب آن هاست ! پدر ومادر هم سعی دارند به او بفهمانند ! ولی با اصرار کودک خود ! ناچار می شوند ! اجازه دهند که کودک با اختیار کامل !!! به آن قابلمه دست بزند و حس سوختگی را در دستان خود هر چند با به وجود آمدن تاول های بزرگ و کوچک و درد ناشی از سوختگی تجربه کند .....
قابلمه ها همان دولت های مختلف آمریکا در این 35 سال گذشته است ! داغی همان اصل دشمنی اعتقادی آمریکا با ایران است ونه برنامه های ایران در انرژی هسته ای و نانو و....
کودک مثال امروز همان جنابان کسانی است که خود را عقلا و معتدل جامعه معرفی می کنند ! هر چند اگر بعضی ها آن کودکان را استوانه بنامند....
رهبری معظم این ها را تا آنجایی که بشود بهشان اختیار تام داده تا بعدا گله و بهانه ایی نداشته باشند.....
نتجیه هم دیر یا زود مشخص می شود ! هر چند که از قبل مشخص است !
کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لاَ یَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَی قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ
چگونه [می توان به عهد آنان امید بست]در حالی که اگر بر شما غالب شوند هیچ خویشاوندی و پیمانی را در حقّ شما مراعات نمی کنند. با زبانشان شما را خوشنود می کنند، امّا دل هایشان اِبا دارد و بیشترشان فاسق اند.(توبه 8)
جناب آقای ظریف ! جناب رئیس جمهور محترم دکتر حسن روحانی و کسانی که به آمریکا خوش بین هستند ! به خصوص جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی!
بخشی از تفسیر آیه 8 سوره ی مبارکه توبه را از کسی گذاشتم که اسمش علی اکبر هاشمی رفسنجانی است ! و مدافع فعلی برقراری رابطه با آمریکا ! خوش بین ترین انسان به دشمن ! در حال حاضر! از کتاب تفسیر راهنما تالیف جناب هاشمی رفسنجانی .....
بخوانید !
1 ـ وجود ناخرسندی میان مسلمانان صدر اسلام، نسبت به لغو اعتبار پیمان عدم تعرض و تردید و دودلی آنان در پیکار با مشرکان پیمان شکن
کیف و إن یظهروا علیکم
کلمه «کیف» ـ که برای استفهام انکاری است ـ مفید برداشت فوق است.
2 ـ لزوم هشیاری و بیداری مسلمانان نسبت به ترفندها و ظاهرسازیهای دشمنان اسلام
کیف و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
3 ـ غیر قابل اعتماد بودن کافران و مشرکان، در پیمان و پیوند دوستی با مسلمانان
کیف و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
«إلّ» در لغت به معنای عهد، قسم و قرابت (خویشاوندی) آمده است (قاموس المحیط) ولی در این آیه ـ به قرینه آمدن واژه «ذمة» که به معنای عهد است ـ معنای قرابت و خویشاوندی مقصود است.
4 ـ جلوگیری از تسلط مشرکان و کافران حق ستیز بر مسلمانان، فلسفه فرمان الهی مبنی بر کشتن، اسارت، محاصره و کمین زدن به آنان
فإذا انسلخ ... فاقتلوا المشرکین ... کیف و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً
5 ـ دشمنی و کینه توزی شدید مشرکان صدر اسلام نسبت به مسلمانان
کیف و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
6 ـ دشمنان اسلام و کافران حق ستیز در صورت تسلط بر مسلمانان هرگز بر پیمان و پیوند دوستی و خویشاوندی پایبند نخواهند بود.
کیف و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
7 ـ شرک پیشگان صدر اسلام در صورت پیروزی بر مسلمانان، از زیر پا گذاشتن حقوق خویشاوندی و شکستن پیمان، باکی نداشتند.
و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
8 ـ وجود پیوندهای قرابت و خویشاوندی میان مسلمانان صدر اسلام و مشرکان
و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
9 ـ رعایت حقوق خویشاوندان ـ اگر چه دشمن باشند ـ لازم است.
و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً
خداوند مشرکان را به خاطر رعایت نکردن حق خویشاوندی خود با مسلمانان که درحال ستیز و دشمنی با آنان بودند محکوم کرد و آنها را متجاوز خواند (هم المعتدون); این می رساند که حق خویشاوندی را در هر شرایط (جنگ و دشمنی و ...) باید رعایت کرد.
10 ـ وفاداری و التزام به عهد و پیمان، واجب است.
و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة
11 ـ شرک پیشگان صدر اسلام تلاش می کردند تا با ظاهر سازی و خوش زبانی (رفتار منافقانه) افکار عمومی مسلمانان را فریب داده و رضایت و خوشبینی آنان را نسبت به خود جلب کنند.
یرضونکم بأفوههم و تأبی قلوبهم
12 ـ رفتارهای فریبکارانه (ظاهرسازیها و خوش زبانیهای) مشرکان صدر اسلام، خوشبینی هایی را در میان مسلمانان نسبت به آنان به وجود آورده بود.
کیف یکون للمشرکین عهد ... کیف ... یرضونکم بأفوههم و تأبی قلوبهم
13 ـ افشای رفتارهای فریبکارانه و کینه قلبی مشرکان صدر اسلام نسبت به مسلمانان از سوی خداوند
و إن یظهروا علیکم لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة ... و تأبی قلوبهم
آمدن فعلهای «یظهروا»، «یرقبوا» و «تأبی» به صورت فعل مضارع که دلالت بر حال و آینده می کند، می تواند حاکی از این حقیقت باشد که آیه در صدد افشای رازهای منافقان علیه مسلمانان است.
14 ـ خداوند، به ضمایر، نیات و مقاصد آدمیان، آگاه و از آنها باخبر است.
کیف و إن یظهروا علیکم ... یرضونکم بأفوههم و تأبی قلوبهم
15 ـ اکثریت مشرکان صدر اسلام بر پیمان عدم تعرض خود با مسلمانان پایبند نمانده و آن را نقض کردند.
و أکثرهم فسقون
16 ـ اکثریت مشرکان صدر اسلام، مردمی فاسق و بیرون از مسیر حق بودند.
و أکثرهم فسقون
17 ـ پیمان شکنی، کرداری برخاسته از روحیه فسق و حق گریزی است.
لایرقبوا فیکم إلّاً و لاذمة ... و أکثرهم فسقون
18 ـ پیمان شکنان، مردمانی فاسق و منحرف از مسیر حق
لایرقبوا فیکم ... ذمة ... و أکثرهم فسقون
19 ـ عدم رعایت حقوق خویشاوندی، برخاسته از روحیه فسق و حق گریزی است.
لایرقبوا فیکم إلّاً ... و أکثرهم فسقون
خوب است ! به همفکران روحانی و هاشمی رفسنجانی و شخص خود این ها!!! این تفسیر آیه سوره 8 که خود هاشمی انجام داده است یاد آوری کنید !
همین........
...........................................................
این مطلب در سایت های: