فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

اهل رشت بود،دوستانش او را فردی احساساتی و عاطفی توصیف میکردند،ساواک بخاطر سخنان ضد شاه اش،بازداشت و زندانی اش کرد،قبل انقلاب بعد از ازادی رفت پاریس پیش امام  و در بهمن 57 با امام برگشت به میهن،دوستی اش با مرحوم #هاشمی،در زندان شاه شروع شد!وقتی مجاهدین خلق دست به اقدامات مسلحانه علیه شاه زدند،شیخ حسن به شدت تحت تاثیر شیوه آنان قرار گرفت.

سه پسر داشت،سعید و حمید و وحید!یکبار هاشمی را به شمال دعوت کرد،حمید از فائزه هاشمی و سعید هم از فاطمه خواستگاری کرد!دفعه بعد که آمدند تهران،عقدشان را خود شیخ حسن لاهوتی پدر دامادها خواند!روابطش با اکبرهاشمی بسیار نزدیک بود!

وقتی کمیته انقلاب تشکیل شد،امام حکم فرماندهی را داد به لاهوتی!شهید مطهری به همراه مرحوم مهدوی کنی،با امام حرف زدند و مانع شدند!چون شخصیت وی را به خوبی میشناختند و از رابطه اش با مجاهدین آگاهی داشتند!

سپاه که تشکیل شد،لاهوتی میخواست فرماندهی اش را عهده دار شود که نشد!بعدا خودش با نهضتی ها!یک سپاه مستقل تشکیل دادند که یکماه بعد منحل شد و منصوری شد فرمانده کل سپاه!

#فرهنگ_پرواز 

نماینده مجلس که شد،از حامیان سرسخت بنی صدر بود، شهید حسن آیت را بخاطر نقد بنی صدر و  لیبرالها،میکوبید و از بنی صدر میخواست که وی را محاکمه کند! روز استیضاح بنی صدر،به همراه بازرگان و دیگر اعضای نهضت ملی و..به نشانه اعتراض مجلس را ترک کردند!

هاشمی در خاطراتش میگفت شب ها در خانه با لاهوتی خیلی بحث میکردیم و لاهوتی همش از امام که وی را نورچشمی خود میدانستند،انتقاد میکرد!یکبار زمان بنی صدر خواست از شهید بهشتی انتقاد کند که سید احمد پسر امام ره گفته بود اگر میتوانی حساب بهشتی را از شورای انقلاب جدا کنی حرف بزن و گرنه نه امام ره ناراحت میشود...!

 

وحید دیگر فرزندش،از اعضای مجاهیدن خلق،روی افکار پدر،بسیار تاثیرگذار بود،وقتی امام حکم نمایندگی اش را در سپاه به نام لاهوتی میزند،وی از هیچ کمکی به منافقین دریغ ننمود و به گفته ی بشارتی،مسئول اطلاعات سپاه،یکبار سلاح های جمع آوری شده از کرمانشاه را از طریق وحید،فرزندش به منافقین میدهد که گزارش را در #قم به امام ره میدهند...

لاهوتی که از امضا کنندگان نجس بودن مارکسیست ها بود،بعدها لقب آیت الله را از مجاهدین میگیرد! آقای دعاگو میگفت برای این فرد لقب حجت الاسلام هم زیاد است!چون سواد درست حسابی هم ندارد...!

وحید که با دستور دادستان شهید لاجوردی تحت تعقیب بود،بازداشت شد!صادق #طباطبایی میگفت در خانه اش اسلحه پیدا کرده بودند!شیخ حسن لاهوتی برا پیگیری به دادستانی میرود.وحید که با دوستان سازمانی اش!!!قرار داشته به همراه مامورین دادستانی به محل قرار میرود ولی فرار میکند و از طبقه بالا پرت میشود پایین!وقتی خبر به پدرش میرسد وی سکته میکند!

اواخر عمرش حرف های زیادی را علیه امام میزد...هاشمی که از تمام این اعمال خبر داشته بود به دلیل روابط نزدیک و دوستانه اش با وی،وقتی خبر را دریافت میکند از پشت تریبون مجلس به گریه میافتد که صدایش از رادیو هم پخش میشود!دو فرزند دیگر لاهوتی به نشانه اعتراض مجلس ختم نمی گیرند ولی اکبر هاشمی از طرف روابط عمومی مجلس ... برای او مجلس ترحیم برگزار میکنند که مورد اعتراض خیلی ها واقع میشود!خود هاشمی بعدها به این کارش افتخار میکرده...!

دختران هاشمی میخواستند القا کنند که شیخ لاهوتی،را با سم کشتند و پزشکی قانونی تایید کرده!و به سید احمد خرده میگرفتند که چرا پیگیری نکرده است؟! اما حمید روحانی،پژوهشگر،اعتقاد دارد که دادستانی برای چه وی را بیاورد و بعد او را مسموم کند؟ کدام ادمی چنین کاری را میکند؟ اگر میخواستند او را بکشند در خانه اش این کار را میکردند..

 فاطمه هاشمی عروس لاهوتی میگفت او را مسموم کردنداما بخاطر حرف پدرشان و مصلحت انقلاب 29 سال حرفی نزده بودند!!! سید احمد خمینی هم احتمال میداد وی خودکشی کرده است،اما دختران هاشمی بخصوص فائزه از این حرف سید احمد بسیار ناراحت شدند،هاشمی میگفت امام ره از دستگیری وی ناراحت بودند!در حالی که امام بخاطر اعمال لاهوتی و ارتباط با منافقین دستور پیگرد وی را داده بود و حتی بعد از مرگ لاهوتی،یکبار در سخنرانی هایشان حتی یک اشاره هم به آن نکرده بود...

همین...

☑️عضویت در کانال:

https://telegram.me/joinchat/AjzDWTuoHYOXY5tQ3IHuyA

نظرات  (۳)

سلام
عالی بود!
شهید آیت  الف ش حذف شده!تصحیح نمایید ...

پاسخ:
سلام
ممنون...
۲۱ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۵۱ قاسم صفایی نژاد
عجب
پاسخ:
!!!
۲۲ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۲۲ قاسم صفایی نژاد
نمیدونستم
پاسخ:
جدی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی