فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

پدرش برخلاف پدربزرگش آدم غرب زده بود!خودش میگفت خانواده اش مذهبی بودند ولی پدرش اهل نماز نبود،خود بهزاد هم زیاد از احکام اسلام بهره ای نبرده بود ولی نماز میخواند!

سال 51،سیانور را میخورد ولی چون فاسد بوده،نمرد و ساواک بازداشت اش میکند!پدر بهزاد نبوی،بعد از انقلاب در قالب پاکسازی،بازنشسته میشود،به خارج رفته وعضو گروهک شاپور بختیار میشود!بنی صدر  ماجرای پدر او را اثر برخود نظام ایران معرفی میکند!

در سال 58 با توصیه یکسال قبل امام ره،با همکاری شهیدان مطهری ومحمد منتظری واقای جلال الدین فارسی و..7گروه فلق،فلاح،بدر،موحدین،صف،منصورون با اطلاعیه،باهم ادغام و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی،را بنا نهادند!نبوی که خود عضو یکی از ان گروهها بود،عضو اصلی سازمان میشود،به دلیل فعالیت های نظامی و سیاسی،این سازمان نقش عمده ای در تشکیل کمیته و سپاه را داشتند،محسن آرمین،میگفت در همان ابتدا سازمان به اختلاف خورد،انها از امام ره درخواست کردند و امام ،اقای راستی را نماینده خود در سازمان قرار دادند،اختلاف بعدی سر نماینده امام شد!!! ولی امام از نماینده خود دفاع کردند و گفتن تغییرش نمی دهد!

نبوی تفاوت خود را با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در عمل به فقه میدانست...

سران مجاهدین میگفتند امام یک نماینده در امور سیاسی و یکی هم برای مسائل فقهی تعیین کنند!ولی امام قبول نکردند!اقای راستی،یک شورا تشکیل میدهد و روز بعد جریان چپ سازمان بیانیه میدهد و این شورا را تشریفاتی معرفی میکند!بهزاد نبوی در اعتراض به نظر امام ره و نماینده ایشان،به همراه 36 نفر دیگردر سال61 از سازمان استعفا میدهند.

بعد از 444 روز از نگهداری گروگان های امریکایی،امام خمینی،در نامه ای به مجلس،تعیین تکلیف را بعهده مجلس میگذارد! بهزاد نبوی که معاون اجرایی شهید رجایی شده بود،به عنوان مسئول تیم مذاکرات با امریکا به الجزایر میرود و قرار میشود در برابر آزادی گروگان های امریکایی،دولت امریکا دیگر در امور ایران دخالت نکند!تمام دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کند،ثروت عظیمی که شاه پهلوی به سرقت برده بود را پس بفرست و پول تجهیزات نظامی که شاه به امریکا داده بود برگردانده شود!

اما قرار داد1981الجزایر بهزاد نبوی با امریکا،یک خسارت محض برای ایران شد! از مفاد مضحک این بیانیه،امریکا که اموال ایران را بلوکه کرده بود،به عنوان وکیل ایران در پرداخت بدهی ایران تعیین و حدود 400 میلیون دلار را اضافه تر برداشت!

مبلغ یک میلیارد و 418 میلیون دلار،به نام دولت الجزایر در انگلستان برای بدهی بخش خصوصی به امریکا پرداخت شد!که برای تضمین ان،استفاده از اموال ایران بدون اجازه!در هر جای دنیا،مجاز اعلام شد!تمام 1400 شکایت ایران از اتباع امریکایی لغو ولی تمام شکایت های امریکا علیه ایران باقی ماند!

 

 

 

علیرضا
۲۷ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۲۱ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۴ نظر

قصد داشتم در مطلبی عریض و طویل، به بهانه تحریم مجدد امریکا در فروش هواپیما به ایران!روضه ای برای اهل وزیر مسکن و راه بنویسم و یادی از میشود میشودهای آقای ظریف بنگارم و در اخر از رسانه ملی که فعلا از بالا خانه تا موتورخانه اش را به دولت اهدا نموده انتقاده کنم که از هیات نظارت بر برجام که فقط یک نفر آن از بین آن 9 نفر،منتقد برجام بوده و در این چهار سال در هیچ کدام از بخش های خبری تلوزیون دعوت نشده انتقادی کنم که دیدم اوضاع ازآن چه می بینیم،وخیم تر است!

دکتر سعید جلیلی،تنها عضو منتقد برجام که اکثریت قریب به اتفاق تمام سخنان و پیش بینی های ایشان در مورد نقض های فاحش برجام به به درستی به واقعیت پیوسته است،در این چهارسال دولت روحانی و دوسال عقد برجام،در هیچ کدام از سر تیترها و عکسهای روزنامه های اصولگرایی (کیهان،وطن امروز،جوان،رسالت،صبح نو و..) تقریبا هیچ! جایی نداشته و دوستان مثلا خودی،حتی یکبار سخنان دکتر جلیلی را در حد تیتر یک خود،جایز نشمرده اند! واقعا چرا؟

در مقابل، دشمنان دوست نمای اصلاحطلبمان! تا وقتی جلیلی سخنی علیه برجام به زبان آورده،یا او را تمسخر کرده اند و یا به ناچار یک سخن اش را هر چند با کمی تحریف تیتر یک خود کرده اند!

آن قدری که جلیلی،در این روزنامه ها ممنوع التصویر هست، بعید میدانم سران فتنه ممنوع التصویر باشند!

معلوم نیست این عمل ناپسند روزنامه های اصولگراو به تبع انها سایت های خبری اصولگرا با درجات خفیف تر،چرا هیچگاه سخنان جلیلی که تاکنون بارها درستی انها درباره برجام،اثبات شده،جایی در بین دوستان خودی نداشته است؟

علیرضا
۲۴ شهریور ۹۶ ، ۰۰:۰۱ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

عید ولایت و امامت مبارک

..............................................................................................................

در خبرها خواندم که همسر اردوغان ،رئیس جمهور ترکیه و داوود اغلو و تنی چند از مقامات رسمی ترکیه،به مرز بنگلادش با میانمار رفته و شخصا با اهدای کمک های مادی و امدادی،به آوارگان مسلمان و زخمی های نسل کشی دولت بودایی آن کشور،از این مردم زجر کشیده دلجویی کردند!

رسانه های ترکیه و غربی، تا توانسته اند از ماجرای ساختگی سو استفاده کردند.

از آن طرف ماجرا،ایران اسلامی از ترکیه سکولار، عقب مانده و وزیر خارجه تا رئیس جمهور کشور!با ارسال ایمیل!!! و ذکر گفتن چند ثانیه و دقیقه!آن هم نه در بین مقامات کشورهای مختلف!بلکه در بین وزرای وزارت خانه های مختلف! یک شو سیاسی فقط برای آرام کردن احساسات داخلی ایران برگزار نموده و با گفتن آمادگی کمک به مردم مسلمان میانمار ...مطلب را جمع نموده اند!

چند سال دیگر،اگر از مسلمان چچن تا برمه ای و..بپرسید که کدام کشور اسلامی به فریادتان رسید،چه خواهید شنید؟

اگر چند وقت دیگر،مسلمانان چین(جمعیتی چند برابر ایران دارند) از سیاست های تفرقه امیز ترکیه دفاع کردند،تعجب نکنید!

 خیال نکنید با گذاشتن چندتا هشتگ! کاری کرده اید و بعدا طلبکار نشوید! کسی از زنده سوختن در آتش فرار میکند!به اینترنت دسترسی ندارد! هشتگ فارسی را هم نمی فهمد!ولی آغوش باز مقامات ترک در مرز بنگلادش را با گرمی تمام!قبول میکند و تا سالها فرهنگ سازی سیاست خارجی ترکیه در جنوب شرق اسیا،جواب خواهد داد...!

تاریخ خواهد گفت که ایرانی برای فقط برای چشمان آبی و موهای بور می گرید!ولی برای هم دین خود...!

تاریخ خواهد گفت که ایران پرمدعای انقلابی،ساکت نشست که مبادا کدخدا ناراحت شود،ولی ترکیه ای که سالهاست در آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا هر ننگی را پذیرفته،به استقبال مسلمانان برمه رفته..

تاریخ خواهد گفت ایرانی که به فریاد بوسنیایی ها رسید ،وقتی هیچ کس حتی کشورهای عرب و غیرشیعی خاموش بودند،دیگر عوض شده! ایرانی ها برای سگها تجمع میکنند ولی برای هم نوع خود خیر!

علیرضا
۱۸ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۲۴ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳ نظر

درست در اوج روزهای پراشوب شهر تهران در فتنه 88،خبری منتشر شد،اسفندیار رحیم مشایی،با حکم محموداحمدی نژاد،به سمت معاون اول دولت دهم انتخاب شد!چند روز بعد خبر دیگر این بود: با نامه رهبرانقلاب به رئیس جمهور،اسفندیار رحیم مشایی،از سمت معاون اولی عزل شد! و دو سال بعد هم ماجرای خانه نشینی و باقی داستان و..

از همان زمان برای انحراف افکار عمومی از عزل یار نزدیک و هم فکر احمدی نژاد،تمام دوستان بهاری! انرژی شان را صرف این کردند که نامه محرمانه بوده و نباید منتشر میشد(ظاهر استدلال درست)!هنوز هم که گاهی حرف از عزل مشایی بر سر زبان ها میافتد،تنها توجیه این دوستان عزیز! همان انتشار بدون اذن رهبری بوده است..!

دوستان بهاری،تمام تلاششان را کردند که اصل محتوای نامه و اهمیت ان در اوج فتنه 88 و عدم اجرای دستور ولی فقیه ،به حاشیه برده شود..!

نامه ایی که رهبری با دست خط خود نگارش کرده بودند دو نکته مهم داشت:

اول این که نامه رهبری با دست خط خودشان بود و در چند جمله کوتاه انتصاب مشایی را به ضرر دولت و موجب دلسردی و سرخوردگی و اختلاف علاقمندان احمدی نژاد بیان کرده بودند...

دوم این که رهبرانقلاب،بعد از نگارش نامه،کلمه < جناب > را در یک {آکولاد} بالای سر اسم مشایی باز کردند و نوشتند! و به خود برای نگارش دوباره نامه ،زحمت ندادند و این یعنی حتی کلمه جناب هم برای بعضی ها نه از روی احترام،بلکه زیادی نیز شاید می بود!

اما دوستان بهاری هیچگاه پاسخ روشن و قابل قبولی حتی به شکل نامه و نه محتوای آن،ندادند...

روز قدس 96،فرا میرسد،حسن روحانی ،وارد یکی از خیابان ها و به اجتماع راهپیمایان می پیوندد،عده ای که شاید تعداد انها بزور به 16 نفر میرسید با سردادن شعارهای روحانی،بنی صدر،پیوندتان...! کل راهپیمایی و ایضا 16 میلیون رای به رقیب روحانی را به حاشیه می برند!

علیرضا
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۵۷ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

متولد الیگودرزبود، پدرش از روحانیون و ایضا زندانی سیاسی بود،سال42 در مقطع  لیسانس فقه و حقوق اسلامی دانشگاه تهران پذیرفته شد! در اواخر حکومت شاه،بدست ساواک بازداشت میشود!15بهمن55  سالگرد ترور ناتمام شاه در دانشگاه تهران،بدستور شاه،66 تن زندانی سیاسی آزاد میشوند و در مراسمی با حضور شاه و انداختن مدال هایی!! برخی با گفتن کلمه سپاس! از شاه بابت آزادی شان تشکر میکنند!این برای باقی زندانیان زیر شکنجه جسمی ساواک! یک شکنجه روحی نیز بود!در تصاویری که پخش شد،چهره کروبی نیز بود!تصاویری هم از مرحوم عسگر اولادی و شهید عراقی هم که در جشن بودند!!

 دست هایشان را روی صورت گرفته بودند تا روزنامه اطلاعات از انها عکس نگیرد ولی گرفتند! عسگر اولادی میگفت ما را اول با چشم بسته برده بودن انجا! هرچند خود عسگراولادی با مشورت هاشمی و باقی روحانیون درخواست عفو برای با هدف حضور در کارهای انقلاب را کرده بودند!!! مرحوم منتظری میگفت  برای حضور افراد در جشن سپاس با او مشورت نکردند و خود ان افراد بی اطلاع رفتند!

کروبی لیسانس خود را باتاخیر گرفت و علتش را فعالیت های انقلابی بیان میکرد!اما علیرضا نوری زاده(ضد انقلاب لندن نشین) میگفت مهدی کروبی فقط سه بار در درس تفسیر قرآن رد شده و باقی واحد هایش هم با نمره ناپلئونی پاس کرده بود! ولی بعدها از او با عنوان ایت الله کروبی و عالم دین نام میبرد!

انقلاب اسلامی که شد، کروبی در دور اول مجلس از لرستان وارد مجلس شد،سال 58 هم رئیس بنیاد شهید شد،کروبی که در بنیاد بود،مفاسد مالی را به حد خود رساند،انتقادات فراوانی از او میشد،رفت و آمد زنان با پوشش و آرایش زننده به دفترش،حرفهای زیادی پشت سرش به وجود اورد!خانواده های شهدا که برای بررسی مشکلاتشان به کروبی مراجعه میکردند را زندانی و گاهی حتی شکنجه میکرد!

خانم امین پور همسر شهید اسماعیلی میگفت به دلیل انتقاد و نامه به یکی از مسئولین درباره بنیاد،عوامل کروبی مرا دستگیر و سه شب بازداشت کردند! خود کروبی مرا کتک هم زد و خانه هم را پلمب کردند! و آنجا از ترس اعتراف کردم و او را بخشیدم! برادرم که با وزیر کار وقت رفاقتی داشت ،نامه ای به بنیاد میدهد و مرا که سه فرزند داشتم ازاد کردند..!

خانم دیگری(م-س)همسر یکی از شهدا با یک فرزند که به دلیل مشکلات مالی و.. به کروبی مراجعه میکند،شیح کروبی! بعد از بررسی پرونده به او پیشنهاد صیغه موقت میدهد! و درنهایت بعد از چند بار صیغه توسط او! کروبی صیغه را یک طرفه فسخ میکند! انگاری که دیگر میلی به آن زن نداشته بود..

کروبی که خود را پشت بیت امام و یاران امام ره پنهان میکنداز زیر بار انتقادات فرار میکند! سال 64 به حکم امام ره،مسئولیت حجاج ایرانی در عربستان را هم زمان بر عهده میگیرد! سال 61 موسوی خوئینی ها ،مسئول بود به عربستانی ها میگوید مدینه و مکه برای شما نیست! و بعد از سخنرانی ،توسط دولت عربستان دستگیر و اخراج میشود! دولت میرحسین موسوی هم به عربستان اعتراض میکند!

#فرهنگ_پرواز

 سالهای 63 و 64 با انکه تظاهرات برائت از مشرکین برگزار شد و درگیری بین زائران و پلیس عربستان رخ داد ولی تلفاتی نداشت! سال 65 یک گروه از زائران اصفهانی که  از مرتبطین با باند انحرافی مهدی هاشمی(بیت منتظری ) با خود مواد منفجره به عربستان برده بودند،دولت عربستان آنها را کشف کرد! و باعث اعتراض اقای منتظری شد!

سال 66 بعد از سخنرانی کروبی در مراسم برائت از مشکرین،پلیس عربستان به زائرین حمله،و حدود 300 کشته و زخمی از ایرانیان برجای میماند! جنازه برخی از انها برنگشت! به گفته شاهدان پلیس عربستان دست به غارت وسایل کشته شده ها میزدند! جالب آنجاست که مهدی کروبی هیچ آسیبی نمی بیند و سالم به ایران باز میگردد! روابط ایران با عربستان تا سالها دچار تیرگی میشود...!

کروبی دوره های دوم و سوم و ششم از تهران به مجلس راه یافت! در دوره های دوم و اوایل سوم نائب و در سوم وششم رئیس مجلس میشود!

مجمع روحانیون مبارز،تشکل چپ و اصلاحطلب که در دولت هاشمی در انزوای سیاسی بود،در انتخابات سال 76،از محمد خاتمی حمایت کرد، کروبی میگفت در حمایت از خاتمی به هاشمی رفسنجانی و دفتر رهبری عرض کردیم که ما آقایی را وارد صحنه کردیم که اگر تعرضی به او صروت بگیرد ما ناگزیر از او دفاع خواهیم کرد!

کروبی در اجتماع مردم در مسجد اعظم قم با حمله به هاشمی رفسجانی و جناح راست آن روز! گفته بود از حمایت از خاتمی کوتاه نخواهیم آمد! هرچند دعوای زرگری آن روز به انتخاب خاتمی منجبر شد ولی بعدها حمایت هاشمی از خاتمی ،همه چیز را روشن کرد..

در انتخابات سال 78 مجلس ششم که دولت خاتمی و شخص تاجزاده مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند،مهدی کروبی از 30 نفر تهران،رتبه 26 را و هاشمی رتبه اخر! و به دولت خاتمی،به نحوه شمارش آرا اعتراض داشت!

علیرضا
۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۳۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر