فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

وقتی در سال اخر مجلس ششم،نماینده اصلاحطلب مجلس،کسی که خودش دارای مدرک فیزیک بود،بعد از جنجال افرینی داعش های وطنی مقیم خارج،گرهک منافقین و افشاگری به زعم خودشان علیه تاسیسات درحال ساخت نطنز و یو سی اف،امد ان تهمت ها را علیه کل نظام و تیم مذاکره کننده هسته ایی ان زمان که مسئولش خود حسن روحانی بود،بیان کرد،هیچ کس فکر نمی کرد این حمله به خودی، اقای شیرزاد،که با واکنش تند مهدی کروبی،رئیس مجلس همراه بود باعث بروز مشکلاتی در کشور شود که امروزه روی پل شکسته شده برجام،نه راه رفت راحت داریم و نه راه برگشت راحت!سبب شود...

شیرزاد در ان نطق جنجالی و وطن فروشانه ی خود،کاری کرد که وقتی حسن روحانی در زمان ریاست جمهوری خود از ان تعبیر به انداختن سنگی در چاه توسط عده ایی  کرد و رسانه اصلاحطلب با تمام وقاحت ان را به اسم دلواپسان زدند!

بعد از ان نطق جنجالی شیرزاد و متهم کردن نظام به کار دیوانه وار و مخفیکاری نوزده ساله !ان هم در شرایطی که تیم روحانی و دولت خاتمی در راستای مذاکرات سعداباد در حال اعتماد سازی با غربی ها بودند و سپس طرح سه فوریتی مجلس اصلاحطلب ششم برای پذیرش پروتکل الحاقی،به تمام معنا و گفته های خود روحانی در ان زمان،ایران را در مذاکرات با سه کشور اروپایی دست خالی کرد!روحانی که بسیار نارحت شده بود،تهدید به استعفا کرد اما با پادرمیانی عده ایی،منصرف شد ولی عملا نظام ایران توسط عده ی ایرانی نما و اصلاحطلب،در جهان،به مخفی کاری متهم شد و دولت جرج بوش را دیگر از این بهتر نمیشد علیه ایران ،قرار داد!

امثال شیرزاد که فرق نیروگاه اب سنگین با گرافیتی(چرنوبیل) را با وجود مدرک فیزیک خود نمی دانستند!به همراه هم فکران خود برای ضربه دیگری علیه نظام تحصن در مجلس و نوشتن زهرنامه به رهبری و عبور از شورای نگهبان و تسلیم در مقابل دولت بوش را خواستار بودند امروزه بازهم مدعی منجی ملت شدند!

علیرضا
۲۵ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۸ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳ نظر

بعد از کش و قوس های فراوان همراه با قرکمر و توضیح واضحات ان از سوی ناجیان ایران ،به نقض بد عهدی و نامردی سنای امریکا در تمدید تحریم داماتو،تصمیم بر ان شد که با همکاری مجلس فخیمه در غالب طرحی ایکس فوریتی!!! به این اقدام دردمنشانه و بی ادبانه امریکایی پاسخی قاطع داده شود تا هم به حساب اوباما ی بی ادب و دوستانش برسد و هم حساب دونالد ترامپ که ازگرد راه نرسیده!!! حالش گرفته شود! بدین منظور ایران با خرید هشتاد فروند بوئینگ امریکایی، حال این یانکی های بی ادب را گرفته و صدهزار جوان امریکایی که به دنبال شغل در دولت اوباما می گشتند و حالا مجبورند در دولت ترامپ صاحب شغل شوند را به عزای مامی هایشان بنشاند!

این اقدام قاطع از سوی دولت تدبیر و امید باعث شد تا صدای مخالفان برجام در سرتاسر جهان از ما تحتشان در بیاید!!!

مجلس سنای یانکی ها اعلام کرد:از صد سناتور،نودونه نفر خواستار این شدند که به مدت ده سال قطعات یدکی بوئینگ را قبل از تحویل هواپیما به ایرانی ها بدهند تا شاید ایرانی با این کار گیج و نا امید شوند!

دولت نتانیاهو(اسرائیل): در واکنش به این اقدام ایران اعلام کرد ما برای گرفتن حال ایرانی ها،حاضریم بخشی از تولید قطعات و مونتاژ هواپیما را در خاک فلسطین اشغالی انجام دهیم تا حال حامیان برجام گرفته شود...

دولت موزی و نامرد فرانسه نیز اعلام کرد: هی عمو،اون ایرباس ها رو که قولش را دادیم،قطعاتش را با بوئینگ به صورت مشترک میدیم دستتون تا حالتون جا بیاد!

اما در این سوی میدان حامیان برجام هم اتخاذ موضع رسمی نمودند!

اخوندی،وزیر راه و مسکن مزخرف اعلام کرد که تمام این هواپیماها،قرارداد خریدشان به ایران بدون بیمه و ضامن است!ولی اگر دستمان رسید انها را بیمه میکنیم تا خرج خون های احتمالیتان در بیاد!

نعمت زاده،وزیرصنعت درحالی که دهانش به موازات دستان پیرش در حالت ویبره بود گفت:هرکسی پولش را دارد میخرد و سوار میشود!اونهایی هم ندارند بروند قطارهای هشتاد ساله سوار بشوند!

علیرضا
۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۰ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۴ نظر

علیرضا
۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۰ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۴ نظر

دلم کمی بغل میخواهد...

دلم کمی آرامش با طعم اشک چشم میخواهد....

دلم کمی هوای گریه در ازای نوزاش سر میخواهد....

دلم کمی خنده با نوای فدایت شوم میخواهد...

دلم کمی گرفته ! شاید کمی مهربانی با دوچشم پاک می خواهد....

دلم کمی انتظار شاید در آمدن ات با یک بغل عشق میخواهد...

دلم کمی هوای داشتنت در این هوای سرد میخواهد...

دلم کمی پدر برای این دل گرفته در کنارت میخواهد...

دلم کمی امنیت با جرعه ایی گرمی وجودت در کنار لبخند جان میخواهد....

دلم یک بابا در کنار عروسک هایم میخواهد... ایا میشود که برگردی ؟

دلم یک دل سیر زیارت در کنار مرقد بی بی میخواهد...

دلم کمی هوای دست گرفتن در این حرم عشق میخواهد....

دلم کمی نوای دخترم دخترم میخواهد....

دلم گرفته از بس ...

دلم میخواهد بدوم و بگویم بابایی نرو... دلم میخواهد بگویم اگر رفتی تنها نرو...دلم میخواهد بگویم ببین موهایم رو! دلم میخواهد بخندم به نگاه لطیف تو...

دلم میخواهد بگویم یتیمی در این دنیا سخت است...دلم میخواهد بگویم جهاد کار مرد است...دلم میخواهد بگویم من پدرم شهید است.

دلم میخواهد بگویم بابا من هم کنیز رقیه (س)...دلم میخواهد بگیوم پدر من چه قدر دلیر است...

دلم میخواهد بگویم اینها اثر اشک روضه است... دلم میخواهد بگویم  آه شهادت چه قدر آرزویت بود... دلم میخواهد ببینم حداقل پیکر پاک ات ؟!

 هوای گریه نداری برای ناز دختر عزیزت ؟

.............................................................

تقدیم به شهید جاوید الاثر محمد اینانلو و تمامی شهدای مدافع حرم....

علیرضا
۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۶ موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹ نظر

مهرسال 82 بود که تیم ایرانی به ریاست حسن روحانی،در تهران،با سه کشور المان،فرانسه،انگلیس،توافق هسته ای سعد اباد را امضا کردند،چند روز بعد دولت جرج بوش،با همکاری شورای حکام سازمان ملل،یک قطعنامه تحریمی را ضد ایران بستند!ایران دوباره با سه کشور اروپایی،توافق پاریس را امضا کردند!اما امریکا باز دست به تحریم های دیگر زد!چند وقت بعد این بار روحانی در بروکسل،توافق هسته ایی دیگری را امضا کرد!تمام دارو ندار ما در ان زمان مجمتع در حال ساخت نطنز و اصفهان بود،همان چند عدد سانترفیوژ قدیمی و نسل اول را هم پلمب کردند،خبری از کیک زرد و یو اف سیکس و بیست درصد و اب سنگین اراک و راکتورش نبود،اما اروپایی ها با همکاری امریکا،ایران را دوباره تحریم و قطعنامه دیگری صادر کردند!

رهبری دستور داد همین دولتی که تحریم ها را پذیرفته،تعلیق را پذیرفته،باید تعلیق را بشکند!دولت خاتمی که در روزهای اخر عمرش بود،به ناچار تعلیق ها را شکست و موجی از خوشحالی در دل دانشمندان هسته ایی ایجاد شد.

روحانی با تمام این اوصاف میخواست سال 84 کاندید ریاست جمهوری شود که با امدن هاشمی،هم، ولایتی و هم روحانی از شرکت در انتخابات منصرف شدند،ایران ان زمان فقط یکسری از مکان ها پلمپ و تعلیق شده بودند که دوباره باز شد! احمدینژاد که امد،ایران در مقابل تحریم های شورای حکام،دست خالی بود!در مذاکرات چیزی نداشت! از بهمن 84 شروع پیشرفت های ایران با دستیابی به یو اف سیکس و.. کامل شدن چرخه سوخت هسته ایی،علنی شد!دولت بوش که خود را منفعل میدید،درخواست مذاکره کرد! 

علیرضا
۱۲ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۵ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۳ نظر

دوره های پنجم و ششم  انتخابات ریاست جمهوری،به ترتیب با پنجاه و چهار درصد و پنجاه درصد مشارکت همراه بود،یعنی در بین تمام انتخابات های انقلاب،پایین ترین مشارکت مردم مربوط به انتخاب هاشمی رفسنجانی بود،هاشمی اولین انتخاباتی که در ان با مشاکرت کم مردم پیروز شده بود که پست نخست وزیری حذف و قدرت دولت به صورت متمرکز در دستان رئیس جمهور بود،سال 68 که هاشمی انتخاب شده بود،نرخ دلار رسمی و دولتی هفت تومان و نرخ ازاد ان 120 تومان بود!هاشمی در طول چهار سال اول دولتش،همیشه با یک تیکه کلام،تنها دو روزنامه که منتقدش محسوب میشدند را میکوبید و با فشار دادگاه و ... ساکت میکرد،تیکه کلام هاشمی و دولتش این بود که ما در حال رفع خرابی های هشت سال جنگ گذشته هستیم و زمان برای ابادانی این همه خرابی و عقب ماندگی طولانیست!در سال 71،دولت هاشمی،نرخ دلاردولتی را به یکباره از شش تومان به 145 تومان افزایش داد و با بیست و چهار برابر کردن نرخ دلار دولتی یک شوک ارزی را به تمام کشور وارد نمود!

تعدیل اقتصادی دولت هاشمی،ایجاد تورم 50درصدی را رکورد زده بود،در مشهد به بهانه ی خراب کردن خانه مردم توسط شهرداری،زمینه اعتراضات مردم را در چندین شهر بزرگ کشور ایجاد کرد و تعداد زیادی از مردم کشته شدند و برخی گروهک های ضد انقلاب نیز تا توانستند از این اعتراضات سو استفاده بردند!در سال 72،دوره ششم ریاست جمهوری،ارای هاشمی به یکباره پنج میلیون دیگر نیز کاسته شد و مشارکت مردم در انتخابات ششم،پایین ترین مشاکرت در انتخابات های ریاست جمهوری با 50 درصد مشارکت لقب گرفت!هاشمی که در دوره پنجم رقیب قوی و قدرتمندی نداشت! در دوره ی ششم با وجود شرایط بد عملکردی در اقتصاد خیالش راحت تر بود!چون به جز توکلی و..رقیب دیگری نداشت و میدانست حتی با این شرایط بد عملکردی دوباره انتخاب میشود و چنین نیز دوباره شد!

علیرضا
۱۰ آذر ۹۵ ، ۱۷:۲۳ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱ نظر

علیرضا
۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۴:۵۲ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲ نظر

هاشمی رفسنجانی در زمان دولت اول احمدی نژاد به همراه خانواده در قالب یک هیات چند ده نفره سفرهایی را به عربستان و سوریه و عراق انجام داد،در عربستان،ملک عبدالله استقبال خوبی از او خانواده اش و برخی سیاسیون همراه او انجام داد،تصاویر ضیافت شام او با شاه سعودی،صدا خیلی ها را از جمله برخی از حامیانش دراورد! بریزبپاشی که انجام شد،هنوز در ذهن خیلی ها باقی مانده است!

بعد از سوریه و دیدار با بشار اسد،به عراق سفر کرد،در دیدار های ملاقات در عراق،به همراه محسن رضایی،و تنی چند از اعضای دفتر و مجمع تشخیص..به دیدار ایت الله سیستانی رفتند،بیت ایت الله سیستانی به مانند روال دیدار های همیشگی ازورود خبرنگاران و عکاسان خبری،جلوگیری میکند!مسیح مهاجری،مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از ارادتمندان هاشمی که در ان سفر همراه وی بود در باره ان دیدار مطالب جالبی را بیان میکند! مهاجری بعد از توصیف اندازه و ابعاد اتاق ملاقات ایت الله سید علی سیستانی،نحوه نشستن و ترتیب افراد،نکاتی را بیان کرد که هنوز که هنوز است برای همه جالب است.

مهاجری از گفتگوی هاشمی رفسنجانی با سیستانی میگوید که بعد از احوال پرسی و عرض خیر مقدم،هاشمی از اقدامات وحدت افرین اقای سیستانی و رهبری مردم عراق تشکر میکند و در مقابل اقای سیستانی به مانند دیگر مراجع به قول معروف،شکسته نفسی مینماید و در ادامه گفتگو اقای سیستانی از روابط هاشمی با دیگر سیاسیون در ایران سوالاتی را از هاشمی میپرسد،علی الخصوص از روابط هاشمی با رهبری ایران میپرسد که هاشمی در جواب میگوید روابط من با اقای خامنه ایی بسیار عالی و صمیمانه است! ولی اقای سیستانی میگوید اخباری دیگری دست من میرسد!

علیرضا
۰۶ آذر ۹۵ ، ۲۳:۵۲ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۴ نظر

زمانی که #خاتمی دولت خودش را روبه پایان میدید،به دنبال یک جانشین مناسب برای خود بود تا بتواند اهداف سیاسی اش را دنبال کند،بعد از تلاش های فراوان،دو نفر به نمایندگی از خاتمی در #انتخابات نهم ریاست جمهوری شرکت می کردند،یک نفر نامزد اصلی و دیگری بیشتر #نامزد رزو بود! دکتر #مصطفی_معین ،وزیر علوم اش،نامزد اصلی وی بود،و #مهر_علیزاده نقش داغ کردن تنور را بر عهده داشت،در روز های پایانی #هاشمی_رفسنجانی کهن سال نیز احساس وظیفه کرد تا به قول خودش بتواند #اتحاد و وحدتی مضاعف در دل #اصولگرایان به وجود اورد! هاشمی در جایی گفته بود این #کوتوله ها(بخوانید دیگر نامزدهای انتخابات)نمی توانند رای لازم رابه دست اوردند و باید رئیس جمهوری انتخاب شود تا رای بالایی داشته باشد تا ابروی بین الملی ایران از بین نرود!

مصطفی معین،به همراه علیزاده و چند نفر دیگر رد صلاحیت شدند ولی با نامه نگاری خاتمی با #رهبری ،این دو نفر با حکم حکومتی آیت الله #سید_علی_خامنه ای،تایید صلاحیت شدند،تا خاتمی و جریان #اصلاحات نتوانند انتخابات را تهدید و یا کم رنگ و مظلوم نمایی کنند،شعار اصلی معین همان شعار لیبرالیستی #حسن_روحانی در دولت یازدهم بود،معین اعتقاد داشت که نباید کسی را بزود وارد #بهشت کرد! جریان اصلاحات و رادیکال های درون ان که عمر سیاسی خود را در پاستور روبه پایان می دیدند!پروژه ی #جرج_بوش هراسی را راه انداختند،تمام روزنامه های اصلاحطلب هر روز از حمله قریب الوقوع امریکا که افغانستان و عراق را در مدت کمتر از 10 ماه و کل منطقه را به نوعی با پایگاه هایش به کنترل خود در اورده بود،مردم را میترساندند! و به مردم این گونه القا میکردند که اگر از میان معین و مهر علیزاده کسی رای نیاورد،ایران نیز وارد جنگ با امریکا خواهد شد و سرنوشتی بهتر از افغانستان برای ایران بدست نمیاید!

علیرضا
۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۷:۰۴ موافقین ۷ مخالفین ۰ ۲ نظر

وقتی #احمدی_نژاد،شهردار تهران در سال 84 به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد،و #قالیباف از شکست خوردگان دور اول بود،فکر میکرد که میتواند با شهردار تهران شدن خود،راه دستیابی به منصب ریاست جمهوری را بدست اورد،بعد از چهار سال،دوباره با توصیه نزدیکان #هاشمی_رفسنجانی و بازی کردن در نقشه هاشمی،ستادهای خود را تشکیل دادولی بعد از مدتی منصرف شد و نیمی از ستادهای خود را در اختیار #میر_حسین_موسوی قرار داد،یکی از اشتباهات احمدی نژاد این بود که فکر میکرد اگر به رقیب خود یعنی #علی_لاریجانی،مقام و منصبی بدهد،دفع شر کرده و خیال اش از او راحت می شود! لاریجانی اول با قبول دبیر شورای #امنیت ملی از84 تا سال 86 و سپس کاندیداتوری نمایندگی #مجلس از #قم و کسب رای و راه یابی به مجلس،از حمایت دولت احمدی نژاد با تمام قدرت برای ریاست مجلس استفاده کرد و این شد که احمدی نژاد با میدان دادن به رقیب خود،زمینه را برای تضعیف خود فراهم کرد! لاریجانی از جمله سیاست مدارانی بود که در #انتخابات 88 کاملا مرموزانه عمل کرد و حتی اخباری از #رای او به میرحسین نیز حکایت داشت!بعد از فتنه هم با بیانیه های دوپهلو به مقابله با فتنه پرداخت!و تا سال 92 بر تضادش و دشمنی با احمدی نژاد افزود...

علیرضا
۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۰:۳۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۴ نظر