فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

از منشا مانکنیسم جنسی تا بی غیرتی مردان!

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۳۲ ب.ظ

بعضی اوقات و شایدم اکثر اوقات،وقتی حرف از حجاب و یا پوشش می شود، همه فکر می کنیم حتما باید این وسط زنان را تحت فشار قرار داد و یا باید به زنان تذکر دهیم،جالب اینجاست وقتی به پوشش یک زن گیر می دهیم،زنان شاید موضع نمی گیرند! در این وسط برخی از پسران و مردان هستند که سریع واکنش نشان می دهند و می گویند حجاب یک زن چه است و چه نیست !!!

بعضی از ماها وقتی با اظهار مخالفت مردان در مبارزه با بدحجابی و بی حجابی مواجه می شویم،اکثر دچار نوعی ناراحتی می شویم،چون خودمان مرد هستیم و رفتار ها و افکار مردانه را نسبت به زنان بهتر می شناسیم!

از آن طرف وقتی برخی از مردان (منظور از مرد در این جا برای برخی فقظ ذکر جنسیت است و نه صفت خوب مردانه) با مبارزه با بدحجابی اظهارات تند و گاهی کار را با برخورد با فرد ناهی از منکر می کشانند، اغلب دختران فکر می کنند که آن افراد ذکور دلسوز و حامی آن ها هستند!

وقتی حرف و صحبت از ماهواره و شبکه های مبتذل می شود،بیشتر افکار به سمت زنان و دختران جوان می رود و فکر می کنید که حتما اثر مستقیم و و اولیه اش بر روی آن هاست درحالی که شاید در واقعیت این طور نباشد!

بیشترین متقاضی ماهواره ،پسران مجرد و بعضا متاهل هستند، پسران به دلیل تنوع طلبی زیاد خود در رابطه با جنس مخالف هیچ گاه از دیدن هزار عدد نامحرم سیری ندارند و این امری اثبات شده شاید برای خیلی از افراد باشد.

برخی از پسران فکر می کنند اگر همسر خود یا خواهر و شایدم دوست دختر خود!!!  بدحجاب باشد! بدحجابی برای آن ها و همچنین شهوت برای آن ها عادی شده و می توانند با جنس مخالف به مانند یک هم جنس رابطه برقرار کنند!

در حالی که انسان نر ، و هم چنین ماده ، هیچ گاه نخواهد توانست شهوت به یک چیز را برای خود عادی کند! چیزی که این وسط عادی و از چشم افتاده می شود، خود شی و یا فرد است و هیچ گاه واکنش در مورد آن نوع از شی و افراد  که ما نام شهوت و میل به جنس مخالف از آن نام می بریم عادی نخواهد شد،و نتیجه آن که فرد با دیدن تصاویر مبتذل و یا دوستی با جنس مخالف،بعد از مدتی دچار سردی به آن دوست جنس مخالف خود و یا سرد شدن رابطه با همسر خود می شود!

در بین افراد متاهل برخی از واژه ی شکست عشقی و یا طلاق عاطفی نام می برند هرچند تنها دلیل طلاق عاطفی مسائل جنسی نیست ولی اگر نگوییم مهم ترین آن نیست ،جفا کرده ایم!

کاری که فیلم ها و تصاویر مبتذل که بیشتر در ماهواره و اینترنت یافت می شود، ایجاد نیاز در مخاطب خود است، ماهواره نمی گوید دوستی با جنس مخالف و یا برقراری رابطه ی خلاف شرع خوب است (البته کم تر تعریف می کند) بلکه میاید در مخاطب خود،چه پسران و چه دختران ، با تصاویر تحریک آمیز، ایجاد نیاز را در مخاطبین خود تقویت و افزایش می دهد.

برای همین، برخی افراد متاهل (بیشتر پسران) بعد از ازدواج ، شاید اگر نگوییم اولین خرید ولی جز اولین خرید هایشان ،خریدن یک رسیور و دیش است ! این افراد فکر می کنند چون متاهل هستند می توانند تصاویر مبتذل را نگاه کنند،این اشتباهی است که افرادی که کارشان بعدها به دادگاه می کشد، از آن به دلیل اصلی ترین عامل بی اعتمادی و سرد شدن رابطه با همسر از آن عنوان کرده اند.

کسی که تنشه می شود،لازم نیست به او بگوییم آب بنوش ! چرا که او احساس نیاز را در خود نسبت به آب به عنوان مایع برطرف کننده نیاز دریافت کرده است ولی کسی که تنشه نیست اگر به او آب هم بدهیم شاید آن را پس بزند...

کاری که برخی دختران با لباس های تحریک آمیز خود می کنند، همین ایجاد نیاز در جنس مخالف است ! دختران فکر می کنند این پسران فقط به دنبال نیاز خود می روند درحالی که خود دختران با بدحجابی و بی حجاب خود ،در خود خودشان !!! ایجاد نیاز کرده اند در حالی که فکر می کنند این مشکل پسران است که باید چشم خود را مواظبت کنند!

خطای این دختران در واقع این است که فکر می کنند وقتی بدحجاب بگردند،ذهن خودشان آرام است! در حالی که هر بار از کنار پسران عبور می کنند،به یاد نیاز های جنسی خود به دلیل جلب توجه برای پسران می افتند! این دختران فکر می کنند که هر بار یک مدل لباس بدحجابی در جامعه بیادی و آن ها مدتی آن را استفاده کنند،عادی می شود برای مردان در حالی که همان طور که قبلا عرض شد سطح نیاز بالاتر می ورد و نیاز های جنسی افزایش می یابد.

برخی از مردان هم به مانند این دختران فکر می کنند، یعنی فکر می کنند امر بدحجابی چیزی است که اگر هر روز گسترش یابد ،عادی میشود در جامعه! و حتی کار به جایی رسیده است که یکی از عوامل بدحجابی دختران ، این نگاه غلط پسران است که دختران خود و همسران خود را به اجبار وادار می کنند که بدحجاب و بی حجاب در جامعه حضور بیابند و این همان ایجاد نیاز های پشت سر هم است و که نسل های بعد را هم گرفتار می کند!

مغز و تفکر انسان به گونه ایی است به هرچیزی بیشتر اهمیت دهد و بیشتر فکر کند، بیشتر به آن مسئله پیوند می خورد و کسی که سعی می کند مسائل بی اخلاقی و بی عفتی را عادی کند،در واقع بیشتر خودش را درگیر این مسائل میکند....

از دید بقیه مردم،این مردان را بی غیرت هستند ولی شاید بدانید اینان اصلا خود را بی غیرت و بی حیا نمی پندارند به این دلیل که به دلیل تغییر ذاعقه و ایجاد نیاز های کاذب توسط عوامل گوناگون، تعریف غیرت و حیا برای آن ها تغییر کرده است و آن ها غیرت را طور دیگری تعریف و برای آن سطح بندی و درجه بندی دارند!!!

برخی از آنان فکر می کنند که اگر دوستان هم جنسشان با زن و ناموس آن ها مراوده های غیر جنسی داشته باشد بی غیرتی نیست و برخی دیگرشان فکر می کنند مثلا اگر همکارشان با همسر و ناموسشان هم بستری نکند!!! بی غیرتی نیست!

وقتی احساس نیاز ایجاد شد، رفع آن نیاز هم می شود ارزش! حالا اگر این نیاز غیر مشروع و خلاف دین باشد، حتما ممکن است رفع آن نیاز هم بشود نامشروع ! ولی بر اساس همان قاعده ایجاد ارزش! آن روش رفع نیاز نامشورع که یک ضد ارزش تلقی می شود ، تبدیل به ارزش می شود! به همین راحتی...

برای همین است که در بین برخی از پسران ، نداشتن دوست دختر یک ضد ارزش شده است!(همچنین در بین دختران)

پسرانی که هم خودشان بدپوشش هستند و حتی تمایل به برداشتن زیر ابرو رنگ مو و آرایش چهره پیش رفته اند ،ایجاد نیاز و احساس نیازی است که نسبت به زیبا شدن به مانند دختران که در واقع زیباشدن و زیبا بودن زن به یک ارزشی تبدیل شده است که تمام ارزش های دیگر زیر آن قرار گرفته اند!!!

اینجاست که باید دلیل بی غیرت شدن برخی از مردان نسبت به نوامیسشان را باید در تغییر ارزش هایشان حالا از هر قومیت و نژادی هستند را در می بابیم...

پس باید با روش های مختلف و مشروع سعی در تبلیغ ارزش ها انجام شود، باید بتوان همان طور که آنان به مسائل بی اخلاقی و بی بندوباری تمایل پیدا کرده اند ، با طرح سوالی و نه تعریفی !!! احساس نیاز به غیرت صحیح و نه برعکس بر روی ناموس خود، ایجاد کنیم.

منظور از طرح سوالی ،همان ایجاد پرسش و تلاطم ذهنی در فکر این افراد است.وقتی شما از کسی سوالی را بپرسید و یا جمله ایی با ارزش را به صورت سوالی بپرسید ،ذهن آن فرد چه بخواهد و چه نخواهد به صورت ناخودآگاه دنبال جواب می رود،این روشی است که حتی برخی از معلمان در مدارس انجام می دهند و بهتر از روشی که بیاییم مفاهیم را هی پشت سر هم تعریف کنیم عملی تر و بهتر است.

وقتی برای یک فردی که نسبت به بدحجابی ناراضی نیست و حتی خوشش میادید،ایجاد سوال کنیم نسبت به درست بودن یا نبودن آن،ذهن ان فرد را درگیر کرده ایم،و بعد از مدتی می توانیم با تعریف کردن مفاهیم ،احساس نیاز درست نسبت به مسائل اخلاقی را در او و جامعه تقویت نماییم...

همین....!

...................................................................................................

این مطلب در سایت های زیر:

دولت بهار

راهکارنیوز

رجانیوز



نظرات  (۳۹)

سلام
یا الله
خسته نباشید
البته در اینجا فقط کسانی رو مورد بحث قرار دادی که نمی دونن هرکاری با ملت بکنن بعدا سر خودشون هم میاد.
و راجع به اونایی که از سر عناد از این کارا میکنن بحثی نشده...

موفق باشی
یا علی
پاسخ:
سلام
حاجی چرا در مورد اون یکی ها هم گفتم! یکمی دقتدکن!!!
یاعلی(ع)

سلام 

منشاء این مساله فقط و فقط مال حرام است. شغل هایی که از راه پارتی بازی به دست می آیند و البته مخصوصا رباخواری توسط بانکها. 

تنها بزرگمردی هم که به جنگ این بانکها رفت فقط احمدی نژاد بود.تنها کسی هم که برای حلال مردن سفره مردم کوشید تا یارانه را به عنوان حق هر شخص از بیت المال و مال با برکت امام زمان سر سفره ها بگذارد هم همین مرد بود.  البته در این جنگ شکست خورد. مثل همه افراد دیگری که به جنگ بانکها و سرمایه داران رفتند.  

 و این ربا و مال حرام  است که وقتی وارد زندگی شد حیا و غیرت را با هم می برد. والله بالله تالله اروپایی ها هم قبل از گسترش بانکداری با حجاب یودند. که تصاویرش هنوز موجود است. 

پاسخ:
سلام
مال حرام تا حدودی درسته، ولی همش نیست، خیلی ها نون شان حلال است ولی به دلیل تغییر ارزش هلیشان این طوری می شوند...
امان از بی حجابی…!
بسیار برای خود من اتفاق افتاده که با اینکه مجرد هستم٬ در کوچه و خیابان با هنجار شکنانی مواجه شده ام که از انزجار درونی ام اگر به من کارد می زدند خونم در نمی آمد! خدا شاهد است که بارها خواسته ام تذکر بدهم ولی باز از انگ چسباندن هایشان و آبروریزی های بعدی اش ترسیده ام و اقدامی نکرده ام!
مانده ام حیران که بزرگان جامعه ما که انقلابی باشکوه را پشت سرگذاشته اند چگونه است که اکنون کام در دهان گرفته و اقدام ارزشمند نهی از منکر را به خدا واگذار کرده اند!
در حال حاضر امیدی به دولت امید نداریم که هیچ؛ می خواهیم سنگ جلوی پای دلسوزان فرهنگ انقلاب نیاندازد.
خواهشی که دارم این هست که بیاییم در تمام نقاط ایران اجتماعات و راهپیمایی هایی را علیه بی حجابی راه بیاندازیم و بگذاریم این سکوت بیست ساله شکسته شود و نهی و انتقاد از حجاب علنی گردد تا هرکس که هوس بی حجابی به سرش زد٬ اول پی انتقادهای مردم را به تنش بمالد.
باور کنیم که اگر در این شرایط بیدار نشویم٬ خدای نکرده در غفلت و خواب ابدی فرو خواهیم رفت.
یا علی
پاسخ:
سلام
شما که جوان و مجرد و پسر هستید نیاز نیست رودرو به دختران جوان تذکر دهید، گاهی اخم کردن به شوهران آن ها هم کارساز است!
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۵۷ توحید محمدزاده
دیشب ساعت حدود 12 شب بود به درخواست یکی از دوستان رفتیم قدم بزنیم . چند قدمی نرفته بودیم که صحبت از ازدواج شد . مطلبی که می خوام بگم ربطی به این پست نداره ولی اونقدر داغونم کرده که نگو و نپرس . دوستم داشت از دوست دخترش حرف می زد و از کمالاتش و خوبی هاش منم داشتم خودمو آماده می کردم که بهش توضیح بدم که خانوادشو در جریان بزاره که جمله ای گفت حالمو خراب کرد . گفت من جرات این رو ندارم که ازش بپرسم تا حالا دوست پسر داشته یا نه ! گفتم خب لازم نیست بپرسی . گفت می دونی از چی می ترسم؟ گفتم چی ؟ گفت میترسم ازش بپرسم و اونم بگه 3 بار هم رابطه ی جنسی داشتیم و بعد اون از من بپرسه و من هم به خاطر اینکه اون راستشو گفت منم بگم منم 3 بار مثلا . دیگه چطوری میشه با اون زندگی کرد در حالی که مطمئنی سه بار با دیگران رابطه داشته؟
بعدش هم روشنفکریش گل کرد و گفت این چیزها اصلا مهم نیست و چه اشکالی داره....
پاسخ:
سلام
دوست شما احتمالا غرق در جمالات طرف شده و فعلا یک کوری و کری موقت بهش دست داده!
خدا ان شاالله خودش درست کند...
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۲۶ روح الله فاضل
شاید ارتباطی با متن شما نداشته باشد اما مسئله حجاب به هیچ عنوان مسئله اول کشور نیست. معلول‌ها ما را از پرداختن به علت‌ها بازندارد.
یاعلی
پاسخ:
سلام
در بعد فرهنگی دقیقا مسله اول ماست!
حجاب از علم آموزی تا اقتصاد و سیاست اثر گذار است.
یاعلی (ع)
سلام
ممنون از دعوتتون
بسیار جالب

پاسخ:
سلام
ممنون!
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۶ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
1- به نظر من اظهار نظر حق هر کسی است و ما نمی توانیم گروهی را به سادگی از طرج نظرات محروم کنیم هرچند مخالف عقایدمان نباشند.
2- درست است که حجاب امری برای دو جنس ولی در زن نمود بیشتر و اهمیت بیشتری دارد.
3- آیا در رابطه با کسانی که از ماهواره استفاده می کنند آماری دارید؟
4- از نظر روان شناسی شهوت هم مانند سایر احساس قابل عادی شدن است و جدای از این بحث باید به احکام الهی نگریست ما وظیفه داریم احکام را رعایت کنیم چون دستور خداست حال چه برای ما عادی بشود موردی یا نشود.
5- از نظر روان شناسی اگر عشق میان دو نفر شکل بگیرد به مرور زمان جنبه شهوانی تقلیل پیدا کرده ولی جنبه معنوی عشق افزایش پیدا می کند اما آنچه در رابطه با مسائل جنسی ذکر کردید درست است و متاسفانه این موضوع در ایران حل نشده است.
6- بقیه موارد صحیح است فقط این که فکر کردن نسبت به مسائل یکی از راه های این است که موضوعی را از فرایند آنی و فعال مغز حذف کنیم.
پاسخ:
سلام
در مورد عادی شدن شهوت در متن توضیح دادم!
غلط املایی ندارم؟

۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۳۳ رضا از شهرری
سلام . در باره تمام حرفها با شما هم نظرم . فقط یک سوال ما چه کرده ایم ؟
پاسخ:
سلام
نشسته ایم و نگاه کرده ایم!!!
سلام
وا لینک این مطلب چطور برا من ایمیل شده!!!!
پاسخ:
!!!
همه اش مال حرام است. اگر دیدید کسی بی غیرت شده شک نکنید از جایی مال حرام وارد زندگیش شده است. ولو مثلا با ندادن خمس واجب. تغییر ازشها سر سفره اتفاق می افتد.
پاسخ:
نه به این شدت! هر چند من مورد هایی سراغ دارم در عین انجام همه احکام! ی نقص هایی هم دارند...
سلام
اگه بشه که راه حل هم ارائه بدید خیلی خوبه، آخه الان یه حس روشنفکری تو خیلی از آدما داره فوران میکنه و خیلی از حرفا رو نمیشه زد..
یه راه حل خوب و عملی لازمه..
در پناه حق..
پاسخ:
سلام
راحل عملی استفاده از همان شیوه ی آن ها ولی با هدف درست!
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۵۵ زائر پناهنده
بهتر نیست درباره مطلبی که در وبلاگی که در آن نظر میگذارید، نظر بدهید و بعد به تبلیغ وبنوشت خود بپردازید؟
این منصفانه تر نیست؟
پاسخ:
سلام
ممنون حرف شما درست ولی فرصت نمی کنم !
عزیزانی هم که برای مطلبشان من را دعوت کنند حتما دعوتشان را اجابت می کنم!

۲۹ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۰۰ زائر پناهنده
واقعا لطف میکنید
پاسخ:
!!!
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۲۲ مهدی صنوبری

مطلب خیلی خوبی یود

پاسخ:
ممنون
سلام.مطلب خوبی بود.
یه شکل دیگه از بی حیایی که وجود داره وباعث تلخ شدن زندگیهای مشترک شده عدم رعایت پوشش حداقلی خانمها در مقابل محارم شون هست. دخترخانمهایی که با نداشتن پوشش مناسب مقابل برادر هاشون ظاهر میشن و باعث حساس شدن خانم برادرشون میشن و زندگی مشترک اونها رو تلخ میکنن و با اینکه تذکر داده میشه اما فایده نداره. درد اینجاست که این موضوع توی خانواده هایی که ادعای مذهبی بودن دارن هم وجود داره.کاش راه حلی براش پیدا میشد!
پاسخ:
سلام
بله، درست می فرمایید، این مشکل خیلی هم دامنه اش گسترده میشود...
hello! well come  to myblog
good luck!

پاسخ:
بلاگتان باز نمیشه!ok
سلام .دوست عزیز شماکه یک مرد هستید کاشکی پاسخ منوبدید که چرا مردی که نون ان شاالله حلال درمیاره ودرمحیط پاک فارغ ازماهواره و...وعلاقه زیادبه همسروبه گفته خودش ارضا کامل ازهمسردوستداشتنی اش وزندگی آرام سرشاراز محبت وفرزندانی سالم ومهربان ورفتارهای اسلامی "باز تنها که میشه به زنان بی حیای خیابان مانندگرسنگان نگاه میکنه! ویک چرای بزرگ دردل وجان همسرنگرانش ایجادمیکنه که بخاطرحرمت شوهرش سعی میکنه بروش نیاره.کاشکی که شمابرادرای خوبم پاسخ میدادیدبا توجه به تحقیقاتتون.یا علی
پاسخ:
سلام
در مورد نان حلال من حرفی نزذم، یمی از نظردهندگان نظری داد و من هم نظر خودم را گفتم!
در مورد حالت تنهایی یک مرد! در مطلب نوشتم بوده که انسان به هر چیزی بیشتر فکر و ... کند، ....
یاعلی(ع)
سلام
ممنون از حضورتون
متوجه منظورتون از سوء استفاده تلقی شدن این جور کارها نشدم؟
پاسخ:
سلام
خودتان که در پست خودتان توضیح داده بودید!!!
دیروز بخاطر مراسم تشییع یکی از اقوام به بهشت زهرا رفته بودم، خیلی عجیب بود که سالن انتظار غسالخانه بیشتر به سالن مد شبیه بود و من واقعا در شگفت شدم از آدمهایی که حتی آنجا هم با آرایش و لباس‌های آنچنانی حاضر شده بودند! ببینید چقدر غافل شدیم که قبرستان هم ما را یاد مرگ نمی‌اندازد!!!
پاسخ:
سلام
بله، متاسفانه...
۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۳:۵۹ سپهر حزب الله
یادش بخیر ؛ روزگاری روی دیوارهای شهرمان می نوشتیم :
خواهرم حجابت، برادرم نگاهت

  
پاسخ:
آری...
۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۹ میلاد حاتمی
بابت تبادل لینک سپاسگذارم
۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۰:۳۱ نرگس زهرا
سلام متاسفانه  ماهواره تاثیر خودش رو روی جامعه ی ما گذاشته و به وسیله ای عادی در خانه ها  تبدیل شده و همین هم باعث از بین رفتن خیلی حجاب ها در بین خانواده ها شده و از طرفی تبلیغ نکردن و کارفرهنگی نکردن در مدارس و دانشگاه ها هم باعث میشه خیلی ها از حجاب و دین فرار کنند و الگوی خودشون رو بازیگران هالیوودی قرار دهند... به نظرم رفتار معلم ها و ناظم مدارس درامر حجاب خیلی تاثیر داره ولی متاسفانه رفتار نادرست خیلی از آن ها باعث دوری از حجاب میشود در حالیکه اگر با مهربانی و کمی حوصله اصل و فلسفه ی حجاب توضیح داده بشه ( که البته باید در سنین پایین صورت بگیره و این طور موثرتره) چون موافق فطرت الهی انسان است به راحتی پذیرفته میشه... البته مسایل خیلی زیادی هم هست مثلا وقتی تنها عامل ارزش زیبایی ظاهری میشه دختران هم برای  پیداکردن جایگاه به دنبال هرچه زیباتر شدن پیش می روند و نتیجه اش هم همین عمل های زیبایی میشه که متاسفانه تعدادشون روزبه روز بیش تر میشه ...
ممنون از مطلبتون
پاسخ:
سلام
بله ممنون از نظرتان...
با سلام خیلی مطلب جالبی بود مردان زن بر أیشان مثل یک غذائ خوشمزه است اگر پرهیزکاری نباشد تنوع طلب می شود فقط لطف خداوند و نیکوکاری مرد را از این افت مصون می کنه ویک توصیه هم به کسانی که ریا کارند خیلی با دید بدبینی نگاه کند بیتر به تزکیته نفس خودشون توجه کنند
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
اصل مطلب همون تیتر هست...
یکی از علت های بزرگ بی حجابی دختران و زنان بی غیرتب مردان است ...
و تسلسل باطل
بی حجابی زنان باعث می شود مردان هرزه بپسندنشان، و زنان بی حجاب تر می شوند تا مردان بیشتر بپسندنشان
و شاید علت رو آوردن دختران چادری به آرایش هم همین باشد!
و من الله التوفیق

پاسخ:
سلام
بله ممنون
سلام. خداقوت.
خیلی متشکرم از مطلب خوب شما.
با مواردی که فرمودید موافقم.
همچنین یه موردی که به ذهنم رسید اینه که متاسفانه رفتارهای به اصطلاح خیرخواهانه بعضی افراد نسبت به مساله حجاب که با روش های غلط انجام میشه باعث بدتر شدن اوضاع میشه این که واقعا خیلی از افراد جامعه روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر را نمی دانند و به خودشون اجازه میدند از هر روشی استفاده کنند در صورتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عمل ظرافت ها و نکات خیلی مهمی داره.
نمی دانم شاید بهترست قبل از هر چیز این واجب فراموش شده با همه گنجایش ها و ظرفیت های عظیمش به مردم شناسانده شود و از این قانون منعطف اسلامی بیشترین استفاده را در حل مسائل جامعه به خصوص مسائل فرهنگی برد .
( یادم میاد یه روز رفته بودم مغازه برای خرید فک کنم مغازه سوپری بود روی پلاستیکی که اجناس خریداری شده رو درونش قرار می دادند جملاتی در مورد حجاب نوشته بودند و توصیه هایی در این باب ، من واقعا از این اقدام به عنوان یه خانم محجبه حس خوبی نداشتم احساس کردم خیلی مساله حجاب رو دم دستی کردند واقعا حس بدی داشتم !!!!  نمی دونم چرا حس توهین دست داد!!!)
بازم متشکرم از جنابعالی
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون، ان شاالله وضع درست میشود...
۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۰:۲۹ محمد دهداری
سلام اخوی
می خوام کوتاه بنویسم ولی نمی تونم
ضمنا با تبادل لینک موافقم
شما لینک شدید
یا حق
با سلام
سومین پوستر از سری پوستر های "بیضاء" با محوریت شهید محمودرضا بیضایی طراحی و آماده دریافت می باشد.
وبلاگ
ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ
دات بلاگ دات آی آر

galam.blog.ir
۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۵ طاق بستان کرمانشاه/بیستون کرمانشاه
عشق نیرویی است در عاشق، که او را به معشوق می‌کشاند،
دوست داشتن جاذبه‌ای در دوست،
که دوست را به دوست می‌برد.
عشق تملک معشوق است،
دوست داشتن تشنگی محو شدن در دوست[گل][گل][گل]...
kermanshahan20.blogfa.com
kermanshahah29.blogfa.com
۰۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۲۲ سید محمد حسینی یزدی
سلام.
بسیار عالی
با نکته ای از نهج البلاغه به روز هستم.
یاعلی
۱۰ مهر ۹۳ ، ۱۱:۱۴ امیـــر پنجه شاهی
سلام

" کارت دعوت"

به حسینیه مجازیمون دعوتید!
باشد تا کربلایی شویم!

کربلایی که نرفتم یادش بخیــر!
یاعلی
http://pareparvaz315.blog.ir/

۱۱ مهر ۹۳ ، ۰۱:۱۴ آرام قلبم
سلااااااااام خدا قوت

به روزم با مطلبی کاملا متفاوت در مورد حجاب ....

با عنوان ربات انسان نما !!! خواهش میکنم حتما تشریف بیارین و نظرتون در موردش بگین

ممنونم

سلام.
غیرت مرد ازبس که جان ندارد.
درست وضعیت حجاب بد شده ولی ما حزب اللهی ها و محجبه ها مغصریم که به بهونه ی وضعیت بد حجاب مکان های عمومی رو برای اونها خالی کردیم.
به من هم سر بزنید خوشحال میشم
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
ممنون از دعوتتون و پست قابل تاملی که گذاشتید...
فقط من یه جاهاییشو متوجه نشدم!!

پاسخ:
سلام
کجاها؟؟؟
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۷ آرام قلبم
سلام عیدتون مبارک.....
مطلبی یه مقدار توفنده درمورد امام هادی نوشتم....
حتما نظرتون بگین
یاعلی.
۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۷:۱۸ ارتش سایبری ایران
سلام سایت خیلی زیبایی دارین به وبلاگ ارزشی زیر نیز سر بزنین
http://irancyberarmy.blog.ir/
با تشکر از شما دوست عزیز 
خدا قوت 
سلام
بند 11، 12 رو تقریبا!
راستی اون سیب زمینیا خیلی جالبن...((:

پاسخ:
سلام
!!!
سلام و درود خدا به همه بچه هیاتی ها؛ خدا قوت ؛ خوشحال میشیم یه سری هم به محفل نور بزنید. mahfelenoor.ir

سلام ممنون از مطلب مفیدتون .

اونچه که وقعا وحشتناکه وضعیت  دانشگاه ها هست.من به عنوان دانشجوی پسر بامشقت فراوان دردانشگاه حضور پیدامیکنم.واقعا  بایداز اختلاط  ارزش ها و ضدارزش ها ترسید.به طوری که بزرگان ماهم گهگاهی دراعتقاداتشان دچارتردید میشوند .
خداوند همگان را هدایت کند
پاسخ:
سلام
ممنون
همسرم دوسال عقدبودیم همش سرقضیه حجاب باهم دعواداشتیم درمورداینکه بادوستاش بره مهمونی ومنم گفتم بایددوستاتوبشناسم مدام بهم میگفت امروزی نیستی درموردپوشش نامناسب همیشه بنده رو. امول خطاب میکردن من دیپلم مدرک تحصیلیم ایشونم هم همینطور واین اواخریک ماه قبل عروسی مون سرقضیه اینکه بهش اجازه ندادم عکسشونوشابه اجتماعی بزاره به این نتیجه رسیداصلابدردش نمیخورم گفتن میرم ادامه تحصیل میدم وبایک فردتحصیل کرده امروزی ازدواج میکنم پوزش میخام ازهمه دوستان ازبیربط بودن مطالبم بابحث دوسدارم اشتباهاتموبهم بگیدایشون ازم جداشدن الان دانشگاه هستن 
پاسخ:
سلام
ممنون و متاسفم از زندگی ...
چرا قبل از خواستگاری و قبل از عقد درست در موردش تحقیق نکردید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی