فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

فرهنگ همانی که آقا هم فدایی آن است

فرهنگ پرواز

بسم الله
هر چیزی یک فرهنگی دارد
پرواز هم فرهنگ خود را دارد...
...........................................
استفاده از عناوین و مطالب فقط با ذکر نام فرهنگ پرواز
مجاز است! اخلاق در امانت داری....
در غیر این صورت شرعا و قانونا حرام است.
...........................................
فرهنگ پرواز چه با همین عنوان و
چه با عنوان های
نزدیک به فرهنگ پرواز . ارتباطی ندارد
...........................................
برای مشاهده بهتر فرهنگ پرواز از مرور گر
Mozilla Firefox استفاده کنید.

بایگانی

آخرین مطالب

نویسندگان

پیوندهای روزانه

مشکل مردم ما فرهنگ است ...

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۵۰ ب.ظ

کشوری با تمدن !

مردمی فهیم ! ملتی صبور و مقاوم !

جوانانی نیرومند !

منابع طبیعی ! تا دلت بخواد !

هنرمندانی هنرمند! صنعتگرانی ماهر ! و مدیرانی لایق!!!

دشمنانی تیز تر از گرگ ! دوستانی لطیف تر از آهن !

شاعرانی پر آوازه ! استادانی عالم ! و ...

پس مشکل کجاست ؟

چند سال پیش در کشوری ! یک بمبی ! خیلی قوی ! افتاد روی سر مردم اون کشور !  هستشان ! نیست شد !!! و بودشان ! نابود شد !

بچه هایشان ! ناقص الخلقه ! شدند ! مزارع شان ! خشک شد ! ارتششان ! از هم پاچید ! امیدشان ! نا امید نشد....!

در سونامی سال 2011 ژاپن ! مردم برای صف غذا با یکدیگر دعوا نمی کردند و اگر غذا نمی رسید ! اعتراض نمی کردند و غذا ها را بین خودشان تقسیم می کردند !


چون فرهنگ داشتند !

کشور ژاپن ! که در همه ی جای دنیا معروف است به نظم و کار و تلاش ! از همه مهم تر ! ادب و فرهیختگی !

کم می خورند ! زیاد کار می کنند ! کم حرف می زنند ! بیشتر عمل می کنند ! کم غصه می خورند ! بیشتر صبر می کنند ! کم مصرف می کنند ! بیشتر تولید می کنند ! ساخت ژاپن را خیلی دوست دارند !

برعکس کشور خودمان که از ساخت ایران نفرت که نه ! ولی ! بی کلاس می دانند !

بمب اتم که افتاد روی کله ها یشان ! نا امید نشدند ! بهتر از قبل کار کردند ! چون یک فرهنگی بینشان بود به نام فرهنگ از خود گذشتگی !

خواهشا بحث را با هم قاطی و پاتی نکنیم !

ملت ما هم نشان دادند در 8 سال دفاع مقدس . دارای فرهنگ از خود گذشتگی در مراتب خیلی بالاتری هستند  و این خیلی عالیست....

اما یک سوال ! چرا این فرهنگ از خود گذشتگی ! در رسم ورسوم خانواده ها ! و عبور و مرور شهری و خرید و فروش و زندگی روزمره نمی بینیم ؟

برای مثال !

شما دارید از کنار خیابانی عبور می کنید ! چراغ برای ماشین ها سبز است و شما که پیاده هستید ! بدون توجه به چراغ ! از خیابان عبور می کنید! این کار شما یعنی اتلاف وقت دیگران ! با حرکت شما ! ماشن ها ناچارند بیایستند !و این یعنی ....

برای مثال !

شما دارای بالاترین مدرک تحصیلی هستید !  تا نیاز ! به انداختن آب دهان می شود ! فورا ! این کار را در خیابان انجام می دهید !

برای مثال !

شما ادعای متمدن بودن می کنید ! تا از کسی یا چیزی ناراحت می شوید ! با بدترین الفاظ ! طرف مقابلتان را مورد نوازش قرار می دهید !

برای مثال !

شما ادعای ایرانی بودن و وطن دوستی !(وطن پرستی بار معنایی خوبی ندارد !) می کنید ! وقتی می روید کالایی را بخرید ! خارجی بودنش برای شما مهم تر از هر چیزی است !

برای مثال !

شما یک خانم هستید ! برای این که مردم فکر کنند شما آدم باکلاسی هستید ! مثل آفتاب پرست !!! از جدید ترین مدل های غربی ! لباس و آرایش ! تقلید می کنید !

برای مثال !

شما یک دانشجو هستید ! با فرهنگ بودن را در گوش دادن به جدیدترین موسقی غربی ! و عینک دودی جستجو می کنید !

برای مثال !

شما یک استاد دانشگاه هستید ! خودتان را خیلی فرهیخته ! و باسواد می دانید ! ولی خیلی راحت ماشینتان را جلوی درب مردم پارک می کنید...

برای مثال !

شما خودتان را خیلی قبول دارید ! و انسان با ادبی می دانید ! ولی اگر با کسی از نظر سیاسی و یا اجتماعی و غیره ! مشکل داشته باشید ! از کوچکترین توهین ها دریغ نمی کنید !

برای مثال !

ولش کن زیاده !

فرهنگ از خود گذشتگی ! برای این است اگر دیدیم ! فرد مورد نظرمان نقطه ضعفی  دارد ! آشکارش نکنیم !

این چند روز گرانی به حد بالایی رفته ! چرا بعضی که هیچ ! اکثرمان ! بیشترین خرید ها را از بازار انجام داده ایم ؟

مگر نه این که در کشورمان خیلی ها ندارند که بخورند ! و خیلی ها ندارند که بپوشند ؟ و خیلی ها ندارند که بروند زندگی مشترکشان را آغاز کنند ؟

چرا وقتی دلار بالا و پایین می شود ! مردم ! حس دلالی شان !!! گل می کند ؟ می خواهند بهترین سوء استفاده را از شرایط اقتصادی بکنند ؟

چرا این فرهنگ از خود گذشتگی ! یکمی ! خودش را نشان نمی دهد ؟

در یکی از کشور هایی اروپایی ! که اگر اسمش را بیاورم ! باورتان نمی شود ! یک مدتی ! میوه کم یاب شد ! و خیلی گران شد !

فکر می کنید ! مردم آن کشور مثل مردم ما !!!! هجوم بردند به فروشگاه ها و مغازه ها !!! نخیر ! زهی خیال باطل !

مردم آن کشور ! میوه های درون خانه و یخچال هایشان را برداشتند ! نه برای این که بخورند ! برای این که ببرند بدهند به مغازه ! ها !!! نه برای این که بفروشند به مغازه ها و سودی بکنند ! نه ! اشتباه نکنید ! برای این که بردند بدهند به صورت رایگان !!!! تا مردمی که فقیر هستند بتوانند از مغازه ها بگیریند !

آیا این باور کردنی است !

هر وقت در کشور ما گرانی می شود ! برعکس ! بازار شلوغ تر می شود !!!

چرا ؟

همین.....

پی نوشت :

میلاد حضرت زینب کبری (س) مبارک باد...



نظرات  (۴۳)

۲۳ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۰۶ عشق و زندگی
با سلام
مطالبتون همش درست بود و عین واقعیت .. واقعا چرا وقتی چیزی گرون میشه بازار شلوغ تر میشه ، و مردم میخرن؟ برای منم جای سواله؟
و اینکه گفتین فرهنگ نداریم واقعا از نظر فرهنگی خیلی پایین هستیم متاسفانه..

امیدوارم روزی برسه سطح فرهنگی ما هم بالا بره انشالله
پاسخ:
سلام
ان شاءالله

سلام وخسته نباشید

عارضم خدمت شماکه متاسفانه مشکل خرید بیش از حد در زمان گرانی !!برمیگرده به تاریخ گذشته این مردم(اگر اشتباه نکنم زمان رضا خان ملعون)که ایران دچار قحطی شدیدی شدو از اون به بعد مردم ترسیدن!!طبق تحقیقاتم 50% گرانی مربوط به تحریم میشه وبقیه 30% درصد دلالی و20% ترس مردم از قحطی!! دامن زده به این موضوع.

اما فرهنگ تاحدودی با حرفتون موافقم والبته بازم من معتقدم برمیگرده به گذشته وجنگ و...وگرنه اون زمان که ایران امپراطوری داشت وکلی عالم ودانشمند داشت وازمتمدن ترین کشورهابود کشورهای اروپایی وژاپن و...اصلانبودن که هیچ! بعدشم که اومدن حرفی واسه گفتن در این رابطه ها نداشتن!!!

فرهنگ وکار فرهنگی کار زمانبریه اما ما از همین الان میتونیم فرهنگواصلاح کنیم تا نسل آینده ما رو متهم به نداشتن فرهنگ نکنن!!!

خدا نگذره از اونایی که بااشاعه فرهنگ غرب و...میخوان اصالت رو از این مردم بگیرن (اگر برهنگی نشانه کلاس وفرهنگ بود حیوانات باکلاس ترین وبا فرهنگ ترین بودن چون کلا برهنه ان!!!!)

به گفته حضرت آقا ما نکات مثبت غرب رو رد نمی کنیم ومیتونیم ازشون الگوهم بگیریم.(نقل به مضمون)

با تشکر...

پاسخ:
سلام
ممنون !
سلام موافقم مشکل ما فرهنگیه ما خیلی فرهنگای غلطی داریم اما اصلا قبول ندارم همون ژآپنی که میگی فرهنگشون ازشون انسان ساخته میدونی؟؟ اونا شبیه همون رباطهایی شدن که میسازن!!! دلفینهایی تعلیم داده شده طبق برنامه کار میکنن حرف میزنن و.... اسلام این رو نمیخواد هاااا یادمون باشه قرار نیست به اونجا برسیم ما قراره این انسانیتها رو با مبارزه با نفس ودر جهت خدا بدست بیاریم ....
توضیحش کراشنایی بود؟؟؟
پاسخ:
سلام!
البته که کارشناسی بود ولی نه صد در صد!

سلام.بله درسته مردم کشورما خیلی مردم های خوبی هستن ولی متاسفانه دراین مواقع نمیدونم چراهمچین رفتارهایی ازخودشون نشون میدن....حتی گاهی بعضی هاشون انقدبیشترازنیازشون هم میگیرن که آخرسرتاریخ انقضا موادخوراکی شون میگذره!به نظرمن باگذشت زمان ونزدیک شدن به آخرالزمان این مشکلات بیشترهم میشه البته نه فقط درکشورمابلکه درهمه ی دنیا.

پاسخ:
سلام
ممنون !
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۰۲ امیر ابراهیمیان
فرهنگ سازی فرهنگ سازی فرهنگ سازی.فقط با این روش میتوان مشکلات را حل کرد.باید از دبستان شروع کرد تا در دوران جوانی یعنی 20سال بعد جواب گرفت
پاسخ:
ok!
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۰۱:۱۲ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
مورد خوبی را انتخاب کردید.
این همه تعریف از ژاپنی ها کردید خوب این ها برده هستند برده آمریکا در جنگ جهانی دوم کره را از دست داد این همه از ملتش را کشتند هیچ کاری نتوانستند بکنند همچنین ما مسلمانان به تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد داریم ولی آیا در ژاپن این گونه است؟
کم می خورند ! زیاد کار می کنند ! کم حرف می زنند ! بیشتر عمل می کنند ! کم غصه می خورند ! بیشتر صبر می کنند ! کم مصرف می کنند ! بیشتر تولید می کنند !
این ها همه دستورات اسلام است که این ها بهتر از ما احتمالا عمل می کنند.
در مورد حمایت از تولیدات ملی چند مورد باید توجه شود:
1- هدف این است که استقلال کشور حفظ شود خوب سختی می کشیم ولی کالای بیگانه مصرف نمی کنیم
2- یک وقت قیمت کالای داخلی با کیفیت آن نمی سازد خوب انسان باید در معامله سود کند حداقل ضرر نکند می رود آنی که قیمت پایین تر و کیفیت بالاتری دارد را می خرد.
3- این از جهالت است که در حالتی که کیفیت جنسی بهتر است انسان برود مارک خارجی بگیرد.
باید هم مردم روی این کار کنند هم مسئولین جنسی که مشابه داخلی با کیفیت تر داریم برای چه وارد بازار مسلمین شود؟
همه این طور نیستند من خیلی برند های داخلی را دوست دارم مثلا چه کسی فرش دست بافت ایرانی را دوست ندارد؟ خیلی از لباس ها مارک های داخلی با بهترین کیفیت و قیمت و ضمانت خوب تولید می شود.
یکبار آقای قرائتی می گفت ما بین دستورات اسلام فقط بخورید و بیاشامید را رعایت می کنیم(الان این هم از طرف بعضی ها نمی شود) حالا شما از خود گذشتگی و یوثرون علی انفسهم حرف می زنید؟ وقتی مادی گرایی شرط شد وقتی ملاک های برتری پول و قدرت شد دیگر از خودگذشتگی معنا پیدا نمی کند مگر در بین متقین.
من در جاهایی که چراغ باشد هرگز این کار را نمی کنم.آب دهانم را هم بیرون نمی اندازم حتی ماه رمضان که بعضی وقت ها باید حتما آب دهان را خارج کنم در دستمال کاغذی این کار را می کنم.ناراحت شدن را باید دیگران قضاوت کنند ولی من اصولا جواب نمی دهم مگر توهین خاصی باشد. اتفاقا برای من داخلی بودنش مهم است!موسیقی که خیلی خیلی کم گوش می کنم و عینک آفتابیم ایرانی اصل و استاندارد هست خیلی هم ازش راضیم!من توهین نمی کنم.
ما که هنوز نفهمیدیم وضع مردم خوب است یا بد؟! ولی واقعا بعضی ها وجدان ندارد که این دلال بازی ها و این احتکار ها را می کنند من به شخصه این ها را حلال نمی کنم چون ضربه اصلی به اقتصاد ما از همین ها و کسانی است که با قدرت پول مردم را می خورند و خوردند.
همین دیگر
ما در کلاس جمله آقای مکارم را گفتیم که گفته بودند بیاییم چند روزی(برای این که جو بازار بخوابد) مرغ نخوریم را سر کلاس گفتم یکی گفت گوشت بخوریم؟ خوب نمی فهمیدند که ایشان منظورشان همین است. واقعا باید این مفسدان اقتصادی به روش اسلامی باشون برخورد شود مردم از این ها خسته اند..
راهکار دردی که مطرح کردید به نظر من این هست که مسلمان( تر ) باشیم.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرت !
رهبری فرمودند اگر دشمنان شما نقاط مثبتی دارند شما هم داشته باشید ! دلیلی نمی شود چون برده ی آمریکا و .. هستند ما نقاط مثبت شان را خط بکشیم!
مگر همان ژاپنی ها از اول کالای با کیفیت  داشتند که مردمشان خرید کنند؟
بعد بمباران اتمی هیروشیما ! امپراطور ژاپن آمد لنگه دمپای اش را در جلوی مردم اش وصله زد!!! و به مردم اش فهماند که اگر می خواهید پیشرفت کنید باید از صفر شروع کنید!

سخنرانی آیت الله مصباح یزدی

http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=8199
سلام
لطف کنید و بیاید مطلبمو بخونید و نظر بدید ممنون میشم.
پاسخ:
چشم!
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۱۴ معبر سایبری فندرسک
سلام دادا. از 100 درصد حرفات با 150 درصدش موافق هستم. مشکل مردم ما فرهنگ هست. اما کی این فرهنگ رو به وجود آورده؟ کی بانی این فرهنگ غلط شده؟ ماکه از اول اینجوری نبودیم بودیم؟ تا اوایل دهه 70 هم اصلا اینجوری نبودیم. مردم همه یک دل یک دست همه دلسوز. اما وقتی منی که از جنس ملت هستم وضع اقتصادیم واقعا پایین هست و خوب نیست وقتی میبینم که مسئولین کشور این همه اختلاص می کنند که خیلی از این اختلاص ها به گوش ملت نمیرسد وقتی مبینم که مسئولین کشور دنبال منافع خودشان هستند ، هرکدام ده تا شغل دارند هرکدام دویست جا سهامدارند و عضو هیئت مدیره هستند وقتی میبینم تا به یک مسئول به مسئول دیگر میگوید بالای چشمانت ابروست ، آتیشی به پا می شود که بیا و ببین از من که در این جامع زندگی میکنم توقع چی داری؟ توقع اینکه بی اهمیت باشم؟ یا اینکه به فکر این باشم که به نحوی رفتار و کار کنم که از این همه اتفاقات ضربه نخورم؟
مشکل ملت ما مسئولینی هستند که متاسفانه مسئول نیستند. شهید چمران فرمود قبول دارم که تقوا از تخصص بالاتر است اما کسی که تخصصی ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست. بله دادا مردم همون مردم هستند اما وقتی می بینند که عده ای در راس کشور دنبال منافع خودشون هستند از مردم توقع نداشته باش که اینگونه عمل نکنند. نمونش خود بنده. چرا باید یک بابای سیاسی بیاید بخاطر اینکه در پست سازمانی بهتری قرار بگیرد مغز نامزدم را شسشو بدهد تا به من خیانت کند و به عقد پسر یک آدم سیاسی دیگر در بیاید تا خودشیرینی کرده باشد و از این طریق به پست و مقام برسه. توقع داری من چطوری رفتار کنم وقتی مسئول دلسوز مملکت اینجوری به فکر منافع خودشه و حاضره همه رو زیر پای خودش بزاره تا به مقام برسه؟ مشکل ما فرهنگ مسئولین و بی تخصصی مسئولین ماست
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرت !
این که بگوییم مسئولین کشور اختلاس می کنند یک حرف کلی است و نباید زده شود! خود رهبری هم به این گونه حرف ها انتقاد شدید دارند!
هر کس باید از خودش شروع کند و گردن دیگری نیاندازد !
اگر آب دهانت را بیرون انداختی ! خیلی ببخشید ! مسئولین چه کاره هستند؟
مگر ژاپنی ها از اول مسئولینشان با فرهنگ بودن ؟ این ها اول از خودشان شروع کردند!
ببین فرهنگ یک چیز ذاتی نیست ، و باید آموزش داده بشه .به نطر شما چقدر توی مدارس ما به دانش آموزها فرهنگ یاد میدن؟ معلم های مدارس ما چقدر فرهنگ دارند؟ که تازه بهشون "فرهنگی" هم می گیم.چرا قبل از اینکه اتفاقی مثل گرونی پیش بیاد، نمی یان فرهنگ سازی کنند که مردم آنچنان که الان می بینیم برخورد نکنند؟ و تازه زمانی که اتفاق افتاد یادشون می یوفته که آره باید بیان پشت دوربین و بگن "فرهنگ "فرهنگ "فرهنگ "فرهنگ خرید "
"باید شروع کرد ،اونم از خودمون "، منم اینو قبول دارم ولی همه که زمینه ذهنی فرهنگ رو ندارند و باید از یک جایی بهشون یاد آوری بشه
وبلاکت لذت می بریم
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از بابت نظرت!
ولی این آموزش چه زمانی باید شروع بشه ؟
نقش تلوزیون این وسط چیه؟
ولی اگر هرکس از خودش شروع کند می شود....
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۲۲ مقتدر مظلوم

سلام...
خدا قوت...
دعوتید :
-------------------------------------------------

.:: "کد نوای آنلاین مذهبی "برای وبلاگ"" ::.
http://www.mazloum.ir/page/nava

-------------------------------------------------
منتظریم...
یا علی
تبادل لینک 12 گانه :http://directory.blogfa.com/ حتما شرکت کنید
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۳۴ حقایق را بیابید
به نام خدا
سلام
بله درست می فرمایید هر جا به اسلام عمل شود پیشرفت است
امام علی(ع) بیش از هزار سال پیش این کار را می کردند کفش و لباس وصله دار می پوشیدند و حتی قبل از ایشان رسول الله(ص) نیز در مدینه پیشگام در تحمل سختی های مردم می شد همه این ها اسلام ماست ما باید اسلام را بیشتر بشناسیم.
سلام.
کاملا درسته، اما یه چیزی این وسط خیلی نقش داره، صدا و سیما و فرهنگ سازی صدا و سیما!
متاسفانه الان نزدیک 20 روزه که گزارش هایی پخش میشه که مردم مشغول خریدند، این میگه کیف و کفش و ال و بلو خریدم فلانو بهمان مونده، دارم میرم بخرم، این خودش حرص و ولع خرید ایجا میکنه، صدا و سیما مردمو به بازارا میکشونه...
پاسخ:
سلام
درسته !
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۵۵ هیئت منتظران شهادت

ممنون از دعوتت

مطلب خوبی بود

مثل همیشه

ُسلام دوست عزیز
خسته نباشید...!
به نظر بنده مدارس ما خیلی مهم هستند و شاید در ایجاد فرهنگ جبهه اصلی باشه...!
ولی عرض بنده اینجا است که اگر در خانواده یک پدر به عنوان پدر نقش کاملی را از نظر اسلام و همچنین مادر هم نقش مادری را به خوبی اجرا کند دیگر ما مشکلات فرهنگی نخواهیم داشت...!
یکی از مواردی که امروزه کمتر کسی است که به آن توجه کافی را دارد مسئله مهم درآمد حلال است.... متاسفانه این مهم در خانواده های امروزی تاثیر بسزایی داشته است و اوج تاسف را تاریخ به ما نشان می دهد که جمله معروف امام حسین علیه السلام است که به لشگر کفر فرمودند شکم های شما از حرام پر شده است...!
بحث اینجاست که کلام نورانی و حق ولی خدا بر کسانی که حرام خورده بودند اثر نکرد...چه بسرد به ما و مبلغین دینمان...! و قص علی هذا...!
بله به نظر من مهمترین نکته در مورد تاثیر پذیری فرهنگ اسلامی این است که کلام و سخن حق جز بر تن طاهر و پاک موثر نیست.
والسلام
پاسخ:
سلام
ممنون !
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۰۴ پشت هیچستان
سلام علیکم
مشکل ما در اخلاقه برادر
ما در حوزه ی اخلاق دچار ضعف هستیم
هرچند نباید در مقابل اخلاق سکولار شرقی و غربی دچار خود کم بینی بشیم و خودمون رو در موضع ضعف و به چشم حقارت ببینیم، نه من به شخصه اصلا از این جمله ی سید جمال که گفته در غرب مسلم ندیدم و اسلام دیدم و در ممالک اسلامی مسلم دیدم و اسلام ندیدم خوشم نمی آید، اصلا متنفرم از این طرز تفکر، ولی باید در بحث اخلاق خیلی کار کنیم، و مسوولین در این بین نقش خیلی مهمی دارند، رفتارهاشون خیلی تاثیر داره روی جامعه...
پاسخ:
سلام
ممنون !
ولی باید همیشه از نقاط مثبت دشمنت هم که شده الگو بگیری .....
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۱۱ پشت هیچستان
سلام علیکم
مشکل ما برادر در اخلاقه
و همچنین نباید مرعوب اخلاق سکولار شرق و غرب شد.

در باب اخلاق، اون هم اخلاقی که مبنایی جز تقوا نداره خیلی باید کار کرد...
و البته رفتار های مسوولین هم به شدت روی جامعه تاثیر داره

به نکات خیلی خوبی اشاره کردید.
دستوراتی که اسلام بارها برای ما گفته وقتی از طرف یه کشور غیرمسلمان انجام میشه شروع می کنیم به،به به و چه چه کردن که چقدر کار خوبیه
وقتی نوبت خودمون میشه همه کنار میکشن
وقتی گرونی میشه احتکار می کنن
وقتی .....
باز هم ممنون از انتخاب موضوعتون
salam ali bud movafgham
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۲۵ رضا (صبر و بصیرت)
سلام برادر
حرف دل ما رو زدید
حق نگهدار

سلام

چقد بد

مال منم همینطوری شد

ایشالا سالهای بعد

محتاجیم به دعا

پاسخ:
سلام
حالم گرفته است ....
به دلیل مسئله ایی نتوانستم برم.
خدا بزرگه....
راستی این پستم عالی بود!
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۴۱ پرده اسرار
سلام

مطلبتون خوب بود...

منم میخوام نظر شخصیم رو تو چند خط بگم

همه اینها برمیگرده به عدم شناخت صحیح از خودمون
به عبارتی من و امثال من آنقدر عزت نفس نداریم که خودمان را انسان تلقی کنیم

و یا اگرهم خودمان را فرد مهم بدانیم آنقدر به اصول صحیح پایبند نیستیم

به نظر من شخصی که به عزت نفس حقیق دست پیدا کرده باشه جایگاه خو  و اعتقاداتش رو میشناسه و تمام سعیش این هست که وان جایگاه رو حفش کنه ....
اگر من نوعی باور داشته باشم که یک انسان هستم تمام تلاشم رو میکنم که انسان شریفی باشم ...و برای آن از الگوهای صحیح اسلامی استفاده می کنم...
پاسخ:
سلام
درسته !
سلام آقا علیرضا

بسیار عالی بود!
استفاده کردم

موفق باشید
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون !
موید باشید!
۲۵ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۴۵ مَـهـشِــیــدَ سـآدآت
سلام
خداقوت همسنگر
ممنون....
یا حق
۲۵ اسفند ۹۱ ، ۰۱:۱۸ سماء آسمانی
سلام علیک .
بنده همیشه مردم کشور ژاپن رو با خودمون مقایسه می کردم ، و خب ... نمی دونم چی بگم ... نمیشه گفت که تمام مردم کشور ما اینگونه اند که می گوییم .
به نظر من این آرامش و از خودگذشتگی های روزمره به خیلی ها نشان داده نشده و یاد نگرفته اند .
اگر ایمان وارد زندگی امّت شود ، اخلاق و فرهنگ رفتاری ما ، بالاتر از هر ملت و کشوری می شود و متاسفانه مشکل ، همین دوری از پروردگار است .
پاسخ:
سلام
درسته !
با سلام و احترام
به نظر می رسه یه واکنش روانی باشه! ترس از قحطی در آینده یا گران تر شدن اجناس و از دست دادن قدرت خرید آنها! البته تبلیغات منفی هم خیلی مؤثره...
شاید همه اینها به خاطر عدم وجود توکل و ایمان به خدا باشه. ایمان باید در عمل ظاهر بشه... متاسفانه
یاعلی

پاسخ:
سلام
ممنون !
سلام همسنگری عالی بود ببخشید دیر نظر دادم البته که اگر ما هنگام گران شدن یک جنس در صورتی که از آن استقبال نکنیم قیمت آن هم پایین خواهد آمد از مطلب به جا و خوبتون هم متشکرم.
یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج وجعلنا من اعانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
باسلام مجدد خدمت شما دوست عزیز با سه مطلب جدید با عنوان های "آیت الله سید علی حجت کوه کمره ای" و "ماجرای نماز شب آیت الله بهاء الدینی" و "آخرین جمعه و آخرین روز انتظار نودویکی ..." درخدمت شما هستیم حتما سر زده و نظر دهید. باتشکر
یاعلی 

اللهم عجل لولیک الفرج وجعلنا من اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه
با سلام
مطلب خوبی بود وموافقم با نظرتون که سالهاست با کلمه ای به اسم فرهنگ بیگانه ایم.من نظرم اینکه ما خیلی از فرهنگ اسلامی خودمون جدا افتادیم فقط در شناسنامه هامون مسلمانیم فقط .نه در ظاهر مسلمانیم نه در باطنمان .
اگر به آموزه  های دینیمون مراجعه کنیم و عمل کنیم به همه اون چیزایی که بهمون توصیه شده مشکلی نخواهیم داشت ولی حیف....که فقط ادعا داریم
پاسخ:
سلام
مممنون !
با سلام.انجمن گفتگوی تمیشه با محیطی صمیمی و دوستانه آماده حضور و فعالیت بیشتر شما میباشد

http://up2.tamishe.ir/uploads/13619097861.gif

http://up.tamishe.ir/images/slx8hblcrb3zursnk77.gif

خواهشندیم جهت حمایت از انجمن خودتان ، لینک سایت را در وبلاگ و یا وب سایت خود قرار دهید و در حد ممکن از لوگوی انجمن استفاده نمایید .

ادرس سایت انجمن :

http://tamishe.ir

لوگو های انجمن :

http://tamishe.ir/showthread.php?tid=35812

موفق و سلامت باشید

سلام
بلاگ خوبی دارید
خوشحال میشم به منم سر بزنید
اگه با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید
ممنون و موفق باشید
به نظر من خیلی زود ما هم همینطوری میشیم ....
خب فقط یه جرقه میخواد 
هنوز ما ایرانی ها هوا همو داریم 
۲۶ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۵۶ میثاق با ولایت
سلام بزرگوار من لینکتون کردم منتظرم شما هم مرا لینک کنید.


معرفی برترین و منفورترین چهره سال
نگاهی به ورزش ایران در سال91
آخرین مطالب میثاق با ولایت
۲۶ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۰۶ حقایق را بیابید
میلاد حضرت زینب(س) را تبریک می گویم
پاسخ:
سلام
ممنون !
سلام با مطالبی تحت عنوان های: "چرا نوروز مورد تایید ائمه قرار گرفت؟" و "پیامک مناسبتی!!!" درخدمتتان هستیم مدیر وبلاگ دانشنامه فا

یاعلی

اللهم عجل لولیک الفرج وجعلنا من خیر اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه
من شما را لینک کردم. لطفا مرا با نام ولایتمدار لینک کنید
۲۸ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۳۳ سید امیر علی حیدری
ما ایرانی ها متاسفانه بیشتر اهل انتقادیم و انقدر ایرانی ایرانی کرده ایم که فکر می کنیم دیگر مشکلی وجود ندارد بجای استفاده از فرهنگ غنی خودمان از فرهنگ های نو ظهور تقلید می کنیم و.......الخ
بسیار است از این درد دل ها که وقتی می گویم در دلم تازه می شود.
بماند برای بعد..

میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها بر حضرت مهدی عج و تمام شیعیان و محبین اهل بیت مبارک باد.
یا حق./
سلام علیک .
سال نو پیشاپیش مبارک باشد .
برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) و سلامتی رهبر انقلاب ، صلوات .
پاسخ:
سلام
سال نو شما هم مبارک
ان شاءالله به حق فاطمه(س) سال خوبی داشته باشید.
صلوات....
۰۸ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۱ دانشجوی خط رهبری
ملت ایران باید با تمدن ترین وبا فرهنگ ترین ملتها باشد زیرا اگر تمدن اصیل ایرانی با فرهنگ زیبای اسلام ناب محمدی (ص) آمیخته شود فکرش را بکنید چه میشود اما متاسفانه اینطور نیست زیرا ما از هردویشان فاصله گرفته ایم به قول سید جمال الدین اسدآبادی:" درغرب اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم /در ایران مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم ."
آقای قرائتی نقل میکند که در زمان شاه روزی با شهید بهشتی پشت چراغ قرمز ماندند آقای قرائتی به ایشان گفتند: چرا چراغ قرمز را رد نمیکنید شما که نظام را قبول ندارید. شهید بهشتی فرمودند:نظام را قبول ندارم نظم را که قبول دارم.
ببینید اسلام چه انسان هایی تربیت میکند اگر مسلمان واقعی باشیم فرهنگمان هم بالا خواهد رفت.
به امید شناخته شدن ایران اسلامی به عنوان با فرهنگ ترین کشور!
پاسخ:
البته آقای قرائتی به شهید بهشیتی نگفتند !!!! راننده ایشان گفتند ! وآقای قرائتی هم نقل می کردند !

۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۵۱ چهل حدیث ناب
با سلام
مطلب بسیار خوبی نوشته اید.
به عقیده من نیز مهمترین مشکل کشور ما نه اقتصاد است و نه مسائل سیاسی؛بلکه مشکل اصلی ما فقر فرهنگیست که البته بخش عمده ای از این فقر فرهنگی از جانب مسئولین فرهنگی ایجاد شده است و یا اگر بوده، تلاشی برای رفع آن صورت نگرفته است. واژه هایی مثل: فرهنگ، آزادی، دموکراسی و...در کشور ما وارداتی هستند و تا بومی شوند، خیلی زمان خواهد برد.
موفّق باشید.
سلام
از این که بنده رو با نام کارشناس خطاب کردید کمال تشکر را دارم در عین حال که فوق دیپلمی بیش نیستم!!
دوم اینکه احساس میشه اون چیزی که از یک وبلاگ مذهبی سیاسی روز انتظار داشت رو میشه 2این وبلاگ مشاهده کرد
سوم اینکه فکر میکنم این وبلاگ بر خلاف غالب وبلاگ ها حرف های تازه ای برای گفتن داره
ور در آخر به نظر حقیر درست است که مردم ما به فرهنگ نیاز دارن
ولی باید شخص یا اشخاصی باشند که فرهنگ را دیکته کنند یا حداقل تعریف کنند
و این کار باید ریشه ای بررسی شود و ریشه ای کار شود
خلاصه کنم..
سال های ابتدایی دبستان در ژاپن در کتاب هایشان مینویسند ژاپن کشور فقیریست و ما باید برای پیشرفت سخت کار کنیم و  درس بخوانیم.بچه با این تفکر بزرگ میشه و در بزرگی میبینی که کشورش نه تنها فقیر نیست بلکه از بهترین هاست.اما 2 ایران چی مینویسن ایران کشوری پهناور دارای صنایع معدنی و طبیعی بسیار است و...
معلمی داشتم دوران ابتدایی میگفت از بچه های ژاپنی یاد بگیرین اونها رادیو میسازن شما چی؟!!!
نمیدونست که
اونها مدارسشون باغ گل داره-زمین فوتبال و بسکتبال جدا داره اینا خیلی تاثیر گزاره بله برای فرهنگ باید خرج کرد یا اینکه بعد مدارس بچه ها هیچ کاری تو خونه ندارن نهتکلیف نه پیک نوروزی نه مشق
اما اینجا بچه غصش میگیره که بعدمدرسه باید سریعتر تکلیف های غیر کاربردی فردا رو بنویسه پیک نوروزی و....
ببخشی طولانی شد
منتظر انتقادات و نظرات هستم...
التماس دعا
پاسخ:
سلام
نه شما شکسته نفسی می کنید...
ممنون از لطفتون .
با شما در رباطه با درس دبستان موافقم......
یاعلی

۲۹ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۴۷ امیرابراهیمیان
سلام.با مطلب قاسم قاسم مسعود بروزم و منتظر شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی