فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

از خواهران کارگر تا برادران تن پرور !

چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ب.ظ

نمی دانم!شاید مشکل من و امثال بنده این باشد که کمی تا حدی حرف هایمان را رک و صریح می زنیم،اگر در جمع تعدادی از دختران بگوییم به بی ادبی متهم میشویم و اگر در جمع تعدادی از مردان بگوییم به ثروتمند بودن و غیره!

اما نمی شود حقیقت را نگفت و نمی شود این حقیقت را در سینه نگه داشت و به زبان نیاورد!

اما چه کنیم که خانواده هایمان و زندگی مان و نسل مان و ... همه در خطر است.مهم ترین معضل امروز جامعه ی ما اشتغال و کار است،در کشوری هستیم که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم،تعداد بسیاری از مردان بیکار هستند،و وضع ازدواج جوانان بسیار نامناسب و معیشت خانواده در خطر است.

حالا با تمام تفاسیر و تمام بحث ها معلوم نیست چرا در کشوری که مردان وضع کار خوبی ندارند عده ای از پسران رو به تن پروری اورده اند؟ معلوم نیست چرا برخی ها حاضرند خودشان در خانه لم بدهند و یا استراحت کنند و یا در شغل خودشان راحت طلب باشند ولی اجازه بدهند همسرشان در جایی بیرون از خانه مشغول کار شود؟

اشتباه نکنید و سریع موضع گیری نکنید،اما مشکل اصلی از خود بانوان و خواهران محترم است.چرا برخی خانم ها اصرار دارند در بیرون از خانه کار کنند؟ چرا برخی از خانم ها فکر می کنند اگر هرچه بیشتر شبیه به مردان شوند و به مانند مردان،بتوانند پول دربیاورند!قهرمان هستند؟ این تفکرات فمینیستی چگونه در ذهن زنان ایرانی رسوخ کرده است؟

کار به جایی رسیده است که دختران به این امید وارد دانشگاه و مراکز اموزشی میشوند که در اینده بتوانند شغلی برای خود پیدا کنند! لطفا مغلطه نکنید! منظور ما همه رشته ها و شغل ها نیست! برخی مشاغل مثل معلمی یا پزشکی نیاز جامعه است که زنان نیز در ان حضور داشته باشند!(که حتی در این بین نیز استثناهایی است) ولی ایا با وجدانتان میتوانید کنار بیایید و از خیر لفظ خانم دکتر و خانم مهندس و خانم کارمند فلان پایه بگذرید و به فکر تربیت نسل بعد یعنی فرزندانتان باشید؟

بعضی ها عشقشان این است که به مانند همسر خود کار کنند و به زعم خود فکر میکنند اگر بتوانند مستقلا پول در بیاورند یعنی این که خیلی زرنگ هستند! ولی باید گفت زهی خیال باطل!

وقتی به فلان دختر میگوییم چرا دوست داری خودت در بیرون از خانه مشغول باشی و کار کنی،او میگوید دوست دارم مستقل باشم! مثل این می ماند که به یک مرد بگویی چرا دوست داری خانواده داشته باشی و او بگوید چون دیگران دارند!!!

بحث تفکرات اشتغال زنان دقیقا روی طبیعت زن و طبیعت فطری مردان را هدف گرفته است!همان طور که نیاز به ارضای حس مادری در درون همه دختران(کم یا زیاد) وجود دارد،مردان نیز نیاز به ارضای حس سرپرست بودن و مالک بودن دارند!وقتی این حس سرپرست بودن و مالک خانواده بودن را با اشتغال زنان از بین ببریم،مردان دچار شکست غرور و شخصیتی میشوند،وقتی مردی می بیند زنشان دیگر نیاز مالی به او ندارد،دچار یاس و نا امیدی در سرپرستی خانواده میشود،اکثریت قاطع مردان،بنا به حس سرپرست جویی خود و مالک بودن،حاضرند سخترین شغل ها را قبول نمایند به این امید که زن و فرزندانشان در رفاه بمانند!

ان پسری که دنبال زن شغل دار می گردد،با عرض معذرت،یا بی عرضه اجتماعی است،یا ناتوان در تکامل شخصیتی خود است و یا فکر میکند اگر زن و همسرش شغلی و درآمدی داشته باشند،به اقتصاد خانواده کمک میکند! اما غافل از ان است که سنت خدا بر مبای اقتصاد برکت مبناست و چیزی که برکت نداشته باشد ،دوامی نخواهد داشت!

چه بسیار خانواده هایی هستند که هم مرد خانواده و هم زن خانواده هر دو صاحب شغل هستند و هرو درامدی دارند ولی کفاف زندگیشان را نمی هد و دائما دنبال پول و سرمایه هستند ولی غافل از ان که به راحتی و اسایش درونی دست یابند!!! و تربیت فرزندانشان را به مهد های کودک و مدارس و غربیه ها می سپارند...

مردی که حاضر میشود تا همسرش برود در جایی مشغول بکار شود که چند نامحرم و مذکر دیگری هست،خودش با دست خودش حیا را از بین برده است!اگر مردی بداند که همسرش هر چند گاهی با همکاران مردش!!! شوخی و مزاح میکند ولی دلش نمی لرزد! بدانید در او غیرت خشکیده است!


وقتی از دختران سوال میکنید بعد ازاتمام تحصیلات چه کاری میخواهید انجام دهید و انان با ذوق و شوق فراوان میگویند که به دنبال کار  و شغلی خواهیم رفت بدانید با دست خودشان اینده و زندگی شان را خراب میکنند!

خواهران محترم! شما خودتان را لحظه ایی جای یک پسر مجرد به دنبال همسر بگذارید! وقتی پسری ببیند مدرک تحصیلی گزینه مورد نظرش برای ازدواج!!! ویا سطح درامدی اش مساوی و یا بیشتر از درامد اوست!چگونه میتواند جرات کند تا از ان دختر خواستگاری انجام دهد؟ اگر جواب مثبت بگیرد همیشه در ذهن خود نوعی منت را را دارد تحمل میکند ووای به ان روزی که این منت را دختر بر زبان بیاورد و شخصیت پسر برای هیمشه خرد و شکننده میکند و شاهد سستی خانواده ها و طلاق خواهیم بود....!

اگر هم به مانند بسیاری دیگر جواب منفی بگیرد،این دختر است که باهوا وهوس خود،وبا ارزوهای تخیلی خود،اینده خودش را خراب میکند و همیشه یک دختر مجرد پول دار!!!(اگر بتواند سرمایه ای جمع کند!!!!) ولی تشیده و در نهایت افسرده باقی می ماند!و در بسیاری از موارد در سن بالا ازدواج کند بدون انکه ان شوق و حرارت دوران اول جوانی اش در او مانده باشد!!!

پیمانکاران و مدیران و دستگاه ها به دنبال کارمند و کارگر ارزان هستند،به ازای اشتغال هر دختر حداقل دو پسر جوان از پیدا کردن کارمناسب محروم می شوند! جالب است بدانید اینهایی که دم از ازادی و اشتغال زنان میزنند هم فقط ادعای غربی بودن دارند! در برخی کشورهای اروپایی و غربی،اگر زن و همسر انسان هم دارای شغل و در امدی باشد به ازای هر مقدار درامدش،باید به دولت ان کشور به صورت پلکانی مالیات پرداخت کند!این قانون باعث می شود تا تعداد مشاغل یک کشور به صورت مساوی در بین کل خانواده ها تقسیم شود...

کمی به سرانجام تقلید های کورکورانه و رویاهای بچه گانه در زندگی و تشکیل خانواده فکر کنیم...

همین...

نظرات  (۱۷)

سلام
باعرض پوزش اصلا موافق متن شما نیستم!
وقتی اقایون نمی تونن پیشرفت کنن دلیل نمیشه که خانم ها خیلی پیشرفت نکنن تا هم سطح برخی اقایون بشن!
البته برخی مشاغل خاص که محیط مناسبی ندارد برای خانم ها نمی پسندم ....
پاسخ:
سلام
ممنون
یک زمانی هست تمرکز بر روی اشتغال یک جنس با اهداف خاص است! انگاه مردان چگونه کار پیدا کنند!؟ 
نفقه بر مرد واجب است...!
سلام علیکم
موافقم با صحبت هاتون

دل داده ی بزرگوار مسئله همین جاست که در اسلام میدان رقابت بین زن و مرد و کارهای مردانه و زنانه نیست. در اسلام اصل بر تکمیل کردن دو جنس و خانواده محوری هست.
بنده جوان هستم و تا الان شاید حدود 5 سال هست که کمابیش در محیط های اداری مختلفی کار کردم که خانم ها هم هم پای آقایون حضور داشتند و به اندازه ی کافی دیدم و می بینم که حضور زنان چه مفاسدی رو برای خودشون و خانواده ها و خانواده های مردان داره. از مفسده های اقتصادی و بی کاری پسران که یک علت عمده اش در دوران ما حضور خانم ها با حقوق و مزایای کمتر هست بگیرید تا مفسده های خانوادگی و اجتماعی و فرهنگی و از بین رفتن بنیان خانواده ها و مشکلات کاهش نرخ زاد و ولد و رشد منفی جمعیت و ... .

خدا شاهده این رو بدون کوچکترین تعصبی عرض می کنم که به جز موارد معدود و استثناء تا به حال ندیدم که خانمی در کاری از همکار آقای خودش موفق تر باشه و گاهی حتی تا 70 درصد اون آقا هم کارایی ندارند مگر کارهایی که نیازی به تحلیل ندارند و به اصطلاح کارهای فرمالیته و روتین و تکراری هستند. علت هم داره.
چون زن فطرتا دغدغه ش توجه و محبت و عواطف و چنین مسائلی هست و محیط کار و اجتماع محیط جدیت و رقابت و پیشرفت و رشد هست. محیطی که بیشتر به روحیه ی خشن نیاز داره تا لطافت زنانه.
مثل این که بگیم مردها که فطرتا دغدغه شون مقام و جایگاه و احترام و بزرگی کردن هست در کار تربیت فرزند و ... می تونند مثل زن ها عمل کنند. مطئنا نمی تونند چون اون روحیه ی غرور و بزرگی کردن با این کارهایی که نیاز به گذشت و لطافت و حوصله و صبر داره سازگار نیست.

به هر حال باید مراقب بود تو زمین هایی که دشمن ما ترسیم کرده به رقابت و قیاس نپردازیم که این میدون ها از بن و اساس باطل و مایه ی مفسده و خرابی هست.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
جناب/سرکار بزرگوار سرگشته بنده عرض نمی کنم که فساد نیست در مشاغل که هر دو جنس هستند حتی به عینه شاهد صمیمیت های بی جا مردان و زنان کارمند در محیط های فرهنگی چون دانشگاه را دیده ام تا برسد به شغل های دگر اما بحث بنده این هست که یک بانوی مسلمان می تواند در رده های بالای علمی قرار گیرد و هم شاغل باشد و دچار فساد اخلاقی و اقتصادی نشد هرچند وظیفه در جه اول زن اشتغال نیست بر مبنای شرع مقدس اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران و ایضا عرف جامعه ما ولی همچنان می تواند شاغل هم باشد و تاثیر گذار مثبت در جامعه ...
درکل نظر بنده بر مبنای فرمایش حضرت امام خامنه ای هست که  می فرمایند :


نظرامام خامنه ای درباره ‏ی اشتغال زن در بیرون از منزل نظری کاملاً مثبت است که در اینجا بیان ایشان را آورده­ایم و سپس به ظرایف این نقش در اجتماع از زبان ایشان اشاره می­کنیم. ایشان می‏فرمایند: «اشتغال بانوان از جمله‌ى چیزهائى است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکت­هاى اجتماعى موافقم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادى باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسى و اجتماعى و فعالیت­هاى خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینها هم خوب است (بیانات در سومین نشست اندیشه‌هاى راهبردى‌، به تاریخ ۱۴/۱۰/۱۳۹۰.)

همچنین می‏فرمایند: «یک کشور اگر مى‌خواهد به معناى واقعى بازسازى کند، باید بیش­ترین تکیه و بیش­ترین نگاه و توجّهش، به انسان و نیروى انسانى باشد. وقتى که صحبت از نیروى انسانى است، باید توجّه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمى از نیروى انسانى، بانوان کشورند. اگر بینش غلطى در مورد زن وجود داشته باشد، بازسازى به معناى حقیقى و در سطح وسیع آن، شدنى نیست. هم خودِ بانوان کشور باید نسبت به موضوع زن از نظر اسلام، داراى آگاهى کافى و لازم باشند، تا بتوانند با اتّکا به نظر والاى دین مقدس اسلام، از حقوق خود به طور کامل دفاع کنند، و هم همه‌ى افراد جامعه و مردان در کشور اسلامى باید بدانند که نظر اسلام در مورد زن، حضور زن در عرصه‌هاى زندگى، فعّالیت زنان، تحصیل زنان، کار و تلاش اجتماعى و سیاسى و اقتصادى و علمى زنان، نقش زن در خانواده و نقش زن در بیرون از خانواده چیست.» (بیانات در اجتماع زنان خوزستان، به تاریخ۲۰/۱۲/۱۳۷۵.)


«در صدر اسلام، زن در میدان جنگ، علاوه بر بستن زخم مجروحان – که این کار بیش­تر بر عهده‌ى زنان بود – حتّى گاهى با نقاب، در میدان جنگ و رزم­هاى دشوار آن روز، شمشیر هم مى‌زد! درعین‌حال در داخل خانه، فرزندان خود را هم در آغوش مى‌گرفت، تربیت اسلامى هم مى‌کرد، حجاب خود را هم حفظ مى‌کرد؛ چون اینها منافاتى با هم ندارد. اگر کسى درست توجّه کند، خواهد دید که منافاتى ندارد. بعضى افراط مى‌کنند، بعضى تفریط مى‌کنند. بعضى مى‌گویند چون فعّالیت اجتماعى اجازه نمى‌دهد به خانه و شوهر و فرزند برسیم، پس فعّالیت اجتماعى نباید بکنیم. بعضى مى‌گویند چون خانه و شوهر و فرزند، اجازه نمى‌دهد فعّالیت اجتماعى بکنیم، پس شوهر و فرزند را باید رها کنیم. هر دو غلط است. نه این را به خاطر آن، نه آن را به‌خاطر این، نباید از دست داد.»(بیانات در اجتماع زنان خوزستان، به تاریخ۲۰/۱۲/۱۳۷۵.)

و من الله توفیق
پاسخ:
ما الان با مشکل بیکاری نزدان مواجه هستیم،زنان لطف کنند دست کارهای مردانه بردارند! 
نظرات رهبری در مورد خانه داری و تربیت فرزند و الویت داشتن نسبت به کار در بیرون از منزل را هم بخوانید...
رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش محوری زنان در خانواده توجه جدی داشته‌اند و پیش از آنکه زن را در هر یک از نقش‌های مادری و همسری، خواهری و دختری ببینند، در جایگاه عضو اصلی خانواده مورد توجه داشته‌اند. ایشان در یکی از بیانات خود، می‌فرمایند: «در خانواده، همسر و مادر عضو اصلى است. زن در این مجموعه، جاى بسیار اساسى و رفیعى دارد. به همین خاطر، وقتى اصل خانواده -یعنى زن - متزلزل است، در آن‏جا هیچ‏ چیزى در جاى خودش قرار ندارد.»ایشان فارغ از نگاه‌های فمنیستی و غرب زده، شجاعانه به نقش زن در خانواده توجه دارند و اصالت زن را به زندگی خانوادگی می‌دهند و می‌فرمایند: «بعضی‏‌ها خیال مى‏کنند اگر زنى کارش عبارت از‌‌ همان کار داخل خانه باشد، این اهانت به زن است؛ نه، این هیچ اهانت نیست؛ بلکه مهم‌ترین کار براى زن، این است که زندگى [خانواده] را سر پا نگه‏دارد.»

در کل اشتغال زن با هدف خاص رو موافق نیستم همان طور اشتغال زن در تمامی مشاغل و در تمامی محیط ها را موافق نیستم ولی درکل نظرم رو به طور کامل تر در جواب کاربر سرگشته ارائه نمودم ...

ایضا نفقه بر مرد واجب هست  ولی دلیل بر عدم اشتغال بانوان نمیشود! هرچند اشتغال بانوان وظیفه درجه اول زن نیست...

التماس دعا

یا حسین(ع)
پاسخ:
ممنون
سلام علیکم
با اجازه لینک این مطلب شما در پیوندهای روزانه صالحات قرار داده شد

نظام طبقه بندی مشاغل فعلی ما عین ظلم است به زنان و مردان و این بسیاری از ساختارها و نهادهای جامعه از جمله خانواده را به عنوان واحد بنیانی جامعه برهم زده است متأسفانه
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون!
سلام
متحیر اولویت بندی تون هستم!
اگه وقت نداشتین به کنار، اینکه دیروز تو این بساطی که همه دارن درباره انتخابات و فروپاشی آمریکا و سوتی های بعضی روزنامه ها حرف میزنن چنین مطلبی کار کنین یعنی آخر وقت شناسی! 
پاسخ:
سلام
چیزی را که همه کار می کنند،چه نیازی بود من هم کار کنم!؟ 
در کانالم یک اشاره ایی به اون انتخابات کردم ولی در وب نیازی نمی بینم!!!
۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۶ قاسم صفایی نژاد
کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» این بحث رو با کمترین نقص و با مثالهای خوبی به صورت نسبتا کاملی مطرح کرده. بخصوص در فصل سوم «زن و استقلال اجتماعی». معرفی این کتاب رو میتونید اینجا مطالعه کنید:
http://safaeinejad.ir/1395/06/15
پاسخ:
سلام
ممنونم
بزرگوار این طور که مناسب نیست که فقط قسمتی از صحبت های آقا رو بخونید و بیارید. بله آقا چنین صحبت هایی داشتند ولی برای جمع بندی صحبت های ایشون بهتره که همه ی صحبت ها رو بخونیم. الحمدلله کتاب های خوبی هم از صحبت هاشون چاپ شده من جمله کتاب "خانواده" و "زن و بازیابی هویت حقیقی"..
بعضی از مسائل هم پرواضح هستند و نیازی نیست حتی به سخنان حضرت آقا رجوع کنیم. به قدری آیات و روایات هست که مطمئن بشیم.
فقط به عنوان نمونه عرض می کنم که اگر کار و حضور اقتصادی زنان در جامعه حتی برای پیشرفت و کمک به جامعه اگر فضیلت بود چرا حضرت زهرا سلام الله علیها در سیره شون چنین عملی ندارند؟
بله اگر ضرورت باشه بحث جداست ولی وقتی ضرورت نیست و برعکس باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی میشه دیگه مسئله روشن هست. حتی اگر ضرورت هم باشه باز فضیلت برای زن تربیت فرزند و شوهرداری و خانه و خانواده داری هست و اون مسائل در اولویت بعدی قرار می گیرند.
دل داده بزرگوار
این رو هم اضافه کنم که بنده شما و وبلاگ و نظرات و خط فکری تون رو مدت هاست که می شناسم و می دونم این مسائل برای شما در حد سوء تفاهم و برداشت های اشتباه هست و اگر این ها گفته میشه مخاطب اصلی کسانی هستند که به کلی در مقابل این مسائل جبهه می گیرند و نیاز به استدلال و تحلیل دارند و نه امثال شما که الحمدلله اهل مطالعه و آشنا به این مسائل هستید.
مطلب خیلی خوبی بود...خداکنه همه بیشتر درمورد این معضل فکر کنیم و بلاخره به فکر حلش باشیم.
پاسخ:
سلام
ممنونم

میدونید دخترا اول روحیه دخترونشون از دست میدن بعد حاضر میشن کار کنن   خیلی از پدر ومادرها تو تربیت بچه ههاشون  حواسشون به خیلی چیزا نیس واین میشه اگه دخترا محبت و دریافت نکنن یا بهتر بگم نتونن به کسی تکیه کنن خوب تاثیر میذاره واین میشه که داره کم کم جایگاه ها عوض میشه

پاسخ:
سلام
بله متاسفانه....
بزرگوار بنده کی عرض کردم که کار در بیرون وظیفه اصلی زن هست!!؟
یک نظری مجدد به نظرات بنده بیندازید تا ببینید عرض کردم که اشتغال وظیفه درجه اول زن نیست ! یعنی چه؟ یعنی وظیفه اصلی زن مادری و همسرداری هست!
فارغ ار نگاه فمینیستی؛
مشکل بیکاری همچین مرتبط به بانوان نیست هر چند بی تاثیر نیست و نگاه فمینیستی ندارم چه روی این مسئله چه مسائل دیگر چون اصلا به فمینیستی اعتقادی ندارم...
درضمن بحثی که نتیجه و خروجی ندارد رو ادامه دادنش رو ضرورت نمی دانم... 
التماس دعا
یاحق
سرگشته بزرگوار.  بنده اتفاقا کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی رو از خود امام امت هدیه گرفتم و کتاب خانواده هم. از. بزرگواری هدیه گرفتم و حضرت زهرا سلام الله در محیط شغلی شاغل نبودند ولی فعال جامعه عصر خویش بودند و کتاب انسان 250 ساله. گویای بخشی از فعالیت های سیاسی و مبارزاتی حضرت مادر سلام الله هست!
بنده در نظرات بالا اشاره نمودم وظیفه درجه اول زن اشتغال نیست! یعنی چه؟ یعنی مادری و همسرداری هست! و منکر نقش و وظیفه مهم مادری و همسرداری زن نیستم... 
و اینکه چطور شما بنده رو می‌شناسید جای تعجب دارد!؟؟ ایضا در وبگاه بنده نظری و مطلبی دررابطه با اشتغال بانوان نیست!!

التماس دعا
یاحق
۲۶ آبان ۹۵ ، ۲۳:۴۷ مَــه دیـــاران
سلام و درود :)

خوشحال میشیم از "خراب آباد" دیدن کنید و نظرتون رو درباره عکس نوشته ها بهمون بگید...
۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۸:۳۹ دلتنگی ابرها
ایا با وجدانتان میتوانید کنار بیایید و از خیر لفظ خانم دکتر و خانم مهندس و خانم کارمند فلان پایه بگذرید و به فکر تربیت نسل بعد یعنی فرزندانتان باشید؟

سلام
خیر نمیتوانیم!!!
مهندس یا دکتر بودن هیچ منافاتی با تربیت نسل نداره و میشه در زندگی تعادل برقرار کرد. 

پاسخ:
ان چیز که عیان است
چه حاجت به بیان است
سلام  مطالبتون  ومطالعه کردم خواستم تشکر کنم 
پاسخ:
سلام
ممنون،قابلی نداشت
متاسفم که باید بعنوان یک بانو اعتراف کنم، حق با شماست!
من شاغل نبودم و نیستم اما بعد از ازدواجم تحصیلات تکمیلی رو داشتم. اول صبح بچه رو زابرا میکردم که ای داد ای هوار پاشو الان از سرویس جا میمونم!
موقع برگشتن هم حدود ساعت 2 میرسیدم خونه! خسته کوفته، نا نداشتم خودمو جم و جور کنم چه رسد به اینکه خونه تمیز و مرتب کنم، آشپزی کنم و ...!
خلاصه این حضور در خارج از منزل و منور الفکر بودن در نوع خودش مکافاتی شده بود برای من!!! هرچند همسرم سعی میکرد باهام راه بیاد و غر نزنه ولی خدایی وقتی میشینم با خودم دودوتا چارتا میکنم میبینم :
" کم گذاشتم"!!!
اینم بگم عاشق درس و تحصیلم و از پول بهیچوجه بدم نمیاد!
بخاطر همین درسم رو مجازی ادامه دادم و و مطابق سلیقه، علاقه و استعدادم به مدت محدود ، کلاسای آموزشی شرکت کردم تا ان شاء الله از تو خود خونه م درآمدزایی و استقلال مالی داشته باشم.

پاسخ:
سلام
ممنون
موید باشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی