فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

دلار در دولت هاشمی رفسنجانی چند برابر شد؟

چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۳ ب.ظ

دوره های پنجم و ششم  انتخابات ریاست جمهوری،به ترتیب با پنجاه و چهار درصد و پنجاه درصد مشارکت همراه بود،یعنی در بین تمام انتخابات های انقلاب،پایین ترین مشارکت مردم مربوط به انتخاب هاشمی رفسنجانی بود،هاشمی اولین انتخاباتی که در ان با مشاکرت کم مردم پیروز شده بود که پست نخست وزیری حذف و قدرت دولت به صورت متمرکز در دستان رئیس جمهور بود،سال 68 که هاشمی انتخاب شده بود،نرخ دلار رسمی و دولتی هفت تومان و نرخ ازاد ان 120 تومان بود!هاشمی در طول چهار سال اول دولتش،همیشه با یک تیکه کلام،تنها دو روزنامه که منتقدش محسوب میشدند را میکوبید و با فشار دادگاه و ... ساکت میکرد،تیکه کلام هاشمی و دولتش این بود که ما در حال رفع خرابی های هشت سال جنگ گذشته هستیم و زمان برای ابادانی این همه خرابی و عقب ماندگی طولانیست!در سال 71،دولت هاشمی،نرخ دلاردولتی را به یکباره از شش تومان به 145 تومان افزایش داد و با بیست و چهار برابر کردن نرخ دلار دولتی یک شوک ارزی را به تمام کشور وارد نمود!

تعدیل اقتصادی دولت هاشمی،ایجاد تورم 50درصدی را رکورد زده بود،در مشهد به بهانه ی خراب کردن خانه مردم توسط شهرداری،زمینه اعتراضات مردم را در چندین شهر بزرگ کشور ایجاد کرد و تعداد زیادی از مردم کشته شدند و برخی گروهک های ضد انقلاب نیز تا توانستند از این اعتراضات سو استفاده بردند!در سال 72،دوره ششم ریاست جمهوری،ارای هاشمی به یکباره پنج میلیون دیگر نیز کاسته شد و مشارکت مردم در انتخابات ششم،پایین ترین مشاکرت در انتخابات های ریاست جمهوری با 50 درصد مشارکت لقب گرفت!هاشمی که در دوره پنجم رقیب قوی و قدرتمندی نداشت! در دوره ی ششم با وجود شرایط بد عملکردی در اقتصاد خیالش راحت تر بود!چون به جز توکلی و..رقیب دیگری نداشت و میدانست حتی با این شرایط بد عملکردی دوباره انتخاب میشود و چنین نیز دوباره شد!

هاشمی که برای دولت دومش با شعارهای اصلاحات اقتصادی دوباره شرکت میکرد،در سال 73 یعنی یکسال بعد از انتخاب مجددش دلار دولتی را سی تومان دیگر افزایش داد!ریال که تا ان زمان چنین سقوطی را تجربه نکرده بود،از دل این افزایش قیمت های ارز های خارجی،افراد سود جویی به قدرت رسیدن که امروز مردم فکر می نمایند که این افراد در این دو سه سال اخیر رشد کرده اند! یکی از ان افراد،سرباز راننده ی بانک مرکزی بود  و دیگری بعدها شهردار تهران شد و بعد دستگیر شد و بعد ازاد شد وبه ستاد شیخ کروبی رفت!و بعد... این دو نفر را می شناسید؟ از این گونه افراد که دلار دولتی را میگرفتند و در بازار ازاد می فروختند بسیاری در سایه دولت کارگزاران هاشمی رشد کرده اند!

هاشمی رفسنجانی،در ابتدای کارش دلار دولتی هفت تومانی را تحویل گرفت و صدوهفتادوپنج تومان تحویل داد! و دلار ازاد را 120 تومان تحویل گرفت و چهارصدوهفتادوهشت تومان تحویل داد!هاشمی میتوانست تمام بدهی خارجی دولت را با این تغییر نرخ ارز تسویه کند! ولی دولت را با بدهی هفده میلیارد وهفتصد میلیون دلاری به خاتمی تحویل داد تا بعد از خاتمی! بدهکار ترین دولت بعد از جنگ تحمیلی باشد! دولت هاشمی در زمانی این تغییر نرخ ارز را اعمال کرد که نه کشور تحریم بانکی بود!نه تحریم مالی ونه فشار بین المللی و نه هدفمندی یارانه ها...تازه ادعای روابط دوباره با قدرت های غربی و اروپایی نیز از سوی هاشمی رفسنجانی میشد!باشد که پند گیریم...همین....!

https://telegram.me/joinchat/AjzDWTuoHYOXY5tQ3IHuyA

نظرات  (۱)

۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۱:۵۱ حمیدرضا ندیری
کلا هاشمی به درد این کارا نمیخوره
پاسخ:
چی بگم!؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی