فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

سیدمهدی،برادر دامادی که کار آقازادگی میکرد!

شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ق.ظ

حوزه که میرفت درست درس نمیخواند!ولی عاشق اندیشه های مائو بود!سربازی که رفت یکبار از شاه و سلطنت تعریف کرد!با هرکسی که حال نمیکرد،حالگیری میکرد!سیدهادی ،برادرش که داماد منتظری بود،کتاب شهید جاوید که چاپ شد،بین انقلابیون قبل انقلاب سر دفاع یا رد اش اختلاف بود! آیت الله شمس ابادی رئیس حوزه اصفهان را برد لب جاده و کشت!بعدها علتش را مخالفت شمس ابادی با کتاب جاوید ذکر میکرد!ولی منتظری و مرحوم مشکینی از مدافعان کتاب بودند!شهر اصفهان که سر این قضیه آشوب شده بود،ساواک که خود از حامیان مخفی چاپ این کتاب بود،به ناچار سیدمهدی هاشمی را بازداشت و زندانی کرد!

#فرهنگ_پرواز 

انقلاب که شد از زندان ازاد شد،حشمت و فرزندانش را به جرم پول دار بودن و شیخ قنبر و..را کشته بود!از اعضای حلقه اولیه انتخاب بنی صدر برای انتخابات بود!شهید محمد منتظری پسر اول منتظری،بعدا که با بنی صدر زاویه پیدا کرد،سیدمهدی هم ناچار شد از بنی صدر فاصله بگیرد!ولی دلش با حزب جمهوری یکی نبود!محمد که در انفجار حزب جمهوری شهید شد،سید مهدی شد مسئول نهضت های ازادی بخش سپاه !(سپاه قدس ان زمان)،مسئول نهضت ها که بود،هرکاری که با اعتقادتش همخوانی داشت انجام میداد!یکبار سازمان جاسوسی لیبی را در افغانستان نفوذ داد و شیعیان افغان را جان هم انداخت!و شد سه هزار کشته..


از طریق برادرش و بیت منتظری،به اسناد مک فارلین دسترسی و انها را با همکاری روزنامه ای لبنانی افشا میکند!تا هم به نظام برای محاکمه ی احتمالی وی و رساندن پدرزن برادرش به رهبری نظام،فشار وارد نماید!دسترسی به اسنادی که خود منتظری بعدها به آن اقرار میکند...

اولین خانه تیمی که وزارت اطلاعات در جریان پرونده کشف کرد معلوم شد برای نهضت ها و مهدی هاشمیست!انواع سلاح ها...کشف شد!اطلاعات که وی را بازداشت کرد،در اولین مصاحبه اش خود را منحرف و توطئه گر توصیف کرد!از همکاری اش با ساواک و به خروج سلاح و اسنادمحرمانه از سپاه و قتل ها اعتراف کرده بود!از نقش اش در تاثیرگذاری در بیت منتظری و سو استفاده از مرحوم منتظری برای اهدافش سخن گفت!هادی هاشمی و سعید فرزند دیگر منتظری از او اعلام برائت کردند!مرحوم منتظری که در ابتدا پخش مصاحبه را به ضرر بیت خود میدید برای عدم پخش ان به هاشمی رفسنجانی نامه زده بود! بعدا در نامه ای از امام خواسته بود به اتهامات مهدی رسیدگی کنند!

مهدی که در بازجویی همه چیز را نمیگفته!!در دیدار با ری شهری وزیر وقت اطلاعات، میفهمد که امام ره،نوار بازجویی وی را دیده و او را دروغگو و فریب کار نامیده و مهدی هاشمی از این سخن امام ره ناراحت و اعلام همکاری میکند!ولی بعدا چیزی را نمیگوید! بازجویی که به بن بست کشیده میشود،کمک خدا شامل مامورین میشود و انها به رابطه مهدی با رضا مرادی پی میبرند،با اعترافات مرادی ،کاظم زاده دستگیر و نقش مهدی در قتل حشمت و فرزندانش و کشف جنازه ها درباغی در اصفهان که تعدادی از سلاح های سرقت شده از سپاه هم کشف شد که به صورت بدی به قتل رسیده بودند..

منتظری که قائم مقام رهبری شده بود،در جریان بازجویی ها از سید مهدی،مقاومت نشان میداد،یکبار ری شهری و وزارتخانه اش را به شاه و ساواک تشبیه کرده بود!آقای ری شهری هم در فرودین سال66،در نامه ای به حسینعلی منتظری به اتهامات وی و مسائل مهدی،پاسخ داده بود! قبل ترش هم متتظری بخاطر بازداشت مهدی،اعتصاب کرده بود!و هیچ کس را به ملاقات قبول نمیکرده است!مهدی که بعد از سربازی در دوران شاه،دیگر لباس روحانیت نمیپوشید ،بعد از انقلاب ملبس شده بود،با حکم دادگاه وِیژه روحانیت،مفسد و به اعدام محکوم شد!برادرش هادی هم به سمنان تبعید شد!منتظری به امام نامه نوشت و از عواقب بد اعدام برای انقلاب گفت ودرخواست عفو..کرد!مهدی در اعترافاتش از تاثیرپذیری منتظری از حرفایش در مسائل کشور و ساده لوحی او گفته بود،مهدی هاشمی در اخرین لحظات عمرش قبل از اعدام،به قتل ربانی املشی(باپودر سرطان) هم اعتراف کرده بود!

منتظری که با او رابطه عاطفی داشت،بعدها درنامه محرمانه مهدی به وی،مهدی اعتراف کرد که برادرش از منتظری سواستفاده میکرده،برخی اسناد محرمانه نظام را به ضدانقلاب میرسانده!از تاثیرپذیر منتظری از خانواده اش،مک فارلین و..تا نقش افشاشدن اسناد کشور و بمباران ایران توسط عراق در سال65 و..سخن گفته بود!

امام خمینی که از تاثیرپذیری منتظری از مهدی آگاهی داشت،چهارماه قبل از دستگیری مهدی هاشمی،از اقای طاهری خواسته بود تا مواظب منتظری باشند و او را دریابند!طاهری امام جمعه اصفهان،از ضعف شخصیتی منتظری گفته بود! امام ره یکبار هم در سال 60 که هنوز چیزی از مهدی برملا نشده بود!به فرماندهان سپاه درباره ی مهدی و ارتباطش با بیت منتظری هشدار داده بودند..!

همین..

عضویت در کانال:

https://t.me/joinchat/AjzDWTuoHYOXY5tQ3IHuyA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی